13 Απρ 2011

Μακάριοι οἱ εἰρηνοποιοί...

 
«Μακάριοι ο ερηνοποιοί, τι ατο υο Θεο κληθήσονται» (Μάτθ. 5, 9)
Το μακαριστο Δημητρίου Παναγόπουλου
ργαζόμενος τν ρετν τς ερήνης πρς τν Θεόν, τν πλησίον του κα τν αυτν το νομάζεται ερηνοποις κα μακαρίζεται π τν Θεόν. Πρτος Ερηνοποις εναι ησος Χριστς Υἱὸς κα Λόγος το Θεο, δι το ποίου πέρχεται συνδιαλλαγ κα συμφιλίωσις μεταξ νθρώπων κα Θεο. Τ πρτον κα κύριον ργον το Χριστο π τς γς το ν πιφέρη ερήνην μεταξ νθρώπων κα Θεο ο ποοι ς κ τς μαρτίας διέκειντο χθρικς πρς τν Θεόν. φερε δ ατν δι τς θυσίας π το Σταυρο.
Κα ἐὰν πρτος Ερηνοποις πρξεν ησος Χριστός, τ ντίθετον πρτος σκανδαλοποις πρξεν Διάβολος, διότι πέναντι μν το Θεο εναι ποστάτης, πέναντι δ τν γγέλων κα τν νθρώπων εναι σκανδαλοποιός, διότι πέσπασε κα διεχώρισε κ τς ποταγς το Θεο τ γγελικν τάγμα, δι δ το ψεύδους πάτησε τος πρωτοπλάστους κα χώρισεν ατος π το Θεο, λλ κα ξακολουθε ν πάρχη τοιοτος φέρων σύγκρουσιν κα διαμάχην μεταξ τν νθρώπων, γνωρίζει δ τι ἐὰν νθρωπος χει μετ το Θεο φιλίαν εναι μακάριος κα προσπαθε, δι το ψεύδους κα λλων πονηρν μέσων, ν ποπλάνηση ατν κρημνίζων ες τν μαρτίαν δι ν παροργίση τν Θεν ναντίον ατο. θεος Χρυσόστομος λέγει: «που ρις κα φιλονικεία κε καταστασία κα πν φαλον, κε Διάβολος».
Πλησίον ες τ κελλίον νς γέροντος κα το ποτακτικο του λέγεται τι κάποιος νέος θέλησε ν μονάση κε. Ο ερισκόμενοι γύρω μοναχο προθυμοποιήθησαν ν τν φροντίσουν στς νάγκες του μ τρόφιμα κτλ. γέρων βλέπων τν περιποίησιν ζηλότυπος γένετο γανακτν τι ες ατν οδέποτε τοιοτον νδιαφέρον δειξεν κανες κα ποστείλας τν ποτακτικόν του, το παρήγγειλε ν γκατάλειψη τ κελλίον διότι το χρειάζετο (το διοκτησία το γέροντος), λλ ποτακτικός του λυπήθη τοιοτον σκληρν λόγον ν επη ες ατν κα τν κε παρουσίαν το δικαιολόγησεν τι ὁ...
γέροντάς του τν στειλε ν μάθη δι τν γείαν το (καθ' τν καιρν κενον πρχεν ρρωστος). ταν πέστρεψεν ατός, ες ρώτησιν το γέροντός του, πήντησεν τι διεβίβασε τν παραγγελίαν του. γέρων ταν ες λίγας μέρας πληροφορήθη τι νέος κενος πρχεν κόμη κε κα πάλιν πέστειλε τν ποτακτικόν του μ τν ντολήν, μ αστηρώτερον φος ν το πενθύμιση τι πρεπε δη ν εχεν γκατάλειψη τ κελλίον. Κα πάλιν ποτακτικς δν θέλησε ν λύπηση ατν δείξας ες ατν ντ σκληρότητος νδιαφέρον κα γάπην ρωτν κ μέρους το γέροντός του δι τν γείαν του. ποος πήντησεν τι δ' εχν το βαίνει ες νάρρωσιν. ταν κα πάλιν γέρων ες τν λειτουργίαν τς Κυριακς πληροφορήθη τι ατς κόμη πάρχει κε, ατν τν φορν θέλησεν διος ν πάγη πρς ατν στε εθς ν τν ξαναγκάση ν γκαταλείψη τν τόπον κενον. ποτακτικός του γέροντος πληροφορηθες τν πόφασίν του προέτρεξεν ατο κα φθάσας κε πρτος λέγει ες τν νέον. γέροντάς μου δν σ εδεν σήμερον ες τν κολουθίαν κα ρχεται διος νησυχήσας ν πληροφορηθ δι τν γείαν σου. Ατς τότε συγκινηθες γέρθη τς κλίνης του ν προϋπάντηση τν γαθν γέροντα κα πίπτων ες τς πόδας το επε, νάξιος εμαι ν λθης γέροντα πρς μέ, γ πρεπε ν λθω πρς σ ν σ εχαριστήσω δ' σα δ' μ δειξες γαθά. γέρων πόρησε δι τν συμπεριφοράν του κα καθησυχάσας ατν πέστρεψεν ες τ κελλίον του. κε καλέσας τν ποτακτικόν του τν ρώτησε πορώντας, πς ες τόσον λίγον χρόνον φθασε ατς ες τόσην τελειότητα κα θελήσας ν βεβαιωθ ρώτησεν ἐὰν πακριβς εχεν μεταβιβάσει τι ατς το επε: Ατς δ φοβούμενος κα χων τν προσήκοντα σεβασμν ξομολογήθη τν λήθειαν ες ατόν, δακρύσας δ τότε γέρων το επε: «Παιδί μου π' ατν τν στιγμν σ εσαι γέροντάς μου κα γ ποτακτικός σου».
ησος Χριστς «Τς Ερήνης ε Θες (λέγει θεος Χρυσόστομος) ἐὰν δ ο μαθητα ατο μάχωνται οκ ρουσιν ερηνικο Θεο εναι μαθητα» κα πάλιν, «σπερ γρ ρις διαλυτικόν, οτως συμφωνία συγκροτητικόν». ς γαπήσωμεν τν ρετν τς ερήνης γωνιζόμενοι πρτον ναντίον το αυτο μας στε ερηνεύοντες μ τν σωτερικόν μας κόσμον δυνηθμεν ν διατηρήσωμεν κα ερήνην μετ το πλησίον κα δι τς καθαρς συνειδήσεως ξασφαλίσωμεν τν ερήνην μετ το Θεο, δι τς μετανοίας κα ξομολογήσεως, δι τς γάπης, συγχωρητικότητος κα νοχς μετ το πλησίον. Μεγάλη ρετ ερήνευσις χαρ δ στος πιδιώκοντας ατήν.
π μς ξαρτται ερήνη, π μς δ κα χθρότης. «Ἐὰν φυσήσης σπινθήρα (λέγει σοφς Σειρχ) κκαήσεται, κα ἐὰν πτύσης π' ατόν, σβεσθήσεται, μφότερα κ το στόματός σου κπορεύεται» (κ' 12). Κα πόσες φορς ντ ν νοίξωμεν τ στόμα μας κα ν επωμεν λόγια γαθ ερηνευτικά, νοίγωμεν ατ κα κστομομεν λόγια πυρφόρα κα μπρηστικά; Μέγας λόγος θ δοθ ες τος μπρηστς τς γάπης κα τς ερήνης, ς κα μεγάλη ελογία ες τος ερηνοποιούς.
πηγή: είμνηστος καλς ργάτης το Εαγγελίου ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ μέσα π τ γραπτ τουΕκδόσεις «ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ) 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.