13 Απρ 2011

Ποιὰ εἶναι ἡ ὑψηλότερη σκέψη ποὺ ἁρμόζει στὸν ἄνθρωπο...;


ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΧΡΙΔΟΣ
Ποιὰ εναι ψηλότερη σκέψη πο ρμόζει στν νθρωπο;
Στν ξιωματοχο ωάννη, γι τ τρία μεγαλύτερα πράγματα στν κόσμο

Μο θέσατε τ ξς τρία ρωτήματα:
*  Ποι εναι ψηλότερη σκέψη πο ρμόζει στν νθρωπο;
*  Ποια εναι μεγαλύτερη μέριμνα πο ρμόζει στν νθρωπο;
*  Τί εναι κενο πο πρέπει ν προσμένει νθρωπος σν τ πι ντάξιό του;

Τ ν σκέφτεται νθρωπος γι τν Πρόνοια το Θεο στ ζωή του, εναι ψηλότερη σκέψη πο το ρμόζει. 
Τ ν μέριμνα γι τ σωτηρία τς ψυχς, εναι μεγαλύτερη μέριμνα πο ρμόζει στν νθρωπο. 
Τ ν προσμένει τ θάνατο, εναι προσμον πο ρμόζει περισσότερο στν νθρωπο.
Πς πρέπει ν σκέφτεστε γι τν Πρόνοια το Θεο στν νθρώπινη ζωή; Θ πρέπει ν πάρετε σν μέτρο τν θικ νόμο το Θεο. Σύμφωνα μ τ μέτρο ατό, ν παρατηρετε ατ πο συμβαίνουν στ ζω τν νθρώπων, ατν πο γνωρίζετε κα σων χετε κάποια σχέση μαζί τους. Τ πι σημαντικ π' λα εναι ν ξετάζετε τ θικ ατια σ λα σα συμβαίνουν σ κάποιον. Ατ δν εναι πάντα μία εκολη πόθεση, πειδ τ ατια κάποιες φορς εναι πομακρυσμένα κα κρυμμένα στ πώτερο παρελθν νς νθρώπου, ν λλοτε μπορον ν ντοπιστον κα στ ζω τν γονέων του. χριστιανικ ξομολόγηση βασίζεται στν νακάλυψη ατν τν ατίων. Ψαλμωδς λέει πρς τν Θεό: ν τας ντολαίς σου δολεσχήσω κα κατανοήσω τς δούς σου (Ψ. 118, 15). ς γάπησα τν νόμον Σου, Κύριε· λην τν μέραν μελέτη μου στιν (Ψ. 118, 97). πειδ στ βάση λων σων συμβαίνουν στος υος βραμ βρίσκονται ο ντολς το Κυρίου. Κα νόμος το Κυρίου εναι φς τ ποο φωτίζει ατ πο συμβαίνει σὲ...
κάποιον.
Πς πρέπει ν μεριμντε γι τ σωτηρία τς ψυχς; Γι ν μν σς παριθμ: ν διαβάζετε τ Εαγγέλιο κα ν ρωττε τν κκλησία. Πραγματικά, νθρωπος δν χει μεγαλύτερο θησαυρ σ τοτο τν κόσμο. Κα εναι ατό, τ μόνο γαθ πο μπορε ν διασώσει π τ θάνατο κα τ φθορά. λα τ λλα, σα δν εναι νθρωπος λλ εναι νθρώπινα, σα νθρωπος κτιμ κα φυλάγει, σα εναι ξω π τν ψυχή, φθείρονται ναπόφευκτα κα πεθαίνουν.
ψυχ το νθρώπου, εναι στ μάτια το Θεο, θησαυρς πολυτιμότερος π' λο τν λικ κόσμο, σύμφωνα μ τος λόγους το Χριστο: τί γρ φελεται νθρωπος ἐὰν τν κόσμον λον κερδήση, τν δ ψυχν ατο ζημιωθ; (Μτ. 16, 26). Δν μπορε λοιπόν, ν πάρξει μέριμνα περισσότερο ντάξια γι τν νθρωπο π κείνη γι τ σωτηρία τς ψυχς του.
Πς πρέπει ν προσμένετε τ θάνατο; πως τν προσμένει κα στρατιώτης στν πόλεμο. πως μαθητς πο τοιμάζεται μ σπουδή, περιμένοντας π στιγμ σ στιγμ ν τν καλέσει δάσκαλος. διος Σωτήρας, μς πενθύμισε τν διάλειπτη προσμον το θανάτου μ τν παραβολ το φρονος πλουσίου ποος κτιζε καινούριες ποθκες κα τοιμαζόταν γι μακρς πολαύσεις π τς γής, ταν ξαφνικ κουσε ν το λένε: φρον, ταύτη τ νυκτ τν ψυχήν σου παιτούσιν πό σου·   δ τοίμασας τίνι σται; (Λκ. 12, 20).
Λοιπν γιατί, τ ν σκέφτεται νθρωπος γι τν Πρόνοια το Θεο στ ζωή του, εναι ψηλότερη σκέψη πο το ρμόζει;
πειδ κριβς, φέρνει στν νθρωπο σοφία κα μακαριότητα.
Γιατί μέριμνα γι τ σωτηρία τς ψυχς εναι μεγαλύτερη μέριμνα πο ρμόζει στν νθρωπο;
πειδ ψυχ εναι, μεγαλύτερος θησαυρς πο πάρχει στ γ κα εναι φυσικό, γι τν μεγαλύτερο θησαυρ ν φιερώνεται κα περισσότερη φροντίδα.
Γιατί εναι προσμον το θανάτου, προσμον πο ρμόζει περισσότερο στν νθρωπο;
πειδ ατ προσμον καθαρίζει τ συνείδηση κα θε τν νθρωπο σ κάθε ργο γαθό. ταν κάποτε ρώτησαν κάποιον ξιο κα καλ νθρωπο, τί π' λα στ ζω τν σπρωχνε στ μόχθο κα τν γαθοεργία, κενος πάντησε: θάνατος.
Τοτα τ τρία, δν θ τ συναντήσει κανες στ ζα. Εναι διώματα μονάχα το νθρώπου κα μάλιστα νς νωτέρου τύπου νθρώπου. λα τ πόλοιπα εναι κοιν στος νθρώπους κα τ ζα.
Ερήνη μν κα ελογία π Θεο.
γίου Νικολάου Βελιμίροβιτς
πισκόπου χρίδος 1956
ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
ΟΡΘΟΔΞΟΞΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΟΣ 
ΕΚΔΟΣΕΙΣ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ"
ΤΗΛ: 2310212659

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.