13 Απρ 2011

Τὰ δικαιώματα τοῦ ἀγέννητου παιδιοῦ καὶ ἡ μητρικὴ ἀγάπη

 
Τ δικαιώματα το γέννητου παιδιο κα μητρικ γάπη
Δρ. Βαρβάρα Καλογεροπούλου-Μεταλληνο
Πολ λίγα χρόνιά μας χωρίζουν π τότε, πο ο Λαοί, ο ποοι νήκουν στ νωμένα θνη, σκυψαν μ νησυχία κα νδιαφέρον, γι ν ντιμετωπίσουν τ προβλήματα τν παιδιν, τ ποία διαιτέρως, μετ τν λήξη το Β' Παγκοσμίου Πολέμου, βρέθηκαν σ θλιότατες συνθκες διαβίωσης. Ψήφισε λοιπν ΟΗΕ, τ 1959 τν Διακήρυξη γι τ Δικαιώματα το Παιδιο, δ σχετικ Σύμβαση πογράφτηκε τ 1990. χει μάλιστα καθιερωθε π τν διο ργανισμ κα ς Παγκόσμια μέρα το Παιδιο 11η Δεκεμβρίου. Μέσα π ατν τν Σύμβαση, πως κα π λλες παγκόσμιες Διακηρύξεις, στν ρο «παιδ» περιλαμβάνεται κα τ μβρυο, φο στς εεργετικς νέργειες κα προστατευτικς πρακτικς γι τ παιδ περιλαμβάνεται κα μβρυακ λικία.
τσι στν 4η ρχ τς Διακηρύξεως τν Δικαιωμάτων το Παιδιο τονίζεται, τι στν «φροντίδα κα προστασία», πο θ παρέχεται στ παιδ κα στ μητέρα, «περιλαμβάνεται κα κανοποιητικ προγεννητικ κα μεταγεννητικ μέριμνα». Στν δρχ διακηρύσσεται, τι «τ παιδ θ εναι σ κάθε περίπτωση π τος πρώτους, πο θ πολαμβάνουν προστασία κα περίθαλψη».
πίσης μερικς π τς ξίες κα τς πρακτικές, πο συνιστον τν Πολιτισμ τς Ερήνης, σύμφωνα μ τν Διακήρυξη 2000 τς Ονέσκο, εναι ο ξς:
1ο: « σεβασμς κάθε μορφς ζως. Σεβασμς τν δικαιωμάτων κα τς ξιοπρέπειας τοῦ...
κάθε νθρώπου».
2ο: « μ βία. πόρριψη τς βίας σ λες τς μορφές της κα πίτευξη δικαιοσύνης μ τν πειθ κα τν κατανόηση».
Στν μβλωση μως δν σκεται βία στ πι νυπεράσπιστο νθρώπινο πλάσμα κα δν στραγγαλίζεται τ πλέον ερ κα ψιστο νθρώπινο δικαίωμα, τ δικαίωμα στ ζωή;
λλ κα 4η Διεθνς Σύνοδος το OHE γι τς Γυνακες (1995) μ τν Διακήρυξη το Πεκίνου κα τ σχέδιο δράσεως, πο πεγράφη π 180 Κράτη, προτείνει στρατηγικ μέτρα σ 12 τομες-κλειδιά. τσι στν 4ο τομέα-κλειδ γράφεται: «ντιμετώπιση κα ξάλειψη κάθε εδους βίας κατ τν γυναικν κα κοριτσιν», ν στν 12ο ποστηρίζεται «νομικ προστασία τν κοριτσιν π τν μβρυακ λικία μέχρι τν πλήρη νηλικίωσή τους κα κατάργηση πιβλαβν πρακτικν ες βάρος τους». Κα σ' ατ τν Διακήρυξη μολογεται ναγνώριση κα προστασία τς πρώτης νθρώπινης φάσης ζως, δηλαδ τς μβρυακς.
Τ Δίκαιο πίσης τς πατρίδας μας, πως κα λλων Χωρν, ναγνωρίζει τν προσωπικότητα το μβρύου κα τ καθιστ ποκείμενο κα φορέα στικν δικαιωμάτων. Π.χ. κατ τν στικ Κώδικα (ρθρο 1711) τ συλληφθν μβρυο, ἐὰν γεννηθε ζωντανό, μπορε ν κληρονομήσει. κόμη μ τ ρθρο 1594 το διου Κώδικα, τ ποο μως γι λόγους ενόητους καταργήθηκε, ναγνώριζε προστάτη το μβρύου, τν λεγόμενο μβρυωρό, ποος παιρνε μέτρα πρ τν δικαιωμάτων το κυοφορούμενου.
Τί εναι μως τ μβρυο; πιστήμη τς μβρυολογίας μς δίνει τ δικαίωμα μέσως μετ τν «χορ τς ζως» ν μ θεωρήσουμε τ γονιμοποιημένο άριο κα τ σχημάτιστο κόμη μβρυο νθρωπο; σφαλς χι! Πόσο μλλον πο δη μ τν δεύτερο μήνα τς κύησης λα τ ργανα το μβρύου χουν σχηματισθε, σταματ «ργανογένεση» κα πλς συνεχίζεται αξησή του. τσι μβρυακ λικία, π τ στιγμ τς σύλληψης, ποτελε τν πρώτη κα πι δυναμικ φάση τς ζως το νθρώπου, φο μάλιστα, κτς πολλν λλων στοιχείων, π' τ στιγμ τς σύλληψης, χει δη παραλάβει ,τι συνιστ ατ πο λέμε κληρονομικότητα. Γι' ατ Νομικ πιστήμη ναγνωρίζει δικαιώματα κα παίρνει μέτρα πρ το κυοφορούμενου, ατρικ πίσης πιστήμη λο κα πλουτίζει τς δυνατότητές της γι θεραπευτικς παρεμβάσεις στ κυοφορούμενο, ν ρθοδοξία διακηρύσσει αἰῶνες πρίν, τι νθρωπος φίσταται ς «εκόνα Θεο» π τν στιγμ τς σύλληψης, «ξ κρας συλλήψεως».
Γράφει κάπου μως Τζρτζ ργουελ, τι « πολιτικ γλώσσα χει σχεδιαστε γι ν κάνει τ ψέμματα ν μοιάζουν μ λήθεια κα τ γκλημα ν παρουσιάζεται ξιο σεβασμο». Κα λήθεια τν λόγων τούτων το ργουελ, διαπιστώνεται περίτρανα στν πρακτική, πο φαρμόζουν ο «σχυροί της γής», ς πρς τ δικαιώματα το γέννητου παιδιο. Γιατί ν ναγνωρίζεται τ μβρυο ς πρόσωπο μ δικαιώματα, ς αταξία, ν τούτοις ψηφίζονται νόμοι, μ τος ποίους καταπατεται τ πλέον ψιστο κα ερ δικαίωμα το μβρύου, τ δικαίωμα στ ζωή. τσι ο περισσότερες χρες χι μόνο δν πιδεικνύουν «κανοποιητικ προγεννητικ μέριμνα», σύμφωνα μ τν διακήρυξη το OHE, δν σέβονται τν μβρυακ μορφ ζως κα δν σταματον τν σκηση βίας, σύμφωνα μ τν Διακήρυξη τς Ονέσκο γι χιλιάδες παιδιά, λλ ντίθετα, μέσω τς πόλυτης λευθερίας, τν πιδοτούμενων μάλιστα μβλώσεων, καταπατον πόλυτα τ δικαιώματα το πι νυπεράσπιστου νθρώπου, το μβρύου.
Μέσα λοιπν π τν ραιολογία το πολιτικο-φαρισαϊκο λόγου, ποκαλύπτεται πνευματικ κα γιοπνευματικ γυμνότητα λων κείνων τν σχυρν, πο γι ποικίλες σκοπιμότητες, νομοθετον γι τν θανάτωση κατομμυρίων νθρώπων, πρν κόμη ντικρύσουν τ φς το λιου.
π ατ τν θανατηφόρο πρακτικ δν μεινε ξω κα Πατρίδα μας. Γι λόγους καθαρ ψηφοθηρικούς, γι ν κανοποιήσουν μία μικρ μερίδα νθρώπων, κυρίως γυναικών, παρ τς πολλς ντιδράσεις, στς 3 ουλίου 1986, νομιμοποίησαν πόλυτα τς μβλώσεις, συμπληρώνοντας τν προϋπάρχουσα νομοθεσία, πο πέτρεπε τν μβλωση γι λόγους ) ατρικούς, β) εγονικς, γ) θικς (αμομιξίας, βιασμο), δ) ψυχολογικούς. Μόνο δήλ. τν οκονομικοκοινωνικ πλευρ δν κάλυπτε. τσι στ «χώρα τν γερόντων», τν πατρίδα μας, χιλιάδες λληνόπουλα σκοτώνονται κάθε χρόνο μέσω τς μβλωσης. νόμος 1609/86, πως εναι φυσικ μβλύνει κόμη περισσότερο τς λαστικές μας συνειδήσεις. λλειψη δ τς ντικειμενικς-πιστημονικς νημέρωσης, δηγε στν μιμάθεια, πο ποδεικνύεται χειρότερος σύμβουλος γι ποφάσεις τόσο σημαντικές, λλ κα τ «καλύτερο λλοθι» στν γωπάθεια κα τν τομισμό μας.
νόμος 1609/86 τς λληνικς Πολιτείας ναφέρει μ γλώσσα πόλυτα ραιοποιημένη-φαρισαϊκή, τ ξς: «Τεχνητ διακοπ τς γκυμοσύνης κα προστασία τς γείας τς γυναίκας...», ποία πολύτως νόμιμα μπορε ν πραγματωθε μέσα στς πρτες δώδεκα βδομάδες τς κύησης. π τν τίτλο δη νόμος ατός, ρνούμενος κάθε δικαίωμα στ μβρυο, κα μάλιστα σ' ατ τν δια τ ζωή του, τ πολυτιμότερο δηλαδ γαθό του, ναφέρεται κα προστατεύει, μ τέλεια μονομέρεια, στν δθεν γεία τς μητέρας. Εναι μως πιστημονικ ξακριβωμένο, τι μβλωση ξασφαλίζει τν γεία τς γυναίκας; Ο μ στρατευμένοι εδικο πιστήμονες-γυναικολόγοι, μαιευτρες, ψυχίατροι, ψυχολόγοι κ.α., δν μς διαβεβαιώνουν γι κάτι τέτοιο. ντίθετα δια μβλωση περιέχει σημαντικότατο ποσοστ κινδύνου, ν μακροπρόθεσμα πολλ σωματικά, πως στειρότητα, κα ψυχολογικ προβλήματα ναδύονται στ γυναίκα μετ π μία μβλωση. δη πιστημονικ ρευνται κα διαπιστώνεται τ «μετεκτρωτικ σύνδρομο».
λλ' φαρισαϊκ γλώσσα προσφέροντας τν μισ λήθεια, χρησιμοποιε κα λλη, κατ' εφημισμό, κφραση: «διακοπ τς κύησης». λέξη «διακοπ» μως λειτουργε λπιδοφόρα, γιατί περιμένει κανες τν παναλειτουργία, ατο, πο διακόπηκε, πως π.χ. διακοπ το λεκτρικο ρεύματος το νερο. μβλωση μως εναι τελεσίδικη καταστροφ το πι νυπεράσπιστου νθρώπινου πλάσματος, το ποίου δν κούγεται οτε τ κλάμα του, γι ν μποδίσει τς ναντίον το θανατηφόρες νέργειες.
Μ ποι λογικ λοιπόν, νομοθέτης κάνει μία τέτοια μονομερ διάκριση μεταξ τν δύο προσώπων, το γέννητου παιδιο κα τς γυναίκας, στε δθεν κινδυνεύουσα γεία τς μίας -της γυναίκας- ν περιφρουρεται μ τν ξαφάνιση τς ζως το λλου, το μβρύου δηλαδή; τσι ντ ν νισχύεται θικ κα λικ λληνικ οκογένεια γι ν φέρει κα διατηρήσει τν ζωή, τ παιδιά, πίσημα τ διο τ Κράτος, πληρώνει γι ν πέλθει θάνατος στ παιδ κα ν «τραυματιστε» ψυχικ κα σωματικ δια γυναίκα.
Φυσικ νθρώπινος-πολιτειακς νόμος δίνει τν λευθερία τς μβλωσης, χωρς μως ν ποχρεώνει, θ μποροσε ν ντιτάξει κάποιος. Λόγω μως τς λλειψης πληροφόρησης, λλ κα τς πίστης πολλν, τι πολιτειακς νόμος περιέχει τ ρθ κα ληθινό, παναπαυόμενοι ο πολλο τν κολουθον, μ ποτέλεσμα τν μβλυνση τν συνειδήσεων, μπροστ στ βίαιη φαίρεση τς ζως το πλέον νυπεράσπιστου κα φυσιολογικά του πλέον γαπημένου προσώπου, πο θ ‘πρεπε ν εναι τ μβρυο.
Κάθε πεύθυνος νθρωπος μως, κα διαίτερα κάθε χριστιανός, γνωρίζει, τι στν νθρώπινο νόμο, παρεισφρύει σκοπιμότητα, δυναμία κα προσωρινότητα, γι' ατ κα ντιτάσσει τν θεο νόμο, σύμφωνα κα μ τν ξιωματικ θεολογικ ρχή: «πειθαρχεν δε Θε μλλον νθρώποις». Γι' ατ διακηρύσσει, τι τ μβρυο εναι νθρωπος «ξ κρας συλλήψεως», κα στν πολιτικ-φαρισαϊκ γλώσσα, πο κατορθώνει, κατ τν G. Orwell, «τ ψέμμα ν μοιάζει μ λήθεια κα τ γκλημα ν παρουσιάζεται ξιο σεβασμο»,ντιπαραθέτει τ γλώσσα τς λήθειας, στε ν μ παρασύρεται κόσμος. Ατ βέβαια γίνεται π γάπη κα μόνο, γιατί λήθεια δν δημιουργε νοχές, λλ πελευθερώνει πραγματικά: «γνώσεσθε τν λήθειαν κα λήθεια λευθερώσει μς» (ω. 8, 32).
λλ' δ ς ντίδοτο στς σχιζοφρενικς νομοθετικς ποφάσεις κα στς διχασμένες νθρώπινες πρακτικές, πο καταστρέφουν τν ΖΩΗ σ πίπεδο προσωπικό, κοινωνικ κα θνικ - μεγάλος χθρς κα κίνδυνος τς πατρίδας μας δν εναι λλος π τν τρομακτικ πογεννητικότητά της- φείλουν ο διάφοροι φορες, κκλησία, λλ κα ο συνειδητοποιημένοι Πολιτικοί, κατ' ρχς ν γωνιστον γι τν κατάργηση το νόμου 1609/86, ν προβάλλονται τ πιστημονικ δεδομένα κα πρόοδος τς μβρυολογίας, κα προπάντων ν νισχύεται θικ κα λικ φιλοτεκνία, τονώνοντας τ πατρικ κα διαίτερα τ μητρικ ασθημα.
Μητρότητα, πως κα πατρότητα, εναι θεϊκ δρο πρς τν νθρωπο, φο ο σύζυγοι καλονται ν συνεχίσουν τ δημιουργικ ργο το Θεο κα γινόμενοι συνδημιουργο ν χαρίσουν τ ψηλότερο δρο, τ ζω κα σ λλους νθρώπους. μητέρα μάλιστα περισσότερο π τν πατέρα, νοιώθει ατ τν δυναμικ σύμπραξή της στ δημιουργία κα συνέχιση τς ζως. Ασθάνεται, τι τ ν εναι μητέρα δν εναι μόνο προσωπική της πόθεση, λλ γίνεται λπίδα τς νθρωπότητας. Γιατί Μάνα φιλοξενε στ σπλάγχνα τς τ μβρυο κα το μεταδίδει τ ζωή. μητέρα εναι ζεστασιά, μητέρα εναι τροφή, μητέρα εναι εχάριστη κατάσταση τς κανοποίησης τν ναγκν κα τς σφάλειάς του. Φυσικ μητρικ γάπη εναι να δύσκολο καθκον, γιατί παιτε νιδιοτέλεια κα κανότητα ν δίνεις τ πν κα ν μ θέλεις τίποτε λλο, παρ μόνο τν ετυχία το γαπημένου. μητρικ γάπη εναι μία χωρς ρους πιβεβαίωση το παιδιο κα τν ναγκν του, γι τς ποες εναι τοιμη ν προσφέρει τ πάντα, κόμη κα τ ζωή της.
Ο νάγκες το παιδιο ρχίζουν τουλάχιστον π τν στιγμ τς σύλληψης· Κα παρ' τι χουν πέλθει σημαντικότατες κοινωνικς λλαγς κα ο οκογενειακς συνθκες κα συνήθειες χουν ποστε λλοιώσεις, ν τούτοις ο γονες παραμένουν πι σίγουρος προμαχώνας γι μία μαλ νάπτυξη το παιδιο δη π τν μβρυακ λικία. Πάνω π' λα τ γέννητο παιδ χρειάζεται τ μητρικ γάπη, πο σημαίνει τι δη π τν γκυμοσύνη ρχίζουν ο θυσίες της κα προσφορ τς περιόριστης στοργς της. π ννέα μνες τ μβρυο θ ξαρτται ποκλειστικ π κείνη, γιατί π τ μητέρα το ναπνέει, π' ατν τρέφεται, ο πνευματικές της δυνάμεις κα ψυχική της κατάσταση τ πηρεάζουν. Κάθε ντύπωση τς μητέρας δν χει πίδραση μόνον σ' ατήν, λλ κα στ παιδί. εχαρίστησή της εναι κα δική του, πως κα πόνος τς εναι κα δικός του. Εχάριστα βιβλία, πομένως, παλ μουσική, εφορία ψυχική, χαρούμενες στιγμές, προσευχητικ διάθεση ντανακλον θετικ στ μβρυο. λες ο ψυχικς κα γκεφαλικς μεταβολές της κα κάθε οσία, πο χρησιμοποιε, πηρεάζουν θετικ ρνητικ τ κυοφορούμενο παιδί.
Γνωρίζοντας λα ατ γνήσια μητρικ γάπη θ ρνηθε τ θεωρούμενα ς δικαιώματα τς σύγχρονης γυναίκας, δικαιώματα καθαρς τομοκρατικά, πως δονικ πόλαυση κα πόρριψη κάθε εθύνης. Γι' ατ κα δν θυσιάζει τν νθρωπι κα τν γάπη στν τομισμ κα τν φιλαυτία κα δν παρασύρεται ν φαιρέσει τ ζω το παιδιο της. γνήσια μάνα δν θ παρασυρθε π συνθήματα το τύπου: «σμα μου εναι τ κάνω ,τι θέλω», οτε τι «ο γυνακες δν θ νεχθον τν περιορισμ τν δικαιωμάτων τους». Γιατί γνωρίζει, τι τ μβρυο δν εναι σμα της, κα μάλιστα ρρωστημένο γι ν τ πορρίψει, κα δεύτερο, τι διεκδικώντας τ τομοκρατικ τς δικαιώματα στραγγαλίζει τ ναφαίρετο δικαίωμα το διου της το παιδιο ν ρθε στν ζωή. λλωστε τ ν γίνεις ν εσαι μητέρα δν εναι προσωπικ πόθεση, λλ κοινωνική, θνική, πανανθρώπινη.
Ο καιρο μς προσκαλον κα προκαλον ν πηρετήσουμε τ μυστήριο τς ζως π τν στιγμ τς σύλληψης. Μητρότητα εναι θεο δρο, πο ληθιν καταξιώνει τν γυναίκα κα εναι συνυφασμένη μ τ γυναικεία φύση. Ο σειρνες το εδαιμονισμο κα τομισμο καλον τ γυναίκα ν ρνηθε τν κύρια ποστολή της, τ Μητρότητα. Διάφορα φεμινιστικ κινήματα τν καλον «ν πε να στν παραγωγή, χι στν ναπαραγωγή». λοι μες ς βοηθήσουμε τ Γυναίκα ν πηρετήσει τ Μητρότητα κα ν πιθυμε ν βιώσει τ Μητρότητα.
πηγή: Καρυγ ζως: Σς κετεύω μ μς σκοτώνετε!
Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΤΡΩΣΕΙΣ
ντικειμενικ νημέρωση γι σα πρέπει ν γνωρίζουμε
κδόσεις "ρθόδοξος Κυψέλη" 
Τήλ: 2310212659

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.