
Γύρω στὸ 1430 (Κατάληψη Ἰωαννίνων ἀπὸ τοὺς Τούρκους) πολλοὶ χριστιανοὶ τῆς περιοχῆς ἐξισλαμίζονται, ὑποκύπτοντας σὲ διάφορα δελεάσματα, ὑλικὰ καὶ διοικητικὰ (ὅπως οἱ καλούμενοι ἔπειτα Σπαχῆδες) ἀλλὰ πρὸ πάντων στὴν ἀσφυκτικὴ πίεση κυρίως μετὰ τὴν ἀποτυχία τοῦ Κινήματος τοῦ Ἐπισκόπου Τρίκκης (Τρικάλων) Διονυσίου Φιλοσόφου ἢ περιφρονητικῶς ἀπὸ τοὺς ἐχθρούς του «Σκυλοσόφου» (11-12.9.1611).
Δὲν ἔλειψε, ἀσφαλῶς, καὶ ἐγκατάσταση, κατὰ καιρούς, Τουρκαλβανῶν ἀγάδων, λόγω καὶ τῆς σχετικῆς εὐφορίας τοῦ ἐδάφους. Ὅλοι αὐτοὶ ἀπετέλεσαν ἐκεῖ τὴν....
ἀντίστοιχη θρησκευτικὴ μειονότητα τῶν Μουσουλμάνων Τσάμηδων , ἔναντί της πλειονότητας τῶν Χριστιανῶν Τσάμηδων.
Παράλληλα δέ, λόγω γειτνιάσεως καὶ συνδιαλλαγῶν μὲ τοὺς Ἀλβανούς, ἐπικράτησε καὶ τὸ τοπικὸ γλωσσικὸ Ἀρβανίτικο ἰδίωμα. Ἔκτοτε ὁ ὅρος «Τσάμηδες» ἐξειδικεύθηκε σὲ «Χριστιανοὺς Τσάμηδες» καὶ «Μουσουλμάνους Τσάμηδες», μὲ ἐπικρατέστερη , μάλιστα, κατὰ τὴν πάροδο τοῦ χρόνου, καὶ τὴν ἁπλὴ ὁρολογία «Τσάμης», στοὺς Μουσουλμάνους Τσάμηδες. Ἐπειδὴ οἱ Μουσουλμάνοι αὐτοί, μαζὶ καὶ μὲ ἐλάχιστους Ἀγάδες καὶ Μπέηδες ἐκεῖ Τούρκους, ταυτίσθηκαν σχεδὸν μὲ τοὺς ὁμοθρήσκους τους κατακτητές, γι’ αὐτὸ ὀνομάσθηκαν Τουρκοτσάμηδες, ὅπως ἀντίστοιχα καὶ οἱ γείτονές τους «Τουρκαλβανοί».
Διορθώστε το φίλοι μου, Ηγουμενίτσα
ΑπάντησηΔιαγραφήείναι όχι Ηγουμενιτσά
Ευχαριστουμε για τη διορθωση...
ΑπάντησηΔιαγραφή