Τὸ μνημειῶδες κείμενο-σχόλιο ποὺ ἔχω διαβάσει τὴν τελευταία 10ετία, κυρίως τὴν σύλληψη τοῦ διαχωρισμοῦ τοὺ κατ' ἀνάγκη καὶ τοῦ ἑκουσίως ἀμόρφωτου ...
ε ρὲ Καραισκάκης ποὺ τοὺς χρειάζεται σήμερα..... κοροΐδευαν καὶ τὸν Θάνατο......
διαβάστε τό......
ΠΡΟΣΟΧΗ: Τὸ κείμενο ποὺ ἀκολουθεῖ περιέχει ἐκφράσεις ἀγράμματων καὶ ἄξεστων ἐπαναστατῶν, ποὺ σοκάρουν, βολεμένους φλώρους, κουλτουριάρηδες φιόγκους, καθωσπρέπει καναπεδάτους καὶ «μορφωμένα» παχύδερμα.
Ἂν θεωρεῖτε ὅτι διατρέχετε κίνδυνο νὰ σοκαριστεῖτε, ἢ ἂν εἶστε ἀλλεργικοὶ σὲ ἀγράμματους ἥρωες, τὰ κουβαδάκια σας καὶ σὲ ἄλλη παραλία.
Ξεπέρασε τὸν ἑαυτὸ τοῦ τὸ Παχύδερμο τῶν Ἰμίων. Ἀφοῦ δὲν ἄφησε ἀπρόσβλητη ἂπ τὸν δυσωδία τοῦ ὀχετοῦ της... ἐπιλεκτικῆς κριτικῆς του, τὴν παραμικρὴ ζωντανὴ κοινωνικὴ ὁμάδα τῆς δύστυχης Ρουσφετόβιας ἐπίασε στὸ στόμα του καὶ τοὺς νεκροὺς ἥρωές της. Καὶ τὸ ἔκανε μὲ ἀπόλυτα ἐπιστημονικὸ τρόπο. Αὐτὴ τὴ φορὰ χωρὶς γενικεύσεις μεμονωμένων ἀληθειῶν τύπου «μαζὶ τὰ φάγαμε» ἢ τύπου ἀπόδοσης τοῦ χαρακτηρισμοῦ τοῦ «κοπρίτη» ἀδιακρίτως ἐπὶ δικαίων καὶ ἀδίκων. Αὐτὴ τὴ φορὰ χτύπησε μὲ ἀλήθειες . Ἀλήθειες ποὺ τὶς ἕντυσε ἔντεχνα μὲ κατάλληλη «ἐκφραστικὴ χροιὰ» καὶ τὶς ἔδεσε μὲ τὰ δέοντα συμφραζόμενα ὥστε νὰ ἀποκτοῦν τὸν χαρακτήρα προσβολής
Ἐξηγοῦμαι ξεκινώντας μὲ ἕνα...
ἐρώτημαΕἶναι προσβλητικὸ νὰ εἶσαι ἀγράμματος?
Ἡ πρώτη καὶ εὔκολη ἀπάντηση εἶναι ΝΑΙ! Εἶναι ὅμως αὐτὴ ἡ σωστὴ ἀπάντηση?
Τὴν σωστὴ ἀπάντηση μπορεῖ νὰ τὴν δώσει κανεὶς μόνο ἂν φέρει στὸ μυαλὸ τοῦ δύο χαρακτηριστικὲς περιπτώσεις ἀνθρώπων ποὺ τίς........... ἔχουν ζήσει σχεδὸν ὅλοι οἱ σημερινοὶ ἐνήλικοι ἕλληνες. Αὐτὴ τοῦ κὰτ ΑΝΑΓΚΗ ἀγράμματου καὶ ἐκείνη τοῦ κὰτ ΕΠΙΛΟΓΗ ἀγράμματου! Αὐτὴ τοῦ παπποῦ σᾶς , τῆς γιαγιᾶς σας ἡ καὶ τῶν γονιῶν σᾶς οἱ πιὸ μεγάλοι, ποὺ ΕΦΤΥΣΑΝ ΑΙΜΑ σὲ μία κοινωνία ἀπόλυτης φτώχιας γιὰ νὰ σᾶς μεγαλώσουν καὶ αὐτὴ τῶν σημερινῶν καλομαθημένων ἀπαίδευτων κωλόπαιδων (ΟΧΙ ὅλων, ἀλλὰ αὐτῶν τῶν λίγων ἢ πολλῶν ποὺ ὅλοι ξέρουμε καὶ ποὺ συναντᾶμε γύρω μ! ἂς) ποὺ τὸ μόνο στοιχεῖο ποὺ τὰ διαφοροποιεῖ ἂπ τοὺς κηφῆνες καὶ τὰ κοπρόσκυλα εἶναι τὸ ὅτι δὲν διαθέτουν ὑμενοειδῆ φτερὰ καὶ οὐρὰ
Ναὶ κύριοι. Ὁ χαρακτηρισμὸς «ἀγράμματος» εἶναι τίτλος ΤΙΜΗΣ γιὰ τὸν παππού σας ποὺ δὲν τοῦ δόθηκε ἡ παραμικρὴ εὐκαιρία νὰ μορφωθεῖ ὡς παιδὶ καὶ ποὺ θυσίασε τὴν δική του ζωὴ ὡς ἐνήλικας στὸ βωμὸ τῆς δικῆς σας προκοπῆς.
Ναὶ κυρίες μου. Ὁ χαρακτηρισμὸς «ἀγράμματος» εἶναι τίτλος ΤΙΜΗΣ γιὰ τὴν γιαγιά σας ἢ τὴν μάνα σας ποὺ μεγάλωσαν σὲ μία κοινωνία μὲ τὴ γυναίκα στὸ ἀπόλυτο περιθώριο χωρὶς νὰ μάθουν «γράμματα», καὶ ποὺ πὰρ ὅλα αὐτὰ σας παρέδωσαν ἀξιοπρεπεῖς καὶ ἔντιμους ἀνθρώπους στὸ προσκήνιο τῆς κοινωνίας τοῦ «μαζὶ τὰ φάγαμε». Ὁ χαρακτηρισμὸς ἀγράμματος εἶναι τίτλος τιμῆς γιὰ ὅλους ὅσους ἐνῶ βρέθηκαν ἀπὸ ΑΝΑΓΚΗ νὰ ὑπογράφουν μὲ «σταυρὸ» σήκωναν μία ζωὴ ἕναν ἄλλο σταυρό, γιὰ νὰ μποροῦν οἱ νεώτεροι νὰ ζοῦν στὰ πούπουλα
Καὶ ὅταν αὐτοὶ οἱ νεώτεροι ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ἐνῶ τὰ ἔχουν ὅλα στὰ πόδια τους, ἐπιλέγουν τὸ δρόμο τῆς ἀμάθειας τοῦ κηφήνισμου, ὁ χαρακτηρισμὸς μετατρέπεται σὲ καταπέλτη ποὺ τσακίζει δικαίως τὸ κάλπικο καὶ ἐπίπλαστο δῆθεν «κύρος» τους
Αὐτὰ τὰ τενεκεδόμυαλα παράσιτα εἶναι ποὺ συμπαρασύρουν στὴν ἀπαξίωση ἀδίκως τοὺς κὰτ ἀνάγκη ἀγράμματους ποὺ ὑπῆρξαν πρότυπα προκοπῆς καὶ κοινωνικῆς προσφορᾶς. Γὶ αὐτὸ ὅσο εὔκολο καὶ δίκαιο εἶναι νὰ ἀποκαλοῦμε ἀγράμματο τὸν κάθε ἀρχιτεμπέλαρο ἀμόρφωτο κοπρίτη ἄλλο τόσο δύσκολο καὶ ἀπρεπὲς εἶναι νὰ ἀπευθύνουμε μὲ παρόμοια «ἐκφραστικὴ χροιὰ» τὸν ἴδιο χαρακτηρισμὸ σὲ κὰτ ἀνάγκη ἀμόρφωτους ἀνθρώπους μὲ κοινωνικὴ προσφορὰ
Αὐτὸ ἦταν τὸ ἀτόπημα τοῦ «μορφωμένου» Παχύδερμου τῶν Ἰμίων. Τὸ νὰ φορέσει ὕπουλα τὸν μανδύα τῆς ἀπαξίωσης σὲ ἐθνικοὺς ἥρωες μέσα ἀπὸ μία ἔντεχνα εἰπωμένη ἀλήθεια. Ναὶ κύριε εἰσηγητὰ τῆς θεωρίας τῆς γαλανόλευκης κουρελοὺς τῶν Ἰμίων. Ναὶ τρισάθλιε ἱκέτη τοῦ ἀνέμου ποὺ τὸν παρακάλαγες νὰ φυσήξει λίγο παραπάνω γιὰ νὰ παρασύρει τὴν κουρελοὺ καὶ νὰ βγεῖς ἂπ τὰ δύσκολα
Ναί. Οἱ ἥρωες τοῦ 21 ἦταν ἀγράμματοι.
Ἔκαναν κοπάνα ἀπὸ τὰ φροντιστήριο καὶ πήγαιναν γιὰ καφὲ στὴν πλατεία!
Δὲν τοὺς δέχτηκαν τὰ Harvard καὶ τὰ LSE ποὺ τελειώσανε οἱ σύγχρονοι καταστροφεῖς τῆς νεοτέρας Ἑλλάδας. Δὲν τοὺς δέχτηκε τὸ Πολυτεχνεῖο τοῦ ὁποίου ἡ περίφημη γενιὰ μᾶς ἔφερε στὸ σημερινὸ χάλι. Δὲν ἔγραψαν καλὰ στὶς πανελλαδικὲς καὶ ἔφαγαν «πόρτα» ἂπ τὰ ἱδρύματα μαζικῆς παραγωγῆς μορφωμένων τενεκέδων πιστοποιημένων μὲ χαρτιὰ χωρὶς ἀντίκρισμα ἀπὸ καθηγητάδες λογοκλέφτες καὶ βουβοὺς παρατηρητὲς τῆς τραγικῆς πραγματικότητας
Ναὶ ρὲ ἦταν ἀγράμματοι. Ναὶ ρὲ ὑπέγραφαν μὲ «σταυρό». Ἐπειδὴ ὅμως δὲν ἐκτιμᾶς τὸν Σταυρὸ ποὺ σήκωσαν γιὰ νὰ μπορεῖς ἐσὺ νὰ ἔχεις φάει μέχρι σήμερα αὐτὰ ποὺ ἔφαγες, μὲ ὅσους τὰ ἔφαγες, καὶ νὰ λὲς σήμερα αὐτὰ ποὺ λὲς θὰ σοὺ δώσω ἕνα δεῖγμα γιὰ τὸ πῶς καθάριζαν τὶς «μπουγάδες» τοὺς οἱ ἀμόρφωτοι ἥρωες τοῦ παρελθόντος σὲ σχέση μὲ τοὺς σημερινοὺς «μορφωμένους» φιόγκους τοῦ σιναφιοῦ σου
Πάρε λοιπὸν νὰ χεῖς
«Ἔλα, σκατοτοῦρκε, ἔλα ν' ἀκούσεις τὰ κερατά σας, γαμῶ τὴν πίστιν σας καὶ τὸν Μωχαμέτη σας. Τί θαρεύσατε κερατάδες... Δὲν ἐντρέπεσθε νὰ ζητεῖτε ἀπὸ ἠμᾶς συνθήκην μὲ ἕναν κοντζιὰ σκατὸ-Σουλτᾶν Μαχμούτην -νὰ τὸν χέσω καὶ αὐτὸν καὶ τὸν Βεζίρην σας καὶ τὸν Σιλιχτὰρ Μπόδα τὴν πουτάνα!»
Αὐτὴ ἦταν ἡ ἀπάντηση τοῦ ἀγράμματου Καραϊσκάκη στὸν Σιλιχταρ Μποδα ἀπεσταλμένο ἂπ τὸν ἀρχηγὸ τῆς Τουρκικῆς στρατιᾶς τῶν Τρικάλων μὲ ἐντολὴ νὰ ζητήσει ἂπ τὸν Ἕλληνα ἥρωα νὰ συνθηκολογήσει!
Καὶ ἐγ'ὢ ρωτάω: Ἂν στὴ θέση τοῦ Καραϊσκάκη ἦταν κάποιος μορφωμένος Ἀνελλήνιστος καὶ παγκόσμιος στοχαστής, πρωθυπουργὸς τῆς δύστυχης Ρουσφετόβιας καὶ στὴ θέση τοῦ Τούρκου κάποιος ὀνόματι Ταγιπ Πασσας καὶ ἡ συνάντηση γινόταν στὸ Ἐρζερουμ τί θὰ ἔλεγε ἄραγε ὁ μορφωμένος «στοχαστής» ? (λαμβάνοντας πάντα ὑπόψη ὅτι δὲν μπορεῖ νὰ ἀρθρώσει ἑλληνικὴ λέξη σὲ μία ἁπλὴ πρόταση)
Ἂν ὑποθέσω ὅτι θὰ ἔλεγε «Ὁ Ταγιπ Πασσας εἶναι φίλος καὶ καρντάσι γεμάτος Ντομπροσύνη.» θὰ πέσω μέσα? Καὶ τὸ κυριότερο ἂν ἔχω πέσει μέσα καὶ τὸ ἔλεγε σὲ ποσὰ χρόνια θὰ εἴχαμε ἀπελευθερωθεῖ? Ἐ Ραγιάδες Ραγιάδες? Σὲ πόσα?
Πάρε καὶ ἄλλο νάχεις
"Ἐμένα ἡ μάνα μου ἔφαγε ἴσα μὲ σαράντα χιλιάδες ψωλὲς μέχρι νὰ μὲ γεννήσει"
Αὐτὴ ἦταν ἡ ἀπάντηση τοῦ ἀγράμματου Καραϊσκάκη στὶς εἰρωνεῖες καὶ στὸ χαρακτηρισμὸ τοῦ «μούλου» ποὺ τοῦ ἀπέδιδαν ἐπειδὴ ἦταν νόθος γιὸς καλόγριας
Μὲ βουλοκέρι τὸ βουλώσανε οἱ μάγκες
Καὶ ἐγὼ ρωτάω: Ἂν στὴν θέση τοῦ ἦταν κάποιο μορφωμένο παχύδερμό της κυβέρνησης τῆς Ρουσφετόβιας ποὺ τὸν μέμφονταν γιὰ τὴν παρέλαση τῆς κόρης τοῦ ὄχι ἀπὸ μία ὄχι ἀπὸ δύο ἀλλὰ ἀπὸ τρεῖς θέσεις τοῦ Δημοσίου τους εἰς βάρος τῶν «μούλικών» του ἁπλοῦ κοσμάκη τί ἄραγε θὰ ἀπαντοῦσε τὸ καθωσπρέπει μορφωμένο παχύδερμο?
Νὰ ὑποθέσω πὼς θὰ λέγε ὅτι «Ὅλα ἔγιναν νόμιμα» ?
Καὶ ἂν τὸ ἔλεγε πόσες χιλιάδες ψ. (στὰ δικά μου βάζω «μπίπ». Μόνο τοῦ Γίγαντα Καραϊσκάκη μεταφέρω αὐτούσια τὰ λεγόμενά του) θὰ πρέπει νὰ συνεχίσουν νὰ τρῶνε τὰ «μούλικά» του κοσμάκη, ἂπ τοὺς «γραμματιζούμενους» ἰσχυροὺς μέχρι νὰ γευτοῦν αὐτὸ ποὺ λέμε ἀξιοκρατία?
Ναὶ ρέ, οἱ ἐπαναστάτες ἦταν καὶ ἀγράμματοι καὶ ἀδαεῖς. Γὶ αὐτὸ ρὲ ἔβαζαν τὴν ἐλευθερία πάνω ἂπ τὴ ζωούλα τους καὶ κάνανε πλάκα καὶ στὸν ἴδιο τὸ θάνατο
«Ἂν ζήσω, θὰ τὸν χαλάσω ἐγὼ αὐτὸν ποὺ μὲ βάρεσέ μας ἂν ψοφήσω, ε, τότε κλάστε μου τὸν ποῦτζον».
Αὐτὰ ἔλεγε ὁ ἀδαὴς Γεώργιος Καραισκάκης ὄντας βαρύτατα χτυπημένος ἀπὸ τουρκικὸ βόλι λίγο πρὶν ξεψυχήσει
Φαντάζεστε σημερινὸ παχύδερμο ἂπ αὐτοὺς ποὺ λένε στοὺς δημοσιογράφους τοῦ πολιτικοῦ ρεπορτὰζ τῆς Ρουσφετόβιας «Δὲ γ. πρωὶ πρῶι» νὰ βρίσκεται στὴ θέση τοῦ ἀγράμματου ἥρωα?
Ναὶ ρέ, οἱ ἐπαναστάτες ἦταν καὶ ἀγράμματοι καὶ ἀδαεῖς Γὶ αὐτὸ δὲν συμβουλευτῆκαν οὔτε μαθηματικὴ λογικὴ οὔτε καν τὴν κοινὴ λογικὴ τῶν ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΕΝΩΝ ΚΙΟΤΗΔΩΝ ποὺ θέλει τοὺς λίγους νὰ κάνουν τουμπεκὶ μπροστὰ στοὺς πολλοὺς
«Ὅταν ἀποφασίσαμε νὰ κάμωμε τὴν Ἐπανάσταση, δὲν ἐσυλλογισθήκαμε οὔτε πόσοι ἤμεθα, οὔτε πὼς δὲν ἔχομεν ἅρματα, οὔτε ὅτι οἱ Τοῦρκοι ἐβαστοῦσαν τὰ κάστρα καὶ τὰς πόλεις, οὔτε κανένας φρόνιμός μας εἶπε, "ποῦ πάτε ἐδῶ νὰ πολεμήσετε μὲ σιτοκάραβα βατσέλα", ἀλλά, ὡς μία βροχή, ἔπεσε εἰς ὅλους μας ἡ ἐπιθυμία τῆς Ἐλευθερίας μας... καὶ ὅλοι, καὶ οἱ κληρικοὶ καὶ οἱ προεστοὶ καὶ οἱ καπεταναῖοι καὶ οἱ πεπαιδευμένοι καὶ οἱ ἔμποροι, μικροὶ καὶ μεγάλοι, ὅλοι συμφωνήσαμεν σ' αὐτὸ τὸ σκοπὸ καὶ κάναμεν τὴν ἐπανάσταση.»
Θεόδωρος Κολοκοτρώνης - Ὁμιλία στὴν Πνυκα τὸ 1838
Ναὶ ρὲ οἱ ἐπαναστάτες ἦταν ἀγράμματοι ἀλλὰ εἶχαν τὴν ψυχὴ καὶ τὰ κότσια ἀφοῦ μᾶς ἐλευθέρωσαν νὰ ΖΗΤΑΝΕ ΚΑΙ ΣΥΓΝΩΜΗ γιὰ τὸν τίτλο τιμῆς τοῦ ἀγράμματου κὰτ ἀνάγκη ποὺ ἡ ζωὴ ἀναγκαστικά τους χάρισε
«Νὰ μὴν ἔχετε πολυτέλεια, νὰ μὴν πηγαίνετε στοὺς καφενέδες καὶ στὰ μπιλιάρδα. Νὰ δοθῆτε εἰς τὰς σπουδᾶς σας καὶ καλλίτερα νὰ κοπιάσετε ὀλίγον, δύο καὶ τρεῖς χρόνους καὶ νὰ ζήσετε ἐλεύθεροι στὸ ἐπίλοιπό της ζωῆς σας, παρὰ νὰ περάσετε τέσσερις-πέντε χρόνους τὴ νεότητά σας καὶ νὰ μείνετε ἀγράμματοι, νὰ σκλαβωθεῖτε εἰς τὰ γεράματά σας. Νὰ ἀκούετε τὰς συμβουλᾶς τῶν διδασκάλων καὶ γεροντοτέρων καὶ κατὰ τὴν παροιμία "μύρια ἤξευρε καὶ χίλια μάθαινε".
Ἡ προκοπή σας καὶ ἡ μάθησή σας νὰ μὴ γενεῖ σκεπάρνι μόνο γιὰ τὸ ἄτομό σας, μὰ νὰ κοιτάζει τὸ καλό της κοινότητας, γιατί μέσα στὸ καλὸ αὐτὸ βρίσκεται καὶ τὸ δικό σας. Ἐγὼ παιδιά μου, κατὰ κακή μου τύχη, ἐξαιτίας τῶν περιστάσεων, ἔμεινα ἀγράμματος καὶ διὰ τοῦτο σᾶς ζητῶ συγχώρεση, διότι δὲν ὁμιλῶ καθὼς οἱ δάσκαλοί σας.»
Θεόδωρος Κολοκοτρώνης - Ὁμιλία στὴν Πνυκα τὸ 1838
Ἀλήθεια τὰ μορφωμένα παχύδερμά του σήμερα ποὺ ἐκχωροῦν ξεδιάντροπα τὴν ἐθνικὴ κυριαρχία ποὺ παρέλαβαν ἕτοιμη ἂπ τοὺς ἀγράμματους ἥρωες ποὺ ἀπαξιώνουν, θὰ ζητήσουν ποτὲ ἔστω καὶ μία τυπικὴ συγνώμη?
Τέτοια «μόρφωση» νὰ τὴν χαίρεστε ἀξιότιμε κύριε ΜαζιΤαΦαγαμε.
Μὲ τέτοιους μορφωμένους «ΠΟΥΤΑΝΑ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΘΑ ΙΣΩΣΕΙΣ ΠΟΤΕ»! (Θ. Κολοκοτρώνης!)
Ἀναγνώστης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου