11 Δεκ 2010

ΙΑ΄ ΚΥΡΙΑΚΗ ΛΟΥΚΑ



(Λουκ δ΄ 16-24)

χουμε σκεφθε ποτ τι σ ρκετς περιπτώσεις, συμπεριφορ το νθρώπου εναι προσβλητικ πέναντι στ Θεό; περβολικς λόγος σως πε κάποιος. Κα μως, εναι δυστυχς πραγματικότητα.
Ατ κριβς τν τραγική, π κάθε ποψη πραγματικότητα, τν βλέπουμε στν παραβολ το Μεγάλου Δείπνου πο ναπτύσσει αριο τ ερ Εαγγέλιο.

Θες πο δν εναι προσωπολήπτης, κάλεσε κοντ το πολλούς. κάλεσε λη τν νθρωπότητα. συμπεριφορ μως τν προσκεκλημένων πρξε περιφρονητικ κα παράδοξη. Κα π δικαιολογίες; σες θέλει βρίσκει κανες «γρν γόρασα», «ζεύγη βον γόρασα», «γυναίκα γημα», κα τόσες κα τόσες δικαιολογίες πο μπορομε ν παρουσιάσουμε γι ν ποφύγουμε τν προσωπική μας συνάντηση μ τν διο τν Θε μέσα στ Μεγάλο Δεπνο.
Φυσικά, ατς πο «χάνει» δν εναι Θες π τν ρνηση τν προσκεκλημένων, χι, ατο πο χάνουν εναι σοι μ νόητες δικαιολογίες, πορρίπτουν τ κάλεσμα το... Θεο. Κα πόμενο εναι στν συνέχεια ν λειτουργήσουν ο πνευματικο νόμοι πο θεσε διος Παντοκράτορας Κύριος, κα πρόσκληση ν μεταστραφε σ ργή. «Τότε ργισθες οκοδεσπότης επε τ δούλω ατο. ξελθε ταχέως ες τς πλατείας κα ρύμας τς πόλεως, κα τος πτωχος κα ναπήρους κα χωλος κα τυφλούς, εσάγαγε δε» (Λούκ. δ΄ 21).
Εναι συγκλονιστικ ν σκέπτεται κανες τ φοβερ ποτέλεσμα.
Τελικ ν μπαίνουν μέσα στν οκία κα ν πολαμβάνουν τ Μέγα Δεπνο, λλοι, πο οτε καν φαντάζονταν, κα νθρωποι πο προσκλήθηκαν κα θ πρεπε ν ποδεχθον μ χαρ τν πρόσκληση, κουσίως ν μένουν ξω κα ν δέχονται μ τν δική τους προσωπικ πιλογή, τν ργ το Οκοδεσπότου.

Εναι νάγκη ν κατανοήσουμε λοι τι πρόσκληση ατ το Μεγάλου Δείπνου, στ ποο μς καλε Χριστς μέσα στν κκλησία το εναι Θεία Εχαριστία. χουμε συνειδητοποιήσει τν μεγάλη ατ πραγματικότητα συνηθισμένοι στν πιπολαιότητα πο μεταφράζεται ς ρνηση, δεχόμαστε τελικ ντ ελογίας τν ργή;
Κα πόσοι, λήθεια, φήνουμε τς εκαιρίες ατς ν φεύγουν μέσα π τν ζωή μας! Περνον ο μέρες κα ο καιροί. μία ορτ διαδέχεται τν λλη, ρχονται τώρα τ Χριστούγεννα, κα δυστυχς θ βρεθον κα πάλι ρκετο κ τν Χριστιανν, ο ποοι δν θ ποδεχθον τν πρόσκληση γι τ Μεγάλο Δεπνο…
λλ πως δν εναι δυνατν ν σχυρίζεται κανες τι πολαμβάνει τ λιακ φς, ν κρατ κλειστ τ μάτια, τσι κα περισσότερο, δν εναι δυνατν κανες ν πιστεύει τι πολαμβάνει τν δωρεν το Θεο, ποφεύγοντας τ ποτήριον τς Ζως, δήλ. τ Θεία Κοινωνία. Ατ τ Σμα κα τ Αμα το Κυρίου μν ησο Χριστο.
Κα να μέν, εναι λήθεια τι τ ν δικε κανες τν λλον, τοτο εναι μεγάλο κακό, πλν μως, δν πάρχει μεγαλύτερο κακ π τ ν δικε κανες τν αυτόν του, κυρίως σ ατ τ καθαρς πνευματικ θέματα.

Θεία Κοινωνία εναι τ Σμα κα τ Αμα το σταυρωμένου Κυρίου μας. Εναι τροφ κα τ μάννα τς ψυχς μας. Εναι τ «φάρμακον θανασίας», τ «ντιδοτόν του μ ποθανεν». Θεία Εχαριστία εναι πηγ τς φέσεως τν μαρτιν μας κα δς πρς κατάκτησιν τς αωνίου ζως. Κα πως χει τ σμα μς νάγκη τς τροφς, γι τοτο κα καθημερινς γευόμαστε τς λικς τροφς, τσι κα τι πλέον, χει νάγκη τς δικς της, πνευματικς τροφς κα ψυχή μας.
ναμφιβόλως βασικ τροφ τς ψυχς μς εναι Θεία Κοινωνία. Ατς εναι κα λόγος πο διος Κύριος δι τς κκλησίας μς καλε στ Μέγα Δεπνο.
Εναι πομένως τυχες κα δύσμοιροι χριστιανο κενοι ο ποοι ποφεύγουν τ ποτήριον τς θανασίας, τ ποτήριον τς Καινς Διαθήκης το αματος το Λυτρωτο.
τυχες κα ταλαίπωροι κα κενοι ο χριστιανο ο ποοι ναξίως προσέρχονται στν πανάσπιλη κα πανίερη Τράπεζα. κενοι μάλιστα ο ποοι προσέρχονται μ γεμάτη τν ψυχ κα τν καρδιά τους π τ δηλητήριο τς κακίας κα το μίσους κατ το πλησίον τους. τυχες πίσης εναι κα σοι προτιμον τν προδοσία το σκαριώτου, σεβοντες πρς τν Κύριον κα πρς τν ρατ παρουσία του στν κόσμο. ρατ δ παρουσία το Κυρίου ησο στν κόσμο, εναι μητέρα μς κκλησία. γία μας ρθοδοξία.

δελφοί μου! Μ περιφρονομε τν Τράπεζα το Κυρίου. χει τοιμασθε γι λους μας. Οτε περιφρόνηση, λλ οτε κα προετοίμαστοι ν προσερχόμαστε. ς προσέλθουμε «μετ φόβου Θεο, πίστεως κα γάπης».
ς προσερχόμαστε τακτικς κα νελλιπς, χοντες πάντοτε στν νο μας τος                       λόγους το Κυρίου μας: «γ εμ ρτος ζν κ το ορανο καταβάς, ἐὰν τς φάγει κ τούτου το ρτου, ζήσεται ες τν αώνα. Κα ρτος δ ν γ δώσω, σάρξ μου στίν, ν γ δώσω πρ τς το κόσμου ζως» (ωάννου στ’ 51). μήν.

1 σχόλιο:

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.