10 Σεπ 2010

Γέρων Ἐφραὶμ Κατουνακιώτης, Λόγοι Διδαχῆς. Ὑπομονή….


χ, τί ν σς π τώρα. Ν σς π κα ατό, καίτοι ατ εναι να πόρρητό της ζως μου, λλ γι τν γάπη σας, ν πομε, γιατί κι σες νηψάκιά μου εσαστε, θ σς τ π.
Τ κζεμα τ ποο χω, ατν τν πληγ πο χω στ ποδάρι, τ 'χω π δεκαπέντε χρονν. Δοκίμασα διάφορα φάρμακα, τίποτε. Τώρα πο πέρασε λικία, τότες περισσότερο πιδεινώθη τ πράγμα. Καθήμενος στ κρεβάτι, τ νομάζω τ "κρεβάτι το πόνου" γώ. Διότι ν καθίσω πως καθόσαστε σες, δν μπορ. Θ καθίσω λίγο, δν μπορ, κατεβαίνουν τ αματα κα πονάει περισσότερο πληγή, ν τσι, τρόπον τινά, ν βάλεις κι να μαξιλάρι κα σηκώσεις λιγάκι τ ποδάρι πι ψηλά, κατεβαίνουν κάτω τ αματα κα λαφρώνεται πόνος. Ε, τ νύχτα προσπαθ τσι ν λαφρώσω τν πόνο.
λλ καθήμενος δ μου δημιουργήθηκε κα κύστη κόκκυγος. ταν τ σκέπτεσθε ατό, εναι τ πλέον φρικωδέστερο, ν πομε. Διότι εναι... πολ πόνο! Πς ν καθίσεις , βρ παιδί μου; Πς ν καθίσεις; Στ κρεβάτι κάθεσαι, Θ καθίσεις λίγο τσι, θ καθίσεις λιγάκι δεξιά, λιγάκι ριστερά. πομονή· γυρίζεις δεξιά. Δεξι γλουτς κε σ πονάει, μετ π μισ ρα σ πονάει, σ τσούζει, σ προειδοποιε τι θ' νοίξει πληγή. Γυρίζεις ριστερά. Πάλι μισ ρα πο κάθεσαι ριστερά, πάλι σ τσούζει, σ πονάει, σ εδοποιε τι θ' νοίξει πληγή. Μ δ θ' νοίξει πληγή, δεξι θ' νοίξει πληγή, ριστερ θ' νοίξει πληγή, τσι νάσκελα πο κάθεσαι πάλι πληγ προμηνύει· ε, τότες γ πς ν καθίσω; Δοκίμασα ν καθίσω μπρούμυτα, μ μπρούμητα μπορες ν καθήσεις;

πομονή, πομονή,πομονή, πομονή, ωσότου μία φορ δν ντεξα κι πεσα σ πόγνωση! Μόνο πο τ σκέπτεσαι, πόγνωση εναι φρίκη, εναι γεύση κολάσεως, γεύση γεένης, ν πομε. Σν ν χω τώρα τοτα δ, πς ν περπατήσω, ν πηδήξω ν βγ π' ξω, πς ν τ κάνω ν φύγω, πς ν βγ; Μ κράτησε ξι ως φτ λεπτά.

Μέσα στν πόνο, μέσα στν πόγνωση, μέσα στν πελπισία πο βρισκόμουνα, στ συνοδεία μου δν λεγα τίποτες. Μία λεπτ φων κουσα, σν αρα λεπτή, ν πομε, τι: «τσι σ θέλει Θεός». Μ ατ τσι σν ν πρα μία βαθι ναπνοή· ε, νάναι ελογημένο, φο μ θέλει Θεός, ν 'ναι ελογημένο· μ δώσ' μου κα πομονή, γιατί δν... 
ντέχω γ τώρα.

Τί ν
κάνω, ν βγ ξω ν κάνω γχείρηση; λοι σου λένε, γχείρηση ν κάνεις, γχείρηση ν κάνεις. Πς ν βγ μως; δ θ μπ στ ατοκίνητο, θ πάω, λλ κα στ ατοκίνητο δν σ τραντάζει; Σηκώνομαι πελπισμένος τσι κα πηγαίνω στ καντηλάκι τς Παναγίας, κα τ καντηλάκι τς Παναγίας κι ατ θαυματουργ εναι· πρα λίγο βαμβάκι κι ρχομαι στ δωμάτιο, λοίβω τ μέρος πο εναι κύστη κόκκυγος κα δεξι κα ριστερά τους γλουτος τν πρώτη μέρα. Τ δεύτερη μέρα πάλι, τν τρίτη μέρα φαντα γινήκαν λα. θαυματούργησε Παναγία! Τώρα κάθομαι ρες λόκληρες, δν μ πονάει οτε γλουτς οτε κύστη κόκκυγος.

Κα
εναι σν μία βεβαίωση, ν πομε, ατ τ βιβλία το Γέροντος ωσφ πο λν -κα τ πρτο κα τ δικό σας κα το Φιλοθεΐτη- πομον στς θλίψεις. πομονή. Σ' λο τ βιβλίο ναπτύσσεται, ν πομε, τ ρητ «πομον στς θλίψεις». Κα τ παίρνει Γέροντάς σας κα λλος γούμενος κα τ ναπτύσσει σ διάφορες λεπτομέρειες.

Ναί,
λλ Σκέπη τς Παναγίας πάντα πάρχει, λλ δν τ βλέπουμε. Τότες τ βλέπουμε, ταν πρόκειται ν πέσουμε μέσα στ χάος, στν βυσσο. ταν πρόκειται ν πέσουμε, τότες βλέπουμε τ Σκέπη τς Παναγίας πο μς παλλάσσει π τ ν πέσουμε σ' ατν τν καταβόθρα, ν πομε.

Κα
χι μόνο ατό, λλ τ κυριότερο ταν σταμάτησε, τν τρίτη μέρα πο φυγαν ο πόνοι λοι, μία χαρ κυκλοφόρησε μέσα μου, σν μία πληροφορία τι Θες π τν πολλή Του γάπη, τν μετρο γάπη Του, τν φανέρωσε στ ν μο δώσει τν πληγ κάτω στ ποδάρι. Κα δν χόρταινα ν εχαριστ, ν δοξάζω, ν μνολογ, ν εγνωμον τν Θε πού μου 'δωσε τν πληγή. ς δεγμα τς γάπης Τού μου 'δωσε τν πληγ ατ στ ποδάρι. Δν χόρταινα, μέρα-νύχτα χαιρόμουνα κα δοξολογοσα: « γάπη Σου μεγάλη σ' ατ φανερώθηκε· μ πς ν Σ δοξολογήσω, μ πς ν Σ' εχαριστήσω, μ πς ν π. γάπη Σου μένα τν λεεινό, τν βρμα, Θες πειρος, τ Αώνιον, τ τελεύτητον, μένα γάπησες; Μ τί εδες σ μένανε; Δοξάζω τν Δόξα, δοξάζω τ λεμον, τ Οκτίρμον», λεγα, τώρα δν μπορ ν π τέτοια ρα, δν μπορ ν π πως λεγα τότες. Τρες μέρες, μετ π τρες μέρες σταμάτησε.

Γι' α
τ καλ εναι ο θλίψεις, καλ εναι τ βάσανα, καλ εναι ο στενοχώριες, ξέρει Θες γιατί τς δίνει. Γιατί τσι περισσότερο πλησιάζουμε στν Θεό, μ τς θλίψεις, μ τ βάσανα. «Κύριε, ν θλίψει μνήσθημέν Σου», λέει (σ. 26,16). Μ τς θλίψεις πλησιάζουμε. Θες μς φαιρε τς θλίψεις; « φεύγων πειρασμν πωφελ, φεύγει ζων αώνιον», λέει. τσι εναι.

Γι' α
τ νθρωπος ν μν πελπίζεται, ν μν ρχεται σ πόγνωση γι τ μία ποτυχία. Διότι δν γνωρίζεις ποι εναι τ θέλημα το Θεο. ταν τ γνωρίσεις τ θέλημα το Θεο, κάνεις πομονή, λλ τ θέλημα το Θεο δν εναι πάντοτε γλυκό, εναι κα πικρό, εναι κα πικρό! «Τ ποτήριον, ο μ πίω ατό;» λέει. «Δν θ τ πι τ ποτήρι, Πέτρο;» λέει. «Θ τ πι τ ποτήρι», κα τν νόμασε κα σαταν, «παγε πίσω μου, σαταν, τ ποτήριον δέδωκε Πατήρ, ο μ πίω ατό;» (ω. 18,11). τσι εναι. Ναί, λλ δι μέσου του Σταυρο ρθε νάστασις. «δο γρ λθε δι το Σταυρο χαρ ν λω τ κόσμω»• δι μέσου του Σταυρο.

Κα
γιος Χρυσόστομος παινε τν Ἰὼβ χι στν πρότερό του βίο, πο ταν λεήμων. οκτίρμων, πο ταν φιλόξενος, πο ταν τς προσευχς νθρωπος, χι. Τν πομον πο κανε στ μεγάλη δοκιμασία πο το παρεχώρησε Θεός, στν πειρασμό, στν σθένειά του. σθένεια ατ κζεμα ταν, λο τ σμα το τ 'ξυνε κι βγαζε χώρα, πύον βγαζε. κε παινε περισσότερο γιος Χρυσόστομος τν ώβ. λλ «τν πομονν Ἰὼβ κούσατε» (ακ. 5,11).



γ σς χω πε τι κάποτε μ πλησίασε μία Γερόντισσα κε κα λέει:

-Θέλω ν
ξομολογηθ.

γ δν ξομολογ τος καλογήρους, θ ξομολογήσω καλογριές;

-
χι, θέλω ν π τν λογισμό μου, λέει.

-Ε, π
ς τν λογισμό σου.

φο επε κι κείνη τ βάσανά της -γιατί πάντα βάσανα θ σο πε, δν θ σο πε χαρς- λέει: «Εδα σν να ραμα, τι πάνω σ' να βουναλάκι καθόντουσαν ο Πατριάρχαι βραάμ, σακ κα ακώβ. Κα λέω:

Πατριάρχαι εσαστε;

-Ναί, λένε,
βραάμ, σακ κα ακώβ.

'ρθω κι γ κε;

-
λα.

-
π πο ν 'ρθω;

-Νά,
π ΄κε, π' τν δρόμο.

ν βλέπω κανέναν δρόμο.

-
κε εναι, ψάξε ν τν βρες.

-Μά, δ
ν βλέπω δρόμο.

-Ψάξε, βρ
ελογημένη, ψάξε κα θ τν βρες.

-Μά, α
τς δρόμος εναι δεκαπέντε πόντους, πς θ περάσω; λο γριοπούρναρα κα γκάθια. Θ σχίσω τ φορέματά μου, θ ματώσω τ ποδάρια μου.

-Ά, κι
μες π 'κει περάσαμε κα ρθαμε δ πάνω.»

Τ
πράγμα θέλει ν πε τι δι μέσου τν θλίψεων, δι μέσου τν στενοχωριν, δι μέσου του αματος, νθρωπος θ' νέβει στν ορανό. Μ μεριμνία κα μ νεση, μ ατοκίνητο δν πμε, πάτερ, στν Παράδεισο. Θα δώσεις αμα, ν πάρεις πνεμα.


ξω ατ Γερόντισσα, ν πομε, δν ναφέρω τ' νομά της. Καρκίνο, γχειρήσεις, τοτο, κενο, ατ κι μως προσευχομένη εδε τν Παναγία στ θρόνο της. «Περάστε ο σιοι», λέει. λοι ο σιοι πέρασαν μπροστ σν παρέλαση, στν Παναγία. «Περάστε ο μεγαλομάρτυρες».

Α
τ καθότανε κε, Γερόντισσα ταν, γουμένη. Κα στ τέλος πγε, βαλε μετάνοια φίλησε τ χέρι τς Παναγίας, ταν να βελοδο! Κα Παναγία τς επε: «πομονή, πομονή, πομονή», κα ξύπνησε, ν πομε. Δηλαδ ν θέλεις ν εσαι μαθήτρια κα μαθητς το Χριστο, θ' νέβεις κι σ πάνω στ Σταυρό.

παλλαγ κανένας γιος δν ζήτησε π τν Θεό. πομον ν χαρίσει. ν κάνεις πομον θ 'χεις κα λιγάκι μισθό, ν θ 'χεις παλλαγή, δν χεις τίποτες, μισθ δν χεις.


γ εχα μία ξαδέρφη, ποία παθε τ μυαλό της κα πέφερε, ν πομε. Περίπου μετ π εκοσι χρόνια πέθανε. Πιστεύσατε μέ, τν εδα μέσα στ τάγματα τν γγέλων• μαζ μ τος γγέλους μνολογοσε τν γία Τριάδα! κοτε; Λίγη πομον πο κανε στ λύπη, στ θλίψη. Δν μποροσε, εχε τσι σν μία παραλυσία κα δν μποροσε οτε τν αυτό της ν περιποιηθε. Κα ν τούτοις μως τν πομον πο κανε σ' ατν τν πειρασμό, πο τν δωσε Θες βέβαια, κα πο τν ξίωσε Θεός! Μέσα στ γγελικ τάγματα, μέσα κι ατή. Βρέ, Βασιλική, λέω, τέτοια δόξα ξιώθη! μνολογοσε μαζ μ τος γγέλους τν γία Τριάδα.
πηγή:http://www.myriobiblos.gr
πό:Ἀηδόνι

5 σχόλια:

  1. ΕΙΧΑ ΚΑΙ ΕΓΩ ΚΥΣΤΗ ΚΟΚΚΥΓΟΣ ΑΛΛΑ ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΕΦΕΥΓΕ ΜΕ ΛΙΓΟ ΛΑΔΑΚΙ ΟΠΩΣ ΣΤΟΝ ΓΕΡΟ-ΕΦΡΑΙΜ....(ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΧΡΕΙΑΣΤΗΚΕ ΕΠΕΜΒΑΣΗ)..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ἀγαπητέ μας φίλε γιὰ νὰ σοὺ ἔφευγε ἡ κύστη καὶ ἐσένα ὅπως στὸν πατέρα Ἐφραὶμ θὰ ἔπρεπε νὰ εἶχες πίστη, νὰ ἤσουν Ἅγιος δηλαδὴ ὅπως ὁ Γέροντας…!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το έπαθα και εγώ αυτό...κύστη κόκκυγος, είναι αλήθεια πολύ κουραστικό και σπαστικό...θέλει Υπομονή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το έπαθα και εγώ αυτό...κύστη κόκκυγος, είναι αλήθεια πολύ κουραστικό και σπαστικό...θέλει Υπομονή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. το είχα και εγώ ρε φίλε αυτό που λέτε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.