Γράφει ο Γεώργιος Κ. Τζανάκης
Ἔγιναν αὐτὰ ποὺ ἔγιναν στὴν Μονὴ Σινᾶ. Φτάσαμε ἐδῶ ποὺ φτάσαμε. Ὅλοι περιμένουν νὰ δοῦν πῶς θὰ προχωρήσουν τὰ πράγματα. Τί θὰ μπορέσῃ νὰ κάνῃ πλέον ἡ ἀδελφότης μαζὶ μὲ τὸν καινούργιο ἡγούμενό της, ὥστε νὰ διασώσῃ ὅτι μπορεῖ νὰ διασωθῇ; Καὶ πολλὰ μποροῦν νὰ διασωθοῦν, ἀρκεῖ νὰ γίνουν οἱ ἐπιβαλλόμενες ἐνέργειες, πρὸς κάθε κατεύθυνσι. Πρῶτα νὰ ἐξετασθοῦν ὅσα ἔγιναν, καὶ ὅσα δὲν ἔγιναν, τὰ τελευταῖα 50 χρόνια, καὶ ἐντὸς τῆς Μονῆς καὶ σὲ σχέσι μὲ τοὺς ἐκτὸς αὐτῆς, καὶ τὶς ἐμπλεκόμενες Κυβερνήσεις (Αἰγύπτου καὶ Ἑλλάδος). Καὶ ἐνῷ ὅλοι περιμένουν ἀνήσυχοι, ἐμφανίζεται ὁ Δημητριάδος Ἰγνάτιος καὶ δίνει μιὰ συνέντευξι, γιὰ ὅσα (κατάλαβε ὅτι) ἔγιναν στὸ Σινᾶ, καὶ γιὰ τὸ Σινᾶ, καὶ ὅσα πρόκειται νὰ ἀκολουθήσουν.
Αὐτοῦ τοῦ εἴδους οἱ τοποθετήσεις, ποῦ ἀποσκοποῦν; Βοηθοῦν ἤ ὑπονομεύουν τὴν κατάστασι, καὶ τὴν προσπάθεια ἀνασυντάξεως καὶ προστασίας τῆς Μονῆς; Ἡ μόνιμη διάθεσι αὐτοπροβολῆς, τοῦ συγκεκριμένου ἱεράρχου, καὶ ὑπηρετήσεως τῆς ἑκάστοτε κυβερνητικῆς γραμμῆς (ὅλοι θυμοῦνται τὴν…
στάσι του ἐπὶ κωρονοϊοῦ) εἶναι παροῦσα καὶ ἐδῶ.Ἀλλὰ γιὰ νὰ βοηθηθῇ ἡ κατάστασις χρειάζεται, ἀπὸ τοὺς ἐμπλεκομένους, σοβαρὴ μελέτη καὶ κριτικὴ διάθεσις καὶ ὄχι συγκάλυψις καὶ διαστρέβλωσις,ἀκόμη καὶ τῶν γεγονότων. Καὶ ἀπὸ τοὺς ἴδιους τοὺς μοναχοὺς χρειάζεται αὐτοκριτικὴ καὶ οὐσιαστικὴ εἰς βάθος, καὶ μὲ σταθερὰ κριτήρια, ἐξέτασις τῶν γεγονότων, ἐντοπισμὸς τῶν λαθῶν, καὶ χάραξις νέας στρατηγικῆς, συμφώνως μὲ τὰ θέσμια τοῦ Σιναϊτικοῦ μοναχισμοῦ, καὶ τῶν μέχρι σήμερα κεκτημένων, τῆς Μονῆς Σινᾶ, στὸ διάβα τῶν αἰώνων.
Βοηθάει πρὸς αὐτὴ τὴν κατεύθυνσι ἡ συνέντευξις τοῦ Δημητριάδος; Ἄς δοῦμε τί λέει.
Α. Πῶς ἀντιλαμβάνεται ὁ Δημητριάδος τὸ πρόβλημα.
«Σοβούσε μια μεγάλη κρίση στο Μοναστήρι της Αγίας Αικατερίνης στο Σινά, λόγω μιας προσφυγής του αιγυπτιακού κράτους στα δικαστήρια σχετικά με την περιουσία της Μονής» ΙΓΝΑΤΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ (Ι.Δ.) [1]
Αὐτὸ εἶχε συμβεῖ στὴν πρὸ Σίσσι διακυβέρνησι. Ποιὰ ἦταν ἡ οὐσία αὐτῆς τῆς προσφυγῆς; Ἡ Μονὴ Σινᾶ προστατεύεται ἀπὸ τὸ Ἱσλαμικὸ Δίκαιο ὡς Βακούφι, καὶ αὐτὸ εἶναι ἀποδεκτὸ καὶ ἀπὸ τὸ Αἰγυπτιακὸ κράτος.
«Τὸ Ὅρος Σινᾶ πολὺ νωρὶς ἔγινε γιὰ τοὺςμουσουλμάνους Βακούφι. Ὅπως καὶ τὸ ἅγιονὍρος ἔπειτα, γιὰ τοὺς Ὁθωμανούς. Βακούφι σημαίνει ἔνα ἱδρυμα κάτω ἀπὸ τὸν ἱερὸ νόμο τῆς Σαρία. Αὐτὸ σημαίνει ὅτι τὸ ὅρος Σινᾶ προστατευεται ἀπὸ τὴ Σαρία. Ἔτσι τὸ γράφουνε καὶ τὰ μουσουλμανικὰ ἔγγραφα ποὺ ξέρω ἐγῶ. Καὶ για αὐτὸν τὸν λόγο οἱ πατέρες τοῦ Ὄρους Σινᾶ εἴχαν καὶ τὸ προνόμιο νὰ εἶναι τὸ Ὄρος Σινᾶ ἀφορολόγητο... Ἡ μοναστηριακὴ περιουσία, εἶναι Βακούφι καὶ στὴ σημερινὴ Αἴγυπτο· καὶ γιὰ τὸν Αἰγυπτιακὸ νόμο, σημαίνει ἀναπαλοτρίωτο». [2] [Αὐτὰ τὸ λέει ὁ Ἰωάννης Niehoff Παναγιωτίδης (Ι.Ν.Π.) καθηγητὴς Βυζαντινολογίας στὸ Freie Universität Berlin.
Ἄρα ἦταν ἀρκετὴ ἡ συγκεκριμένη πραγματικότης γιὰ τὴν προστασία τῆς περιουσίας τῆς Μονῆς. Γιατὶ δὲν ἐπέλεξε, ὁ Δαμιανὸς κατ᾿ ἀρχὴν, καὶ τὸ Ἑλληνικὸ κράτος στὴ συνέχεια, αὐτὴ τὴν τακτικὴ ὑπερασπίσεως τῶν δικαίων τῆς Μονῆς; Ἐδῶ παρουσιάζεται μία ἀλλόκοτη, λανθασμένη καὶ καταστροφικὴ, ἐκ τοῦ ἀποτελέσματος, ἀντιμετώπισις τοῦ προβλήματος. Ἀντὶ νὰ τοποθετηθῇ ὡς θέμα τῆς περιουσίας τῆς Μονῆς Σινᾶ, δηλαδὴ Βακουφίου, παρουσιάστηκε ὡς ζήτημα περιουσίας φυσικοῦ προσώπου, μὲ τὴν βλακώδη αἰτιολογία, τὴν ὁποία ἀναπαράγει καὶ ὁ Δημητριάδος, ὅτι «ο πρώην Σιναίου Δαμιανός ήταν ο μόνος που μπορούσε να είναι διάδικος όχι όμως ως εκπρόσωπος ενός νομικού προσώπου αλλά ως φυσικό πρόσωπο».[ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ. ὅ.π.] Ἄκριβῶς αὐτὸ ἦταν τὸ θεμελιῶδες πρόβλημα ποὺ προκαθόριζε τὴν ἔκβασι τῆς νομικῆς διενέξεως. Διότι παρουσιαζόταν μία διένεξις μεταξὺ τοῦ ἡγουμένου Δαμιανοῦ καὶ τοῦ Αἰγυπτιακοῦ κράτους γιὰ μιὰ περιουσία ποὺ ἐμφανιζόταν ὑπὸ τὸ ὄνομα τοῦ Δαμιανοῦ ἤ ἄλλων προσώπων. (Βέβαια ἐδῶ ἀκούγονται πολλὰ, ὅτι ὁ Δαμιανὸς εἶχε κάνει πολλὲς ἐνέργειες καὶ κινήσεις γύρω ἀπὸ τὴν περιουσία τῆς Μονῆς, ἀλλὰ δὲν ἔχουμε τὰ σχετικὰ ἔγγραφα γιὰ νὰ ἀναφερθοῦμελεπτομερῶς ). Καὶ λέει ὁ καθηγητὴς, Ἰωάννης Niehoff Παναγιωτίδης, ὅτι:
«Ἄμα ἕνας ἡγούμενος ἀρχίζει νὰ γράφῃ τὴν περιουσία τῆς Μονῆς στὸ δικό του ὄνομα, ἤ ἑνὸς προσώπου ποὺ εἶναι ἐγγὺς αὐτοῦ, τὸ Αἰγυπτιακὸν κράτος, μὲ τὸ δίκηο του λέει «Παιδιὰ, δὲν εἶναι αὐτὸ Βακούφι». Αὐτὴ εἶναι ἰδιωτικὴ περιουσία τοῦ ἡγουμένου τάδε. Δηλαδὴ πρώτα φταίει ἡ χριστιανικὴ πλευρά. Ὅποιος ξέρει τὴν Σαρία, πρέπει νὰ τὸ λάβῃ ὑπ᾿ ὅψιν του. Ἅμα αὐτὸς ποὺ ἔχει τὴν ὲπικαρπία ... προσπαθεῖ νὰ σφετερίζεται αὐτὴ τὴν περιουσία, τὸ Βακφ διαλύεται.» (Ι.Ν.Π. ὅ.π.)
Βλέπετε πῶς ἔχει γίνει ἐξ ἀρχῆς ἡ παγίδευσις. Δὲν ὑπερασπίζονται τὴν Μοναστηριακὴ περιουσία ὡς Βακουφικὴ, ἄρα ἀναπαλοτρίωτη, ἀλλὰ ὡς ζήτημα περιουσίας, ποὺ φέρεται ὡς ἰδιοκτησία ἑνὸς προσώπου, τοῦ ἡγουμένου, ποὺ, ὅμως, καταργεῖ τὴν προστασία της ὡς Βακουφικῆς.
Συνεχίζει ὁ Δημητριάδος νὰ περιγράφῃ αὐτὰ ποὺ (κατάλαβε ὅτι) συνέβησαν:
« Η Αίγυπτος ενημέρωσε την Ιερά Μονή Σινά ότι η απόφαση θα ήταν δυσμενής για την Ιερά Μονή και πρότεινε έναν εξωδικαστικό συμβιβασμό». (Ι.Δ.ὅ.π.)
Ἡ Αἰγυπτιακὴ κυβέρνησις ἔπαιζε καλὰ τὸ παιχνίδι της. Ἡ πλευρὰ τοῦ Δαμιανοῦ τί ἔκανε; Ποὺ στηριζόταν; Ποιοί ἦταν οἱ δικηγόροι καὶ ἀπὸ ποιούς πληρωνόταν; (Θὰ γίνῃ τεράστιο τὸ παρὸν, ἀν τὸ ἀνοίξουμε, ὁπότε προχωροῦμε) Ἄρχισε ὁ Δαμιανὸς καὶ οἱ πέριξ αὐτοῦ τὶς συνεννοήσεις μὲ τὴν Ἐλληνικὴ Κυβέρνησι, ὁπότε ἀντιλαμβάνεται ὁ κάθε πικραμένος τὸ ἀποτέλεσμα... Καὶ, φυσικά, κατὰ τὸν Ἰγνάτιο, ἡ Ἑλληνικὴ πλευρᾶ ἀνταποκρίθηκε θετικὰ, στὸν ... ἐξωδικαστικὸ συμβιβασμό.
«Η ελληνική πλευρά ανταποκρίθηκε θετικά και μαζί με τον τότε Αρχιεπίσκοπο Σινά ενημέρωσαν την αιγυπτιακή πλευρά ότι η Ιερά Μονή είναι έτοιμη να υπογράψει τον εξωδικαστικό συμβιβασμό». ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ (ὅ.π.)
Καὶ τί ἦταν αὐτὸς ὁ ἐξωδικαστικὸς συμβιβασμός; Δὲν γνωρίζω τὰ ὅποια ἐπίσημα κείμενα. Γνωρίζω, ὅμως αὐτὰ ποὺ καταγγέλουν πολλοὶ, ὅτι συμφωνοῦσαν στὴν πλήρη τουριστικὴ καὶ ἐμπορικὴ ἐκμετάλευσι τῆς Μονῆς, τὴν ὁποία ἔχει σχεδιάσει τὸ Αἰγυπτιακὸ κράτος:
« Έχουμε λοιπόν τις πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητος, που μιλούν για συμφωνία του Σινά που εκπροσωπούνταν είπαμε από τον παυθέντα αρχιεπίσκοπο, όχι από την Σιναϊτική Αδελφότητα που είναι το όργανο που εκφράζει το Σινά, με το αιγυπτιακό δημόσιο που μιλούν ακριβώς για τουριστική εκμετάλλευση, για εμπορική εκμετάλλευση της Σιναϊτικής περιουσίας, ακόμη και του ίδιου του Μοναστηριού.
Ακόμη ακόμη, είδαμε και κάτι ανόσιο. Το Λείψανο της Αγίας Αικατερίνης να προορίζεται να εκτεθεί σε μουσείο μαζί με τις Φαραωνικές μούμιες!» ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΣ, (Α.Ν.) Διδάκτωρ Βυζαντινορωμαϊκοῦ δικαίου καὶ Εἰδικῶν Μοναστικῶν καθεστώτων στὸ Freie Universität Berlin [3]
Παράλληλα τὸ Ἐλληνικὸ καθεστῶς, σὲ συνενόησι μὲ τὴν Δαμιανό, ἀλλὰ ἐρήμην τῆς ἀδελφότητος τοῦ Σινᾶ, ἐτοίμαζε τὸν Ν5224 δημιουργῶντας ἔνα ΝΠΔΔ στὴν Ἑλλάδα γιὰ διαχείρησι τῆς ἐν Ἑλλάδι περιουσίας τῆς Μονῆς Σινᾶ (καὶ ὄχι μόνον αὐτό, δυστυχῶς).
Τελικῶς οἱ Αἰγύπτιοι ἀντὶ γιὰ τὸν ἐξωδικαστικὸ συμβιβασμὸ προχώρησαν, (ὅπως ἦταν φυσικό, ἀφοὺ ἡ μονὴ Σινᾶ εἶχε μείνει ἀνυπεράσπιστη), στὴν πλήρη κρατικοποίησι τῆς Μονῆς καὶ τῆς περιουσίας της.
Ὁ Δημητριάδος τὸ παρουσιάζει ὡς ἀθέτησι ὑποσχέσεως, τόσα ἀντιλαμβάνεται ἀπὸ τέτοιες ὑποθέσεις ἤ μᾶλλον θεωρεῖ ὅτι ὅσοι διαβάσουν τὴν συνέντευξί του, ἔχουν τόσο μυαλὸ, ποὺ νὰ δεχτοῦν τέτοιες ἐρμηνεῖες.
«Και ενώ οι Αιγύπτιοι υπόσχονταν συνεχώς στον τότε Αρχιεπίσκοπο Δαμιανό αλλά και στην Ελλάδα ότι είναι θέμα ημερών η υπογραφή του εξωδικαστικού συμβιβασμού, ξαφνικά και χωρίς καμία προειδοποίηση, αντί να τηρήσουν την υπόσχεσή τους προχώρησαν στην έκδοση μιας δικαστικής απόφασης, σύμφωνα με την οποία όχι μόνο η περιουσία αλλά ακόμα και η ίδια η Ιερά Μονή ανήκει στο αιγυπτιακό δημόσιο».ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ (ὅ.π.)
Ὅσοι ζοῦν ἐκτὸς πραγματικότητος, καὶ ζοῦν μὲ ἐλπίδες καὶ ὑποσχέσεις, ξαφνικὰ, χωρὶς προειδοποίησι, ἀντικρύζουν τὴν πραγματικότητα!!! Καὶ μένουν μὲ τὸ στόμα ἀνοιχτό, αὐτοὶ ποὺ εἶχαν τὰ μάτια καὶ τὰ αὐτιὰ κλειστὰ καὶ τὸ μυαλὸ σὲ ἀγρανάπαυσι.
Ὡς ἀντίδρασι γιὰ ὅλα αὐτὰ ἡ Ἐλληνικὴ Κυβέρνησι συνέταξε καὶ ψήφισε τὸν Ν5224!!! Παρουσίασαν τὸ πρόβλημα ὡς ἔλειψι νομικῆς ἐκπροσωπήσεως τῆς Μονῆς στὴν Αἴγυπτο καὶ φρόντισαν νὰ ἀποκτήσῃ νομικὴ προσωπικότητα στὴν Ἑλλάδα , ὥστε νὰ τὸ δοῦν οἱ Αἰγύπτιοι καὶ νὰ ἀκολουθήσουν τὸ παράδειγμά τους!!! Ταυτόχρονα λένε ξεκάθαρα ὅτι αὐτὸ ποὺ κάνουν δὲν λύνει τὸ πρόβλημα.!!!
«Πράγματι το νομοσχέδιο είναι ένα πολύ σημαντικό, πρωτόγνωρο και ιστορικό βήμα αλλά δεν λύνει το πρόβλημα που ανέκυψε με την Ιερά Μονή Σινά στην Αίγυπτο. Γιατί δεν το λύνει; Γιατί πολύ απλά δεν θα μπορούσε ποτέ να το λύσει». ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ, ΕΙΣΗΓΗΣΙΣ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ 31 07 25 [4]
Τότε γιατὶ τὸ κάνουν; Γιατὶ δὲν κάνουν κάτι ποὺ νὰ λύνῃ τὸ πρόβλημα; Καὶ τὰ λένε δημοσίως, καὶ ἐπιμένουν καὶ τὰ ἐπαναλαμβάνει καὶ τώρα ὁ λαμπρὸς αὐτὸς Ἱεράρχης. Γιατί;
Ἀλλη ἦταν ἡ ἀρρώστια, ἄσχετο τὸ φάρμακο, ἀλλὰ θανατηφόρο γιὰ τὴν Μονή. Ἁπὸ τὴν Αἰγυπτιακὴ κυβέρνησι ἔχασε τὴν περιουσία της, ἀπὸ τὸν Νόμο καὶ τὶς προβλέψεις του ἔχανε καὶ τὴν οὐσία της καὶτὴν ἐλευθερία της, τὴν θεσμικὴ καὶ διαχρονικὴ καὶ καθεστωτική.
Β. Τὸ ξέπλυμα καὶ ἡ ἄμετρος κολακεία, τοῦ Ἰγνατίου, πρὸς τὴν Ἐλληνικὴ Κυβέρνησι
Ὅλα αὐτὰ, ὅμως , ὁ Ἰγνάτιος τὰ βλέπει ἀλλοιῶς. Θεωρεῖ ὡς ἀπολύτως ἐνδεδειγμένες καὶ ἄξιες συγχαρητηρίων τὶς ἐνέργειες τῆς Ἐλληνικῆς κυβερνήσεως.
«Αξίζουν συγχαρητήρια στο ΥΠΕΞ για τον τρόπο που χειρίζεται το θέμα και ειδικά για το γεγονός ότι δέχθηκε να αναλάβει κόστος που δεν του αναλογεί μόνο και μόνο για να πετύχει μια καλή συμφωνία για την Ιερά Μονή. Η Ελλάδα κλήθηκε να διαχειριστεί μια πολύ δύσκολη κατάσταση, αφού τα πράγματα είχαν φθάσει σε αδιέξοδο χωρίς καμία δική της ευθύνη». ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ (ὅ.π.)
Οὐσιαστικῶς ἐπαναλαμβάνει τὸ κυβερνητικὸ ἀφήγημα χρησιμοποιῶντας μάλιστα ακριβῶς τὶς ἴδιες λέξεις ποὺ χρησιμοποίησε ἡ Ὑπουργὸς κ. Ζαχαράκη στὴν Βουλή:
«Ἡ Κυβέρνηση κατέβαλε κόστος που δεν της αναλογεί για να αντιμετωπίσει χρόνιες παθογένειες και προβλήματα της Ιεράς Μονής Σινά. Δεν είναι ευθύνη αυτής της κυβέρνησηςότι η Μονή Σινά δεν έχει νομική προσωπικότητα στην Αίγυπτο ή ότι δεν έχει διασφαλίσει την συνέχειά της μέσω αδειών διαμονής και υπηκοοτήτων». ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ, (ὅ.π.)
Ποὺ στηρίζεται ὁ ἐπίσκοπος αὐτὸς καὶ δίνει συγχαρητήρια στὴν Κυβέρνησι γιὰ τὶς ἐνέργειές της; Μὲ ποιὰ κριτήρια ἀξιολόγησε τὶς πράξεις της; Ἐπαναλαμβάνει ἀπλῶς τὸ κυβερνητικὸ ἀφήγημα. Ὅπως ἔκανε καὶ ἐπὶ κωρονοϊοῦ, ὅπως κάνουν καὶ τώρα ὅλοι σχεδὸν οἰ Ἱεράρχες μὲ τὸν Προσωπικὸ Ἀριθμὸ, ποὺ λειτουργοῦν ὡς οἱ κύριοι προωθητές του στὴν Ἐλληνικὴ κοινωνία, ἐνῷ θὰ μποροῦσαν νὰ σταματήσουν πολὺ εὔκολα τὴν κυβέρνησι, ἄν δὲν ἧταν ἀπλοὶ ἐντολοδόχοι καὶ ὑπηρέτες της.
Οἱ γνωρίζοντες τὰ δεδομένα καὶ κατανοοῦντες τὰ κίνητρα καὶ τὴν σημασία τῶν πράξεων τῆς Κυβερνήσεως λένε ξεκάθαρα περὶ τίνος πρόκειται. Παραθέτουμε δύο γνῶμες εἰδικῶν ποὺ μὲ σαφήνεια δηλώνουν ὅτι εἶναι ΑΧΡΗΣΤΟ καὶ ΚΑΤΑΣΤΡΕΠΤΙΚΟ (τὸ νομοσχέδιο, Νόμος πλέον):
Γιὰ τὰ κίνητρα, πρώτα:
«Για πρώτη φορά λοιπόν η Σιναϊτική περιουσία, που ήταν αυτή η οποία συντήρησε -μην το ξεχνάμε είπαμε- το Σινά 1500 χρόνια, είναι το αντικείμενο των ορέξεων κάποιων κύκλων. Και οι αρέξεις αυτές βλέπουμε ότι αγγίζουν και κρατικά συμφέροντα ή τουλάχιστον συμφέροντα ηγεσιών. Της Αιγύπτου και της Ελλάδος.» (Α.Ν, ὅ.π.)
Καὶ γιὰ τὸν Ν5224:
«Μπαίνουν ερωτήματα εις βάρος της Ελληνικής πλευράς και συγκεκριμένα εις βάρος της κυβερνήσεως της σημερινής, η οποία έφερε αυτό το νομοσχέδιο, το οποίο ήταν ΚΑΤΑΣΤΡΕΠΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΝΑ, γιατί απλούστατα με αυτό το νομοσχέδιο είδαμε ότι η ίδια η Ελληνική κυβέρνηση ετοίμασε έναν θύλακα υποδοχής του Σινά στην Ελληνική επικράτεια, πράγμα που σήμαινε ότι είχε υπόψη της η κυβέρνηση που έφερνε αυτό το νομοσχέδιο, ότι το Σινά θα φύγει από την Αίγυπτο και το υποδεχόταν στην Ελλάδα». (Α.Ν, ὅ.π.)
«Αὐτὸ τὸ συμβόλαιο τοῦ Ἑλληνικοῦ κράτους (ἐνν.ὁ Νόμος 5224) εἶναι ἐμπνευσμένο ἀπὸ τὸ πνεῦμα τῆς Γαλλικῆς Ἐπαναστάσεως ... καὶ εἶναι ΑΧΡΗΣΤΟ» (Ι.Ν.Π. ὅ.π.)
Τὰ παραπάνω τὰ τεκμηριώνουν διὰ μακρῶν οἱ κ. καθηγητές, (καὶ παρακαλῶ ὅσους ἔχουν τὸν πόθο τῆς ζητήσεως τῆς ἀληθείας, νὰ ἀκούσουν προσεκτικά τὶς συνεντεύξεις), ἀντιθέτως μὲ τὸν ἐπίσκοπο Ἰγνάτιο, ὁ ὁποῖος θεωρεῖ ἀρκετὴ τὴν δημόσια παρουσίασι τοῦ ξεπλύματος καὶ τῆς κολακείας του πρὸς τὴν κυβέρνησι τοῦ Μητσοτάκη, χωρὶς κανένα ἐπιχείρημα, ἐκμεταλευόμενος τὸ κῦρος τῆς ἀρχιερατικῆς του ἰδιότητος, μὴ ἀντιλαμβανόμενος, προφανῶς, ὅτι ἔτσι ἐξευτελίζει τὸν ἑαυτό του καὶ στιγματίζει τὴν Ἐκκλησία καὶ τὴν πίστι.
Στὴ συνέχεια, θὰ παρουσιαστοῦν καὶ τὰ ἄλλα προβλήματα ποὺ δημιουργεῖ ἡ συνέντευξις αὐτοῦ τοῦ ἱεράρχου.
Γεώργιος Κ. Τζανάκης Ἀκρωτήρι Χανίων. 25 Σεπτεμβρίου 2025
[1] 22 09 2025 https://orthodoxia.info/news/dimitriados-diadramatisame-enotiko/?fsp_sid=161
[2] Συνέντευξις τοῦ Ι.Ν.Π. στὸν Ἀλέξανδρο Στεφανόπουλο. https://www.youtube.com/watch?v=4cVceyPU6jM]
[3] Α.Ν. , συνέντευξις στὸν Ἀλέξανδρο Στεφανόπουλο https://www.youtube.com/watch?v=he09JocTLdw&t=2s
ἀπομαγνητοφωνημένη βρίσκεται στὸν ἱστότοπο ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ https://tasthyras.wordpress.com/2025/09/10/%cf%83%cf%84%ce%b1-%cf%83%cf%87%ce%ad%ce%b4%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%bf%cf%85-%cf%80%ce%b1%cf%85%ce%bc%ce%ad%ce%bd%ce%bf%cf%85-%cf%83%ce%b9%ce%bd%ce%b1%ce%af%ce%bf%cf%85-%ce%b4%ce%b1%ce%bc%ce%b9%ce%b1/#more-121806
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου