11 Απρ 2024

Μέτρα γιὰ τὴ σχολικὴ βία: Κύριοι τῆς κυβέρνησης, ἡ νεολαία «ξερνάει» τὸ δηλητήριο ποὺ τὴν ποτίζετε – Μὴ μᾶς κάνετε τοὺς κοινωνικοὺς εὐεργέτες

Γράφει ὁ Ἐλευθέριος Ἀνδρώνης 
Μὲ μέτρα καταστολῆς καὶ ὄχι οὐσίας, ἡ κυβέρνηση δῆθεν «καταπολεμὰ» τὴν ἐνδοσχολικὴ βία - Διέλυσαν τοὺς κοινωνικοὺς δεσμοὺς καὶ τώρα «ψάχνουν» τί φταίει.
Ὁ Κυριάκος Μητσοτάκης θυμήθηκε μετὰ ἀπὸ 5 χρόνια καταστροφῆς τῆς νεολαίας, ὅτι πρέπει νὰ ἀσχοληθεῖ μὲ τὰ φαινόμενα ἐνδοσχολικῆς βίας. Προκειμένου νὰ ἀνακοινώσει τὰ μέτρα ποὺ ἀποφασίστηκαν, ἔστησε μιὰ κωμικοτραγικὴ φιέστα στὸ 3ο Γυμνάσιο Πολίχνης, μὲ καθαρὰ προεκλογικὸ περιτύλιγμα καὶ καθόλου οὐσία. 

Ἦταν μιὰ ἐπικοινωνιακὴ φανφάρα χωρὶς ἀρχὴ καὶ μέση, ἀλλὰ μόνο μὲ τέλος. Τὸ «τέλος» ποὺ ἔχει συνηθίσει νὰ... δίνει ἡ κυβέρνηση Μητσοτάκη σὲ ὅλα τὰ κοινωνικὰ προβλήματα, τὸ ὁποῖο εἶναι ἡ καταστολὴ καὶ ἡ ἐπιτήρηση. Ὅ,τι περπατάει τὸ φορολογοῦμε, τὸ παρακολουθοῦμε, τὸ φιμώνουμε, τὸ τιμωροῦμε καὶ στὴν τελικὴ τὸ δέρνουμε κιόλας ἂν χρειαστεί. 

Τὸ σχέδιο ἀντιμετώπισης τῆς ἐνδοσχολικῆς βίας, στὴν οὐσία ἀφορᾷ κάποια ξαναζεσταμένα μέτρα ποὺ εἶχαν καταργηθεῖ ἢ ἐφαρμόζονταν πλημμελῶς. Ἐπέστρεψε ξανὰ ἡ πενταήμερη ἀποβολή, μπῆκε ἕνα ἐπιπλέον φρένο στὶς ἀδικαιολόγητες ἀπουσίες καὶ ὁ Πιερρακάκης ἔκανε τὸ μοναδικὸ πρᾶγμα ποὺ ξέρει, δηλαδὴ νὰ ψηφιοποιεῖ τὰ πάντα, ὁπότε καὶ ἀνακοίνωσε τὴν ψηφιοποίηση τοῦ ἀπουσιολογίου καὶ τὴ δημιουργία μιᾶς ψηφιακῆς πλατφόρμας γιὰ καταγγελίες περιστατικῶν βίας. Ἐπιπλέον μίλησαν γιὰ αὐστηροποίηση τῆς ἀπαγόρευσης τῶν κινητῶν, κάτι ποὺ ἔτσι καὶ ἀλλιῶς ἴσχυε ὡς νόμος, ἀλλὰ δὲν γινόταν στὴν πράξη. 

Πρὶν μερικὰ χρόνια, ὅποιος μιλοῦσε στὴν Ἑλλάδα γιὰ ἔμπρακτη ἀπαγόρευση κινητοῦ στὶς τάξεις, χαρακτηριζόταν ὀπισθοδρομικός. Στὰ περισσότερα σχολεῖα, οἱ ἐκπαιδευτικοὶ ἀναγκάζονταν νὰ κάνουν τὰ στραβὰ μάτια, μὲ ἀποτέλεσμα οἱ μαθητὲς νὰ «σερφάρουν» ἀκόμα καὶ μέσα στὴν αἴθουσα διδασκαλίας. 

Τὰ τελευταῖα χρόνια ὅλες οἱ χῶρες μὲ ἐξελιγμένα συστήματα παιδείας, ἀπαγορεύουν σταδιακὰ τὰ smartphones στὰ σχολεῖα καὶ ἡ κυβέρνηση Μητσοτάκη πῆρε χαμπάρι μετὰ ἀπὸ 5 χρόνια ὅτι τὰ κινητὰ ἔχουν γίνει τὰ βασικὰ ἐργαλεῖα βίας στὰ σχολεῖα. Καὶ αὐτὸ διότι μεταφέρουν στὴν ἀληθινὴ ζωὴ τὴν ἀρένα ποὺ στήνεται στὰ social media καὶ δίνουν κίνητρο σὲ ἄγρια ἔνστικτα νὰ ἀπαθανατιστοῦν σὲ βίντεο ὡς «κατορθώματα». Ἐπιπλέον ἀποσποῦν τὴν προσοχὴ τοῦ μαθητῆ καὶ ὑποβαθμίζουν τὸν ρόλο τοῦ σχολείου. 

Θὰ μποροῦσε νὰ πεὶ κανεὶς ὅτι τὰ μέτρα κινοῦνται σὲ σωστὴ κατεύθυνση, ἂν δὲν ἀφοροῦσαν μόνο τὰ συμπτώματα τῆς ἀρρώστιας καὶ καθόλου τὴ γενεσιουργὸ αἰτία. Πότε ἔφεραν ἀποτέλεσμα ἀπὸ μόνες τους οἱ μέρες ἀποβολῆς, γιὰ νὰ φέρουν τώρα; Δηλαδὴ ἂν εἶναι 2 μέρες ἡ ἀποβολή, ὁ «νταῆς» δὲν νοιάζεται καὶ ἂν εἶναι 3 παραπάνω θὰ νοιαστεί; Καὶ τί παραπάνω θὰ προσφέρει ἡ πλατφόρμα καταγγελιῶν, ἀφοῦ ἔτσι κι ἀλλιῶς οἱ γονεῖς καταγγέλλουν προφορικὰ τὰ περιστατικὰ βίας; 

Νὰ πάμε σὲ πιὸ οὐσιαστικὰ θέματα; 

Πρῶτα ἀπ' ὅλα ξεκινοῦμε μὲ τὸ τραγικὸ παράδειγμα τοῦ ἡγέτη. Τί προσλαμβάνουσες εἰκόνες ἔχουν τὰ παιδιὰ ἀπὸ τὸν κ. Μητσοτάκη; Ὁ πρωθυπουργὸς πῆγε στὸ γυμνάσιο μὲ καμιὰ 35αριὰ αὐτοκίνητα ἀστυνομικὴ συνοδεία (οὔτε Ἐμίρης τοῦ Κατὰρ δὲν κουβαλάει τέτοιο «στρατό»), γιὰ νὰ πεὶ στοὺς μαθητὲς ὅτι ὅταν ἦταν μικρὸς βίωσε καὶ ἐκεῖνος bullying ἐπειδὴ τοῦ εἶχαν... ρίξει τὴν τσάντα ἀπ' τὸ παράθυρο. Δηλαδὴ ὁ μέσος μαθητὴς ποὺ συχνὰ πυκνὰ βρίσκεται ἀπροστάτευτος στὸ ἔλεος συμμοριῶν, βλέπει ἕναν πρωθυπουργὸ νὰ περιστοιχίζεται ἀπὸ ἕνα κινούμενο καραβάνι φρουρῶν, μέσα σὲ πανάκριβα θωρακισμένα ὀχήματα. Πὼς θὰ πείσεις τὸν νέο ὅτι θέλεις νὰ τὸν προστατέψεις, ὅταν ἐσὺ ὁ ἴδιος εἶσαι τόσο «ἀφ' ὑψηλοῦ», τόσο φοβικὸς καὶ τόσο «ἀποστειρωμένος» ἀπέναντι στὴν κοινωνία; Ἡ ἀπάντηση εἶναι πολὺ ἁπλή. Δὲν θὰ τὸν πείσεις. 

Ὅταν ὡς κράτος ἔχεις πλημμυρίσει τὴ νεολαία μὲ τὸ ψυχολογικὸ παραισθησιογόνο τοῦ «δικαιωματισμοῦ», νομοτελειακὰ θὰ δημιουργήσεις μιὰ κοινωνικὴ ζούγκλα ἀπὸ ἀντιμαχόμενα δικαιώματα. 

Ὅταν κάνεις τὰ πάντα ὡς κράτος γιὰ νὰ σπάσεις τοὺς κοινωνικοὺς δεσμοὺς καὶ νὰ διαλύσεις τὶς συλλογικὲς ἀξίες ποὺ ἑνώνουν τοὺς Ἕλληνες (πατρίδα, πίστη, ἱστορία, παραδόσεις, ἔθιμα), μετατρέποντας τοὺς πολῖτες σὲ εὐάλωτες ἀτομικότητες, εἶναι ἑπόμενο αὐτὰ τὰ ἄτομα νὰ ἀρχίσουν νὰ συγκρούονται βίαια μεταξύ τους καὶ νὰ δημιουργοῦν «πυρηνικὴ ἔκρηξη» στὴν κοινωνία. 

Ὅταν κυβερνὰς τὴ χώρα ἐπενδύοντας συνεχῶς σὲ δίπολα καὶ διχασμούς, μὲ ποιά διεστραμμένη λογικὴ περιμένεις νὰ μονοιάσεις τὴ νεολαία; 

Ὅταν ὡς κυβέρνηση ἔχεις γεμίσει τὸν πολιτικὸ βίο σου μὲ σκάνδαλα καὶ συστηματικὰ προωθεὶς τὴν ἀτιμωρησία καὶ τὴ συγκάλυψη, πῶς περιμένεις νὰ μὴν ἀκολουθήσει τὸ παράδειγμά σου καὶ ὁ πιτσιρικὰς ποὺ τὸν μαθαίνεις ὅτι μόνο μὲ τὴ λαμογιὰ θὰ ἐπιβιώσει σὲ αὐτὸν τὸν ἄδικο κόσμο; 

Ὅταν ἐγκλωβίζεις τὴν παραδοσιακὴ οἰκογένεια σὲ ἀδιέξοδα καὶ τὴν ἀφήνεις νὰ κατρακυλὰ στὸν γκρεμὸ τῆς ἐγκατάλειψης καὶ ὅταν στεφανώνεις ἀφύσικες «οἰκογένειες» γιὰ νὰ σαμποτάρεις κοινωνικοὺς νόμους χιλιετιῶν, πῶς περιμένεις ὅτι δὲν θὰ θερίσεις χάος καὶ ἀνομία; 

Δὲν μπορεὶς λοιπὸν νὰ κάνεις τὸν «ἔκπληκτο» γιὰ τὸ χάλι ποὺ ἐσὺ δημιούργησες. Καὶ πόσο μᾶλλον δὲν μπορεὶς νὰ προσποιεῖσαι τὸν «ἀναμορφωτὴ» τῆς νεολαίας, ὅταν ἐσὺ ὁ ἴδιος ὑποδαυλίζεις συστηματικὰ τὴ βία. Σερβίροντας 5-6 μέτρα καταστολῆς καὶ ἐπιτήρησης δὲν καταφέρνεις ἀπολύτως τίποτα, πέρα ἀπὸ τὸ νὰ νομίζεις ὅτι κοροϊδεύεις τὸν κόσμο. 

Ἡ κακὴ ἀνατροφή, ἡ κάκιστη ποιότητα παιδείας, ἡ φτώχεια, οἱ ταξικὲς ἀνισότητες, ἡ ὑπονόμευση τοῦ θεσμοῦ τῆς οἰκογένειας, ἡ ἀπεμπόληση τῶν παραδοσιακῶν ἀξιῶν ἀπὸ τὸ κράτος, ἡ ὑποτίμηση τῆς ἠθικῆς, τὰ χυδαῖα πρότυπα τοῦ «Lifestyle», ὅλα αὐτὰ εἶναι ριζικὲς αἰτίες γιὰ τὰ μάστιγα τῆς νεανικῆς βίας. Μὲ αὐτὰ ὅμως δὲν ἀσχολεῖται καθόλου ἡ κυβέρνηση, γιατί εἶναι βασικὰ γρανάζια τοῦ συστήματος ποὺ τὴ συντηρεὶ στὴν ἐξουσία. 

Ὁ Κυριάκος Πιερρακάκης εἶπε ὅτι σκοπεύει νὰ ἐξασφαλίσει ἕναν ψυχολόγο γιὰ κάθε σχολεῖο. Τὸ γράψαμε σὲ κάποιο προηγούμενο ἄρθρο καὶ τὸ ξαναγράφουμε: Καὶ 5.000 ψυχολόγους νὰ ρίξεις πάνω στὰ παιδιά, ἐφόσον τοὺς καταστρέφεις τὴν παιδικὴ ἡλικία, συντρίμμια θὰ μαζεύεις. Ἐφόσον τὰ πονηρεύεις πρόωρα καὶ τὰ σπρώχνεις πρὸς τὸ νοσηρὸ κόσμο τῶν «μεγάλων», παιδικὴ νοσηρότητα θὰ ἀποκομίσεις. 

Κύριε Πιερρακάκη, τὸ πεινασμένο πνεῦμα δὲν χορταίνει μὲ μαθήματα ψυχολογίας. Τὰ παιδιὰ διψᾶνε γιὰ πίστη, γιὰ ἐλπίδα, γιὰ φυσικὰ πρότυπα, γιὰ σταθερὲς ἀξίες, γιὰ προοπτικὴ σὲ τούτη τὴ ζωὴ ἀλλὰ καὶ στὴν ἄλλη. Ἂν δὲν ἐξασφαλίσεις αὐτὰ στὸ παιδί, μιὰ ζωὴ θὰ τρεκλίζει ἀπὸ τὸ ἕνα ἀδιέξοδο στὸ ἄλλο. 

Εἴμαστε ἀπόλυτοι γιατί ἡ ἀλήθεια εἶναι ἀπόλυτη. Σταματῆστε τὸν ἐμπαιγμὸ καὶ ἐπί τέλους στρίψτε τὸ τιμόνι τῆς νεολαίας μακριὰ ἀπὸ τὸν γκρεμό. Ἡ κοινωνία ξερνάει τὸ δηλητήριο ποὺ τὴν ποτίζετε. Μὴν μᾶς κάνετε λοιπὸν τοὺς «γιατροὺς» τῆς βίας. 

1 σχόλιο:

  1. Δεν πολεμάς την βία με βία. Αν είχαμε μια παιδεία με νόημα, θα παρήγαγε απτά αποτελέσματα σε γνωστικό και συλλογικό επίπεδο.
    Τα παιδιά θα μορφώνονταν πραγματικά και θα υιοθετούσαν αβίαστα τις ηθικές και ανθρώπινες αξίες που εξυψώνουν τον άνθρωπο. Δυστυχώς συμβαίνει το αντίθετο. Μια ανάλυση επί της άποψης αυτής θα ήταν χρήσιμη αλλά τόσο εκτενής που θα σας κούραζε. Είμαι καθηγητής, ζω από μέσα την κατάσταση και μπορώ να προτείνω κάποιες αλλαγές που θα βοηθούσαν να αλλάξει η κατάσταση. Χρειάζεται πολιτική βούληση και σχεδιασμός. Τα στοιχεία μου στη διάθεση τυχόν ενδιαφερομένων για περαιτέρω συζήτηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.