6 Οκτ 2023

Ἡ ΝΙΚΗ γιά τήν ἡμέρα ἐκπαιδευτικῶν

Σμίλεψε πάλι, δάσκαλε, ψυχές!
Κι ὅ,τι σ' ἀπόμεινε ἀκόμη στή ζωή σου,
Μήν τ' ἀρνηθες! Θυσίασέ το ὡς τή στερνή πνοή σου!
Χτίσ' τό παλάτι, δάσκαλε σοφέ!

Κι ἄν λίγη δύναμη μές στό κορμί σου μένει,
Μήν κουρασθεῖς. Εἶν' ἡ ψυχή σου ἀτσαλωμένη.
Θέμελα βάλε τώρα πιό βαθιά,
Ὁ πόλεμος νά μήν μπορεῖ νά τά γκρεμίσει.

Σκάψε βαθιά. Τί κι ἄν πολλοί σ' ἔχουνε λησμονήσει;
Θά θυμηθοῦνε κάποτε κι αὐτοί
Τά βάρη πού κρατάς σάν Ἄτλαντας στήν πλάτη,
Ὑπομονή! Χτίζε, σοφέ, τῆς κοινωνίας τό παλάτι!
Κωστής Παλαμάς, "Στόν Δάσκαλο"...

Δέν θά μποροῦσε νά περιγραφε καλύτερα ὁ ρόλος τοῦ ἐκπαιδευτικοῦ ἀπό τό ποίημα τοῦ Παλαμά. Σήμερα ἔχουμε καταστρέψει τόν ἐκπαιδευτικό ὡς θεμέλιο καί ψυχή τοῦ σχολείου καί τόν μεταβάλαμε δυστυχῶς σέ συνδικαλιστή καί φροντιστή, σέ πρότυπο ἰδιοτέλειας καί ἀδιαφορίας, πού ξέρει ἁπλῶς νά ἔχει διεκδικήσεις καί νά πολιτικολογεῖ.

Παράλληλα, σέ πλήρη ἀντίθεση μέ τό πνεύμα τῶν ἱδρυτῶν τοῦ Συντάγματός μας, στά σχολεία μας σβήνεται συστηματικά ὁ Χριστός, ἡ Πατρίδα καί οἱ εὐγενικές ἀξίες τῶν παππούδων μας. Ὅταν δέν διδάσκεις ἔμπρακτο σεβασμό καί ταπεινοφροσύνη, ἀναγκάζεσαι νά μετράς τήν αὔξηση τοῦ «μπούλινγκ». Ὅταν δέν διδάσκεις ὀλιγάρκεια καί ἐξοικονόμηση, ἀναγκάζεσαι νά κηρύττεις τήν ἀνακύκλωση τῶν ἄπειρων σκουπιδιῶν. Ὅταν δέν διδάσκεις φιλότιμο καί ἐλεημοσύνη, παρανοείς μέ ἀτελείωτη δικαιωματολογία. Ὅταν δέν διδάσκεις τήν ἱστορία σου, εἶσαι ὑποχρεωμένος νά ξαναζήσεις τίς μελανότερες σελίδες της.

Δέν καταλαβαίνουμε πώς καλό σχολεῖο εἶναι αὐτό πού ἔχει ἀφοσιωμένους δασκάλους, οἱ ὁποῖοι, μετ΄ ἐπιστήμης, χαλυβδώνουν τά παιδιά μέ ψυχή καί Χριστό, μέ φιλοπατρία καί φιλοτιμία, μέ πρότυπο τόν ἅγιο καί τόν ἥρωα, τόν Πατροκοσμά καί τόν Καραϊσκάκη.

«Παιδεία ἐστὶ οὐ τὴν ὑδρία πληρῶσαι, ἀλλὰ ἀνάψαι αὐτήν», ἔλεγε ὁ Πλάτωνας. Ἡ Παιδεία εἶναι, ὄχι τό γέμισμα τοῦ ἄδειου δοχείου (ὁ ἐγκέφαλος τοῦ παιδιοῦ), ἀλλά ἄναμμα ψυχῆς, εἶναι φῶς. Ἡ Παιδεία μέ ἀξίες, ἡ σπουδαιότητα τῆς ἀγωγῆς πού πρέπει νά λαμβάνει ὁ ἄνθρωπος στήν παιδική ἡλικία.

Σεβόμαστε καί τιμοῦμε τούς ἐκπαιδευτικούς πού ἐπιτελούν τόν ρόλο τους μορφώνοντας καί παιδεύοντας τά παιδιά μας. Πιστεύουμε ἀκράδαντα ὅτι ἡ πολιτεία ὀφείλει νά τούς σέβεται καί νά τούς συμπεριφέρεται μέ ἀξιοπρέπεια, νά τούς παρέχει τήν ἀναγκαία μονιμότητα ὥστε καί αὐτοί νά προγραμματίζουν τή ζωή τους. Νά τούς παρέχει ἐπιβράβευση γιά τήν ἀποτελεσματική διδασκαλία καί στήριξη μέ τά σωστά βιβλία ὥστε νά φωτίσουν τό νού καί τήν ψυχή τῶν παιδιών μας.

Ἡ φωτογραφία εἶναι ἀπό τό Δημοτικό σχολεῖο Διαφανίου Καρπάθου, τό ὁποῖο φέτος γιά πρώτη φορά μετά ἀπό 63 χρόνια δέν ἄνοιξε τίς πόρτες του...

3 σχόλια:

  1. τό κατωτέρω κείμενο δείχνει γιατί κατήργησαν τούς τόνους καί τά πνεύματα, γιά νά μήν κουράζονται "τά παιδια!"

    ΚΥΒΕΡΝΑ Η ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ:
    ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΚΑΠΟΤΕ
    Στὶς 21 Ὀκτωβρίου κοντινοῦ ἕτους ἕνα δραματικὸ κείμενο ἔκανε τὴν ἐμφάνισή του σὲ ἐκπαιδευτικὴ ἱστοσελίδα. Τὶς ἑπόμε­νες ἡμέρες αὐτὸ ἔλαβε μεγάλες διαστάσεις. Ἦταν ἡ ἐπιστολὴ ἀπογνώσεως ποὺ ἔγραψε ἕνας ἀναπληρωτὴς καθηγητὴς σὲ Ἐπαγγελματικὸ Λύκειο (ΕΠΑΛ) κάποιου νησιοῦ, μὲ τὴν ὁποία ἀνακοίνωνε τὴν ἀπόφασή του νὰ παραιτηθεῖ ἀπὸ τὸ λειτούργημά του. Ποιός ἦταν ὁ λόγος; Ὁ ἄνθρωπος εἶχε πάει νὰ διδάξει σὲ σχολεῖο καὶ βρέθηκε στὴν «ἄγρια Δύση». Πλήρης ἀσυδοσία! Ἀποσποῦμε μερικὰ ἀπὸ τὰ καταγγελλόμενα:

    «Τὸ κάπνισμα εἶναι ἐλεύθερο σὲ ὅλο τὸν προαύλιο χῶρο, ἐνῶ κάποιοι καπνίζουν καὶ μέσα στὶς τάξεις… Τὰ κινητὰ εἶναι σὲ διαρκὴ λειτουργία μέσα – ἔξω ἀπὸ τὶς τάξεις, τραβώντας βίντεο καὶ τροφοδοτώντας τὸ τίκ-τὸκ μὲ “κατορθώματα”… Βάζαν τὰ πόδια τους πάνω στὰ θρανία, ὅλοι ἄλλαζαν θέσεις, ἡ πόρτα ἀνοιγόκλεινε συνεχῶς καὶ κοπανιόταν μὲ δύναμη, κόσμος μπαινόβγαινε, φωνές, οὐρλιαχτὰ καὶ κινητά… Μὲ ἀπειλοῦσαν γιὰ τὸ ἁμάξι μου καὶ μοῦ λέγαν πὼς μὲ περιμένει ὁ ἐξωσχολικὸς νὰ μὲ δείρει. Ταυτόχρονα κοπανοῦσαν θρανία, καρέκλες καὶ κυρίως στρίγγλιζαν ὅλοι μαζί… Οἱ “μαθητὲς” κάναν σόου κοπανώντας θρανία καὶ καρέκλες στοὺς τοίχους, σκούζοντας ὅλοι μαζὶ “καλόοοο ἔεεεε” ἢ “μμμ” ἢ βγάζοντας ἁπλὰ ἄναρθρες κραυγὲς δυνατά… Σὲ κάποια φάση ἦρθαν στὸ διὰ ταῦτα: “Ἐδῶ μάθημα δὲν κάνεις. Δὲν κάνει κανείς. Θὰ μᾶς βάλεις ὅλους ἕνα 12, ὅπως ὅλοι, καὶ ἄντε…”».

    Παραλείπουμε περιγραφὲς ποὺ εἶναι τόσο αἰσχρές, ὥστε δὲν μποροῦν νὰ δημοσιευθοῦν στὸ Περιοδικό μας.
    ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ Ο ΣΩΤΗΡ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εδώ οι κυβερνώντες δεν θέλουν την έπαρση της σημαίας. Και πως να την θέλουν; Αφού η μόνη αξία που έχουν είναι ο εαυτός τους . Κάθε συλλογική μνήμη πρέπει να σβηστεί, οτιδήποτε καλό χαρακτηρίζει τον λαό μας προσπαθούν να το απωθήσουν στη λήθη.
    Μόνο ατομοκά δικαιώματα και ο συνάνθρωπος ο διπλανός μας ας πάει να χαθεί. Δεν προχωράει έτσι ένα έθνος όμως. Μοιραία σβήνει....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. " ... στερημένοι από κάθε οργάνωση για να στερεώσουμε την ελευθερία μας, χωρίς όπλα να φρουρήσουμε τους βράχους μας, αγωνιζόμαστε εναντίον ενός εχθρού, άλλοτε ηττώμενοι και πάντοτε αναγεννώμενοι, περιτριγυρισμένοι από παγίδες χριστιανικών κυβερνήσεων, που έχουν γίνει σύμμαχοι των εχθρών του Ευαγγελίου, βομβαρδισμένοι από ύπουλες προσφορές μιάς προστασίας που ο λαός μας δεν τη ζητάει ' όχι δε θα υποκύψουμε... Ένα έθνος που στην ολότητά του κοιτάζει τους αντιπάλους του με περιφρόνηση, τον τάφο του με αδιαφορία, δεν μπορεί να νικηθεί. Η Ελλάδα και να γεμίσει ακόμη από στάχτες και σκελετούς, δε θα παραλείψει να εκδικηθεί... " Ανδρέας Κάλβος στο Λαφαγιέτ το Μάη του 1826

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.