24 Μαΐ 2023

Ἡ θαρραλέα ἐπιστολή διαμαρτυρίας ἑνός ἐκπαιδευτικοῦ γιά τά ἐπιμορφωτικά σεμινάρια γιά τά δικαιώματα τῶν ΛΟΑΤΚΙ

Κώστας Καραΐσκος
Προχθές, Δευτέρα 15/5/23, παρέλαβα ἀπό τό σχολεῖο μου ἕνα ἠλεκτρονικό μήνυμα γιά τά ἐπιμορφωτικά σεμινάρια τοῦ ΕΚΔΔΑ σέ δημοσίους ὑπαλλήλους καί ἐκπαιδευτικούς σέ σχέση μέ τά δικαιώματα τῶν ἀτόμων ΛΟΑΤΚΙ+ καί χθές ἀπάντησα τόσο στό ΕΚΔΔΑ ὅσο καί στήν Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Ἐκπαίδευσης, μέ τό κάτωθι μήνυμα:

Κυρίες/κύριοι,

Παρέλαβα ἀπό τήν διεύθυνση τοῦ σχολείου μου ἐχθές (15/5/23) τό ἠλεκτρονικό μήνυμα πού ἀφοροῦσε τό «ἐπιμορφωτικό σεμινάριο» τοῦ ΕΚΔΔΑ σχετικά μέ τήν... προστασία τῶν ΛΟΑΤΚΙ+ ἀτόμων. Δέν μπορῶ νά πῶ ὅτι ἐπρόκειτο γιά ἔκπληξη, ἀφοῦ αὐτή εἶναι ἡ κυρίαρχη, ἄνωθεν κατασκευασμένη (woke) κουλτούρα τῆς δυτικῆς κοινωνίας, ὅμως θεώρησα χρέος μου νά σᾶς ἐπισημάνω κάποια πράγματα.

Χρειάζεται κυριολεκτικά μηδενική ἐπαφή μέ τήν ἑλληνική πραγματικότητα ὥστε νά γράψει κανείς στά σοβαρά γιά πρόγραμμα πού «ἐπιχειρεῖ νά καλύψει θεμελιώδεις ἀνάγκες τῆς σύγχρονης κοινωνίας». Θυμίζω ὅτι μιλᾶμε γιά μιά κοινωνία πού πένεται (στό ὅριο τῆς φτώχειας ἕνας στούς 3 Ἕλληνες), πού κινδυνεύει νά μείνει ἄστεγη (ἑκατοντάδες χιλιάδες πλειστηριασμοί πρώτης κατοικίας ἀναμένονται ἐντός τοῦ 2023) καί πού παίζει τή ζωή τῆς ἀκόμη καί σέ ἕνα σιδηροδρομικό δρομολόγιο Ἀθήνας - Θεσσαλονίκης.

Κι ἐπειδή λέτε γιά ἀναγνωρισμένες ἀνάγκες τῆς δημόσιας Ἐκπαίδευσης πού διαπιστώθηκαν κατά τή διαμόρφωση τοῦ κειμένου τῆς Ἐθνικῆς Στρατηγικῆς γιά τήν ἰσότητα τῶν ΛΟΑΤΚΙ+ (2021), διαβάζοντας τό συγκεκριμένο κείμενο διαπίστωσα πώς δύο ἦταν οἱ ἀνάγκες, μία τῶν ἐκπροσώπων τοῦ «χώρου» νά περάσουν τίς ἀπόψεις τους καί μία τῆς πολιτείας νά εὐθυγραμμιστεῖ μέ τήν τάση στήν ΕΕ.

Ἐπί τῆς οὐσίας μιλῶντας, πρίν μιμηθοῦμε τήν παρηκμασμένη Δύση θά ἔπρεπε νά δοῦμε ποῦ τήν ὁδήγησε αὐτή ἡ τακτική, νά ξεχωρίζει συγκεκριμένες ὁμάδες πληθυσμοῦ βάσει κάποιου χαρακτηριστικοῦ τους καί νά τίς θέτει οὐσιαστικά ἀπέναντι στήν ὑπόλοιπη κοινωνία. Ἀπό τή μιά προσπαθεῖ νά δημιουργήσει ἐνοχές στήν πλειοψηφία ἐπειδή ἀκολουθεῖ ἁπλῶς τή νόρμα, κι ἀπό τήν ἄλλη ἐπικεντρώνει σέ μιάν ἀπόκλιση δίνοντάς της ἐξωπραγματικά χαρακτηριστικά.

Γεννᾶ συγκρούσεις ἐκεῖ πού θά μποροῦσε νά μήν ὑπάρξει κἄν πρόβλημα καί τελικά στοχοποιεῖ ἕνα κοινωνικό ὑποσύνολο (στήν προκειμένη περίπτωση τά ἄτομα ΛΟΑΤΚΙ+), ὀξύνοντας τά πράγματα καί διαλύοντας κάθε δημοκρατικό ἰδεῶδες στό ὄνομα μιᾶς «προοδευτικῆς» ἐξαιρεσιμότητας. Στίς τρεῖς δεκαετίες τῆς ἐκπαιδευτικῆς μου ὑπηρεσίας δέν συνάντησα ΠΟΤΕ οὔτε ἕνα περιστατικό σέ βάρος ἀτόμου ΛΟΑΤΚΙ+ ὅπου θά χρειαζόταν «εἰδικός» χειρισμός. Ἀντιθέτως, στίς ἐλάχιστες ὁρατές περιπτώσεις τέτοιων μαθητῶν ἡ τάξη ἔδειχνε πάντα μιάν ἀξιοθαύμαστη ὡριμότητα.

Κυρίες/κύριοι, ἀντιλαμβάνομαι τήν ἀνάγκη ἀνάλωσης τῶν κονδυλίων τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ Κοινωνικοῦ Ταμείου κι εἶναι ἐπίσης εὐνόητο τό ἐνδιαφέρον τῶν συναδέλφων γιά σεμινάρια μέ μοριοδότηση. Ὅμως θεωρῶ πώς ὅταν στό Γενικό Λύκειο ἔχει καταργηθεῖ τό μάθημα τοῦ Ἐπαγγελματικοῦ Προσανατολισμοῦ, ὅταν ἔχει ὑποβιβαστεῖ τόσο τραγικά ἡ ἀξιολόγηση τοῦ μαθητῆ στά βασικά μαθήματα, ὅταν δέν προχώρησε βῆμα ἡ σύνδεση τοῦ σχολείου μέ τήν κοινωνία καί τήν παραγωγή, σεμινάρια τύπου «ἰσότητα γιά τούς ΛΟΑΤΚΙ+» καί σχεδιασμοί γιά «διαμόρφωση ἐξειδικευμένου ἀναλυτικοῦ προγράμματος ἀνά τάξη γιά τή σεξουαλική ἐκπαίδευση μέ μορφή συμπεριληπτική καί ὁλιστική» (ὅπως γράφει τό κείμενο Ἐθνικῆς -τρομάρα τους!- Στρατηγικῆς) μόνο προκαλοῦν καί δέν βοηθοῦν τελικά κανέναν ἀπολύτως.

Κώστας Καραΐσκος,  2ο ΓΕΛ Κομοτηνής (Πέ03)



4 σχόλια:

  1. ΝΑ ΜΗΝ ΨΗΦΙΖΗ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΑΦΟΡΙΣΜΕΝΟΥΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΝΙΚΗ και ξερο ψωμι. Μακάρι να βγούν αντάξιοι της ψηφος μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ;;ΟΜΑΔΙΚΗ ΑΠΟΧΩΡΗΣΙΣ ! ΑΘΕΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΑΟΛΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ !! ΘΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΠΟΤΕ;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ήρθε η ώρα, για άλλη μια μεγάλη θυσία. Για την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών σχολείων από οργανωμένους ιδιωτικού δικαίου φορείς, εμπνεομένων από τα ιδανικά της αγίας και ηρωικής Παραδόσεως. Υπάρχουν ακόμα δυνάμεις οικονομικές, οι οποίες εμπνέονται από αυτό το φρόνημα και αξίζει τον κόπο να επενδύσουν. Η αγωνία του αύριο για τα παιδιά θα οδηγήσει τον Έλληνα ορθόδοξο στην συμμετοχή και την συνεργασία.
    Μην περιμένουμε άλλο. Όταν το κράτος δεν εμπνέει εμπιστοσύνη, τουλάχιστον σ' αυτόν τον τομέα της παιδείας, δεν υπάρχει άλλη λύση. Κάνουμε τόσες θυσίες για την προκοπή των παιδιών μας. Αξίζει όμως να αφήσουμε πολλές από αυτές στην άκρη και να εστιάσουμε στην φυσιολογική, τουλάχιστον, μόρφωσή τους και έτι περισσότερο. Οι επισημάνσεις και οι διαμαρτυρίες δεν έχουν πλέον το αναμενόμενο αποτέλεσμα.
    Όσο για τους φορείς, εννοείται πως δεν εννοώ την παρούσα διοίκηση της Εκκλησίας...
    ΑΜΑΣΕΥΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.