10 Σεπ 2021

Ἑλληνορθόδοξο μήνυμα αἰσιοδοξίας ἀπό τούς μαθητές μας

Γράφει ὁ Μυργιώτης Παναγιώτης, Μαθηματικός
Τή στιγμή πού ὁ μαθηματικός τῆς τάξεως ἑτοιμάζεται νά ὑποβάλλει τήν καθιερωμένη ἐρώτηση: «ποιό μάθημα ἔχουμε σήμερα;». Ἀκούγεται ἡ φωνή τῆς Φωτεινῆς «Κύριε, κύριε...». Ὁ σεβάσμιος, λόγω ἡλικίας, καθηγητής, ἀπευθύνεται πρός τήν Φωτεινή «Ὁρίστε Φωτεινή, τί ἔχεις νά μᾶς πεῖς…». Πολλά θυμήθηκε ὁ καθηγητής ἐκείνη τή στιγμή... μά πάνω ἀπό ὅλα τή γλυκιά του ἐγγονή, τή Φωτεινούλα, ὅπως μέ περισσή ἀγάπη τήν ὀνομάζει. Ἄκουσε καί εἶδε τή Φωτεινούλα νά τοῦ φωνάζει: «Παπποῦ, νά πῶ ἐγώ τήν προσευχή…»
Γρήγορα συνειδητοποίησε ὁ κ. καθηγητής ὅτι ἡ ἐγγονούλα τοῦ βρίσκεται μακριά του καί τώρα τοῦ μιλάει...μία ἄλλη Φωτεινή. Ἡ καλή του μαθήτρια, ἡ Φωτεινή. Τί τοῦ ἔλεγε ἡ μαθήτριά του; Νά κάνουν προσευχή. Ἐξεπλάγει ὁ κ. καθηγητής γιατί ἦταν ἡ δεύτερη διδακτική ὥρα καί ἡ προσευχή γίνεται στήν ἀρχή τῆς ἡμέρας, τήν πρώτη διδακτική ὥρα καί ρώτησε γεμάτος ἀγάπη καί ἀπορία, συγχρόνως, μήπως μπέρδεψε τίς ὧρες. Ἡ ἀπάντηση τῆς Φωτεινῆς, τήν ὁποία ἐπιβεβαίωσαν καί οἱ ὑπόλοιποι συμμαθητές τῆς ἦταν: γιά νά προλάβουν νά δοῦν τήν ταινία τήν πρώτη ὥρα δέν ἔκαναν τήν προσευχή τῆς ἡμέρας. Μέ πόνο ψυχῆς, γιατί παρόμοιο περιστατικό συνέβη καί σέ ἄλλο τμῆμα, τήν πέμπτη διδακτική ὥρα ζήτησαν νά γίνει προσευχή, ὁ καλοκάγαθος δάσκαλος ζήτησε συγγνώμη ἀπό τά παιδιά γιά τήν παράλειψη καί τόνισε πόσο κακό εἶναι νά βάζουμε τήν ταινία πάνω ἀπό τόν Κύριο ἠμῶν Ἰησοῦ Χριστό. Ἡ μέρα πρέπει νά ἀρχίζει καί νά τελειώνει μέ τήν δοξολογία καί τίς εὐχαριστίες πρός τόν Πανάγαθο Θεό. Μετά ἀπό αὐτά ἔγινε ἡ προσευχή καί ἄρχισε κανονικά τό μάθημα. Μέ τήν εὐλογία τοῦ Κυρίου.

Μέ τήν κρίση τοῦ ἰοῦ, γιά νά ἀποφεύγεται ὁ συνωστισμός τῶν παιδιῶν δέν γίνεται πλέον ὁμαδική προσευχή στά σχολεῖα. Κάθε τμῆμα κάνει τήν προσευχή στήν τάξη του. Μέ τό ἄγχος τῆς δουλειᾶς καί τήν πίεση τοῦ χρόνου πολλές φορές ξεχνᾶμε τήν... προσευχή καί ὅταν τά παιδιά μας τό θυμίζουν ἐνίοτε σφυρίζομε ἀδιάφορα. Ἄλλα προέχουν, ἐκεῖνα πού ἐνισχύουν τόν ἐγωισμό καί τήν ὑπερηφάνεια τῶν παιδιῶν, πού μπερδεύουν τό θράσος μέ τό θάρρος καί τήν ἀναίδεια μέ τήν κοσμιότατη καί εὐγενική ἐλεύθερη ἔκφραση παιδικῆς γνώμης.

Οὔτε ὅλοι οἱ ἐκπαιδευτικοί ἔχουν ὡς πρώτη προτεραιότητα τίς ταινίες ἔναντί του Χριστοῦ καί οὔτε διαπαιδαγωγοῦν κακῶς τούς μαθητές. Κυρίως ἡ σημερινή γενιά τῶν μαθητῶν μᾶς ἀγωνιᾶ καί ἀναζητεῖ τήν Ἀλήθεια καί ἐπιζητεῖ τόν Θεό. Οἱ Φωτεινές ὑπάρχουν καί εἶναι πολλές. Εἶναι ἡ κρίσιμη μάζα-ζύμη γιά νά κτιστεῖ ἡ αὐριανή ἑλληνορθόδοξη κοινωνία τῆς πατρίδος μᾶς Ἑλλάδας. Σέ γερές καί ὑγιεῖς βάσεις. Νά προσέξουμε καί νά ἐνθαρρύνουμε ὅλες τίς Φωτεινές πού ἀψηφοῦν τή μόδα καί ἀναζητοῦν τόν Χριστό. Νά στηρίξουμε τά νεαρά παιδιά, τούς μαχητές τῆς Ὀρθοδοξίας καί ὁ Κύριος θά εὐλογήσει καί θά πολλαπλασιάσει πλουσίως τούς καρπούς τῶν προσπαθειῶν τους.

Οι «Φωτεινές» ἀνοίγουν τόν δρόμο, ἐμεῖς οἱ μεγαλύτεροι νά προσευχηθοῦμε γιά τά παιδιά αὐτά. Τά ὑπόλοιπα ἄς τά ἐναποθέσουμε στά χέρια τοῦ Κυρίου ἠμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ.

Μυργιώτης Παναγιώτης
Μαθηματικός

Υ.Γ. Κάθε ὁμοιότητα μέ πρόσωπα ἤ καταστάσεις εἶναι ἁπλή σύμπτωση.

Σήμ: Ἔχει δημοσιευθεῖ στό Φ28 τοῦ περιοδικοῦ ΚΥΡΙΑΚΗ.

2 σχόλια:

  1. Με συγχωρειτε, αλλα αν θελετε να ακουσετε την αληθεια ακουστε την: Στελνετε τα παιδια σας σαν ζωα με φιμωτρα και τεστ [και σε λιγο εμβολια] και θελετε να συγκινηθουμε απο την προσευχη της Φωτεινουλας; H λεξη ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ σας λεει κατι; Συγγνωμη ξανα. ΓΠ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.