10 Μαρ 2020

Τὸ θαῦμα ὑπῆρχε, ὑπάρχει καὶ θὰ συνεχίσει νὰ ὑπάρχει...

Γράφει ὁ Θεολόγος Παπαδόπουλος, Μοριακὸς βιολόγος
Ἀπὸ τὰ φοιτητικά μου χρόνια προσπαθῶ, μεταξὺ ἄλλων, ἕνα πράγμα. Νὰ μὴν συγχέω τὰ θέματα πίστεως μὲ ζητήματα ἐπιστήμης. Νὰ μὴν τὰ ἀναλύω προσπαθώντας νὰ ἀποδείξω τὰ ἀναπόδεικτα καὶ νὰ τὰ τεκμηριώσω μὲ ἐπιστημονικὲς πρακτικές. Εἶναι καὶ ἀνώφελο καὶ ἐσφαλμένο. Διότι τὸ ὑπερλόγο τῆς πίστεως δὲν ἐμπίπτει στὸ πλαίσιο τῆς λογικῆς του πειράματος. Ἄλλωστε ἡ ὁμολογία τῆς πίστεως ἀποκαλύπτεται κυρίως μὲ τὸ παράδειγμά μας καὶ τὴ ζωή μας καὶ ὄχι μὲ τὰ λόγιά μας.
Γιὰ τὸν Ὀρθόδοξο Χριστιανὸ μέσα στὸ Ἅγιο Ποτήριο βρίσκεται ἡ Ζωή, τὸ Σῶμα καὶ τὸ Αἷμα τοῦ Χριστοῦ. Γιὰ ὅλους τους ἄλλους ἄρτος καὶ οἶνος. Τί σημαίνει αὐτό; Ἂν τὸ πᾶμε στὸ ἐργαστήριο θὰ ἐπιβεβαιωθεῖ ὅτι ὄντως ἄρτος καὶ οἶνος εἶναι κι ὄχι αἷμα καὶ σῶμα ἀνθρώπινο.
Ἄρα γιὰ τὴν Πολιτεία ἕνας ἐνοριακὸς ναὸς εἶναι ἁπλὰ.... ὁ χῶρος συνάθροισης ἀνθρώπων ποὺ μερικοὶ ἀπὸ αὐτοὺς κοινωνοῦν ἀπὸ κοινὸ ποτήριο μὲ τὸ ἴδιο κουτάλι. Τέλος. Πᾶμε τώρα στὴν ἀνάλυση.
Ἕνας μὴ ἐλεγμένος ἀσθενὴς ἢ φορέας τοῦ CoViD-19 πού χρησιμοποιεῖ τὰ μέσα μεταφορᾶς σὲ ὥρα αἰχμῆς δὲν εἶναι δημόσιος κίνδυνος; Εἶναι. Ἄρα κόβονται οἱ δημόσιες συγκοινωνίες.

Ἕνας ἀσθενὴς φούρναρης ποὺ ζυμώνει καὶ πουλᾶ ψωμὶ δὲν εἶναι δημόσιος κίνδυνος; Εἶναι.

Ἕνας ποὺ φτιάχνει καφὲ καὶ τὸν δίνει σὲ ἑκατοντάδες ἀνθρώπους καθημερινὰ ἁπλὰ κλείνοντας τὸ πλαστικὸ καπάκι ἢ πιάνοντας τὸ καλαμάκι δὲν εἶναι δημόσιος κίνδυνος; Εἶναι.

Ἕνας ταμίας σὲ σοῦπερ μάρκετ; Εἶναι. Ποῦ θέλω νὰ καταλήξω.

Ἂν φτάσουμε στὸ σημεῖο νὰ θεωροῦμε κίνδυνο γιὰ τὴ δημόσια ὑγεία τὸν ἐκκλησιασμὸ τότε θὰ πρέπει νὰ κλείσουν ὅλα.

Μέχρι τότε ὁποιαδήποτε ἄλλη κουβέντα εἶναι ἐκ τοῦ πονηροῦ.

Διότι ὁ Θεὸς μᾶς ἔδωσε καὶ κοινὸ νοῦ καὶ γνώση καὶ ἡ Ἱερὰ Σύνοδος εἶπε τὸ αὐτονόητο.

Τηροῦμε τοὺς κανόνες προσωπικῆς ὑγιεινῆς ἀλλὰ καὶ καθαριότητας τῶν ναῶν ὅπως σὲ κάθε χῶρο συνάθροισης πολλῶν ἀνθρώπων καὶ δὲν προσερχόμαστε γιὰ ἐκκλησιασμὸ ὄντας ἀσθενεῖς.

Τώρα ἀπὸ τὰ λίγα ποὺ ξέρω ἡ μετάδοση ἀσθενειῶν ἀπὸ τὴ Θεία Κοινωνία ἂν συνέβαινε τότε θὰ εἴχαμε ἀφανιστεῖ ἐμεῖς οἱ Ὀρθόδοξοι.

Πρὸς θλίψη τῶν ὑπολοίπων, ζοῦμε. Κι αὐτὸ διότι ἀπὸ τὰ πρῶτα χρόνια της Ἐκκλησίας οἱ χριστιανοὶ ἦταν αὐτοὶ ποὺ περιέθαλπταν καὶ φυσικὰ κοινωνοῦσαν ὄχι ἁπλά τους ἀσθενεῖς ἀλλὰ καὶ ἐκείνους ποὺ οἱ τότε κοινωνίες εἶχαν ἐγκαταλείψει ἢ θέσει στὸ περιθώριο.

Οἱ φυματικοὶ στὰ σανατόρια ἀνάμεσά τους ὁ ἅγιος Παΐσιος, οἱ λεπροὶ στὴ Χίο ποὺ τοὺς κοινωνοῦσε ὁ ἅγιος Ἄνθιμος καὶ μετὰ στὴν Ἀθήνα ὁ γέροντας Εὐμένιος Σαριδάκης.

Οἱ τόσοι καὶ τόσοι ἄγνωστοι ἀσθενεῖς καὶ φορεῖς τοῦ AIDS (ὅποιος πεῖ ὅτι δὲν μεταδίδεται o ἰὸς τοῦ AIDS μὲ τὸ σάλιο δὲ γνωρίζει ἂν ὑπάρχει ἀνοιχτὴ πληγὴ στὸ στόμα τοῦ ἄλλου καὶ ἐπίσης ἂν ἀξιολογεῖται μὲ ἀντιικες ἰδιότητες τὸ σάλιο ὅπως ἐπιχειρηματολογοῦν τότε νὰ ὑποθέσω εἴμαστε ΟΚ;) καὶ πολλοὶ ἄλλοι ἀσθενεῖς λοιμωδῶν νοσημάτων.

Τελευταῖο παράδειγμα ὁ πατέρας Θεμιστοκλῆς Ἀδαμόπουλος στὴ Σιέρα Λεόνε ποὺ κοινωνοῦσε ἀσθενεῖς μὲ Ἔμπολα. Ζεῖ καὶ βασιλεύει.

Τὸ θαῦμα ὑπῆρχε ὑπάρχει καὶ θὰ συνεχίσει νὰ ὑπάρχει ἀπὸ τὴ στιγμὴ ποὺ παρέδωσε τὸ μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας ὁ ἴδιος ὁ Χριστός.

Ὅσοι λιθοβολοῦν τὴν Ἐκκλησία θὰ τὸ κάνουν ἀκόμα καὶ νεκρὸ νὰ δοῦν νὰ ἀνασταίνεται.

Ἀγνοοῦν ὅμως κάτι. Ἡ Ἐκκλησία δὲ ζεῖ στοὺς ναούς.

Ἐπιβίωσε διωγμῶν, ρίζωσε στὶς κατακόμβες κι ἀνθησε στὰ παγωμένα Γκουλάγκ.

Κάθε περαιτέρω ἀνάλυση εἶναι καὶ μάταιη καὶ ἀνώφελη.
romfea

4 σχόλια:

  1. αυτή είναι η διαφορά από τις άλλες θρησκείες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. O υ δ ε π ο τ ε ακούστηκε η δημοσιεύτηκε είδηση για μετάδοση νοσηματος από τη θεία ευχαριστια : ο άρτος και ο οίνος μ ε τ α β α λ λ ο ν τ α ι σε μ α τ ω μ ε ν ε ς σ α ρ κ ε ς του Xριστου , είναι A σ υ λ λ η π τ ο για την A ν θ ρ ω π ι ν η λογική μ υ σ τ η ρ ι ο , δ ε το κατανοεί το π ε π ε ρ α σ μ ε ν ο μυαλό μας .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Aναγνωστες και αναγνώστριες του site , στη θεία ευχαριστια βρίσκεται ο I δ ι ο ς ο Χριστός , ο I δ ι ο ς ο Θεός , ο οποίος είναι π υ ρ κ α τ α ν α λ ι σ κ ο ν : ο άρτος και ο οίνος μ ε τ α β α λ λ ο ν τ α ι από το Aγιο Πνεύμα σε μ α τ ω μ ε ν ε ς σ α ρ κ ε ς του Kυριου και Θεού και Σωτήρος ημών Xριστου .

      Διαγραφή
  3. ΜΙΛΑΜΕ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ.
    ΕΝΑ ΘΑΥΜΑ ΠΟΥ ΒΙΩΝΕΤΑΙ ΟΤΑΝ ΤΟ ΖΗΤΑΣ.ΕΝΑ ΘΑΥΜΑ ΟΠΟΥ ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΕΙ κ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΟΝ ΠΙΣΤΟ ΠΟΥ ΑΠΛΑ ΔΕΧΕΤΑΙ ΤΟΝ ΘΕΟ...ΕΤΣΙ ΑΠΛΑ ΕΠΕΙΔΗ Ο ΘΕΟΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ κ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ.
    ΕΑΝ ΠΑΡΕΙΣ ΕΝΑ ΚΟΜΠΙΟΥΤΕΡ ΕΝΑΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ η ΚΑΤΑΦΥΓΕΙΣ ΣΕ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥΣ ΤΥΠΟΠΥΣ ΝΑ ΑΝΛΥΣΕΙΣ ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟ ΕΧΑΣΕΣ.Η ΦΤΩΧΙΑ ΣΟΥ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΔΥΣΤΥΧΙΑ...
    ΑΛΛΩΣΤΕ Η ΛΕΞΗ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΥΠΟΝΟΕΙ κ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΛΕΙΠΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ...ΔΙΟΤΙ ΑΠΛΑ ΛΕΙΠΕΙ Η ΠΙΣΤΗ ΣΤΟΝ ΜΟΝΟ ΘΕΟ ΤΟΝ ΑΛΗΘΙΝΟ....
    ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΣΩ ΜΙΑ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΩΣ ΝΕΟΚΩΡΟΥ ΠΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΚΑ ΕΠΙ ΣΕΙΡΑ ΕΤΩΝ ΣΕ ΝΑΟ.
    ΚΡΑΤΟΥΣΑ ΚΑΘΕ ΜΗΝΑ ΕΝΑ ΜΠΟΥΚΑΛΑΚΙ ΜΕ ΑΓΙΑΣΜΟ ΔΙΟΤΙ ΚΑΤΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ ΖΗΤΟΥΣΑΝ ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ.
    ΩΣ ΑΛΛΟΣ ''ΑΠΙΣΤΟΣ ΘΩΜΑΣ'' ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΘΕΛΗΣΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΜΟΥ.
    ΠΗΡΑ ΛΟΙΠΟΝ ΤΡΙΑ ΙΔΙΑ ΜΠΟΥΚΑΛΙΑ ΟΠΟΥ ΤΟ ΕΝΑ ΤΟ ΓΕΜΙΣΑ ΜΕ ΑΓΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑ ΔΥΟ ΜΕ ΝΕΡΟ.ΤΑ ΕΚΡΥΨΑ ΓΙΑ ΠΕΡΙΠΟΥ ΔΥΟ ΜΗΝΕΣ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ.ΟΤΑΝ ΛΟΙΠΟΝ ΠΗΓΑ ΝΑ ΤΑ ΑΝΟΙΞΩ ΣΥΝΕΒΗ ΤΟ ΕΞΗΣ ΑΡΑΔΟΞΟ.
    ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΠΟΥΚΑΛΙ ΜΟΥ ΗΡΘΕ ΜΑΙ ΕΝΤΟΝΗ ΔΥΣΟΣΜΙΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ.ΑΠΟ ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΜΠΟΥΚΑΛΙ ΗΡΘΕ ΕΝΤΟΝΟ ΤΟ ΑΡΩΜΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ κ ΤΟ ΝΕΡΟ ΗΤΑΝ ΠΕΝΤΑΚΑΘΑΡΟ.
    ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΥΡΙΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΝ ΑΡΧΙΣΟΥΜΕ ΤΕΛΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.