4 Σεπ 2014

Τούρκικη τηλεοπτικὴ σειρὰ βεβηλώνει καὶ καταστρέφει ἱστορικὴ ἐκκλησία

Γράφει ὁ Νίκος Χειλαδάκης,
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
Ἐνῶ ἐδῶ στὴν χώρα μας τὰ μεγάλα τηλεοπτικὰ κανάλια τῆς ἠλιθιοποίησης τῶν Νεοελλήνων πληρώνουν ἑκατομμύρια δολάρια στοὺς Τούρκους γιὰ νὰ προβάλουν τὶς τουρκικὲς τηλεοπτικὲς σειρὲς τῆς ἀποβλάκωσης, στὴν Τουρκία μιὰ καινούργια τουρκικὴ τηλεοπτικὴ σειρὰ βεβηλώνει μὲ τὸν πιὸ ἀποτροπιαστικὸ τρόπο, (ἀπὸ ὁμολογία τουρκικῆς ἐφημερίδας), μιὰ ἱστορικὴ ἑλληνορθόδοξη ἐκκλησία τῆς Καππαδοκίας.
Ὅπως ἀναφέρει ἡ τουρκικὴ ἐφημερίδα, Yeni Safak, σὲ ἀποκαλυπτικὸ ἄρθρο της μὲ τὸν πολὺ χαρακτηριστικὸ τίτλο, «Dizi setinde tarihi ayip» ὁ ὁποῖος ὁμολόγει μιὰ «Ἱστορικὴ ντροπὴ» τῆς τουρκικῆς τηλεοπτικῆς σειρᾶς, ἡ ἐκκλησία τῆς Παναγίας, στὴν πόλη τῆς Νεάπολης τῆς Καππαδοκίας, ὅπου ὑπῆρχε μεγάλη καὶ ἀνθοῦσα ἑλληνορθόδοξη κοινότητα πρὶν ἀπὸ τὴν ἀνταλλαγὴ τῶν πληθυσμῶν, ἔχει παραβιαστεῖ καὶ βεβηλωθεῖ ἀπὸ σκηνὲς ἀπάνθρωπης βίας. Συγκεκριμένα τὸ δημοσίευμα ἀναφέρεται στὴν ἐκκλησία τῆς Κοιμήσεως τῆς Παναγιᾶς στὸ Νεβσεχίρ,   ποὺ λειτουργοῦσε μέχρι τὸ 1924, ὅταν μετὰ τὴν ἀνταλλαγὴ τῶν πληθυσμῶν ἐγκαταλείφθηκε ἀπὸ....
τοὺς ἑλληνορθόδοξους κατοίκους ποὺ ἀποχώρησαν ἀπὸ τὴν πατρογονική τους ἑστία. Τὴν περίοδο τοῦ 1950 -1983 ἡ ἐκκλησία εἶχε μετατραπεῖ σὲ φυλακὲς ἀπὸ τὶς τουρκικὲς ἀρχὲς καὶ στὴν συνέχεια ἐγκαταλείφτηκε κυριολεκτικὰ στὴν τύχη της, μὲ ἀποτέλεσμα νὰ παρουσιάσει σημεῖα ὁλικῆς κατάρρευσης. Ἀπὸ τὸ 1986 καὶ μετά, ἄρχισε νὰ κινεῖ τὸ ἐνδιαφέρον τῶν τουρκικῶν ἀρχῶν γιὰ τὴν ἱστορικὴ καὶ τουριστικὴ ἀξία της καὶ ἄρχισαν κάποια ἔργα ἀναστύλωσης καὶ ἀνακίνησης της ἀλλὰ στὴ συνέχεια, προφανῶς λόγω ἔλλειψης οὐσιαστικοῦ ἐνδιαφέροντος, τὰ ἔργα σταμάτησαν.
Τὸ σκάνδαλο ξέσπασε ὅταν τὸ τουρκικὸ κανάλι, Fox TV, ἄρχισε τελευταία τα γυρίσματα μιᾶς καινούργιας τηλεοπτικῆς σειρᾶς μὲ τὸν τίτλο, «Emanet», δηλαδή, «Παρακαταθήκη». Ὅπως ἀναφέρεται οἱ δημιουργοί τς σειρᾶς, σκηνοθέτης, κάμεραμαν καὶ ἠθοποιοί, διάλεξαν τὸ ἐσωτερικό τς ἱστορικῆς αὐτῆς ἐκκλησίας γιὰ νὰ γυρίσουν  σκηνὲς χαρακτηριστικῆς τουρκικῆς βίας μὲ αἷμα καὶ πολὺ ξύλο ποὺ τὶς βλέπουμε καὶ στὰ σήριαλ ποὺ προβάλλονται στὶς ἑλληνικὲς τηλεοπτικὲς ὀθόνες καὶ μὲ τὰ ὁποῖα ἐκστασιάζονται βλακωδῶς οἱ Ἕλληνες τηλεθεατές. Οἱ ὑπεύθυνοί το καναλιοῦ γιὰ νὰ γυρίσουν τὶς σκηνὲς αὐτές, κατέστρεψαν τὶς σιδερένιες μπάρες ποὺ εἶχαν τοποθετηθεῖ γιὰ νὰ προστατευόσουν τὸν ἐξωτερικὸ περίγυρο τῆς ἐκκλησίας καὶ ἀφοῦ παραβίασαν τὶς θύρες, εἰσέβαλαν μέσα καὶ ἄρχισαν τὰ γυρίσματα. Οἱ σκηνὲς ποὺ τραβήχτηκανν ἀποτελοῦν ἂν μὴ τί ἄλλο μιὰ αἰσχρὴ βεβήλωση γιὰ τὸν ἱερὸ χῶρο μιᾶς ἱστορικῆς ἐκκλησίας ποὺ κτίστηκε, ὅπως ἀναφέρουν οἱ ἱστορικὲς πληροφορίες, τὸ 1849 καὶ μέχρι τὸ 1924 λειτουργοῦσε ἀνελλιπῶς γιὰ τὸ ἑλληνορθόδοξο ποίμνιο τῆς καπαδοκικῆς πόλης τῆς Νεάπολης (τουρκικὰ Νεβσεχίρ). 
Τὸ γεγονὸς αὐτὸ προκάλεσε τὴν προσοχὴ κάποιων τοπικῶν παραγόντων καὶ ὁ διευθυντὴς τοῦ «Ἱδρύματος Ἐρευνας καὶ Προστασίας Πολιτιστικῶν Κτισμάτων» τῆς Καππαδοκίας, Mukremin Tokmak, προχώρησε σὲ καταγγελία στὴν τοπικὴ εἰσαγγελία γιὰ τὴν παράνομη, ὅπως ἀνέφερε, παραβίαση τοῦ ἱστορικοῦ ναοῦ καὶ κυρίως γιὰ τὶς σκηνὲς ἀνείπωτης βίας ποὺ γυριστῆκαν στὸ ἐσωτερικό του βεβηλώνοντας τὸν χῶρο. Μάλιστα, ὅπως ἀναφέρεται χαρακτηριστικὰ στὴν καταγγελία, «Tahribat cok buyuk», δηλαδή, «Ἡ καταστροφὴ εἶναι πολὺ μεγάλη» καὶ γι’ αὐτὸ θὰ πρέπει νὰ ἐπέμβει ἀμέσως ἡ τοπικὴ εἰσαγγελία καὶ νὰ λάβει τὰ κατάλληλα μέτρα γιὰ νὰ σταματήσει ἡ ἱεροσυλία καὶ ἡ βεβήλωση τοῦ ἱεροῦ χώρου μὲ τὴν παράλληλη οἰκιστικὴ καταστροφή του. 
Καὶ ἐνῶ συμβαίνουν ὅλα αὐτὰ στὴν Τουρκία γιὰ χάριν τῶν τουρκικῶν τηλεοπτικῶν σειρῶν ποὺ προβάλουν καὶ καλλιεργοῦν μιὰ χαρακτηριστικὴ βία, ἐδῶ στὸ Ἑλλαδιστᾶν τὰ μεγάλα ἑλληνικά, (;;;), κανάλια προσχωροῦν ἀκάθεκτα καὶ συνεχίζουν νὰ μᾶς πλημμυρίζουν μὲ τὶς τουρκικὲς τηλεοπτικὲς ἀθλιότητες δίνοντας ἑκατομμύρια στοὺς Τούρκους παραγωγούς, πρὸς δόξα τοῦ ἑλληνικοῦ «πολιτισμοῦ» τῆς τουρκικῆς βλακείας καὶ ἀθλιότητας.
Γιασιασὶν Γιουνανιστάν!

1 σχόλιο:

  1. Διάλογος παιδιοῦ δώδεκα ἐτῶν μὲ ἕναν θείο του ἑβδομῆντα πέντε ἐτῶν.

    Θείος: Δὲν βάζεις στὴν τηλεόραση (τηλοψία κανονικῶς) κανένα "τούρκικο" νὰ δοῦμε;
    Παιδί: Θείε, τὸ ξέρεις ὅτι ὅταν βλέπουμε "τούρκικα" τοὺς δίνουμε χρήματα (βοηθοῦμε τὴν οἰκονομία τους καὶ ἀφαιροῦμε πόρους ἀπὸ τὴν δική μας);
    Θείος: Μὰ ἀφοῦ τὰ δικά μας εἶναι ἀκριβότερα (ὄχι πὼς ἔχουμε τίποτα ἀξιόλογες σειρές, ἀλλὰ λέξη γιὰ τὴν ἀπώλεια χρημάτων ἀπὸ τὴν οἰκονομία μας).
    Παιδί: .............................

    Συμπέρασμα: ὑπάρχει ἐλπίδα στὴν γενιὰ ποὺ ἔρχεται, ἀρκεῖ νὰ εἴμαστε δίπλα τους καὶ ν' ἀγρυπνοῦμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.