9 Δεκ 2013

Μήπως πρόκειται νὰ ζήσουμε καὶ τὸ "σύμφωνο συμβίωσης" Ἐκκλησίας- κράτους;

Γράφει ὁ Δρ. Βαρδάκας Κωνσταντῖνος
Ἄλλοι καιροὶ- ἄλλα ἔθιμα ἔτσι λένε γιατί ἔτσι τοὺς βολεύει. Γιὰ τοὺς Ὀρθοδόξους Χριστιανοὺς ἰσχύει κάτι ἄλλο ἐντελῶς διαφορετικὸ ποὺ δὲν ἀντιστρατεύεται ἐδῶ καὶ αἰῶνες τὴν ἐξέλιξη τῆς κοινωνίας καὶ τοῦ παγκόσμιου πολιτισμοῦ καὶ εἶναι τὸ γνωστὸ "Ιησούς Χριστὸς χτὲς καὶ σήμερον ὁ  αὐτὸς καὶ εἰς τοὺς αἰώνες".
Μετὰ τὴν ἀναλυτικὴ ἐπιστολὴ τοῦ ἀντιπροέδρου τῆς κυβερνήσεως,  πρός τον Μητροπολιτη Πειραιώς Σεραφείμ, οὐσιαστικά μας δίνεται ἡ εὐκαιρία νὰ ἰχνηλατήσουμε τὴν πιθανὴ κυοφορία νέων  συνθηκῶν ποὺ κάποιοι ἐπιθυμοῦν νὰ θέσουν στὶς σχέσεις Πολιτείας –Ἐκκλησίας. Ἂς δοῦμε τὰ κυριότερα σημεῖα τῆς ἐπιστολῆς Βενιζέλου πρὸς τὸν Μητροπολίτη Πειραιῶς Σεραφείμ:
"Ὑποστηρίζετε τὴν ἄποψη ὅτι ὁ νομοθέτης ἔχει κατὰ τὸ Σύνταγμα (προφανῶς ἐννοεῖτε τὸ ἄρθρο 3) τὴν ὑποχρέωση νὰ λαμβάνει ὑπόψη τοῦ τὶς θέσεις καὶ τὶς εὐαισθησίες τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας, ὅταν χειρίζεται θέματα κοινοῦ ἐνδιαφέροντος ὅπως ὁ γάμος, ἡ οἰκογένεια, ἡ προστασία τοῦ ἀνθρώπινου προσώπου. Τὸ κανονιστικὸ περιεχόμενο τοῦ ἄρθρου 3 ποὺ εἰσάγει τὸ σύστημα τῶν συνταγματικὰ ρυθμισμένων σχέσεων Κράτους καὶ Ἐκκλησίας χωρὶς νὰ ἀπομειώνει τὴν προστασία τῆς θρησκευτικῆς ἐλευθερίας (ἄρθρο 13 Συντάγματος), θὰ μοῦ ἐπιτρέψετε νὰ πῶ ὅτι εἶναι τελείως διαφορετικὸ καὶ ἀπολύτως συγκεκριμένο: ἀφορᾶ τὶς σχέσεις τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου μὲ τὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος καὶ τὴν κατοχύρωση τῆς τυπολογίας τῶν ἐπιμέρους ἐκκλησιαστικῶν καθεστώτων ποὺ....
ὑφίστανται στὴν ἑλληνικὴ ἐπικράτεια (Νέες χῶρες, Κρήτη, Δωδεκάνησα).
Ἡ ἴδια ὅμως ἡ δημοκρατικὴ ἀρχὴ ἐπιβάλλει στὴ Βουλὴ τῶν Ἑλλήνων νὰ λαμβάνει ὑπόψη της καὶ νὰ συνεκτιμᾶ τὶς ἀπόψεις καὶ τὶς εὐαισθησίες ὅλων τῶν θεσμῶν, τῶν συλλογικῶν ὀντοτήτων, τῶν πολιτῶν. Μεταξὺ αὐτῶν ἐξέχουσα θέση κατέχει προφανῶς, γιὰ λόγους ἱστορικοὺς καὶ κοινωνικούς, ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία. Ἡ τεράστια νομικὴ φαρέτρα τοῦ κ. Βενιζέλου καὶ το "ρητορεύειν" τοῦ δίνουν τὴν δυνατότητα νὰ ἀπευθύνεται στὸν σημερινὸ Πνευματικὸ Ἐκκλησιαστικὸ τὸν γνωστὸ σὲ ὅλους μας κ. κ Σεραφεὶμ Μητροπολίτη Πειραιῶς.
Καὶ μέχρις ἐδῶ ἂς ποῦμε  καλά... Πᾶμε παρακάτω... Στὰ ζητήματα ἠθικῆς καὶ βιοηθικῆς ἡ εὐρωπαϊκὴ καὶ διεθνὴς συνταγματικὴ ἀντίληψη ἔχει σὲ μεγάλο βαθμὸ ἐπηρεαστεῖ ἀπὸ τὶς χριστιανικὲς ἀπόψεις δὲν ταυτίζεται ὅμως μὲ αὐτές. Γιὰ ἱστορικοὺς καὶ θεσμικοὺς λόγους, ποὺ γνωρίζετε πολὺ καλά, ἡ συνταγματικὴ ἠθικὴ καὶ ἡ ἠθική της ἔννομης τάξης (ποινικῆς καὶ ἀστικῆς) εἶναι διαχωρισμένη θεσμικὰ ἀπὸ τὴν χριστιανικὴ καὶ πιὸ συγκεκριμένα τὴν Ὀρθόδοξη ἠθικὴ ἀντίληψη, ὅσο καὶ ἂν ἔχει ἐπηρεαστεῖ ἀπὸ αὐτήν. Σκεφτεῖτε καὶ νὰ ταυτιζόταν κ. ἀντιπρόεδρε. Τί θὰ γινόταν;
 Ἀναρωτιόμαστε ἂν οἱ Χριστιανοὶ θὰ μοιάζανε τότε μὲ τοὺς σημερινοὺς ταλιμπᾶν, μουζαχεντὶν καὶ ἀκραίους ἰσλαμοφασίστες; Μὴν τὸ σκέπτεσαι  πολὺ γιατί ἡ σημερινὴ ἐπωδὸς τῶν ὕβρεων ἀπέναντι σὲ ἀνθρώπους ποὺ θέλουν νὰ βιώσουν τὴν Ὀρθοπραξία στὴν καθημερινή τους ζωὴ αὐτὴ εἶναι καὶ μάλιστα δίχως νὰ κόβουν κεφάλια "ἀπίστων", ἀλλὰ πρὸς τὸ παρὸν "κόβουν" τὸ δικό τους κεφάλι γιὰ νὰ πληρώνουν τὰ χαράτσια των "κεφαλικῶν φόρων".
Ἐγὼ κ. ἀντιπρόεδρε μὲ τὸ πτωχὸ στὰ νομικὰ θέματα μυαλὸ αὐτὸ καταλαβαίνω ὅταν ἰσχυρίζεστε ...  Οἱ βουλευτές, τὰ κόμματα, οἱ κυβερνήσεις, τὰ κοινοβούλια λειτουργοῦν ὡς ὄργανα τοῦ κράτους καὶ ὄχι ὡς πιστοὶ ὑπὸ τὸν πνευματικὸ ἔλεγχο τῆς θρησκευτικῆς τους κοινότητας. Τὸ ἀντίθετο ὁδήγησε ἱστορικὰ καὶ δυστυχῶς ἐξακολουθεῖ νὰ ὁδηγεῖ, σὲ πολλὰ σημεῖα τοῦ κόσμου, σὲ τραγικὲς καὶ ἀπάνθρωπες καταστάσεις. Σὲ ἀνεξέλεγκτη βία. Σὲ ἀκύρωση τῆς ἀξίας τοῦ ἀνθρώπινου προσώπου. Μήπως κατάλαβα λάθος;
 Πιστεύω ὅτι θὰ σᾶς ἀπαντήσει ὁ κ.κ. Σεραφεὶμ καὶ μάλιστα στὰ καίρια θέματα ποὺ βάλατε καὶ μπορεῖ καὶ νὰ διαφωνήσει  μαζί μου κὰθ ὅτι προσωπικὰ αὐτὴ τὴν στιγμὴ ἐκφράζω τὸ βάθος τῆς θλίψεώς μου γιὰ τὴν ἀφωνία τῆς πλειοψηφίας  τῶν Ταγῶν. Ἄρα καλὰ κάνετε καὶ μιλᾶτε κ. ἀντιπρόεδρε ὅταν οἱ ἄλλοι σιωποῦν...γιατί μαθαίνουμε τί μᾶς περιμένει.  Θὰ συμφωνοῦσα ὅμως  μαζί σας σὲ αὐτὸ ποὺ γράψατε στὴν ἐπιστολή.
Ἄλλωστε ὁ Χριστιανισμὸς δὲν εἶναι ἠθική, ἀλλὰ Μήνυμα καὶ Ἐλπίδα Σωτηρίας μέσα ἀπὸ τὴν προσδοκία τῆς Ἀνάστασης. Ἡ Ὀρθοδοξία δὲ - ἐπιτρέψτε μου νὰ πῶ - ἀπέχει πλήρως ἀπὸ ἀντιλήψεις κανονιστικές, ἠθικοπλαστικές, τιμωρητικές. Πεῖτε μου ὅμως τί εἶναι Μήνυμα Ἐλπίδας καὶ Σωτηρίας; Τί εἶναι Προσδοκία ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ;
Μπορεῖ σήμερα ἕνας ἄνεργος πατέρας καὶ μία ἄνεργη μάνα νὰ "ἀναστήσουν" τὰ παιδιὰ τοὺς ὅταν τὴν σημερινὴ Ἑλληνικὴ  Οἰκογένεια τὴν πνίγουν ὅλες οἱ θηλιὲς τῶν τολογλυφικῶν ἀγορῶν τοῦ κόσμου; Μπορεῖ ἕνα Ἔθνος νὰ ἔχει ἴχνος προσδοκίας "ἀναστάσεως" ὅταν κάποιοι  πολιτικοί του  ψήφισαν δίχως νὰ  "διαβάσουν" ἡ δὲν πρόλαβαν νὰ διαβάσουν τὸ σύνολο τῶν κειμένων καὶ βροντοφώναξαν ναὶ σὲ ὅλα;
Οἱ Ἕλληνες προσλαμβάνουν τὸ γεγονὸς τῆς ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ τοῦ ΚΥΡΙΟΥ μᾶς διαφορετικὰ ἀπὸ τὸ μνημονιακὸ περιβάλλον μέσα στὸ ὁποῖο ζοῦνε σήμερα. Ἂς ποῦμε Παράδεισος καὶ Κόλαση γιὰ νὰ καταλαβαινόμαστε. Ἐπίσης σωστὰ τὰ λέτε ἐν πρώτοις...
Ἀπὸ τὴν ἄλλη πλευρά, ἡ ρύθμιση τῶν κοινωνικῶν σχέσεων μεταξὺ πολιτῶν ἢ ἀτόμων ποὺ ὑπάγονται στὴν ἑλληνικὴ καὶ κὰτ/ ἐπέκταση τὴν εὐρωπαϊκὴ ἔννομη τάξη εἶναι ζήτημα ποῦ ἀνήκει στὴ σφαίρα τῆς πολιτείας καὶ τῶν διεθνῶν ὑποχρεώσεών της καὶ ὄχι τῆς Ἐκκλησίας. Ὅμως ποιὸς σᾶς εἶπε ὅτι ἡ Ἐκκλησία ποὺ ἐπικαλεῖσθε εἶναι μόνο οἱ Μητροπολίτες καὶ οἱ ἀνώτεροι ἐκκλησιαστικοὶ ἄρχοντες μὲ τοὺς ὁποίους ἀπὸ ὅτι φαίνεται μέχρις στιγμῆς ¨¨συμβιώνεται ¨¨ἁρμονικά;
Στὴν  Δογματικὴ καὶ Πατερικὴ ἐκκλησιολογικὴ ἔννοια Ἐκκλησία εἴμαστε σχεδὸν ὅλοι ἐμεῖς ποὺ μέχρι τώρα σᾶς ψηφίζαμε, δηλ. οἱ Πιστοί, οἱ πρώην ψηφοφόροι σας ποῦ ὅταν ψηφίζαμε τοὺς "ἐκλεκτούς" ἄρχοντες μᾶς ξεχάσαμε νὰ τοὺς ρωτήσουμε σὲ ποιὲς νέες διεθνεῖς ὑποχρεώσεις τῆς ἔννομης εὐρωπαικῆς τάξης ποῦ ἐπικαλεῖστε μᾶς "δέσατε"; Ἐπίσης θεωρῶ ὅτι ἡ Πολιτεία ποὺ ἐπικαλεῖσθε εἶναι ἡ ἐκπεφρασμένη βούληση τοῦ ΛΑΟΥ, δηλ. τῶν ψηφοφόρων σας.
Πιστεύετε κ. ἀντιπρόεδρε ἂν πρὶν μερικὰ χρόνια κάνατε τὸν κόπο νὰ μᾶς ἐνημερώνατε ἀναλυτικὰ γιὰ τὰ "νέα κοινωνικὰ καὶ οἰκονομικὰ ἤθη"  ποὺ θὰ διέπουν τὴν Ε.Ε οἱ οἰκογενειάρχες θὰ ψηφίζαν γιὰ τὰ παιδιὰ  καὶ τὰ ἐγγόνια τοὺς τὸ "σύμφωνο συμβίωσης" καὶ τὰ ἄλλα "συμφωνητικὰ τοῦ οἰκονομικοῦ θανάτου" ποὺ ξυπνήσανε ξαφνικὰ καὶ τὰ εἴδαμε ὅλοι μας στὸ κατώφλι τῆς Πατρίδας;
Φυσικὰ αὐτὸ ἔγινε διεξοδικὰ ἐν μέσω  πτώχειας καὶ πείνας. Γιατί ἂν τὸν ἄλλον τὸ ἔχεις πατημένο κάτω τὸν κάνεις ὅτι θέλεις.  O ἀείμνηστος ἐθνάρχης μᾶς ἔβαλε στὴν ΕΟΚ  καὶ φυσικὰ  δὲν ἔκανε τὸν κόπο νὰ ρωτήσει τὸν κυρίαρχο λαὸ γιατί τὸ "ἔπαιζε" ἐθνάρχης;  Ὅταν ὁ κυρίαρχος λαὸς μεθοῦσε μὲ τὸ σύνθημα ΕΟΚ καὶ ΝΑΤΟ τὸ ἴδιο συνδικάτο καὶ μετὰ τὸ κομματικὸ κομμάτι τοῦ λαοῦ καὶ τῆς συνυπαρχούσης ἐκκλησιαστικῆς διοίκησης το "μεθούσαν" τὰ πακέτα-  ἐπιχορηγούμενες "καραμέλες" ἀπὸ τὴν ΕΕ ὅλα ἦταν καλὰ καὶ μέλι-γάλα.
Μὲ μία μόνο λέξη καλὰ νὰ πάθουμε...καὶ λυπᾶμαι ποὺ τὸ λέω γιατί οἱ νέες γενιὲς θὰ ἔρθει ἡ ὥρα τους καὶ σύντομα θὰ μᾶς καταδικάσουν. Ὅταν ἕναν ΛΑΟ τὸν ἔχουν φέρει στὸ ἔσχατο σκαλοπάτι τῆς ἀνέχειας πιθανῶς νὰ  νομοθετήσουν καὶ τὶς "κωλοτούμπες" ὡς φυσικὸ τρόπο ζωῆς, ὁ τρόπος τοῦ λέγειν. Ἡ κοινὴ λογικὴ  συμφωνεῖ καλοπροαίρετα καὶ μὲ τὸ παρακάτω ποὺ ἰσχυρίζεσθε..
Τέλος, ἐπιτρέψτε μου νὰ ἀγνοήσω γιὰ λόγους ἀναγόμενους στὸ σκληρὸ πυρήνα τῆς ὕπαρξής μου τὴν ἄτυχη ἀπειλὴ ὅτι "θὰ ἀποστερηθοῦμε de facto ὡς πρόσωπα τὴν χάρη καὶ τὴν εὐλογία τοῦ Δικαιοκρίτου Κυρίου". Ἡ ἀποστροφὴ αὐτὴ θεωρῶ ὅτι εἶναι ἁπλῶς σχῆμα λόγου καὶ ὄχι ἐπισκοπικὴ θέση ποὺ ἀξιώνει θεολογικὴ καὶ ἐκκλησιολογικὴ θεμελίωση".
Πρὸς ΘΕΟΥ κ. ἀντιπρόεδρε κανεὶς δὲν μπορεῖ νὰ στερηθεῖ τὴν εὐλογία τοῦ Δικαιοκρίτου  ΚΥΡΙΟΥ μᾶς ἂν φυσικὰ ὁ ἴδιος δὲν τὴν ἐμποδίσει νὰ δράσει καὶ  οὐσιαστικὰ κανεὶς δὲν πρόκειται νὰ ἀποστερηθεῖ τὴν ἐνέργεια τῶν πνευματικῶν νόμων μέσα στὴν ζωὴ ποὺ διαφέρουν ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπινους νόμους.
Καὶ τελειώνοντας κάνω μία ἔκκληση ὁ ἐλάχιστος πρὸς ὅλους μας... Ἂς ὑπογράψουμε μυστικὰ τὸ σύμφωνό της συμβίωσης!!! ΠΟΙΟ ΟΜΩΣ; Τὸ Ἀληθινὸ Σύμφωνο Συμβίωσης τῶν  ἀνθρώπινων καρδιῶν μας μὲ τὸν Καρδιογνώστη Δημιουργὸ καὶ Πλάστη μας. Καὶ ἂς τὸ κάνουμε Πνευματικό μας Σύνταγμα , Πυξίδα καὶ Προσανατολισμὸ  γιὰ νὰ βγοῦμε ἀπὸ τὴν νοητὴ ζούγκλα ποὺ μᾶς ἔφεραν οἱ ἐπιλογὲς τοῦ παρελθόντος. Ἂς τὸ κάνουμε γιὰ τὰ μικρὰ παιδάκια ποὺ μᾶς βλέπουν μὲς στὰ μάτια καὶ δὲν καταλαβαίνουν σὲ ποιὰ γήινη κόλαση τὰ ὁδηγοῦμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.