6 Ιουλ 2011

Ἐνέργειες μὲ σύνεση καὶ ἀγάπη

«ργασία στν αυτ µς»
Ἐὰν θέλης ν βοηθήσης τν κκλησία, εναι καλύτερα ν κοιτάξης ν διόρθωσης τν αυτό σου, παρ ν κοιτς ν διόρθωσης τος λλους. ν διόρθωσης τν αυτό σου, µέσως διορθώνεται να κοµµατάκι τς κκλησίας. Ἐὰν φυσικ ατ τ καναν λοι, κκλησία θ ταν διορθωµένη. λλα σήµερα ο νθρωποι σχολονται µ λα τ λλα θέµατα κτς π τν αυτό τους. Γιατί τ ν σχολσαι µ τν αυτό σου χει κόπο, ν τ ν σχολσαι µ τος λλους εναι εκολο.
Ἐὰν σχοληθούµε µ τν διόρθωση το αυτο µς κα στραφούµε πι πολ στν «σωτερικ» δράση παρ στν ξωτερική, δίνοντας τ πρωτεα στν θεία βοήθεια, θ βοηθήσουµε τος λλους περισσότερο κα θετικώτερα. πιπλέον θ χουµε κα τν σωτερικ µς γαλήνη, ποία θ βοηθάη θόρυβα τς ψυχς πο θ συναντάµε, γιατί ἡ...
σωτερικ  πνευµατικ κατάσταση προδίδει τν ρετ τς ψυχς κα λλοιώνει ψυχές.
ταν πιδίδεται κανες στν ξωτερικ δράση, πρν φθάση στν λαµπικαρισµένη σωτερικ πνευµατικ κατάσταση, µπορε ν κάνη κάποιον πνευµατικ γώνα, λλα χει στενοχώρια, γχος, λλειψη µπιστοσύνης στν Θεό, κα συχν χάνει τν ρεµία του.
Ἐὰν δν κάνη καλ τν αυτό του, δν µπορε ν π τι τ νδιαφέρον του γι τ κοιν καλ εναι καθαρό. ταν λευθερωθ π τν παλαιό του νθρωπο κα π καθετ κοσµικό, χει πλέον τν θεία Χάρη, ποτε κα διος ναπαύεται, λλ κα κάθε εδους νθρωπο ναπαύει.
ν µως δν χη Χάρη Θεο, δν µπορε οτε στν αυτό του ν πιβληθ οτε τος λλους ν βοηθήση, γι ν φέρη θεο ποτέλεσµα. Πρέπει ν βουτηχθ στν Χάρη κα στερα να χρησιµοποιηθον ο γιασµένες πλέον δυνάµείς του γι τν σωτηρία τν λλων.
«Τ καλ ν γίνεται µ καλ τρόπο»

- Γέροντα, πς σκέφτεσθε, ταν χετε ν ντιµετωπίσετε να προβληµα;
- Σκέφτοµαι τί γίνεται, τί δν γίνεται νθρωπίνως. Τ ξετάζω π λες τς πλευρές. «Θ κάνω ατ- τί ντίκτυπο θ χη κε, κε;... Τί κακ µπορε ν κάνη σ τί µπορε ν φελήση;».
γω πάντα να προβληµα προσπαθ ν τ δ π πολλς πλευρές, στε λύση πο θ δώσω ν εναι, σο γίνεται, πι σωστή. Γιατί µπορε ν γίνουν πολλ λάθη, ν δν προσέξη κανείς.
ν καταλάβη κ τν στερων τί πρεπε ν κάνη, δν φελε, γιατί πάει, πέταξε, πως λένε, τ πουλί! ς πούµε, δν πρόσεξε κάποιος κα καψε να σπίτι. Καλά, ντάξει, δν τν κρεµάει κανείς, λλα τ κακ γινε.
Κάπου εχαν να προβληµα. ρθε πεύθυνος κα µο λέει: «Έ, τώρα τακτοποιήθηκε τ θέµα. Πγα, βρκα τν τάδε, τν τάδε, τος επα ατ κα ατ κα τακτοποιήθηκε πόθεση!».
«Τώρα ρχισε τ προβληµα, το λέω. κενο πο πρχε, δν ταν προβληµα. Τώρα ναψε φωτιά. Πρτα δύο καρβουνάκια ταν, κα ατ θ σβηναν µνα τους».
Ατς νόµιζε τι µ τς νέργειες το εχε τακτοποιήσει τν πόθεση κα θελε ν τν παινέσουµε κιόλας. ν, µ ατ πο κανε, δηµιούργησε µγάλη φασαρία κα µγάλωσε τ προβληµα.
Χρειάζεται πολλ προσοχή, σύνεση κα διάκριση, γι ν γίνεται τ καλ µ καλ τρόπο κα ν φελ, γιατί λλις, ντ ν φελ, δαιµονίζει τν λλον.
στερα, κάτι πο σκέφτεται κανες ν κάνη, καλύτερα ν τ φηνη ν ριµάση, γιατί, ν τ γουροκόψη, ποφασίση δηλαδ βεβιασµένα, σως ν χη προβλήµατα ργότερα κα ν βασανίζεται. Τ σοβαρ πράγµατα, ταν καθυστερον λίγο, προχωρον µτ γρήγορα κα σωστά. Μπορε κάποιος ν χη ξυπνάδα, λλα ν χη κα κενοδοξία κα γωισµό, κα ν προπορεύωνται ατ στς νέργειές του κα ν µν προσεχ.
να σκυλ π.χ. στ κυνήγι, ταν προχωράη προσεκτικά, κα π ράτσα ν µν εναι, βρίσκει τ χνη το λαγο. ν λλο πο εναι π πολ καλ ράτσα κα χει λα τ προσόντα, ταν βιάζεται, τρέχει δεξι κα ριστερ χωρς ποτέλεσµα. νέργεια πρν π σκέψη χει περηφάνεια. Γι' ατ ν µ βιάζεται κανες ν νεργήση, λλ ν σκέφτεται κα ν προσεύχεται προηγουµένως. ταν προπορεύεται προσευχή, δν νεργε φρς το µαλο, λαφρότητα, λλα τ γιασµένο µαλό.
Ο πνευµατικο νθρωποι µρικς φορς κάνουµε σν ν µν παρχη Θεός, δν φήνουµε τν Θε ν νεργήση. Θες ξέρει πς δουλεύει. ν πάρχουν δηλαδ πνευµατικ µσα, γι ν τακτοποιονται ο δύσκολες καταστάσεις µ πνευµατικ τρόπο, µες πάµε ν νεργήσουµε κοσµικά. ταν µουν στ Σινά, νας Χότζας πήγαινε κάθε Παρασκευ µσα στ µναστήρι, νέβαινε στν µναρ νς τζαµιο πο ταν κε κα φώναζε! Κα εχε µἰὰ φωνή!... µέχρι πάνω στ σκητήριο τς γίας πιστήµης κουγόταν. στερα τ µναστήρι βρκε σν λύση ν κλείνουν τν πόρτα τν Παρασκευ πο πήγαινε Χότζας, γι ν µν µπαίνη µσα - γ δν τ ξερα.
Μία µρα πο κατέβηκα κάτω, βλέπω τν Χότζα ργισµένο. «Τώρα θ τος δείξω γώ, µο λέει, πο µο 'κλεισαν τν πόρτα, γι ν µν µπαίνω µσα...». «Τν κλεισαν, το λέω, γι ν µν µπον ο γκαµλες. ?ν πιστεύω τι τν κλεισαν, γι ν µν µπς σύ!». Μετ επα κάτι γι' ατ στος Πατέρες. Λέει νας γραµµατεύς: «Θ το δείξω γ το Χότζα! Θ το βάλω µα φλούδα. Θ γράψω στν Κυβέρνηση τι Χότζας µς πιέζει». «Κοίταξε, το λέω, ρθοδοξία δν εναι φλούδα. Ν κάνουµε µα γρυπνία, ν ψάλουµε τν κολουθία τν Σιναϊτν Πατέρων, τς γίας Ακατερίνης, κα ν φήσουµε ν µλήση Θεός. Θ πάω κα γ πάνω ν προσευχηθ».
Επα κα σ µρικος Πατέρες ν προσευχηθον, κα τσι το ρθε να σκαµπίλι το Χότζα, σηκώθηκε, φυγε, ξαφανίσθηκε! Γιατί κα τν πόρτα ν κλειναν, µτ Κυβέρνηση θ ξακρίβωνε τι δν εναι λήθεια πς τος πίεζε Χότζας κα θ εχαν φασαρίες. Θ λεγε Χότζας τι κλεισαν τν πόρτα, πειδ πήγαινε κάθε Παρασκευή, κα θ κανε κακ στ µναστήρι. νας λλος παλιότερα εδε τ βουν κα θέλησε ν κάνη ξοχικ πάνω στν κορυφ τς γίας Ακατερίνης!... παθε µἰὰ ρρώστια, πάει, πέθανε.
ρθε τελευταία κα λλος ν φτιάξη κάτι κε, πάει, πέθανε κα ατός. Γι' ατ καλύτερα εναι ν µ στηριζώµαστε µνο στς δικς µς νθρώπινες προσπάθειες, λλα ν προσευχώµαστε κα ν φήνουµε τν Θε ν νεργή.
                                                                            
πόσπασμα π τν σελίδα 71-74 το βιβλίου:
  
ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ
ΛΟΓΟΙ  Β΄
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
       «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ»
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.