16 Ιουλ 2011

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΑΓ. ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Δ΄ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ

      ΤΙΤΟΥ Γ΄ 8-15

Γράφει ο Ἀρχ. Ἰωήλ Κωνστάνταρος Ἱεροκήρυκας - Γενικός Ἀρχιερατικός Ἐπίτροπος Ἱερᾶς Μητροπόλεως Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καί Κονίτσης


  Μία π τς μεγαλύτερες χαρς κα ελογίες γι τν πιστ Χριστιανό, εναι τ ν τιμ τς μεγάλες μορφς τς κκλησίας μας πο παιξαν πρωταγωνιστικ ρόλο στν κριβ διατύπωση τν δογματικν ληθειν. Γι’ ατ κα πνευματική μας χαρ βρίσκεται στ κατακόρυφο, φο τν Κυριακ ορτάζουμε κα τιμομε τς λαμπρς προσωπικότητες τν γίων Πατέρων τς Δ΄ Οκουμενικς Συνόδου. Τν γίων δηλαδ Πατέρων πο γωνίστηκαν κατ τν αρετικν μονοφυσιτν. Γι’ ατ κα νάλογο εναι τ ποστολικ νάγνωσμα πο θ κούσουμε.
  π. Παλος, καταγράφει «ν βραχ ρήματι κα πολλ συνέσει», θεοπνεύστως, τν πρς Τίτον πιστολή του. Μία π τς ποιμαντικς λεγόμενες πιστολές του, διότι πευθύνεται στν μαθητ το Τίτο, πίσκοπο Κρήτης.
 Ο πατρικές του νουθεσίες, ποτελον τν ελογημένη πείρα κα τ πολύπλευρο ποιμαντικό του καταστάλαγμα. Μέσα σ πλς προτάσεις ποιμαντορικς τελειότητας, φιστ τν προσοχ το μαθητο του, κα λων φυσικ τν ποιμένων, ως σχάτου της γής, κα μέχρι τ τέλος τς στορίας, στ θέμα τν αρέσεων κα τν αρετικν : «αρετικν νθρωπον,  μετ μίαν κα δευτέραν νουθεσίαν παραιτού, εδς τι ξέστραπται τοιοτος κα μαρτάνει ν ατοκατάκριτος» (Τίτ. Γ΄ 10-11). Δηλαδή, αρετικ νθρωπο, πο πιμένει ν δημιουργε σκάνδαλα κα διαιρέσεις στν κκλησία, μολονότι τν...
συμβούλευσες γι πρώτη κα δεύτερη φορά, παράτησε τν κα πόφευγε τν. Γνώριζε δ τι νας τέτοιος νθρωπος χει διαστραφε κα μαρτάνει κα γι τν μαρτία το ατή, λέγχεται κα κατακρίνεται π τν συνείδησή του κα π τν διο τν αυτόν του.
Βεβαίως τ τί εναι αρεση, ς πιστο Χριστιανο λοι μας τ γνωρίζουμε, θ πρέπει ν τ γνωρίζουμε. Εναι πλανεμένη διδασκαλία πο λλοιώνει τόσο τν Εαγγελικ λήθεια, σο κα τν ρθ κα ελογημένο τρόπο Χριστιανικς ζως. Εναι ο κακοδοξίες πο διδάσκονται κα παρουσιάζουν διαφορετικ δόγματα κα να ξεπεσμένο θος πο δν χει σχέση μ ατ πο μς παρέδωσαν ο γιοι πόστολοι κα μς διαφυλάττει κκλησία μας.
Φυσικ δν πάρχουν αρέσεις νευ τν αρετικν, διότι πιτέλους ο πλάνες κα ο κακοδοξίες δν αωρονται  μόνες τους στν πνευματικ τμόσφαιρα. πάρχουν κάποιοι πο ξέφυγαν π τν κκλησιαστικ πορεία , λόγω γωϊσμού, μ ποτελέσματα τραγικ γι τ λον σμα τς στρατευομένης μς κκλησίας.
Κα δ δελφοί μου γκειται τ κρίσιμο κα πίμαχο σημεο πο θ πρέπει περισσότερο π’ σο ποτ λλοτε ν μς κάνει γρυπνους κα προσεχτικούς. Τος τελευταίους καιρούς, κα ς πρς τ ζήτημα τοτο, βλέπουμε ν παρουσιάζονται μεγάλες λλοιώσεις κα παραποιήσεις τς ποστολικς διδαχς.
λλ’ ς μιλήσουμε συγκεκριμένα. Δν ρκε νας ποιμένας, κα μάλιστα ψηλ στάμενος ν φέρει μόνο τν ποστολικ διαδοχή, πο πωσδήποτε, ς ρθόδοξος τν φέρει, εναι πόλυτη νάγκη, μαζ μ τν διάσπαστη συνέχεια τς ρχιερωσύνης, ν φίσταται κα ποστολικς τρόπος ζως σον φορ τ δόγματα κα τ θος. Κα νευ ντιλογίας, δν μπορε παρ ν φαρμόζει κα τν ποστολικ τακτική, ταν πρόκειται ποιμένας ν προφυλάξει τ ρθόδοξο ποίμνιο. ποιμένας πο ετε κατ’ εδοκία, ετε κατ’ οκονομία, τ χει μπιστευθε κκλησία τ συγκεκριμένο ποίμνιο, καθ’ τι Θες «ο πάντας χειροτονε, λλ δι πάντων νεργε» κατ τν ερ Χρυσόστομο.
Κα πλέον συγκεκριμένα, ποιμένας, γι ν προφυλάξει τ ποίμνιό του, κα ν διασφαλίσει τν τοπικ λλ κα τν καθ’ λου κκλησία, εναι νάγκη, κυρίως στ ζωτικ ατ θέματα, ν λέει τ πράγματα μ τ νομά τους.
Συμβαίνει ατ σήμερα;
Δυστυχς, πλν λαχίστων, θ πρέπει ν παραδεχτομε τι ρκετο χουν λλάξει τν ποστολικ τακτικ κα «ντρέπονται» τος αρετικος ν τος νομάζουν μ τ νομα ατ πο τος χαρακτηρίζει διος π. Παλος, κα ντ ατο, τος χαρακτηρίζουν ς «δελφος» σ κοιν πίστη κα τς αρέσεις τους ς «δελφς κκλησίες».
Τ καρκίνωμα δήλ. το Οκουμενισμο χει νεκρώσει τ εαίσθητα συνειδησιακ κύτταρα τς ρθοδόξου ποιμαντικς συνειδήσεως, μ ποτέλεσμα, «σφενδόνη το πνεύματος» ν χει τεθε σ χρηστία, κα τ μόνο πλέον πο κούγεται εναι φάλτσος αλς τς ψευδοποιμαντικς κα τς πλαδαρς γαπολογίας.
Ο Πατέρες πάλι τς Δ΄Οκ. Συνόδου πο τιμομε, ν κάποιοι το οκουμενιστικο φυράματος  θελήσουν ν τος δον  μέσα π τ πρίσμα τς λλοπρόσαλλης τακτικς τους, δν μπορον παρ ν χαρακτηριστον ς φονταμενταλιστές, μισαλλόδοξοι κα κραοι φανατικοί, φο δν διέθεταν τν εελιξία στε ν δεχτον μέσα στος κόλπους τς κκλησίας τν «διαφορετικότητα».
Τν διαφορετικότητα δήλ. πο δηγε, σύμφωνα μ τος νέους φωστρες, π διαφορετικ δρόμο, στν διο σκοπό. ξ’ ο κα ο πρωτάκουστες «δεήσεις», « Θες ν συγχωρήσει τος γίους Πατέρες , πο μς φησαν τέτοια σχίσματα κα διαιρέσεις!...».
Μετ βεβαιότητος κα διος διάβολος, δν θ τολμοσε ν κφραστε κατ’ ατν τν παίσιο κα βλάσφημο τρόπο...
λλ’ δελφοί μου, σοι πιστοί, ς κούσουμε τν προτροπ το ποστόλου κα ς φήσουμε «τς μωρς ζητήσεις» τν ξεπεσμένων οκουμενιστν πο ντρέπονται ν κηρύξουν τν μοναδικότητα κα τν πολυτότητα τς ρθοδόξου κκλησίας μας. ς τος φήσουμε διότι γωισμός, τος χει παγιώσει στν πλάνη... λλωστε, τ φωνάζει τ Πνεμα τ γιον, δι το ποστόλου : «Αρετικν νθρωπον , μετ μίαν κα δευτέραν νουθεσίαν παραιτού». Κα ν λόγος ατς σχύει γενικς περ τν αρέσεων κα τν αρετικν, πόσο μλλον σχύει γι τν παναίρεση το οκουμενισμο, κα τος ξεπεσμένους παδούς του...
ς πομακρυνθομε π τς κακοδοξίες κα τι παξ ς διατρανώσουμε μαζ μ τος θεοφόρους Πατέρες μας τν ποστολική μας πίστη, πως ατ διαφυλάσσεται ντός του «καθαρότατου Ναο» τς ρθοδοξίας μας.
« χάρις μετ πάντων μν, μν» (Τίτ. Γ΄ 15).

Γι τν στορία λλ κα τν ρθόδοξη Θεολογία μας ,ς δομε συνοπτικ τ τς Δ΄Οκ.Συνόδου.
 Η Δ΄ Οκουμενικ Σύνοδος (451)

γία Δ΄ Οκουμενικ Σύνοδος συγκλήθηκε στν Χαλκηδόνα τ τος 451,π τς 8 κτωβρίου μέχρι 1η Νοεμβρίου. Τ συγκρότησαν 630 θεοφόροι Πατέρες, μεταξ τν ποίων κα ο Καισαρείας Θαλάσσιος, φέσου Στέφανος, γκύρας Εσέβιος, Σελευκείας Βασίλειος κ.α..
Ατοκράτορες ταν ο γιοι Μαρκιανς κα Πουλχερία.
Πάπας Ρώμης ταν γιος Λέων ΄ τν ποο ντιπροσώπευαν ο πίσκοποι Πασχάνιος, Λουκέντιος κα ουλιανς κα ο πρεσβύτεροι Βονιφάτιος κα Βασίλειος.
Σύνοδος ατ ξέδωσε ρον Δογματικν περ τς ποστατικς νώσεως τν δύο ν Χριστ φύσεων. Καταδίκασε τν ντίθετη πρς τν Νεστοριανική, αρετικ διδασκαλία το Ετυχος, ποος ταν πρεσβύτερος τς κκλησίας τς Κν/πόλεως κα δίδασκε τι Χριστς εχε μόνο μία φύση, τν Θεία. νθρώπινη φύσις, λεγε Ετυχής, πορροφήθηκε π τν Θεία κα πομένως Χριστς πρξε μόνο Θες κα φαινομενικς νθρωπος.
Ο παδο το Ετυχος, νομάστηκαν Μονοφυσίτες.
Μετ τν καταδίκη τους π τν Σύνοδο, πέμειναν στ φοβερή τους αρεση κα γιναν φορμ πολλν ταραχν. Τελικς ποχωρίστηκαν, πως ταν πόμενο, π τν ρθόδοξη κκλησία, κα ποστηριχθέντες ργότερα π τος ραβες, ποτέλεσαν δικές τους «κκλησίες».Τέτοιες «κκλησίες» εναι ο Μονοφυσιτικς τν ακωβιτν τς Συρίας κα Παλαιστίνης, τν ρμενίων, τν Κοπτν τς Αγύπτου κα τς βησσυνίας.
γία Δ΄ Οκουμενικ Σύνοδος, καταδίκασε τος ρχιμ. Ετυχ κα τν Πατριάρχη λεξανδρείας τν Μονοφυσιτν  Διόσκορο. Τέλος ξέδωσε 30 ερος κανόνες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.