ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΑΧΡΙΔΟΣ
Ο ΠΡΟΔΟΤΗΣ ΙΟΥΔΑΣ(Στὸν σιδερὰ Ραντοσάββα Ι., γιὰ τὸν προδότη Ἰούδα)
Ρωτᾶς: «Θὰ συγχωρηθῆ ἄραγε στὸν Ἰούδα ἡ ἁμαρτία τῆς προδοσίας τοῦ Διδασκάλου καὶ Κυρίου τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ;».
Δὲ γνωρίζω γιὰ ποιὸ λόγο σὲ ἐνδιαφέρει κάτι τέτοιο. Γιὰ μᾶς δὲν ἀποτελεῖ τὴ μεγαλύτερη μέριμνα αὐτό, τὸ νὰ μὴν προδώσουμε ἐμεῖς τὸ Χριστὸ μὲ τὶς ἀνομίες μας; Καὶ ἀκόμα πιὸ σημαντικό· πῶς νὰ σώσουμε τὶς ψυχές μας; Γιατί δές, τὸ ρολόι τῆς ζωῆς μᾶς μετράει γοργὰ τὶς μέρες καὶ τὶς ὧρες ὑπενθυμίζοντάς μας τὴν ἐπικείμενη ἔξοδο ἀπὸ τοῦτο τὸν κόσμο. Ὅλοι ἐμεῖς θὰ βρεθοῦμε ἐνώπιόν του αἰωνίου Κριτοῦ, ὁ Ὁποῖος θὰ ἐκφέρει τὴν δίκαιη Κρίση Του γιὰ ὅλα ἐκεῖνα ποὺ πράξαμε στὴ ζωή μας, ἐνώπιον ὅλων τῶν οὐρανίων ἀνθρώπων.
Ὅταν οἱ ἄνθρωποι πηγαίνουν σὲ δίκη, σκέφτεται ὁ καθένας τὰ δικά του ἁμαρτήματα καὶ τὶς ἀδικίες καὶ τὸ πῶς θὰ δικαιολογήσει τὸν ἑαυτὸ τοῦ ἐνώπιόν του δικαστοῦ. Κανεὶς δὲν ἔχει τὸ χρόνο καὶ τὴν ἐπιθυμία νὰ....
σκεφτεῖ γιὰ τὶς ἁμαρτίες τῶν ἄλλων, μήτε καὶ νὰ μπεῖ στὰ μυστικὰ τοῦ νοῦ τοῦ δικαστῆ ποὺ θὰ κρίνει.
σκεφτεῖ γιὰ τὶς ἁμαρτίες τῶν ἄλλων, μήτε καὶ νὰ μπεῖ στὰ μυστικὰ τοῦ νοῦ τοῦ δικαστῆ ποὺ θὰ κρίνει.
Ποιὸς γνωρίζει τὸ πῶς θὰ κρίνει ὁ αἰώνιος Κριτὴς ἐμένα καὶ ἐσένα; Σίγουρο εἶναι μονάχα ἕνα, ὅτι θὰ μᾶς κρίνει κατὰ τὸ δίκαιο καὶ ὄχι ἄδικα, ἐνῶ ἐμεῖς θὰ θέλαμε περισσότερο νὰ μᾶς κρίνει ὄχι κατὰ τὸ δίκαιο ἀλλὰ μὲ ἔλεος. Μάταια ὅμως. Ἐκεῖνος ὑποσχέθηκε νὰ κρίνει κατὰ δικαιοσύνην. Γι' αὐτὸ μας καταλαμβάνει φόβος καὶ τρόμος. Γι' αὐτὸ καὶ ἐγώ, δὲν ἐπιθυμῶ οὔτε γιὰ σένα, οὔτε γιὰ μένα καὶ γιὰ κανένα στὸν κόσμο, νὰ βρεθεῖ σὲ κείνη τὴν πλευρὰ ποὺ θὰ βρίσκεται ὁ Ἰούδας ὁ Ἰσκαριώτης.
Ἐπειδὴ ὁ Ἰούδας, εἶναι προδότης. Εἶναι προδότης καὶ τοῦ Θεοῦ καὶ τῶν ἀνθρώπων καὶ τοῦ ἴδιου του ἑαυτοῦ του. Πρόδωσε τὸ Χριστό, τοὺς Ἀποστόλους, τὸν ἑαυτὸ τοῦ τὸν ἴδιο ὡς ἄνθρωπο. Πρόδωσε τὸ Χριστὸ καὶ τοὺς Ἀποστόλους στοὺς Ἰουδαίους καὶ τὸν ἑαυτό του στὸ διάβολο. Γιατί εἶναι γραμμένο: τότε εἰσῆλθεν εἰς ἐκεῖνον ὁ σατανᾶς (Ἴω. 13, 27). Εἶναι δύσκολο νὰ μετρήσει κανεὶς ὅλο τὸ βάθος τοῦ κακοῦ ποὺ κατέλαβε τὸν Ἰούδα. Ἦταν ἄπιστος καὶ ἀχόρταγος, κλέφτης καὶ φιλάργυρος, φίλαυτος καὶ προδότης -τέλος, ἀπελπισμένος καὶ αὐτόχειρας.
Ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ πολλὲς φορὲς τὸν προειδοποίησε νὰ ἀφήσει τὸν κακό του δρόμο ἀλλὰ ἐκεῖνος ἔμεινε ἀμετανόητος. Ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ, ἔδειχνε ἀπέναντί του, τὴν ἴδια φροντίδα καὶ ἀγάπη καθὼς καὶ στοὺς ὑπόλοιπους μαθητὲς ἀλλὰ ἐκεῖνος στὴν ἀγάπη ἀπαντοῦσε μὲ μίσος.
Ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ, γονάτισε καὶ τοῦ ἔπλυνε τὰ πόδια, λίγο πρὶν τὴν προδοσία καὶ ἀπὸ τὸ χέρι Του, τοῦ πρόσφερε τεμάχιο ἄρτου βουτηγμένο στὸ ἅλας. Μὲ ψωμὶ καὶ ἁλάτι, ἐμεῖς ὑποδεχόμαστε τοὺς ὑψηλοὺς καλεσμένους. Ὁ πράος καὶ ταπεινὸς Κύριος θέλησε νὰ ἀνυψώσει τὴν ἀξιοπρέπεια τοῦ Ἰούδα, γι' αὐτὸ τοῦ προσέφερε ἄρτο καὶ ἅλας. Τὸν χαιρέτησε μὲ ἄρτο καὶ ἅλας ἀκριβῶς πρὶν τὴν προδοσία.
Ὁ Ἰούδας, πῆρε μὲ τὸ χέρι τοῦ τὸ ψωμὶ καὶ τὸ ἁλάτι ἀπὸ τὸ χέρι τοῦ Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ, τὰ πῆρε μὲ τὸ χέρι μὰ τὰ ἀπέρριψε στὴν καρδιά του μὲ περιφρόνηση. Ὁ θνητὸς ἄνθρωπος, ἀπέρριψε τὴν ἀγάπη τοῦ Ἀθανάτου! Γι' αὐτὸ ὁ Θεὸς τὸν ἀπέρριψε πλήρως, καὶ μετὰ τὸ ψωμίον τότε εἰσῆλθεν εἰς ἐκεῖνον ὁ σατανᾶς (Ἴω. 13, 27). Ἀπὸ ἐκείνη τὴ στιγμὴ ὁ Ἰούδας, πρώην μαθητὴς τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ καὶ πρώην ἄνθρωπος, διεγράφη ἀπὸ τὸν κατάλογο τῶν ἀνθρώπων καὶ καταγράφηκε στὶς τάξεις τῶν πνευμάτων τῆς κολάσεως.
Ἐσὺ τώρα, πειράζεις τὸ Θεὸ καὶ ρωτᾶς ἂν ὁ Θεὸς θελήσει νὰ συγχωρήσει τὰ πνεύματα τῆς κολάσεως καὶ νὰ τὰ σώσει. Δοκιμάζεις τὴν εὐσπλαχνία τοῦ Θεοῦ καθὼς ἔκαναν καὶ οἱ Ἑβραῖοι δοκιμάζοντας τὴ δύναμη τοῦ Θεοῦ στὸ Γολγοθά, λέγοντας: εἰ υἱὸς εἰ τοῦ Θεοῦ, καταβηθι ἀπὸ τοῦ Σταυροῦ (Μτ. 27, 40). Γιὰ τὸ πείραγμά τους αὐτὸ οἱ Ἑβραῖοι, ἔλαβαν ἄξια πληρωμὴ σὲ τοῦτο τὸν κόσμο. Φυλάξου λοιπὸν καὶ ἐσὺ γιὰ νὰ μὴ λάβης τὴν ἀμοιβὴ τῶν ὁμοφρονούντων μὲ τὸν Ἰούδα.
Δὲν εἶναι ἀλήθεια ὅτι ὁ Ἰούδας ἦταν προορισμένος ἀπὸ Θεοῦ, νὰ γίνει προδότης ὅπως νομίζεις ἐσύ. Ἂν ἦταν ἔτσι, τότε γιατί ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ κοπίασε τόσο γιὰ νὰ τὸν ἀποτρέψει ἀπὸ τὴν κακή του πράξη;
Γιὰ ποιὸ λόγο, πρὶν ἀπ' ὅλα, τὸν προσέλαβε ὡς μαθητή Του καὶ τὸν κράτησε δίπλα Του γιὰ τρία χρόνια; Γιατί νὰ ταπεινωθεῖ μπροστά του καὶ νὰ τοῦ πλύνει τὰ πόδια; Γιατί μὲ τὰ ἴδια τὰ Ἅγια χέρια Του νὰ τοῦ δώσει τὸ ψωμὶ καὶ τὸ ἁλάτι; Διαβάζοντας μέσα στὴν ψυχὴ τοῦ Ἰούδα τὶς κακὲς προθέσεις του, ὁ Κύριος ἔκανε ὅλα αὐτὰ γιὰ νὰ τὸν σώσει ἀπὸ τὴν αἰώνια ἀπώλεια.
Καὶ ἂν ἔχει πάλι εἰπωθεῖ ὅτι οἱ σκανδαλοποιοὶ θὰ πρέπει νὰ ἔρθουν, εἶναι ἐπίσης εἰρημένο καὶ τοῦτο σὰν αὐστηρὴ προειδοποίηση: οὐαὶ τῷ ἀνθρώπω ἐκείνω δὶ' οὐ τὸ σκάνδαλον ἔρχεται (Μτ. 18, 7).
Σκανδαλοποιὸς εἶναι ὁ ἴδιος ὁ σατανᾶς καὶ σὰν τέτοιος, πρέπει νὰ ἐπιτελέσει τὸ ἔργο του. Γι' αὐτό, ἀνάγκη γὰρ ἐστὶν ἐλθεῖν τὰ σκάνδαλα (Μτ. 18, 7), δὶ' ἐκείνου καὶ ἀπὸ ἐκεῖνον. Αλίμονο ὅμως στὸν ἄνθρωπο ποὺ θὰ παραδοθεῖ στὸ σατανᾶ καὶ θὰ γίνει ὄργανό του. Αλίμονο σὲ ἐκεῖνον ποὺ ἀντίθετα στὴν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ, θὰ δείξει τὴν ἀγάπη του στὸν ἀντίπαλό του Θεοῦ.
Νὰ προσεύχεσαι στὸ Θεό, νὰ σὲ φυλάγει ἀπὸ τὸν Σκανδαλοποιὸ ποὺ σκανδάλισε τὸν Ἰούδα καὶ τοὺς Ἰουδαίους καὶ νὰ μὴ γίνης ποτὲ ὑπηρέτης καὶ ὄργανο τοῦ σκανδαλισμοῦ του.
ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ
ΕΠΣΚΟΠΟΥ ΑΧΡΙΔΟΣ 1956
ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΟΣ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ"
ΤΗΛ. 2310 212659
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου