8 Δεκ 2010

Ἕνα βῆμα πρὶν τὴν Παγκοσμιοποιημένη Παιδεία! Ἕνα βῆμα πρὶν γίνουμε πολτός!!!

Διαπολιτισμικ ΠαιδεΊα: να βμα πρν τν Παγκοσμιοποιημένη Παιδεία!
Δηλαδή, να βμα πρν γίνουμε πολτός!!!
                                                                                            
Καλημέρα Μαρία, Γιργο, Δημήτρη, λένη, Παναγιώτη…Μπεσμίρ, Βενελίνα, Λόρις, χμέτ, Τάι! Μαθητς π διαφορετικς χρες, διαφορετικος πολιτισμούς, διαφορετικς γλσσες κα διαφορετικς συνήθειες…μ νθρωποι!


Τ πάνθρωπο σύστημα τν παγκοσμιποιητν νάγκασε ατ τ ταλαίπωρα παιδι πο γι τίποτα δν εθύνονται, ν γκαταλείψουν τς χρες τους, συνήθως γι λόγους πιβίωσης κα ν’ ναζητήσουν καλύτερη ζω σ μία νέα πατρίδα.


μικρή μας λλάδα γινε τ τελευταία χρόνια μία π τς χρες ποδοχς πο πληρώνουν κριβ τ παιχνίδια τν σχυρν της Γής, ο ποοι ντ ν διαμορφώνουν τς κατάλληλες συνθκες νθρώπινης ζως στς χρες τν δυστυχισμένων, προτιμον μ τν δοστρωτήρα τς παγκοσμιοποίησης ν μεταφέρουν τ προβλήματα κα στς πόλοιπες, καταργώντας σταδιακ τ θνικά μας κράτη κα τος θνικούς μας πολιτισμούς!


κτς τν λλων ξέλιξη ατ τν κοινωνιν πιβάλλει τν παναπροσδιορισμ το ρόλου τς κπαίδευσης, γι ν βρεθον ο καλύτεροι τρόποι, στε τ παιδι τν... μεταναστν ν γίνουν οσιαστικο μέτοχοί της λληνικς παιδείας κα ν δον τ χώρα μας, στν ποία πέλεξαν ν ζήσουν χι σν μητριά, λλ σν πραγματικ μητέρα. Παράλληλα πρέπει ν καταβληθε κάθε δυνατ προσπάθεια στε ν μν χάνεται θνικός μας προσανατολισμς κα ν μν πέφτει τ μορφωτικό μας πίπεδο.


Δυστυχς μως, ντ ν προστατεύεται θνική μας Παιδεία, φαίνεται ν δηγεται σ θλιβερό... ξεπεσμό, φο σταθερ πιχειρεται λέθρια μετάλλαξή της σ Διαπολιτισμικ κπαίδευση! Γι’ λλη μία φορά, μ πρόσχημα τ νθρώπινα δικαιώματα τν μειονοτήτων, καταδυναστεύονται κα καταργονται τ δικαιώματα τς πλειονότητας! Στ συγκεκριμένη περίπτωση φθείρεται νεπανόρθωτα τ πέρτατο γαθό της λληνικς Παιδείας, προκειμένου ν δημιουργηθε μία κοινωνία-Βαβέλ!


Βεβαίως, τ ΥΠΕΠΘ τς λλάδας στηριζόμενο στ δεώδη της δημοκρατίας, ργάστηκε κα συνεχίζει ν ργάζεται μ σκοπ ν παράσχει σ λους τους πολίτες το σες εκαιρίες κπαίδευσης. Τ 1996 τέθηκαν ο βάσεις καθς π τότε λειτουργε Εδικ Γραμματεία Παιδείας μογενν κα Διαπολιτισμικς κπαίδευσης κα π τ 2000 τ μώνυμο νστιτοτο (ΙΠΟΔΕ) ς πιστημονικ συμβουλευτικ ργανο το ΥΠΕΠΘ. κτοτε, τ πουργεο προχώρησε σ νέες νομοθετικς ρυθμίσεις γι τν ναβάθμιση τς διαπολιτισμικς κπαίδευσης. τσι λοιπόν, λα τ παιδι χουν τ δικαίωμα ν γγραφον στ δημόσιο σχολεο νεξάρτητα π τ νομιμότητα χι τς παραμονς τους στν λλάδα, κόμη κα στν περίπτωση πο δν χουν τ παιτούμενα δικαιολογητικά. γγραφ τος βέβαια εναι μόνο ρχ κα σως τ εκολο κομμάτι τς πόθεσης. π κε κα πέρα, τ πρτο πο πιβάλλεται ν διεκπεραιωθε εναι κμάθηση τς λληνικς γλώσσας, χωρς τ γνώση τς ποίας δ θ εναι φικτ ν παρακολουθήσουν τ σχολικ πρόγραμμα. Ο γλωσσικές τους λλείψεις δν πηρεάζουν μόνο τ βαθμολογία στ γλωσσικ μαθήματα λλ πιδρον ρνητικ κα στ βαθμολογία λλων μαθημάτων.


Μ πουργικ πόφαση, κμάθηση τς λληνικς πιτυγχάνεται μ τς τάξεις ποδοχς, τ φροντιστηριακ τμήματα πο λειτουργον μέσα στ σχολεα καθς κα μ τν πρόσθετη διδακτικ βοήθεια στν κανονικ τάξη πο φοιτ μαθητής. πίσης, γι τος νήλικους λλοδαπούς, γι τν κμάθηση τς Νέας λληνικς Γλώσσας λειτουργον στ Διδασκαλεα τς Νέας λληνικς Γλώσσας τν Πανεπιστημίων τμήματα ρχαρίων, μέσων κα προχωρημένων, ν ο πολιτικο πρόσφυγες δν πληρώνουν χουν μειωμένα δίδακτρα. ΩΣ ΕΔΩ ΚΑΛΑ!


Κα π’ δ ξεκινάει τ σκοτειν ντεθνικ σχέδιο πο τ γεγονότα, ο κπαιδευτικς λλαγς κα πολυπολιτισμικς δέες ποκαλύπτουν: Σύμφωνα μ τ νιαο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδν το 1998 κα τ ναλυτικ Προγράμματα τν πιμέρους μαθημάτων το 1993, στ θέση το θνικο δεώδους πο προβλεπόταν ς τότε στος σκοπος τς κπαίδευσης, χει τοποθετηθε τ διαπολιτισμικ δεδες κα τ θέση τς ρθοδοξίας χει καταλάβει νθρωπισμός! Πρόκειται γι μεταρρυθμιστικς διατάξεις πο θ μποροσαν ν χαρακτηριστον κα μ συνταγματικές, ν τς ρμηνεύσει κανες σ συνάφεια μ τ σχετικ ρθρα το σχύοντος Συντάγματος.


Τν δια περίοδο μία διεθνιστικ Μ Κυβερνητικ ργάνωση (ο Μ.Κ.Ο. εναι πλέον “βαθ κράτος”, ο βραχίονες τς σκοτεινς περεθνικς ξουσίας) μ τ νομα CDRSEE (λληνιστ Κέντρο γι τ Δημοκρατία κα τ Συμφιλίωση στ Νοτιοδυτικ Ερώπη), ποία δρύθηκε τ 1998 μ δρα τν λλανδία, ποφάσισε πς θ διδασκόμαστε μες τν στορία! Μ τ πρόγραμμα “Joint History Project” (JHP) προσέλαβαν τ 2000 πίλεκτους νθρώπους π Τουρκία, λβανία, Σκόπια, λλες Βαλκανικς χρες, Κύπρο κα τρες λληνίδες πο παραδόξως δν εναι στορικοί, λλ διδάσκουν ποψήφιους Δασκάλους κα Νηπιαγωγος σ λληνικ Πανεπιστήμια, κπαιδεύοντάς τους στν... Γενιτσαρισμό! Ο καθηγήτριες ατς εναι Θάλεια Δραγώνα, Χριστίνα Κουλούρη κα ννα Φραγκουδάκη πο δικαίως νομάστηκαν π τος γωνιστς κπαιδευτικος “Τρίγωνό της Προδοσίας”!


Στόχος το προγράμματος ατο ταν ν ναθεωρήσουν τ θνοκεντρικ βιβλία τς στορίας, γι ν πετύχουν “stereotype free history”, μία στορία χωρς στερεότυπα. Τν εκόνα ατ τς θνικς προδοσίας λθε ν συμπληρώσει συμφωνία πο πέγραψαν τ 2003 ο τότε πουργο ξωτερικν λλάδας κα Τουρκίας Γεώργιος Παπανδρέου κα σμαλ Τζέμ, που παραχωρήθηκε τ δικαίωμα π τν κάθε χώρα ν γκρίνει τ σχολικ βιβλία τς λλης! π τότε Διαπολιτισμικ κπαίδευση πέκτησε σαφ στόχο ν κυριαρχήσει χι πλς σ να τομέα ξυπηρέτησης τν λλοδαπν, λλ σ λες τς βαθμίδες, σ λα τ σχολεα, ες βάρος τς θνικς μας Παιδείας, ες βάρος τν λλήνων μαθητν πο ναγκάζονται ν μορφωθον μ νέους διεθνιστικος ρους κα στόχους. ντ δηλαδ τ κράτος μας ν φροντίσει ν νταχθον ο λλοδαπο στ λληνικ δεδομένα κα πρότυπα, ναγκάζει τος λληνες ν νταχθον στ πολυπολιτισμικ πρότυπα, στν κονσέρβα δήλ. τς πολυμορφίας πο τν παρουσιάζουν ς εκαιρία κα ς πρόοδο!


Γι τος σκοπος ατος πρόσφατα διαφημίστηκε ς νάγκη π τν πουργ Α. Διαμαντοπούλου, ν λειτουργήσει τ δημόσιο σχολεο ς λοήμερο! Τ λοήμερο σχολεο θ χει μαθητς γηγενες (λληνες δήλ.) κα λλόγλωσσους κα θ διδάσκεται παντο μητρικ γλώσσα τν μαθητν κα στορία τς χώρας προέλευσής τους! Δηλαδ θ διοριστον σύντομα κα λλοδαπο κπαιδευτικοί. πιπλέον χωρισμς τς οκογένειας λοκληρώνεται καθς τ παιδι μένουν λο κα πι μακρυ π τος γονες τους, ν στερούμενα τς παιδικς τους λευθερίας γι παιχνίδι, φορτώνονται λο κα περισσότερες ποχρεώσεις χωρς νόημα κα φθάνουν ν μισήσουν τ σχολεο κα τν δια τν μάθηση...


ραιοποιημένος κα σαφς ρος “διαπολιτισμικότητα” ποστηρίζει τι τ κάθε τομο, λλ κα τ κάθε κράτος χει τ δικαίωμα ν ξεχωρίζει. πρόθεση “δια” πίσης, ποδηλώνει ατν τν ναγκαιότητα λληλεπίδρασης μεταξ γηγενν - λλοδαπν. Φυσικ ο ννοιες τς συνεργασίας, το σεβασμο μεταξύ τους, τν σων δικαιωμάτων, εναι ννοιες πο ποδηλώνονται κα γγίζουν εαίσθητες χορδς τς ψυχς το καθενός μας. μως ο νστάσεις γείρονται ντονες καθς ο ννοιες ατς εναι πολ γενικς κα συχν προβάλλονται ξυπηρετώντας διόρατους σκοπος κα συμφέροντα. μετάλλαξη τν σχολικν βιβλίων κατ τν τελευταία δεκαετία χει δη μεγιστοποιήσει τν κίνδυνο.


σύγκριση τν σημερινν ναγνωστικν μ τ παλαιά, καταδεικνύει χι μόνο τν πώλεια το θνικο πρασανατολισμο, τν ξοβελισμ κορυφαίων λλήνων συγγραφέων γι χάρη μίας πολυεθνικς σύστασης κειμένων, λλ κα τν λεύθερη πτώση το μορφωτικο πιπέδου πο προσφέρουν. Τ ν λλάξει τ κπαιδευτικ σύστημα χι πλ παίρνοντας μία διαπολιτισμικ διάσταση μ τν ρχικ σημασία το ρου, λλ μ τν ννοιά του ν λλάξει χώρα ποδοχς προκειμένου ν ασθανθε καλύτερα κα ν μν προσβληθε μετανάστης πο ρχεται, θελοτυφλώντας στν πιθαν προσβολ ζημία τς χώρας ποδοχς, εναι πλέον περισσότερο π ρατς κίνδυνος. Γι παράδειγμα, ο συζητήσεις περ ποκοπς το μαθήματος τν ρχαίων λληνικν περ τς ντικατάστασης τς προσευχς, το «Πάτερ μν» μ τ ποίημα το Ρίτσου «Πρωιν στρο» δηγε σαφς πρς μία παγκοσμιοποιημένη σοπέδωση κα χι πρς μία διαπολιτισμικ πρόοδο. λα ατ παρουσιάζονται ς διαπολιτισμικά, λλ εναι βέβαιο τι μ’ ατν τν τρόπο ρος κφυλίζεται!


τσι φθάσαμε στ γνωστ κα κατάπτυστο βιβλίο στορίας τς κς Ρεπούση, πο ποσύρθηκε μετ π τ γενικ κατακραυγή, τ δειασμένο π τ στορικ γεγονότα τς θνικς περηφάνειας, γι τν ποία μς λένε τι πρέπει ν νιώθουμε νοχοι (!) κα γεμάτοι π στορικς νακρίβειες κα νούσιες κφράσεις. τσι φαιρεται ρθόδοξη κατήχηση π τ βιβλία τν θρησκευτικν κα γεμίζουν μ τς διδασκαλίες ξένων θρησκειν. τσι γεμίζουν ο σελίδες τν ναγνωστικν μ περπληθώρα ξενικν νομάτων κα δειάζουν π τ νόματα τν ρώων. τσι φθασαν νοσηρο ( πληρωμένοι) γκέφαλοι ν χαρακτηρίζουν τ θνοκεντρικ σχολεο ς πομονωτικό, δογματικό, ρατσιστικό!


Λοιπόν, ντίσταση λων μας εναι πιτακτική. ς μάθουν ο πράκτορες τς Νέας Τάξης τι τ λληνικ Σχολεο εναι δικαίωμά μας!! ς μάθουν κι κενοι πο π τν περασμένο Νοέμβριο φαίρεσαν μ θράσος τθνικής” π τ λογότυπο το πουργείου Παιδείας τι εναι παίτησή μας θνικ Παιδεία στν πατρίδα τοης Παιδείας το Πολιτισμο, τν καδημιν, τν πιστημν! ατοσεβασμς μς πιβάλλει τν προσήλωσή μας στν λληνικότητα το σχολείου τν παιδιν μας!


διαπολιτισμικ κπαίδευση νοεται μόνο ς φροντίδα γι μαλ νταξη τν λλοδαπν μαθητν στν μέθεξη τς λληνικς Παιδείας, χωρς ν κσφενδονίζεται τι θυμίζει λλάδα, καί, ν ατ ποτελε πιλογή τους, γι ξεχωριστ συμμετοχ στν παιδεία τς χώρας προέλευσής τους. Κάθε λλη ννοια διαπολιτισμικς κπαίδευσης δν μπορε παρ ν θεωρηθε σχατη προδοσία γι τν χώρα μας κα πουλη προσβολ γι τος μαθητς-αριανος πολίτες. Γι τν πατρίδα μας πο θέλει ν ζήσει. Γι τν λλάδα πο νήκει στος λληνες κα σους θέλουν ν νοιώθουν λληνες...


ΘΕΛΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ! Εναι παίτηση κα δικαίωμά μας!


Πηγές:
1) Μάρκου, Γ., Εσαγωγ στ διαπολιτισμικ κπαίδευση, θήνα, 1995
2) http://www.ypepth.gr/el_ec_page200.htm


--------------
ρη ργυρο - κπαιδευτικς | Στήλη: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ
ΕΣΥ τ. 61 | Περιοδικ γι νέους μ ποψη | ISSN: 1791-5414
αν.-Μάρτ. 2010 | TPIKOPΦO ΦΩKIΔOΣ 330 56 EYΠAΛIO
e-mail: esy@freemonks.gr
calameo.com
πηγή:paparokades

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.