Διαπολιτισμικὴ ΠαιδεΊα: Ἕνα βῆμα πρὶν τὴν Παγκοσμιοποιημένη Παιδεία!
Δηλαδή, ἕνα βῆμα πρὶν γίνουμε πολτός!!!
Καλημέρα Μαρία, Γιῶργο, Δημήτρη, Ἑλένη, Παναγιώτη…Μπεσμίρ, Βενελίνα, Λόρις, Ἀχμέτ, Τάι! Μαθητὲς ἀπὸ διαφορετικὲς χῶρες, διαφορετικοὺς πολιτισμούς, διαφορετικὲς γλῶσσες καὶ διαφορετικὲς συνήθειες…μὰ ἄνθρωποι!
Τὸ ἀπάνθρωπο σύστημα τῶν παγκοσμιποιητῶν ἀνάγκασε αὐτὰ τὰ ταλαίπωρα παιδιὰ ποὺ γιὰ τίποτα δὲν εὐθύνονται, νὰ ἐγκαταλείψουν τὶς χῶρες τους, συνήθως γιὰ λόγους ἐπιβίωσης καὶ ν’ ἀναζητήσουν καλύτερη ζωὴ σὲ μία νέα πατρίδα.
Ἡ μικρή μας Ἑλλάδα ἔγινε τὰ τελευταία χρόνια μία ἀπὸ τὶς χῶρες ὑποδοχῆς ποὺ πληρώνουν ἀκριβὰ τὰ παιχνίδια τῶν ἰσχυρῶν της Γής, οἱ ὁποῖοι ἀντὶ νὰ διαμορφώνουν τὶς κατάλληλες συνθῆκες ἀνθρώπινης ζωῆς στὶς χῶρες τῶν δυστυχισμένων, προτιμοῦν μὲ τὸν ὁδοστρωτήρα τῆς παγκοσμιοποίησης νὰ μεταφέρουν τὰ προβλήματα καὶ στὶς ὑπόλοιπες, καταργώντας σταδιακὰ τὰ ἐθνικά μας κράτη καὶ τοὺς ἐθνικούς μας πολιτισμούς!
Ἐκτὸς τῶν ἄλλων ἡ ἐξέλιξη αὐτὴ τῶν κοινωνιῶν ἐπιβάλλει τὸν ἐπαναπροσδιορισμὸ τοῦ ρόλου τῆς ἐκπαίδευσης, γιὰ νὰ βρεθοῦν οἱ καλύτεροι τρόποι, ὥστε τὰ παιδιὰ τῶν... μεταναστῶν νὰ γίνουν οὐσιαστικοὶ μέτοχοί της ἑλληνικῆς παιδείας καὶ νὰ δοῦν τὴ χώρα μας, στὴν ὁποία ἐπέλεξαν νὰ ζήσουν ὄχι σὰν μητριά, ἀλλὰ σὰν πραγματικὴ μητέρα. Παράλληλα πρέπει νὰ καταβληθεῖ κάθε δυνατὴ προσπάθεια ὥστε νὰ μὴν χάνεται ὁ ἐθνικός μας προσανατολισμὸς καὶ νὰ μὴν πέφτει τὸ μορφωτικό μας ἐπίπεδο.
Δυστυχῶς ὅμως, ἀντὶ νὰ προστατεύεται ἡ Ἐθνική μας Παιδεία, φαίνεται νὰ ὁδηγεῖται σὲ θλιβερό... ξεπεσμό, ἀφοῦ σταθερὰ ἐπιχειρεῖται ἡ ὀλέθρια μετάλλαξή της σὲ Διαπολιτισμικὴ Ἐκπαίδευση! Γι’ ἄλλη μία φορά, μὲ πρόσχημα τὰ ἀνθρώπινα δικαιώματα τῶν μειονοτήτων, καταδυναστεύονται καὶ καταργοῦνται τὰ δικαιώματα τῆς πλειονότητας! Στὴ συγκεκριμένη περίπτωση φθείρεται ἀνεπανόρθωτα τὸ ὑπέρτατο ἀγαθό της Ἑλληνικῆς Παιδείας, προκειμένου νὰ δημιουργηθεῖ μία κοινωνία-Βαβέλ!
Βεβαίως, τὸ ΥΠΕΠΘ τῆς Ἑλλάδας στηριζόμενο στὰ ἰδεώδη της δημοκρατίας, ἐργάστηκε καὶ συνεχίζει νὰ ἐργάζεται μὲ σκοπὸ νὰ παράσχει σὲ ὅλους τους πολίτες τοῦ ἴσες εὐκαιρίες ἐκπαίδευσης. Τὸ 1996 τέθηκαν οἱ βάσεις καθὼς ἀπὸ τότε λειτουργεῖ ἡ Εἰδικὴ Γραμματεία Παιδείας Ὁμογενῶν καὶ Διαπολιτισμικῆς Ἐκπαίδευσης καὶ ἀπὸ τὸ 2000 τὸ ὁμώνυμο Ἰνστιτοῦτο (ΙΠΟΔΕ) ὡς ἐπιστημονικὸ συμβουλευτικὸ ὄργανο τοῦ ΥΠΕΠΘ. Ἔκτοτε, τὸ ὑπουργεῖο προχώρησε σὲ νέες νομοθετικὲς ρυθμίσεις γιὰ τὴν ἀναβάθμιση τῆς διαπολιτισμικῆς ἐκπαίδευσης. Ἔτσι λοιπόν, ὅλα τὰ παιδιὰ ἔχουν τὸ δικαίωμα νὰ ἐγγραφοῦν στὸ δημόσιο σχολεῖο ἀνεξάρτητα ἀπὸ τὴ νομιμότητα ἢ ὄχι τῆς παραμονῆς τους στὴν Ἑλλάδα, ἀκόμη καὶ στὴν περίπτωση ποὺ δὲν ἔχουν τὰ ἀπαιτούμενα δικαιολογητικά. Ἡ ἐγγραφὴ τοὺς βέβαια εἶναι μόνο ἡ ἀρχὴ καὶ ἴσως τὸ εὔκολο κομμάτι τῆς ὑπόθεσης. Ἀπὸ ἐκεῖ καὶ πέρα, τὸ πρῶτο ποὺ ἐπιβάλλεται νὰ διεκπεραιωθεῖ εἶναι ἡ ἐκμάθηση τῆς ἑλληνικῆς γλώσσας, χωρὶς τὴ γνώση τῆς ὁποίας δὲ θὰ εἶναι ἐφικτὸ νὰ παρακολουθήσουν τὸ σχολικὸ πρόγραμμα. Οἱ γλωσσικές τους ἐλλείψεις δὲν ἐπηρεάζουν μόνο τὴ βαθμολογία στὰ γλωσσικὰ μαθήματα ἀλλὰ ἐπιδροῦν ἀρνητικὰ καὶ στὴ βαθμολογία ἄλλων μαθημάτων.
Μὲ Ὑπουργικὴ Ἀπόφαση, ἡ ἐκμάθηση τῆς ἑλληνικῆς ἐπιτυγχάνεται μὲ τὶς τάξεις ὑποδοχῆς, τὰ φροντιστηριακὰ τμήματα ποὺ λειτουργοῦν μέσα στὰ σχολεῖα καθὼς καὶ μὲ τὴν πρόσθετη διδακτικὴ βοήθεια στὴν κανονικὴ τάξη ποὺ φοιτᾶ ὁ μαθητής. Ἐπίσης, γιὰ τοὺς ἐνήλικους ἀλλοδαπούς, γιὰ τὴν ἐκμάθηση τῆς Νέας Ἑλληνικῆς Γλώσσας λειτουργοῦν στὰ Διδασκαλεῖα τῆς Νέας Ἑλληνικῆς Γλώσσας τῶν Πανεπιστημίων τμήματα ἀρχαρίων, μέσων καὶ προχωρημένων, ἐνῶ οἱ πολιτικοὶ πρόσφυγες δὲν πληρώνουν ἢ ἔχουν μειωμένα δίδακτρα. ΩΣ ΕΔΩ ΚΑΛΑ!
Καὶ ἀπ’ δῶ ξεκινάει τὸ σκοτεινὸ ἀντεθνικὸ σχέδιο ποὺ τὰ γεγονότα, οἱ ἐκπαιδευτικὲς ἀλλαγὲς καὶ πολυπολιτισμικὲς ἰδέες ἀποκαλύπτουν: Σύμφωνα μὲ τὸ Ἑνιαῖο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδῶν τοῦ 1998 καὶ τὰ Ἀναλυτικὰ Προγράμματα τῶν ἐπιμέρους μαθημάτων τοῦ 1993, στὴ θέση τοῦ ἐθνικοῦ ἰδεώδους ποὺ προβλεπόταν ὡς τότε στοὺς σκοποὺς τῆς Ἐκπαίδευσης, ἔχει τοποθετηθεῖ τὸ διαπολιτισμικὸ ἰδεῶδες καὶ τὴ θέση τῆς Ὀρθοδοξίας ἔχει καταλάβει ὁ Ἀνθρωπισμός! Πρόκειται γιὰ μεταρρυθμιστικὲς διατάξεις ποὺ θὰ μποροῦσαν νὰ χαρακτηριστοῦν καὶ μὴ συνταγματικές, ἂν τὶς ἑρμηνεύσει κανεὶς σὲ συνάφεια μὲ τὰ σχετικὰ ἄρθρα τοῦ ἰσχύοντος Συντάγματος.
Τὴν ἴδια περίοδο μία διεθνιστικὴ Μὴ Κυβερνητικὴ Ὀργάνωση (οἱ Μ.Κ.Ο. εἶναι πλέον “βαθὺ κράτος”, οἱ βραχίονες τῆς σκοτεινῆς ὑπερεθνικῆς ἐξουσίας) μὲ τὸ ὄνομα CDRSEE (ἑλληνιστὶ Κέντρο γιὰ τὴ Δημοκρατία καὶ τὴ Συμφιλίωση στὴ Νοτιοδυτικὴ Εὐρώπη), ἡ ὁποία ἱδρύθηκε τὸ 1998 μὲ ἕδρα τὴν Ὀλλανδία, ἀποφάσισε πῶς θὰ διδασκόμαστε ἐμεῖς τὴν ἱστορία! Μὲ τὸ πρόγραμμα “Joint History Project” (JHP) προσέλαβαν τὸ 2000 ἐπίλεκτους ἀνθρώπους ἀπὸ Τουρκία, Ἀλβανία, Σκόπια, ἄλλες Βαλκανικὲς χῶρες, Κύπρο καὶ τρεῖς Ἑλληνίδες ποὺ παραδόξως δὲν εἶναι ἱστορικοί, ἀλλὰ διδάσκουν ὑποψήφιους Δασκάλους καὶ Νηπιαγωγοὺς σὲ Ἑλληνικὰ Πανεπιστήμια, ἐκπαιδεύοντάς τους στὸν... Γενιτσαρισμό! Οἱ καθηγήτριες αὐτὲς εἶναι ἡ Θάλεια Δραγώνα, Χριστίνα Κουλούρη καὶ ἡ Ἄννα Φραγκουδάκη ποὺ δικαίως ὀνομάστηκαν ἀπὸ τοὺς ἀγωνιστὲς ἐκπαιδευτικοὺς “Τρίγωνό της Προδοσίας”!
Στόχος τοῦ προγράμματος αὐτοῦ ἦταν νὰ ἀναθεωρήσουν τὰ ἐθνοκεντρικὰ βιβλία τῆς Ἱστορίας, γιὰ νὰ πετύχουν “stereotype free history”, μία Ἱστορία χωρὶς στερεότυπα. Τὴν εἰκόνα αὐτὴ τῆς ἐθνικῆς προδοσίας ἦλθε νὰ συμπληρώσει ἡ συμφωνία ποὺ ὑπέγραψαν τὸ 2003 οἱ τότε ὑπουργοὶ Ἐξωτερικῶν Ἑλλάδας καὶ Τουρκίας Γεώργιος Παπανδρέου καὶ Ἰσμαὴλ Τζέμ, ὅπου παραχωρήθηκε τὸ δικαίωμα ἀπὸ τὴν κάθε χώρα νὰ ἐγκρίνει τὰ σχολικὰ βιβλία τῆς ἄλλης! Ἀπὸ τότε ἡ Διαπολιτισμικὴ Ἐκπαίδευση ἀπέκτησε σαφῆ στόχο νὰ κυριαρχήσει ὄχι ἁπλῶς σὲ ἕνα τομέα ἐξυπηρέτησης τῶν ἀλλοδαπῶν, ἀλλὰ σὲ ὅλες τὶς βαθμίδες, σὲ ὅλα τὰ σχολεῖα, εἰς βάρος τῆς Ἐθνικῆς μας Παιδείας, εἰς βάρος τῶν Ἑλλήνων μαθητῶν ποὺ ἀναγκάζονται νὰ μορφωθοῦν μὲ νέους διεθνιστικοὺς ὅρους καὶ στόχους. Ἀντὶ δηλαδὴ τὸ κράτος μας νὰ φροντίσει νὰ ἐνταχθοῦν οἱ ἀλλοδαποὶ στὰ ἑλληνικὰ δεδομένα καὶ πρότυπα, ἀναγκάζει τοὺς Ἕλληνες νὰ ἐνταχθοῦν στὰ πολυπολιτισμικὰ πρότυπα, στὴν κονσέρβα δήλ. τῆς πολυμορφίας ποὺ τὴν παρουσιάζουν ὡς εὐκαιρία καὶ ὡς πρόοδο!
Γιὰ τοὺς σκοποὺς αὐτοὺς πρόσφατα διαφημίστηκε ὡς ἀνάγκη ἀπὸ τὴν ὑπουργὸ Α. Διαμαντοπούλου, νὰ λειτουργήσει τὸ δημόσιο σχολεῖο ὡς ὁλοήμερο! Τὸ ὁλοήμερο σχολεῖο θὰ ἔχει μαθητὲς γηγενεῖς (Ἕλληνες δήλ.) καὶ ἀλλόγλωσσους καὶ θὰ διδάσκεται παντοῦ ἡ μητρικὴ γλώσσα τῶν μαθητῶν καὶ ἡ Ἱστορία τῆς χώρας προέλευσής τους! Δηλαδὴ θὰ διοριστοῦν σύντομα καὶ ἀλλοδαποὶ ἐκπαιδευτικοί. Ἐπιπλέον ὁ χωρισμὸς τῆς οἰκογένειας ὁλοκληρώνεται καθὼς τὰ παιδιὰ μένουν ὅλο καὶ πιὸ μακρυὰ ἀπὸ τοὺς γονεῖς τους, ἐνῶ στερούμενα τῆς παιδικῆς τους ἐλευθερίας γιὰ παιχνίδι, φορτώνονται ὅλο καὶ περισσότερες ὑποχρεώσεις χωρὶς νόημα καὶ φθάνουν νὰ μισήσουν τὸ σχολεῖο καὶ τὴν ἴδια τὴν μάθηση...
Ὁ ὡραιοποιημένος καὶ ἀσαφὴς ὅρος “διαπολιτισμικότητα” ὑποστηρίζει ὅτι τὸ κάθε ἄτομο, ἀλλὰ καὶ τὸ κάθε κράτος ἔχει τὸ δικαίωμα νὰ ξεχωρίζει. Ἡ πρόθεση “δια” ἐπίσης, ὑποδηλώνει αὐτὴν τὴν ἀναγκαιότητα ἀλληλεπίδρασης μεταξὺ γηγενῶν - ἀλλοδαπῶν. Φυσικὰ οἱ ἔννοιες τῆς συνεργασίας, τοῦ σεβασμοῦ μεταξύ τους, τῶν ἴσων δικαιωμάτων, εἶναι ἔννοιες ποὺ ὑποδηλώνονται καὶ ἀγγίζουν εὐαίσθητες χορδὲς τῆς ψυχῆς τοῦ καθενός μας. Ὅμως οἱ ἐνστάσεις ἐγείρονται ἔντονες καθὼς οἱ ἔννοιες αὐτὲς εἶναι πολὺ γενικὲς καὶ συχνὰ προβάλλονται ἐξυπηρετώντας ἀδιόρατους σκοποὺς καὶ συμφέροντα. Ἡ μετάλλαξη τῶν σχολικῶν βιβλίων κατὰ τὴν τελευταία δεκαετία ἔχει ἤδη μεγιστοποιήσει τὸν κίνδυνο.
Ἡ σύγκριση τῶν σημερινῶν ἀναγνωστικῶν μὲ τὰ παλαιά, καταδεικνύει ὄχι μόνο τὴν ἀπώλεια τοῦ ἐθνικοῦ πρασανατολισμοῦ, τὸν ἐξοβελισμὸ κορυφαίων Ἑλλήνων συγγραφέων γιὰ χάρη μίας πολυεθνικῆς σύστασης κειμένων, ἀλλὰ καὶ τὴν ἐλεύθερη πτώση τοῦ μορφωτικοῦ ἐπιπέδου ποὺ προσφέρουν. Τὸ νὰ ἀλλάξει τὸ ἐκπαιδευτικὸ σύστημα ὄχι ἁπλὰ παίρνοντας μία διαπολιτισμικὴ διάσταση μὲ τὴν ἀρχικὴ σημασία τοῦ ὄρου, ἀλλὰ μὲ τὴν ἔννοιά του νὰ ἀλλάξει ἡ χώρα ὑποδοχῆς προκειμένου νὰ αἰσθανθεῖ καλύτερα καὶ νὰ μὴν προσβληθεῖ ὁ μετανάστης ποὺ ἔρχεται, ἐθελοτυφλώντας στὴν πιθανὴ προσβολὴ ἢ ζημία τῆς χώρας ὑποδοχῆς, εἶναι πλέον περισσότερο ἀπὸ ὁρατὸς κίνδυνος. Γιὰ παράδειγμα, οἱ συζητήσεις περὶ ἀποκοπῆς τοῦ μαθήματος τῶν ἀρχαίων ἑλληνικῶν ἢ περὶ τῆς ἀντικατάστασης τῆς προσευχῆς, τοῦ «Πάτερ ἠμῶν» μὲ τὸ ποίημα τοῦ Ρίτσου «Πρωινὸ Ἄστρο» ὁδηγεῖ σαφῶς πρὸς μία παγκοσμιοποιημένη ἰσοπέδωση καὶ ὄχι πρὸς μία διαπολιτισμικὴ πρόοδο. Ὅλα αὐτὰ παρουσιάζονται ὡς διαπολιτισμικά, ἀλλὰ εἶναι βέβαιο ὅτι μ’ αὐτὸν τὸν τρόπο ὁ ὅρος ἐκφυλίζεται!
Ἔτσι φθάσαμε στὸ γνωστὸ καὶ κατάπτυστο βιβλίο Ἱστορίας τῆς κᾶς Ρεπούση, ποὺ ἀποσύρθηκε μετὰ ἀπὸ τὴ γενικὴ κατακραυγή, τὸ ἀδειασμένο ἀπὸ τὰ ἱστορικὰ γεγονότα τῆς ἐθνικῆς περηφάνειας, γιὰ τὴν ὁποία μᾶς λένε ὅτι πρέπει νὰ νιώθουμε ἔνοχοι (!) καὶ γεμάτοι ἀπὸ ἱστορικὲς ἀνακρίβειες καὶ ἀνούσιες ἐκφράσεις. Ἔτσι ἀφαιρεῖται ἡ ὀρθόδοξη κατήχηση ἀπὸ τὰ βιβλία τῶν θρησκευτικῶν καὶ γεμίζουν μὲ τὶς διδασκαλίες ξένων θρησκειῶν. Ἔτσι γεμίζουν οἱ σελίδες τῶν ἀναγνωστικῶν μὲ ὑπερπληθώρα ξενικῶν ὀνομάτων καὶ ἀδειάζουν ἀπὸ τὰ ὀνόματα τῶν ἡρώων. Ἔτσι ἔφθασαν νοσηροὶ (ἢ πληρωμένοι) ἐγκέφαλοι νὰ χαρακτηρίζουν τὸ ἐθνοκεντρικὸ σχολεῖο ὡς ἀπομονωτικό, δογματικό, ρατσιστικό!
Λοιπόν, ἡ ἀντίσταση ὅλων μας εἶναι ἐπιτακτική. Ἂς μάθουν οἱ πράκτορες τῆς Νέας Τάξης ὅτι τὸ Ἑλληνικὸ Σχολεῖο εἶναι δικαίωμά μας!! Ἂς μάθουν κι ἐκεῖνοι ποὺ ἀπὸ τὸν περασμένο Νοέμβριο ἀφαίρεσαν μὲ θράσος τὸ “Ἐθνικής” ἀπὸ τὸ λογότυπο τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας ὅτι ἡ εἶναι ἀπαίτησή μας ἡ Ἐθνικὴ Παιδεία στὴν πατρίδα τοης Παιδείας τοῦ Πολιτισμοῦ, τῶν Ἀκαδημιῶν, τῶν Ἐπιστημῶν! Ὁ αὐτοσεβασμὸς μᾶς ἐπιβάλλει τὴν προσήλωσή μας στὴν Ἑλληνικότητα τοῦ σχολείου τῶν παιδιῶν μας!
Ἡ διαπολιτισμικὴ ἐκπαίδευση νοεῖται μόνο ὡς φροντίδα γιὰ ὁμαλὴ ἔνταξη τῶν ἀλλοδαπῶν μαθητῶν στὴν μέθεξη τῆς Ἑλληνικῆς Παιδείας, χωρὶς νὰ ἐκσφενδονίζεται ὅτι θυμίζει Ἑλλάδα, καί, ἂν αὐτὸ ἀποτελεῖ ἐπιλογή τους, γιὰ ξεχωριστὴ συμμετοχὴ στὴν παιδεία τῆς χώρας προέλευσής τους. Κάθε ἄλλη ἔννοια διαπολιτισμικῆς ἐκπαίδευσης δὲν μπορεῖ παρὰ νὰ θεωρηθεῖ ἔσχατη προδοσία γιὰ τὴν χώρα μας καὶ ὕπουλη προσβολὴ γιὰ τοὺς μαθητὲς-αὐριανοὺς πολίτες. Γιὰ τὴν πατρίδα μας ποὺ θέλει νὰ ζήσει. Γιὰ τὴν Ἑλλάδα ποὺ ἀνήκει στοὺς Ἕλληνες καὶ ὅσους θέλουν νὰ νοιώθουν Ἕλληνες...
ΘΕΛΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ! Εἶναι ἀπαίτηση καὶ δικαίωμά μας!
Πηγές:
1) Μάρκου, Γ., Εἰσαγωγὴ στὴ διαπολιτισμικὴ ἐκπαίδευση, Ἀθήνα, 1995
2) http://www.ypepth.gr/el_ec_page200.htm
--------------
Ἔρη Ἀργυροῦ - Ἐκπαιδευτικὸς | Στήλη: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ
ΕΣΥ τ. 61 | Περιοδικὸ γιὰ νέους μὲ ἄποψη | ISSN: 1791-5414
Ἰαν.-Μάρτ. 2010 | TPIKOPΦO ΦΩKIΔOΣ 330 56 EYΠAΛIO
e-mail: esy@freemonks.gr
calameo.com
πηγή:paparokades
Ἀπό:Πενταπόσταγμα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου