26 Νοε 2010

Ἐκεῖ ὅπου δὲν φαίνεται ὁ Θεός... Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος

   Σταυροαναστάσιμη ξοδος στν πόνο

 Εσαγωγ "Νεκρο": Τ βιβλίο ατ τ διάβασα κα κλαιγα. Εναι π τ πι ΑΛΗΘΙΝΑ, κα ταυτόχρονα ΩΜΑ, βιβλία πο χω διαβάσει γι τν πάλη το πονεμένου νθρώπου μ τ Θε & μ τ σκληρ κα συχν νελέητο "Γιατί, Θεέ μου;", τ ρώτημα πο θέτει πρτα π' λους δια γία Γραφή, μ τ βιβλίο το ώβ.
μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος (στροφυσικός, μ καριέρα στς ΗΠΑ, πο τν παράτησε γι ν γίνει μοναχς - δς τ βιογραφικό του στ τέλος το post), εναι κατ τ γνώμη μου νας δεσπότης πο ΛΕΕΙ ν τν χεις δεσπότη - νοιάζεται γι τν νθρωπο, χι γι τ δόξα τ χρμα.
Παρακαλ κάθε μπλογκοναύτη πο πισκέπτεται ατ τ ταπειν στολόγιο ν ΔΙΑΒΑΣΕΙ ατ τ βιβλίο. Θ βρε κε, ΟΧΙ εκολες παντήσεις, οτε "τοιμες" (πο θ ταν κα ψεύτικες), λλά:
α) θ ναγνωρίσει τν αυτό του κάποιον γνωστό του κα τ ΔΙΚΗ ΤΟΥ πάλη ναντίον το Θεο & τ διαμαρτυρία το ΤΙ ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ, τέλος πάντων, πο φήνει τος νθρώπους ν ποφέρουν τόσο;
β) Θ νακαλύψει & θ συμπεράνει μόνος του ποι εναι ληθιν πάντηση σ' ατ τ... τρομερ ρώτημα. Θ τ νακαλύψει μέσα π τς πραγματικς στορίες νθρώπων πο περιγράφονται στ βιβλίο - κα δ θέλω ν π περισσότερα, γι ν μ σς προσφέρω στ πιάτο ατ πο συγγραφέας θέλει ν νακαλύψετε μόνοι σας.
Δημοσιεύω μία παρουσίαση, πο ψάρεψα π τ ντερνετ.

  
 
«κε πο δν φαίνεται Θες» στς «ταπεινς γωνις κα στς μυστικς στροφς τς πορείας ατς τς ζως» μς δηγε Νικόλαος, Μητροπολίτης Μεσογαίας κα Λαυρεωτικής.


« στιγμ το θανάτου εναι κατ’ ξοχν στιγμ πο ρίζεται νθρώπινη ξία κα κατανοεται γγύτητα το Θεο στν νθρωπο. Γι τν λόγο ατν κα ντιμετωπίζεται μ δέος, σεβασμό, ασθηση μυστηρίου κα ταπείνωση», γραφε μεταξ λλων στ βιβλίο το «λλήλων Μέλη», πικαλούμενος τος περλόγους λόγους το γέροντος Παϊσίου «Ατ πο λέει καρδιά μου εναι ν πάρω τ μαχαίρι, ν τν κόψω κομματάκια, ν τ μοιράσω στν κόσμο, κα στερα ν πεθάνω».


Ο ΠΑΤΗΡ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, ξεκινώντας π να δη βεβαιωθν κα στορικ θαμα, κενο τς Βηθεσδ, νατέμνει τν ρθόδοξη θεολογικ σημειολογία γι τν χρόνο κα τν τρόπο τς θεϊκς φανέρωσης.
Παροξυσμς


πειδ « γάπη δν εναι καθκον, λλ παροξυσμς’ δν εναι προσφορά, λλ ατοπροσφορ δν εναι φυσικ συμπόνοια, λλ πνευματικ μετοχ δν εναι ξόδεμα, λλ πένδυση δν εναι πράξη, λλ μεταμόρφωση το εναι μας δν εναι μείωση τς περιουσίας, λλ μοίρασμα δν εναι κτήση, λλ κένωση δν εναι τήρηση το θεϊκο νόμου, λλ πέρβαση κάθε νόμου. Εναι δς "καθ’ περβολήν"».


Διότι « γάπη δν ποσκοπε στ ν «κερδίσουμε» τν Θεό, λλ στ ν κοινωνομε μ τν Θεό. γαπμε, γιατί δν μπορομε ν μν γαπμε».
Νικόλαος, Μητροπολίτης Μεσογαίας κα Λαυρεωτικής, τν ποο ς συγγραφέα γνωρίσαμε μ τ βιβλίο το «γιον ρος, τ ψηλότερο σημεο τς γής», που μας ποκάλυπτε να γνωστο, ταπειν κα γεμάτο π τ θεϊκ Παρουσία πο μως γαπ ν κρύβεται, ρος, στ καινούργιο βιβλίο το ποδεικνύει μ διακριτικότητα κα νθρώπινο πόνο γι τ βάσανα το σύγχρονου νθρώπου τ πανταχο παρν πρόσωπο το Θεο. Κα διαίτερα τς στιγμς ατς πο δν φαίνεται!
Ξεκινώντας π να δη βεβαιωθν κα στορικ θαμα, κενο τς Βηθεσδ, νατέμνει τν ρθόδοξη θεολογικ σημειολογία γι τν χρόνο κα τν τρόπο τς θεϊκς φανέρωσης, διότι περ ατο πρόκειται, « Θες δν εναι πν πο ρχεται, λλ εναι παρν πο κρύβεται». Γι’ ατ κα «πρέπει ν πάρξει μία συνεργασία τς στιγμς το Θεο γι τν ψυχή μας κα τς καθαρότητος τν φθαλμν μας, γι ν ναγνωρίσουμε τν μφανιζόμενο Θεό».
ναγνωρίζοντας τι πάρχει να κυνηγητ διαρκές του νθρώπου μ τν Θεό, διότι « ληθινς Θες δν εναι ατς πο ξοδεύεται, ατς πο ξευτελίζεται μ πρόχειρες φανερώσεις κατ τ θέλημα το νθρώπου λλ εναι ατς πο κρύβεται στς ταπεινς γωνις κα στς μυστικς στροφς τς πορείας ατς τς ζως», ναφέρεται πλ κα μ σαφήνεια σ περιστατικ τς θεϊκς παρουσίας, κε που γι τ νθρώπινα δν πάρχει πλέον πιστροφή.



Σ' ατ τ φωτο εναι νας νθρωπος. χει νομα, στορία κα γονες. Εναι δελφός μου, παιδ το διου Θεο. πιθυμ & προσεύχομαι Θες ν τν βοηθήσει πως κενος ξέρει κα ν στηρίξει κείνους πο γωνίζονται γι' ατν (πο εδ).



ληθιν περιστατικ π τν ποχ πο ταν στ νοσοκομεο τς Βοστόνης γι τ καρκινοπαθ παιδιά, ποκαλύπτει στν ναγνώστη τ ληθιν νόημα το θαύματος πο δν εναι πλς ν ζήσουμε ατ τν δη κα σίγουρα πεπερασμένη ζωή. Διότι μ κάποιον τρόπο κάποια στιγμ θ πεθάνουμε, ατ εναι βέβαιον, λλ ν μπορέσουμε ν κατανοήσουμε τ μυστήριο το πόνου κατ τ ποο Θες σο ποτ λλοτε εναι παρών: « παρουσία το Θεο εναι πόλυτη κα τέλεια στς δοκιμασίες κα τος πειρασμούς μας, ταν ασθηση τς γκατάλειψής Του εναι ντονότερη.
Εναι δύνατον ν πουσιάζει θες π τ σωτηρία μας!», γράφει κα ναφέρεται στ μικρ λγα κα στν Βαλάντη, σ γονες τεράστιους πο μέσα π τν πόνο τος το δωσαν τ μεγαλύτερα μαθήματα ζως. Στς σελίδες του μ «Τ μεγάλο θαμα πο δν ντέχουμε» κα κενα τ «ελογημένα γιατί», πατρ Νικόλαος πλς κα φωτεινς πως πάντα μς δηγε «παλά, παλ» «κ το θανάτου ες τν Ζωήν». Σ να σωτηριολογικ κα ναστάσιμο βιβλίο μ τν νθρώπινο πόνο ν μς γγυται τ θεϊκό μας πρόσωπο, κενο τ «καθ’ μοίωση», τ «μεζον» κα τ «περισσόν» της γάπης.


Μία π τς οσίας «Σταυροαναστάσιμη ξοδος» που λα εναι Θες κα αώνια ζωή. λλ κα καθημερινότητα, κι λήθεια, ζω πο ζομε μες.
πενθυμίζοντάς μας διαρκς μ κρως ρεαλιστικος τρόπους τι « φανέρωση το Θεο στ ζω μς εναι μυστικ κα πνευματική». «πόλυτη κα τέλεια» στος πειρασμούς μας κα στς δοκιμασίες κα τι «Τελικά, κόσμος δν εναι ατς πο φαίνεται λλ νας λλος πο πάρχει κα πο πρέπει μες ν τν διακρίνουμε». Κα μ τ βιβλίο ατ μπορε ν τ διακρίνει καθείς. Τ θαμα, διαρκές. καθαρ ματι κα καρδιά μας, γι ν τ ξιωθε εναι ρκετή.


«ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΦΑΙΝΕΤΑΙ Ο ΘΕΟΣ»
το Νικολάου, Μητροπολίτου Μεσογαίας κα Λαυρεωτικής.
κδ. «κτυπω τικ ΑΕ»,
σέλ. 262, € 12.


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ το βιβλίου & παραγγελία ΕΔΩ.


Ταυτότητα


Νικόλαος, Μητροπολίτης Μεσογαίας κα Λαυρεωτικής. ρευνητικ κα πιστημονικ νασχόλησή του μ τν φυσικ κόσμο (Φυσική, στροφυσικ) κα τν νθρωπο (Βιοϊατρικ Τεχνολογία, Βιοηθική), στ Πανεπιστήμια Θεσσαλονίκης, Χάρβαρντ κα MIT κα σ νοσοκομεα τς Μασαχουσέτης, κα προσωπική του ναζήτηση τν δήγησαν στν «πιστήμη τν πιστημν», τ θεολογία, τν ποία σπούδασε μν στν ρθόδοξη Θεολογικ Σχολ το Τιμίου Σταυρο, στ Βοστόνη, «ναγνώρισε δ στ πρόσωπα τν γνώστων σκητν, στν ζω τν πλν μοναχν κα στς κρυφς γωνις το γιωνύμου ρους».
πόθος τς βαθύτερης γνώσης τς θεολογικς λήθειας γινε νάγκη γκαταβιώσεως στ πνευματικ πανεπιστήμιο κα θεραπευτήριο το γίου ρους, που παρέμεινε γι δυόμισι χρόνια στ ερ κοινόβιο το γίου Παύλου. παφή του μ τ χάρη τς θωνικς ρήμου νανεώνεται μέχρι σήμερα μ τν εκαιριακ κάθοδό του στ... ψηλότερο σημεο τς γς γι’ ατόν, τ Σιμωνοπετρίτικο κάθισμα το γίου ωάννου το Θεολόγου».
χει γράψει, μεταξ λλων: «γιον ρος, τ ψηλότερο μέρος τς γς» (κδ. «Καστανιώτη», «λεύθεροι π τ γονιδίωμα» (Κέντρο Βιοϊατρικς θικς κα Δεοντολογίας), «λλήλων Μέλη» Ο μεταμοσχεύσεις στ φς τς ρθόδοξης Θεολογίας κα ζως (Κέντρο Βιοϊατρικς θικς κα Δεοντολογίας), «νθρωπος μεθόριος» (κδ. «ν πλ»).
ΠΗΓΗ:http://o-nekros.blogspot.com/2010/09/blog-post_7690.html
πό: http://www.pentapostagma.gr/2010/11/blog-post_7173.html#ixzz15l1tjcsJ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.