29 Ιουλ 2025

Τὸ Σινὰ καὶ ἡ ζούγκλα τῆς δημοσιογραφίας

Γράφει ο Γεώργιος Κ. Τζανάκης

Στὸ ΖΟΥΓΚΛΑ δημοσιεύτηκε να ἐνδιαφέρον κείμενο μὲ τίτλο «Στην κόψη του ξυραφιού η κατάσταση στην Ιερά Μονή στο Σινά. Έκρυθμη η κατάσταση ! Τελεσίγραφο προς τον Αρχ. Δαμιανό: «Παραιτήσου εδώ και τώρα» [1] 

Σὲ κάθε παράγραφο τοῦ κειμένου ἡ λήθειατὸψέμμα ἄγνοια, ἡ πονηρία, ἡ διαστρέβλωσις, συνθέτουν μιὰ σαλάτα, ἡ ποία  εἶναι φτιαγμένη κατὰ τὶς σύγχρονες συνταγὲς τῆς νεοεποχήτικης προπαγάνδαςὥστε νὰ…

 δημιουργῇ σύγχισι καὶ νὰ προετοιμάζῃ γιὰ τὶς ἐξελίξεις(Εὐθύνη τοῦ συντάκτου τοῦ ἄρθρου ὅλα αὐτάἐννοεῖταιΤὰ μέσα ἐνημερώσεως εἶναι σὰν τὰ γαϊδουράκια, ποὺ κουβαλοῦν ὅτι φορτίο θέλει αὐτὸς ποὺ πληρώνει τὸνἀγωγιάτη).

Ἀναφέρεται σὲ «μαινόμενους σχεδὸν ἐκτὸς ἑαυτοῦμοναχούς» οἱ ὁποῖοι «ἐξανάγκασαν τὸν Ἀρχιεπίσκοπο Δαμιανὸ νὰ ἐπιστρέψ στὴν Αἴγυπτο». Ἀναφέρεται σὲ«πολεμικὴ κατάστασι ἐντὸς τῆς Ἱερᾶς Μονῆςμὲ τὶςδύο πλευρὲς νὰ ἐκτοξεύουν ἀπειλὲς ἡ μία ἔναντι τῆςἄλλης». Τονίζεται ὅτι «κατὰ τὴν διάρκεια τῶνμοναστικῶν ἀκολουθιῶν ἡ κατάστασι φαίνεται πῶς ἄρχισε νὰ ἐξομαλύνεται»  Ἄλλοῦὅτι «οἱ μοναχοὶ ἔχουν σφραγίσει τὶς πόρτες τῆς Ἰερᾶς Μονῆς καὶδιαμηνύουν πρὸς τὸν Ἀρχ. Δαμιανό ὅτι : δὲν θὰ φύγεις ἀπὸ τὴν Μονή ἄν» Παρακάτω «οἱ μοναχοὶἀπαίτησαν νὰ φύγῃ ἀπὸ τὴν αἴθουσα συνάντησις ὁ νομικὸς σύμβουλος τοῦ Δαμιανοῦ , ἀλλὰ ἐκεῖνος (ὁ δικηγόρος) ἀρνήθηκε» 

Ἐπειδὴ ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Σινά δὲν μπῆκε κἄν στὴν Μονὴοὔτε συναντήθηκε σὲ καμμιὰ ἄιθουσα μὲ τοὺς πατέρες, ἀλλὰ ἀπαίτησε νὰ ὁμιλῇ κατ’ ἰδίαν, ἐκτὸς μονῆςστὸν ξενῶναμὲ ἕναν ἕκαστον παρουσίᾳ τοῦ δικηγόρου καταλαβαίνει κανεὶς τὴν ποιότητα τοῦπαραπάνω «ρεπορτάζ». 

Συνηθισμένοι ἀπὸ τὴν πλειοψηφία τῆς ἑλληνικῆςδημοσιογραφίας, ἀντιπαρερχόμεθα τὰ παραπάνω καὶτὰ τόσα ἄλλα ὅμοια, ποὺ ἐπανθίζουν τὸ  ἄρθρο αὐτὸκαὶ μένουμε σὲ μερικὰ οὐσιώδη σημεῖα:

AΠροσπαθεῖ νὰ ἐμφανίσῃ τὸ ὅλο θέμα ὡς μίαδιαμάχη ἀνάμεσα στὸν Ἀρχιεπίσκοπο Σινὰ καὶ τοὺςΠατέρες τῆς ΜονῆςΑὐτὸ δὲν εἶναι ἀπλῶς ψευδὲςεἶναι ἐντελῶς ἀποπροσανατολιστικὸ καὶ προκαλεῖ σύγχισι καὶ σκοτασμό καὶ τῶν γεγονότων καὶ τῶνστόχων τουςἘδῶ ἔχουμε σὲ πρῶτο ἐπίπεδο μία ἄκρως πικίνδυνη ἐνέργεια τοῦ ἑλλαδικοῦ κράτους σὲ συνεργασία μὲ τὸν γηραιὸ ἀρχιεπίσκοπο Σινά γιὰ τὴν δημιουργία τοῦ ΝΠΔΔ ὁποία εἶναι καὶπαράνομη διότι δὲν λαμβάνει ὑπ᾿ὄψιν της τὸ καθεστς διοικήσεως τῆς μονῆς Σινάδηλαδὴ τὴνγνώμη τῶν Πατέρων τῆς ΜονῆςΚαὶ γι᾿ αὐτὸ τὴνεὐθύνη ἔχει, κυρίως, ὁ ἀρχιεπίσκοποςποὺ ἔχειἐπιλέξει αὐτὸν τὸν αὐταρχικὸ καὶ ἀντικαταστατικὸτρόπο διοικήσεως, καὶ δευτερευόντως οἱ μοναχοὶ ποὺ ἄργησαν νἀ ἀντιδράσουν.  Καὶ, σ δεύτεροἐπίπεδο, γίνεται ἀκόμη πιὸ ἐπικίνδυνη διότι οἱ ἐκ τοῦπαρασκηνίου κινοῦντες τὰ πράγματα (τοὺς ὑπαινίσσεται καὶ  καλὸς δημοσιογράφοςβλέπε παρακάτωμόνον καλοὺς σκοποὺς δὲν μποροῦν νὰἔχουν, θέλοντας νὰ ἀλλάξουν ἕνα καθεστῶς τόσωναἰώνωνποὺ μέχρι σήμερα δούλεψεΚαὶ θὰ τὸβελτιώσ σήμερα ἡ κυβέρνησις τοῦ κ. Μητσοτάκη!!! Τοῦ προστάτη τῆς πίστεως, τῆς Ὀρθοδοξίας καὶ τοῦ ἔθνους!!! Ἔ!, πόσο χρειάζεται νὰ τρελλαθοῦμεΤοὺς κινοῦντας τὰ νήματα, τοὺς μαριονετίστεςαὐτοὺς φοβοῦνται καὶ σὲ αὐτοὺς ὑπακούουν οἱ πωλητικοίποὺ δὲν θὰ ἀντιδράσουν καὶ θὰ δεχτοῦν νὰ ψηφίσουν τέτοιο νομοσχέδιο. Ἐδῶ δὲν ντράπηκαν νὰ ψηφίσουν τὸν σοδομονόμοθὰ λυπηθοῦν τὸ Σινά, ποὺ κεῖταιμακρὰν καὶ εἶναι καὶ θέμα νατιβιστικό;

ΒΠροσπαθεῖ νὰ ἐλαφρύνῃ τὴν κυβέρνησι ἀπὸ τὶςεὐθῦνες της, γιὰ τὴν κατάστασι ποὺ ἔχει δημιουργηθῇ, καὶ νὰ τὶς μεταθέσ στὸν Ἀρχιεπίσκοπο καὶ, κυρίωςστὴν ἀδελφότητα«… η ελληνική κυβέρνηση φαίνεται να αγνοεί πλήρως τι συμβαίνει στο εσωτερικό της Σιναϊτικής Αδελφότητας» ἀλλοῦ: «η κυβέρνηση έκπληκτηπληροφορείται από το δημοσίευμα της Ζ ότι ο Αρχιεπίσκοπος Δαμιανός δεν έχει την συγκατάθεση της πλειοψηφίας της Αδελφότητας» Θέλει, δηλαδὴ, ὁ καλὸς αὐτὸς ὑπηρέτης τῆς ἐνημερώσεωςνὰ πείσῃτοὺς ἀναγνῶστες του ὅτι μιὰ κυβέρνησι ποὺ στήνει νομοσχέδιο μὲ τὸ ὁποῖο ἡ περιουσία καὶ ἡ διαχείρησις τῆς Μονῆς Σινᾶπερνᾶ σὲ ἕνα ΝΠΠΔ, δὲν ἔχει ἀσχοληθῇ, ἄν οἱ κύριοι τῆς Μονῆς, ἡ ἀδελφότης δηλαδή, συμφωνοῦν μὲ αὐτό!!! Δὲν τὸἔχει ψάξει, δὲν ξέρει, τὸ «ἀγνοεῖ πλήρως» καὶἐκπλήσεται ὅταν τὸ πληροφορεῖται ἀπὸ τν μεγάλο αὐτὸν δημοσιογράφο!!! Μὰ τὰ σχετικὰ κείμενα εἶχαν σταλεῖ στὴν ἴδια τὴν ΚυβέρνησιΤὸ δημοσίευμά του περίμεναν γιὰ νὰ πληροφορηθοῦν … τὰ νέα;

Γ) Θέτει, οὐσιαστικὰ, θέμα ἀμφισβητήσεως τοῦὑπάρχοντος καθεστῶτος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Σινά τόσο ἐντὸς τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίαςὅσο καὶδιαθρησκειακῶς.

α) «Υπενθυμίζεται ότι το Θεοβάδιστο  Όρος Σινά  στην πραγματικότητα είναι υπόθεση και των τριών μονοθεϊστικών θρησκειών ( Χριστιανισμού Ιουδαϊσμού και Ισλαμισμού )…» 

Ὑπενθυμίζει δηλαδὴ, ὁ θεολογικώτατος, ὅτι τὸ Σινᾶδὲν εἶναι θέμα μόνον τῆς Ὀρθοδόξου ἐκκλησίας, καὶμάλιστα τῆς Ἑλληνορθοδόξου, ἡ ὁποία ἀπὸ τὴνἱδρυσί του μέχρι σήμερα τὸ κατέχει ὡς μόνη καὶσυνεχῆς κυρία καὶ θεματοφύλαξ καὶ προστάτης, ἀλλὰ εἶναι «ὑπόθεσι» καὶ τῶν τριῶν μονοθεϊστικῶνθρησκειῶν (Χριστιανισμοῦουδαϊσμοῦ καὶἸσλαμισμοῦ). Τί πάει νὰ πεῖ αὐτό; Τί «ὑπόθεσις»εἶναι; Ἐδῶ μιλοῦμε γιὰ τὴν ἰδιοκτησία τῆς Μονῆς. «Ὑπόθεσις» τί σημαίνει; Εἶναι σὰν τὴν «γαλάζια πατρίδα» καὶ προετοιμάζονται ὑποχωρήσεις γιατὶ ὁ ἀντίπαλος διεκδικητὴς εἶναι ἰσχυρὸς καὶπολυπληθής; Γι᾿αὐτὸ ἀναφέρεται στὴν Αἰγυπτιακὴσμαηλία, ἡ ποῖα ἔχει ἤδη δράσει, ἀλλὰ καὶ «στὸσραὴλ τὸ ὁποῖο παρακολουθεῖ τὶς ξελίξειςερισκόμενο πίσω ἀπὸ καλὰ κρυμμένες κινήσεις»;

Καὶ, προσέξτε, αὐτὸ, λέει, εἶναι ἡ «πραγματικότητα» καὶ ὄχι ὅτι συμβαίνει μέχρι σήμερα…

β) Ἀναφέρεται διαρκῶς:

στὸ «ἰδιαίτερο καὶ ἄτακτο καὶ ἄναρχοἐκκλησιαστικὸ καθεστῶς τῆς μονῆς», σὲ «μιὰ ἐκκλησιολογικὰ καὶ θεολογικὰ ἀναρχηκατάστασι».  

Ἁναφέρει, ὁ ξερόλας αὐτὸς, ὅτι:

«αυτό που δεν είναι γνωστό όχι μόνον στο αρμόδιο ΥΠΕΞ και το Υπ. Παιδείας αλλά και ευρέως στην Ελληνική Ορθόδοξη παγκόσμια κοινότητα είναι ότι : – Η Σιναϊτικη Αδελφότητα δεν ανήκει σε κανένα Πατριαρχείο. Δεν ανήκει σε καμία αυτοκέφαλη Εκκλησία. Δεν υπόκειται σε καμία Σύνοδο». 

Τὸ ἀνακάλυψε αὐτὸς καὶ τὸ δημοσιοποιεῖ νὰ τὸ μαθῃτὸ ΥΠΕΞ (ἔτσι ξεπλένει τὶς εὐθῦνες , ποὺ λέγαμεπαραπάνω) καὶ «ἡ Ἑλληνικὴ Ὁρθόδοξη παγκόσμια κοινότητα»!!! Βλέπετε πῶς ἡ Ἐκκλησία γίνεται κοινότητα;

Τ ὅτι συνεχίζει, τόσους αἰῶνες, νὰ ὑπάρχ «Ἡ Σιναϊτικὴ Ἀδελφότητοςἀνεξάρτητοςἀδούλωτος ,καὶἀδέσποτος ἔν τε τοῖς διοικητικοῖς καὶ οἰκονομικοῖςζητήμασιν» (ΘΚ, Ἄρθρο 8οτὸ ἀποκαλεῖ εἰρωνικῶς«θαῦμα». 

«συντελείται το μοναδικό ίσως «θαύμα» επί αιώνες να παραμείνει απείραχτο και απαρασάλευτο ένα τέτοιο καθεστώς»

Ἐξανίσταται, ὁ βαθύνους, γιατὶ ν παραμένῃἀπείραχτο καὶ ἀπαρασάλευτο ἕνα τέτοιο καθεστῶς!!! Τὸν ἐνοχλεῖ αὐτὸ τὸ καθεστῶςΓιατί; Γιατὶ δὲν εἶναιἐλεγχόμενο.

Καὶ τί προτείνει!!! Τὸ λέει διπλωματικά. Φαναριώτικα. Ἐξ ἄλλου, παρατρεχάμενος τοῦΠατριάρχη ἧταν:

«Την ανησυχία τους δεν έκρυβαν και κύκλοι από το Οικουμενικό Πατριαρχείο το οποίο θα αναγκασθεί να τοποθετηθεί και να αναλάβει αν τυχόν χρειαστεί, προκειμένου να λειτουργήσει ως συνεκτικός κρίκος ενότητας και ομόνοιας ολόκληρης της Ορθοδοξίας»

Ἀνησύχησαν καὶ οἱ κύκλοι τοῦ ΟἰκουμενικοῦΠατριαρχείου. Τὸ ὁποῖο, ἄν τυχὸν χρειαστῇἄνλέμε(δηλ. ἄν δὲν τὰ καταφέρει καλὰ ἡ κυβέρνησικαὶ συνεχίσουν νὰ ἀντιδροῦν οἱ μοναχοί) θὰ ἀναγκασθῇ νὰ τοποθετηθῇ καὶ ν ἀναλάβῃ -πρωτοβουλίες θὰ ἤθελε νὰ π, λλὰ τὸ ξέχασε. Τὸπρωτεύθυνον ΠατριαρχεῖοΑὐτὸ ποὺ ἔχει ἀναλάβειτὸ βαρ φορτίο τῆς διακονίας λοκλήρου τῆςἐκκλησίαςΑὐτὸ (τὸ Πατριαρχεῖο), λέει, ὁ μύστης τῆς δημοσιογραφίαςκαὶ προετοιμάζει τὸν λαό, θὰτοποθετηθῇγιὰ … νὰ σωθῆ τὸ Σινά. ΔηλαδὴτὸΠατριαρχεῖο Ἱεροσολύμων δὲν φτάνει, νὰ ἐνεργήσῃὅπου χρειάζεται, κατὰ τὴν ἁρμοδιότητα ποὺ τοῦἀναλογεῖ; (ΘΚ ἄρθρα 18 καὶ 19 ἤ ὅτι ἄλλο σχετικὸὑπάρχει)

Ὅχι βέβαια. Τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο θὰ«ἀναγκαστῇ» νὰ τοποθετηθ καὶ νὰ σώσ τὴνκατάστασιπως σώθηκε ἡ Ἁγία Σοφία, ἡ Μονὴ τῆςΧώρας, ἡ Παναγία Σουμελά, ὁ Ἑλληνισμὸς τῆςΚωνσταντινουπόλεως, τῆς Μικρᾶς Ἀσίας, τοῦΠόντου, τῆς Ἀνατολικῆς Θράκης κλπ.

Μάλιστα. Ἀφοῦ τὸ Φανάρι συνεργάζεται ἄνετα μὲὅλες τς θρησκεες, ἰδιαιτέρως μὲ Μουσουλμάνους καὶ Ἐβραίους καὶ φτιάχνει νόμους στὸ ἄψε σβύσε μὲτὴν Ἑλληνικὴ κυβέρνησιεἴδατε τί ἔγινε μὲ τὴνἐκλογὴ Μητροπολίτου Χανίων στὴν Κρήτη, σίγουρα θὰ τὰ καταφέρει καὶ ἐδῶσὲ συνεργασία καὶ μὲ τὴνἙλληνική κυβέρνησι τοῦ ἀπεσταλμένου τοῦ Θεοῦ καὶδεύτερου Ἰουστινιανοῦ Μητσοτάκη, ὅπως ἔλεγε ὁ «ἀντιπρόσωπος» τῆς Μονῆς στὴν ἙλλάδαΠορφύριος.

Συνεκτικὸς κρίκος ἑνότητοςλοιπὸνκατὰ τὸνδημοσιογράφο αὐτόντὸ Πατριαρχεῖο, ἡ ὁποῖα ἑνότης ἀπὸ τὸ 2016 βρίσκεται στὴ δίνη καὶ ἐσωτερικὴ περιδίνησι μὲ τὸ Κολυμπάρι τῆς CIAτῆς Ἐλισάβετ Προδρόμου καὶ … τῶν πολλῶν ἘκκλησιῶνἈντιλαμβάνεταιὅποιος θέλει νὰ ἀντιληφθῇ, ποὺ πηγαίνουν τὰ πράγματα… Συγχαίρει καὶ ἡ Ἐκκλησίατῆς Ἑλλάδος τὴν Κυβέρνησιἀλλοίμονο. Τ Ἅγιον Ὄροςεἴδαμε τὶ εἶπε κατὰ τὴν ἐπίσκεψι τοῦεὐλαβεστάτουὁπότε

Ἄς προβληματιστεῖ ὁ καθένας γιὰ τὸ ποὺ ὁδηγοῦνταιτὰ πράγματα. Ἀπόλυτος καὶ ἀσφυκτικὸς ἔλεγχος σὲκάθε ρασοφόρο, ἀκόμη καὶ σ᾿ αὐτοὺς ποὺ καλύπτονται ἀπὸ ἀσυδοσίες καὶ ἐλευθερίες ὅπως τοῦΣινὍποιος δὲν κάθεται καλὰμὲ συνοπτικὲςδιαδικασίες, τύπου Τυχικοῦ Κύπρου, θὰ μπαίνει στὸπεριθώριο ἤ θὰ ἀντικαθίσταταιἄν καὶ θὰ ὑπάρχει ἐνζωῇμὲ ἕναν ὑπάκουο σωσία του, ὅπως οἱ Ἐσφιγμενῖτες στὸ ὌροςΤὸ σύνθημα «ὑπακοὴ ζωή, ἀνυπακοή θάνατος» θὰ ἀντικαταστήσῃ τὰ πάντα. Ὑπακοὴ , ὅμως σὲ ποιούς καὶ σὲ τί; Ὄχι , πάντως, στὸν Ἰησοῦ Χριστό, στὴν Ἐκκλησία του καὶ στοὺςἁγίους του. Σὲ ποιόν, λοιπόν; 

Γεώργιος Κ. ΤζανάκηςἈκρωτήρι Χανίων. 29 Ἰουλίου 2025

 

 

[1] https://www.zougla.gr/apopseis/stin-kopsi-tou-xyrafiou-i-katastasi-stin-iera-moni-sto-sina-ekrythmi-i-katastasi-telesigrafo-pros-ton-arch-damiano-paraitisou-edo-kai-tora/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.