Στὸ ΖΟΥΓΚΛΑ δημοσιεύτηκε ἕνα ἐνδιαφέρον κείμενο μὲ τίτλο «Στην κόψη του ξυραφιού η κατάσταση στην Ιερά Μονή στο Σινά. Έκρυθμη η κατάσταση ! Τελεσίγραφο προς τον Αρχ. Δαμιανό: «Παραιτήσου εδώ και τώρα» [1]
Σὲ κάθε παράγραφο τοῦ κειμένου ἡ ἀλήθεια, τὸψέμμα, ἡ ἄγνοια, ἡ πονηρία, ἡ διαστρέβλωσις, συνθέτουν μιὰ σαλάτα, ἡ ὁποία εἶναι φτιαγμένη κατὰ τὶς σύγχρονες συνταγὲς τῆς νεοεποχήτικης προπαγάνδας, ὥστε νὰ…
δημιουργῇ σύγχισι καὶ νὰ προετοιμάζῃ γιὰ τὶς ἐξελίξεις. (Εὐθύνη τοῦ συντάκτου τοῦ ἄρθρου ὅλα αὐτά, ἐννοεῖται. Τὰ μέσα ἐνημερώσεως εἶναι σὰν τὰ γαϊδουράκια, ποὺ κουβαλοῦν ὅτι φορτίο θέλει αὐτὸς ποὺ πληρώνει τὸνἀγωγιάτη).Ἀναφέρεται σὲ «μαινόμενους σχεδὸν ἐκτὸς ἑαυτοῦμοναχούς» οἱ ὁποῖοι «ἐξανάγκασαν τὸν Ἀρχιεπίσκοπο Δαμιανὸ νὰ ἐπιστρέψῃ στὴν Αἴγυπτο». Ἀναφέρεται σὲ«πολεμικὴ κατάστασι ἐντὸς τῆς Ἱερᾶς Μονῆς, μὲ τὶςδύο πλευρὲς νὰ ἐκτοξεύουν ἀπειλὲς ἡ μία ἔναντι τῆςἄλλης». Τονίζεται ὅτι «κατὰ τὴν διάρκεια τῶνμοναστικῶν ἀκολουθιῶν ἡ κατάστασι φαίνεται πῶς ἄρχισε νὰ ἐξομαλύνεται…» Ἄλλοῦ, ὅτι «οἱ μοναχοὶ ἔχουν σφραγίσει τὶς πόρτες τῆς Ἰερᾶς Μονῆς καὶδιαμηνύουν πρὸς τὸν Ἀρχ. Δαμιανό ὅτι : δὲν θὰ φύγεις ἀπὸ τὴν Μονή ἄν…» Παρακάτω «οἱ μοναχοὶἀπαίτησαν νὰ φύγῃ ἀπὸ τὴν αἴθουσα συνάντησις ὁ νομικὸς σύμβουλος τοῦ Δαμιανοῦ , ἀλλὰ ἐκεῖνος (ὁ δικηγόρος) ἀρνήθηκε…»
Ἐπειδὴ ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Σινά δὲν μπῆκε κἄν στὴν Μονὴ, οὔτε συναντήθηκε σὲ καμμιὰ ἄιθουσα μὲ τοὺς πατέρες, ἀλλὰ ἀπαίτησε νὰ ὁμιλῇ κατ’ ἰδίαν, ἐκτὸς μονῆς, στὸν ξενῶνα, μὲ ἕναν ἕκαστον παρουσίᾳ τοῦ δικηγόρου καταλαβαίνει κανεὶς τὴν ποιότητα τοῦπαραπάνω «ρεπορτάζ».
Συνηθισμένοι ἀπὸ τὴν πλειοψηφία τῆς ἑλληνικῆςδημοσιογραφίας, ἀντιπαρερχόμεθα τὰ παραπάνω καὶτὰ τόσα ἄλλα ὅμοια, ποὺ ἐπανθίζουν τὸ ἄρθρο αὐτὸ, καὶ μένουμε σὲ μερικὰ οὐσιώδη σημεῖα:
A) Προσπαθεῖ νὰ ἐμφανίσῃ τὸ ὅλο θέμα ὡς μίαδιαμάχη ἀνάμεσα στὸν Ἀρχιεπίσκοπο Σινὰ καὶ τοὺςΠατέρες τῆς Μονῆς. Αὐτὸ δὲν εἶναι ἀπλῶς ψευδὲς, εἶναι ἐντελῶς ἀποπροσανατολιστικὸ καὶ προκαλεῖ σύγχισι καὶ σκοτασμό καὶ τῶν γεγονότων καὶ τῶνστόχων τους. Ἐδῶ ἔχουμε σὲ πρῶτο ἐπίπεδο μία ἄκρως ἐπικίνδυνη ἐνέργεια τοῦ ἑλλαδικοῦ κράτους σὲ συνεργασία μὲ τὸν γηραιὸ ἀρχιεπίσκοπο Σινά γιὰ τὴν δημιουργία τοῦ ΝΠΔΔ, ἡ ὁποία εἶναι καὶπαράνομη διότι δὲν λαμβάνει ὑπ᾿ὄψιν της τὸ καθεστῶς διοικήσεως τῆς μονῆς Σινά, δηλαδὴ τὴνγνώμη τῶν Πατέρων τῆς Μονῆς. Καὶ γι᾿ αὐτὸ τὴνεὐθύνη ἔχει, κυρίως, ὁ ἀρχιεπίσκοπος, ποὺ ἔχειἐπιλέξει αὐτὸν τὸν αὐταρχικὸ καὶ ἀντικαταστατικὸτρόπο διοικήσεως, καὶ δευτερευόντως οἱ μοναχοὶ ποὺ ἄργησαν νἀ ἀντιδράσουν. Καὶ, σὲ δεύτεροἐπίπεδο, γίνεται ἀκόμη πιὸ ἐπικίνδυνη διότι οἱ ἐκ τοῦπαρασκηνίου κινοῦντες τὰ πράγματα (τοὺς ὑπαινίσσεται καὶ ὁ καλὸς δημοσιογράφος- βλέπε παρακάτω) μόνον καλοὺς σκοποὺς δὲν μποροῦν νὰἔχουν, θέλοντας νὰ ἀλλάξουν ἕνα καθεστῶς τόσωναἰώνων, ποὺ μέχρι σήμερα δούλεψε. Καὶ θὰ τὸβελτιώσῃ σήμερα ἡ κυβέρνησις τοῦ κ. Μητσοτάκη!!! Τοῦ προστάτη τῆς πίστεως, τῆς Ὀρθοδοξίας καὶ τοῦ ἔθνους!!! Ἔ!, πόσο χρειάζεται νὰ τρελλαθοῦμε; Τοὺς κινοῦντας τὰ νήματα, τοὺς μαριονετίστες, αὐτοὺς φοβοῦνται καὶ σὲ αὐτοὺς ὑπακούουν οἱ πωλητικοίποὺ δὲν θὰ ἀντιδράσουν καὶ θὰ δεχτοῦν νὰ ψηφίσουν τέτοιο νομοσχέδιο. Ἐδῶ δὲν ντράπηκαν νὰ ψηφίσουν τὸν σοδομονόμο, θὰ λυπηθοῦν τὸ Σινά, ποὺ κεῖταιμακρὰν καὶ εἶναι καὶ θέμα νατιβιστικό;
Β) Προσπαθεῖ νὰ ἐλαφρύνῃ τὴν κυβέρνησι ἀπὸ τὶςεὐθῦνες της, γιὰ τὴν κατάστασι ποὺ ἔχει δημιουργηθῇ, καὶ νὰ τὶς μεταθέσῃ στὸν Ἀρχιεπίσκοπο καὶ, κυρίως, στὴν ἀδελφότητα. «… η ελληνική κυβέρνηση φαίνεται να αγνοεί πλήρως τι συμβαίνει στο εσωτερικό της Σιναϊτικής Αδελφότητας» ἀλλοῦ: «η κυβέρνηση έκπληκτηπληροφορείται από το δημοσίευμα της Ζ ότι ο Αρχιεπίσκοπος Δαμιανός δεν έχει την συγκατάθεση της πλειοψηφίας της Αδελφότητας» Θέλει, δηλαδὴ, ὁ καλὸς αὐτὸς ὑπηρέτης τῆς ἐνημερώσεως, νὰ πείσῃτοὺς ἀναγνῶστες του ὅτι μιὰ κυβέρνησι ποὺ στήνει νομοσχέδιο μὲ τὸ ὁποῖο ἡ περιουσία καὶ ἡ διαχείρησις τῆς Μονῆς Σινᾶ, περνᾶ σὲ ἕνα ΝΠΠΔ, δὲν ἔχει ἀσχοληθῇ, ἄν οἱ κύριοι τῆς Μονῆς, ἡ ἀδελφότης δηλαδή, συμφωνοῦν μὲ αὐτό!!! Δὲν τὸἔχει ψάξει, δὲν ξέρει, τὸ «ἀγνοεῖ πλήρως» καὶἐκπλήσεται ὅταν τὸ πληροφορεῖται ἀπὸ τὸν μεγάλο αὐτὸν δημοσιογράφο!!! Μὰ τὰ σχετικὰ κείμενα εἶχαν σταλεῖ στὴν ἴδια τὴν Κυβέρνησι. Τὸ δημοσίευμά του περίμεναν γιὰ νὰ πληροφορηθοῦν … τὰ νέα;
Γ) Θέτει, οὐσιαστικὰ, θέμα ἀμφισβητήσεως τοῦὑπάρχοντος καθεστῶτος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Σινά τόσο ἐντὸς τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, ὅσο καὶδιαθρησκειακῶς.
α) «Υπενθυμίζεται ότι το Θεοβάδιστο Όρος Σινά στην πραγματικότητα είναι υπόθεση και των τριών μονοθεϊστικών θρησκειών ( Χριστιανισμού Ιουδαϊσμού και Ισλαμισμού )…»
Ὑπενθυμίζει δηλαδὴ, ὁ θεολογικώτατος, ὅτι τὸ Σινᾶδὲν εἶναι θέμα μόνον τῆς Ὀρθοδόξου ἐκκλησίας, καὶμάλιστα τῆς Ἑλληνορθοδόξου, ἡ ὁποία ἀπὸ τὴνἱδρυσί του μέχρι σήμερα τὸ κατέχει ὡς μόνη καὶσυνεχῆς κυρία καὶ θεματοφύλαξ καὶ προστάτης, ἀλλὰ εἶναι «ὑπόθεσι» καὶ τῶν τριῶν μονοθεϊστικῶνθρησκειῶν (Χριστιανισμοῦ, Ἰουδαϊσμοῦ καὶἸσλαμισμοῦ). Τί πάει νὰ πεῖ αὐτό; Τί «ὑπόθεσις»εἶναι; Ἐδῶ μιλοῦμε γιὰ τὴν ἰδιοκτησία τῆς Μονῆς. «Ὑπόθεσις» τί σημαίνει; Εἶναι σὰν τὴν «γαλάζια πατρίδα» καὶ προετοιμάζονται ὑποχωρήσεις γιατὶ ὁ ἀντίπαλος διεκδικητὴς εἶναι ἰσχυρὸς καὶπολυπληθής; Γι᾿αὐτὸ ἀναφέρεται στὴν ΑἰγυπτιακὴἸσμαηλία, ἡ ὁποῖα ἔχει ἤδη δράσει, ἀλλὰ καὶ «στὸἸσραὴλ τὸ ὁποῖο παρακολουθεῖ τὶς ἐξελίξειςεὑρισκόμενο πίσω ἀπὸ καλὰ κρυμμένες κινήσεις»;
Καὶ, προσέξτε, αὐτὸ, λέει, εἶναι ἡ «πραγματικότητα» καὶ ὄχι ὅτι συμβαίνει μέχρι σήμερα…
β) Ἀναφέρεται διαρκῶς:
στὸ «ἰδιαίτερο καὶ ἄτακτο καὶ ἄναρχοἐκκλησιαστικὸ καθεστῶς τῆς μονῆς», σὲ «μιὰ ἐκκλησιολογικὰ καὶ θεολογικὰ ἀναρχηκατάστασι».
Ἁναφέρει, ὁ ξερόλας αὐτὸς, ὅτι:
«αυτό που δεν είναι γνωστό όχι μόνον στο αρμόδιο ΥΠΕΞ και το Υπ. Παιδείας αλλά και ευρέως στην Ελληνική Ορθόδοξη παγκόσμια κοινότητα είναι ότι : – Η Σιναϊτικη Αδελφότητα δεν ανήκει σε κανένα Πατριαρχείο. Δεν ανήκει σε καμία αυτοκέφαλη Εκκλησία. Δεν υπόκειται σε καμία Σύνοδο».
Τὸ ἀνακάλυψε αὐτὸς καὶ τὸ δημοσιοποιεῖ νὰ τὸ μαθῃτὸ ΥΠΕΞ (ἔτσι ξεπλένει τὶς εὐθῦνες , ποὺ λέγαμεπαραπάνω) καὶ «ἡ Ἑλληνικὴ Ὁρθόδοξη παγκόσμια κοινότητα»!!! Βλέπετε πῶς ἡ Ἐκκλησία γίνεται κοινότητα;
Τὸ ὅτι συνεχίζει, τόσους αἰῶνες, νὰ ὑπάρχῃ «Ἡ Σιναϊτικὴ Ἀδελφότητος, ἀνεξάρτητος, ἀδούλωτος ,καὶἀδέσποτος ἔν τε τοῖς διοικητικοῖς καὶ οἰκονομικοῖςζητήμασιν» (ΘΚ, Ἄρθρο 8ο) τὸ ἀποκαλεῖ εἰρωνικῶς«θαῦμα».
«συντελείται το μοναδικό ίσως «θαύμα» επί αιώνες να παραμείνει απείραχτο και απαρασάλευτο ένα τέτοιο καθεστώς»
Ἐξανίσταται, ὁ βαθύνους, γιατὶ νὰ παραμένῃἀπείραχτο καὶ ἀπαρασάλευτο ἕνα τέτοιο καθεστῶς!!! Τὸν ἐνοχλεῖ αὐτὸ τὸ καθεστῶς. Γιατί; Γιατὶ δὲν εἶναιἐλεγχόμενο.
Καὶ τί προτείνει!!! Τὸ λέει διπλωματικά. Φαναριώτικα. Ἐξ ἄλλου, παρατρεχάμενος τοῦΠατριάρχη ἧταν:
«Την ανησυχία τους δεν έκρυβαν και κύκλοι από το Οικουμενικό Πατριαρχείο το οποίο θα αναγκασθεί να τοποθετηθεί και να αναλάβει αν τυχόν χρειαστεί, προκειμένου να λειτουργήσει ως συνεκτικός κρίκος ενότητας και ομόνοιας ολόκληρης της Ορθοδοξίας»
Ἀνησύχησαν καὶ οἱ κύκλοι τοῦ ΟἰκουμενικοῦΠατριαρχείου. Τὸ ὁποῖο, ἄν τυχὸν χρειαστῇ, ἄν…λέμε, (δηλ. ἄν δὲν τὰ καταφέρει καλὰ ἡ κυβέρνησικαὶ συνεχίσουν νὰ ἀντιδροῦν οἱ μοναχοί) θὰ ἀναγκασθῇ νὰ τοποθετηθῇ καὶ νὰ ἀναλάβῃ -πρωτοβουλίες θὰ ἤθελε νὰ πῆ, ἀλλὰ τὸ ξέχασε. Τὸπρωτεύθυνον Πατριαρχεῖο. Αὐτὸ ποὺ ἔχει ἀναλάβειτὸ βαρὺ φορτίο τῆς διακονίας ὁλοκλήρου τῆςἐκκλησίας. Αὐτὸ (τὸ Πατριαρχεῖο), λέει, ὁ μύστης τῆς δημοσιογραφίας, καὶ προετοιμάζει τὸν λαό, θὰτοποθετηθῇ, γιὰ … νὰ σωθῆ τὸ Σινά. Δηλαδὴ, τὸΠατριαρχεῖο Ἱεροσολύμων δὲν φτάνει, νὰ ἐνεργήσῃὅπου χρειάζεται, κατὰ τὴν ἁρμοδιότητα ποὺ τοῦἀναλογεῖ; (ΘΚ ἄρθρα 18 καὶ 19 ἤ ὅτι ἄλλο σχετικὸὑπάρχει)
Ὅχι βέβαια. Τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο θὰ«ἀναγκαστῇ» νὰ τοποθετηθῇ καὶ νὰ σώσῃ τὴνκατάστασι. Ὅπως σώθηκε ἡ Ἁγία Σοφία, ἡ Μονὴ τῆςΧώρας, ἡ Παναγία Σουμελά, ὁ Ἑλληνισμὸς τῆςΚωνσταντινουπόλεως, τῆς Μικρᾶς Ἀσίας, τοῦΠόντου, τῆς Ἀνατολικῆς Θράκης κλπ.
Μάλιστα. Ἀφοῦ τὸ Φανάρι συνεργάζεται ἄνετα μὲὅλες τὶς θρησκεῖες, ἰδιαιτέρως μὲ Μουσουλμάνους καὶ Ἐβραίους καὶ φτιάχνει νόμους στὸ ἄψε σβύσε μὲτὴν Ἑλληνικὴ κυβέρνησι, εἴδατε τί ἔγινε μὲ τὴνἐκλογὴ Μητροπολίτου Χανίων στὴν Κρήτη, σίγουρα θὰ τὰ καταφέρει καὶ ἐδῶ, σὲ συνεργασία καὶ μὲ τὴνἙλληνική κυβέρνησι τοῦ ἀπεσταλμένου τοῦ Θεοῦ καὶδεύτερου Ἰουστινιανοῦ Μητσοτάκη, ὅπως ἔλεγε ὁ «ἀντιπρόσωπος» τῆς Μονῆς στὴν ἙλλάδαΠορφύριος.
Συνεκτικὸς κρίκος ἑνότητος, λοιπὸν, κατὰ τὸνδημοσιογράφο αὐτόν, τὸ Πατριαρχεῖο, ἡ ὁποῖα ἑνότης ἀπὸ τὸ 2016 βρίσκεται στὴ δίνη καὶ ἐσωτερικὴ περιδίνησι μὲ τὸ Κολυμπάρι τῆς CIA, τῆς Ἐλισάβετ Προδρόμου καὶ … τῶν πολλῶν Ἐκκλησιῶν. Ἀντιλαμβάνεται, ὅποιος θέλει νὰ ἀντιληφθῇ, ποὺ πηγαίνουν τὰ πράγματα… Συγχαίρει καὶ ἡ Ἐκκλησίατῆς Ἑλλάδος τὴν Κυβέρνησι, ἀλλοίμονο. Τὸ Ἅγιον Ὄρος, εἴδαμε τὶ εἶπε κατὰ τὴν ἐπίσκεψι τοῦεὐλαβεστάτου, ὁπότε…
Ἄς προβληματιστεῖ ὁ καθένας γιὰ τὸ ποὺ ὁδηγοῦνταιτὰ πράγματα. Ἀπόλυτος καὶ ἀσφυκτικὸς ἔλεγχος σὲκάθε ρασοφόρο, ἀκόμη καὶ σ᾿ αὐτοὺς ποὺ καλύπτονται ἀπὸ ἀσυδοσίες καὶ ἐλευθερίες ὅπως τοῦΣινᾶ. Ὅποιος δὲν κάθεται καλὰ, μὲ συνοπτικὲςδιαδικασίες, τύπου Τυχικοῦ Κύπρου, θὰ μπαίνει στὸπεριθώριο ἤ θὰ ἀντικαθίσταται, ἄν καὶ θὰ ὑπάρχει ἐνζωῇ, μὲ ἕναν ὑπάκουο σωσία του, ὅπως οἱ Ἐσφιγμενῖτες στὸ Ὄρος. Τὸ σύνθημα «ὑπακοὴ ζωή, ἀνυπακοή θάνατος» θὰ ἀντικαταστήσῃ τὰ πάντα. Ὑπακοὴ , ὅμως σὲ ποιούς καὶ σὲ τί; Ὄχι , πάντως, στὸν Ἰησοῦ Χριστό, στὴν Ἐκκλησία του καὶ στοὺςἁγίους του. Σὲ ποιόν, λοιπόν;
Γεώργιος Κ. Τζανάκης. Ἀκρωτήρι Χανίων. 29 Ἰουλίου 2025
[1] https://www.zougla.gr/apopseis/stin-kopsi-tou-xyrafiou-i-katastasi-stin-iera-moni-sto-sina-ekrythmi-i-katastasi-telesigrafo-pros-ton-arch-damiano-paraitisou-edo-kai-tora/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου