26 Οκτ 2020

Ποιὰ εἶναι ἡ διαφορὰ μεταξὺ Ὀρθοδόξων καὶ αἱρετικῶν

Πρωτοπρ. Ἰωάννου Σ. Ρωμανίδου 
ἐκ τοῦ βιβλίου "Πατερικὴ Θεολογία" 
Νομίζω τὴν βασικὴ διαφορὰ μποροῦμε νὰ τὴν κατανοήσωμε, ἂν πάρωμε γιὰ παράδειγμα τὴν Ἰατρικὴ ἐπιστήμη. Ἐκεῖ ἔχομε τοὺς γιατροὺς ποὺ ἀνήκουν στὸν Ἰατρικὸ Σύλλογο. Ἂν δὲν εἶναι κάποιος γιατρὸς μέλος τοῦ Ἰατρικοῦ Συλλόγου, δὲν μπορεῖ νὰ ἐξασκήση τὸ ἐπάγγελμα τοῦ γιατροῦ. Γιὰ νὰ εἶναι ἕνας γιατρὸς νόμιμος, πρέπει ὄχι μόνο νὰ εἶναι ἀπόφοιτος μίας ἀνεγνωρισμένης Ἰατρικῆς Σχολῆς, ἀλλὰ καὶ μέλος τοῦ Ἰατρικοῦ Συλλόγου. Τὰ ἴδια ἰσχύουν καὶ γιὰ τοὺς δικηγόρους. Στὶς ἐπιστῆμες αὐτὲς ὑπάρχει μία συνεχὴς δοκιμασία· διότι, ἂν παρεκτραπῆ κάποιος, ὡς πρὸς τὴν ὀρθὴ ἐξάσκηση τοῦ ἐπαγγέλματός του, τότε δικάζεται ἀπὸ... τὸ ἁρμόδιο ὄργανο τοῦ ἐπαγγελματικοῦ Συλλόγου στὸν ὁποῖο ἀνήκει καὶ ἀποβάλλεται τοῦ ἐπαγγελματικοῦ Σώματος. 

Τὸ ἴδιο ὅμως συμβαίνει καὶ στὴν Ἐκκλησία. Ἡ ἀντίστοιχη διαδικασία μέσα στὸ Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας, ἡ ἀποβολὴ δηλαδὴ ἢ ἀποκοπῆ κάποιου μέλους Της, ὀνομάζεται ἀφορισμός· προκειμένου δὲ περὶ ἐκκλησιαστικοῦ ἀξιώματος, καθαίρεσις. Ἔτσι οἱ αἱρετικοὶ ἀφορίζονται ἀπὸ τὸ Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας. Ὅπως στὸν ἰατρικὸ χῶρο σὲ ἕναν κομπογιαννίτη (ψευτογιατρὸ) δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ τοῦ ἐπιτραπῆ νὰ θεραπεύη, ἔτσι καὶ στὴν Ἐκκλησία δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ ἐπιτραπῆ σὲ ἕναν αἱρετικὸ νὰ θεραπεύη τὶς ψυχὲς τῶν ἀνθρώπων. Διότι, ἐπειδὴ εἶναι αἱρετικὸς δὲν γνωρίζει, δὲν μπορεῖ νὰ θεραπεύη. Ὅποτε, ὅπως δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ γίνη ποτὲ ἕνωση μεταξὺ κάποιου Συλλόγου κομπογιαννιτῶν γιατρῶν καὶ τοῦ Ἰατρικοῦ Συλλόγου, ἔτσι δὲν εἶναι ποτὲ δυνατὸν νὰ γίνη ἕνωσις μεταξὺ τῶν Ὀρθοδόξων καὶ τῶν αἱρετικῶν. Ἕνας πραγματικὸς γιατρὸς δὲν εἶναι ἐκεῖνος ποὺ ἁπλῶς διαβάζει πολλὰ ἰατρικὰ βιβλία, ἀλλὰ ἐκεῖνος ποὺ ἔχει μὲν ἀποφοιτήσει ἀπὸ τὴν Ἰατρικὴ Σχολὴ ἑνὸς Πανεπιστημίου, συγχρόνως ὅμως ἔχει μαθητεύσει γιὰ ἕνα σημαντικὸ διάστημα κοντὰ σὲ ἕναν πεπειραμένο καθηγητὴ ἀποδεδειγμένης ἱκανότητος νὰ θεραπεύη ἀρρώστους. 

Πρωτοπρ. Ἰωάννου Σ. Ρωμανίδου, Καθηγητοὺ Πανεπιστημίου ἀπὸ τὸ βιβλίο «Πατερικὴ Θεολογία»

11 σχόλια:

  1. Σας παρακαλώ πολύ μην παραλείπετε τα χάπια σας , σας δημιουργούν προβλήματα στην Υγεία σας ! ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΣΤΕ ΟΤΙ ΟΙ ΚΑΘΟΛΙΚΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ , φτάνει !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ντροπή σας Ελεεινοί Άνθρωποι , που νομίζετε ότι είσαστε κοντά στο Χριστό , όταν η Ψυχή σας είναι τόσο χάλια , γεμάτη μίσος για το συνάνθρωπο σας ! Που είναι η Αγάπη σας ?

    Αποβράσματα της Ορθοδοξίας που θα αποκαλέσετε τους Καθολικούς αιρετικούς ! Ανενημέρωτοι Υπάνθρωποι !

    Τολμάτε και αρθρογραφείτε ! Σεβαστείτε το πολυπληθέστερο Δόγμα του Χριστιανισμού , τους 1,4 δις ανθρώπους , τον ΚΑΘΟΛΙΚΙΣΜΟ ! Τρία είναι τα Δόγματα του Χριστιανισμού , μίζεροι , κακιασμένοι !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. «Εις ΜΙΑΝ, Αγίαν, καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν».

      Διαγραφή
    2. Με "πολύ αγάπη" μιλάει ο ανώνυμος που υποστηρίζει τους παπικούς...
      Δεν πειράζει, μας αποκαλύφθηκε ανοιχτά...

      Διαγραφή
    3. ΤΟ ΒΑΤΙΚΑΝΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ "ΓΚΡΕΜΙΣΜΑ" ΕΚ ΘΕΜΕΛΙΩΝ!

      Διαγραφή
    4. Είσθε πολλοί γιατί ό Διάβολος έκανε καλά τή δουλειά του. Ό Όρθόδοξος δέ νοιώθει μίσος γιά τόν συνάνθρωπό του αίρετικό, λυπάται γιά τήν κατάντια του, άλλά γιά τήν αίρεση!!

      Διαγραφή
  3. Συγνώμη, αλλά στο παραπάνω άρθρο δεν υπάρχει ούτε υποψία μίσους. Το μόνο που υπάρχει είναι η κρυστάλλινη αλήθεια διατυπωμένη με την ακρίβεια ιατρικού ανακοινωθέντος... Τώρα, αν η αλήθεια ενοχλεί αυτό σαφώς και δεν είναι πρόβλημα της αληθείας, με τον ίδιο τρόπο που δεν ευθύνεται για την ασθένεια ο ιατρός που κάνει την διάγνωσή της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αυτά τα σχόλια που βλέπουμε, για το σημερινό κείμενο, φανερώνουν το πόσο μολύνθηκε η ορθόδοξη πίστη από τους αιρετικούς, αν είναι ορθόδοξοι αυτοί που επιτίθενται με τον τρόπο αυτό, χωρίς να γνωρίζουν τη διαφορά μεταξύ ορθοδοξίας και αίρεσης. Είναι πράγματι λυπηρό. Υπεύθυνοι για το κατάντημα αυτό είναι η ηγεσία της ορθόδοξης πίστεως, που ασχολούνται περί πολλών άλλων παρά για τη διαφώτιση των χριστιανών.Μπράβο μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.