1 Αυγ 2018

Λιάνα Κανέλλη: Ἐμεῖς τήν Παναγία τήν ἔχουμε Ἀρχιστράτηγο...

Σχόλιο Ρωμαίικου Ὁδοιπορικοῦ: Τό συγκεκριμένο ἄρθρο τῆς βουλετοῦ κ. Λιάνας Κανέλλη δημοσιεύτηκε τό 1997 κι ἀποτελεῖ ἕνα μεστό νοημάτων κείμενο ὑμνητικό πρός τήν Παναγία μας καί τό Περιβόλι της! Εἶναι ἄξιον ἀπορίας ἄν ἡ ἀρθογράφος θά τό προσυπέγραφε καί σήμερα…

Τό Ἅγιον Ὅρος, τήν τύχη τήν ἀγαθή εἶχα νά τό πρωταντικρίσω ἐγώ πετώντας μ' ἕνα «Μιράζ 2000» πάνω ἀπ' τόν Ἄθω πέρυσι τέτοιες μέρες. Ἦταν τό δῶρο τῶν φρουρῶν τοῦ Αἰγαίου, ὅπως ἔκτοτε ἀποκαλῶ τούς πιλότους τῆς πολεμικῆς μας ἀεροπορίας, γιά τή γιορτή τῶν ἀρχαγγέλων, τή δική τους, πρός μία δημοσιογράφο πού ἐπιμένει νά μετράει τίς ἀναχαιτίσεις τῶν ἀπέναντι κι ὄχι τίς παραβιάσεις τους. Λέγω «τύχη ἀγαθή» κι ἄς μέ ποῦν μελοδραματική, ὅσοι δέν ἔνιωσαν τό προνόμιο νά ἀεροζυγιάζονται μέ τά σύννεφα. Νά περιδιάβαιναν τίς κατοικίες τῶν ἀγγέλων. Νά βλέπουν μ' ὅλα τά κύτταρα τοῦ φθαρτοῦ σώματός τους, τήν προσευχή ὡς αὔρα χαρμολύπης νά ἐγκολπώνεται σκῆτες καί μοναστήρια, τίς κατοικίες τῶν ἐραστῶν μίας ταπεινότητας, πού ἀντέχει χίλια χρόνια τώρα νά ὑπερασπίζεται μέ πίστη κι ἀγάπη τούς πολλούς καί ἄπιστους.
Ὅταν διάβασα στίς ἐφημερίδες πώς δύο κοινοτικές κυρίες ἀξιωματοῦχοι βγῆκαν νά μᾶς ἐπιτιμήσουν πού ἐπιμένουμε στό Ἄβατόν του «Περιβολιοῦ τῆς Παναγιᾶς» μας, ἀνάμεσα σέ κάτι φληναφήματα περί ἰσότητας τῶν δύο φύλων, διακρίσεις κι ἄλλα τέτοια ἐκ τοῦ πονηροῦ, ὅταν τά ἔργα ἀπάδουν τῶν μεγαλοστομιῶν, στήν ἀρχή γέλασα. Ὕστερα δημοσιογραφικῶν πονηρεύτηκα, ἀνησύχησα, γιά νά ὀργιστῶ ἐντέλει ἀπό τό ἐνδεχόμενο νά πρέπει νά εἶμαι συνεχῶς σέ...
ἁγιορείτικη ἐπιφυλακή.
Ἤθελα νά τίς ἔχω μπροστά μου μέ ἑλληνικό κρασί καί ψωμοτύρι, σέ ἅγιες νύχτες ἀνοιξιάτικες, νά μυρίζει ἁγιόκλημα καί θυμάρι, νά σκᾶνε μέσα στά ροῦχα τοῦ ὀρθολογισμοῦ τους καί νά τούς μιλάω ὧρες γιά τόν ἔρωτα τῆς ἐλευθερίας. Νά προσπαθῶ νά τούς πῶ πώς γιά μᾶς ἐδῶ, τούς ἐναπομείναντες καί τίς ἐναπομείνασες, ρωμιούς καί ρωμιές, ὁ ἔρωτας εἶναι πού ἔφερε τό Ἄβατόν του Ὅρους. Καί πώς στήν κλίμακα τῶν δικῶν μας ἀξιῶν, ὅπου θά βρεῖς κομουνιστή νά κάνει τό σταυρό του καί παπά μέ τό ντουφέκι νά ὑπερασπίζεται τά ντουβάρια του καί ἐλεύθερους πολιορκημένους καί γυναῖκες νά χορεύουν κατά γκρεμοῦ καί μίαν Ἀνάσταση ἀκατανόητη, ἀφοῦ πεθαίνεις μέ τήν πίστη πώς ὁ θάνατος μέ θάνατο νικιέται.
Πῶς νά τούς πῶ ὅμως, πώς ἐμεῖς μαθημένοι νά πληρώνουμε περατατζίδικα στό Χάρο, μέ τραγούδια σάν τό «ἔβαλε ὁ θεός σημάδι παλικάρι στά Σφακιά κι ὁ πατέρας του στόν Ἅδη ἄκουσε μία ντουφέκια», ἔχουμε μία Παναγιά πού δέν εἶναι σάν τή Μαντόνα τους καί κηδεύει τό παιδί της μέ «Ὤ γλυκύ μου ἔαρ γλυκύτατόν μου τέκνον ποῦ ἔδυ σου τό κάλλος...». Τί νά τούς πῶ; Πώς τό Ἄβατον τό σεβάστηκαν ἐπί τετρακόσια χρόνια οἱ μουσουλμάνοι κατακτητές μας; Πώς, ὅποτε κατατρεγμένος, διωγμένος λαός, γυναικόπαιδα, ἔτρεξαν νά κρυφτοῦν στό Ἅγιον Ὅρος. Τό Ἄβατον ἤρθη, ὅπως μέ τήν Ἀγάπη καί γιά τήν Ἀγάπη αἴρεται ὡς καί ἡ ἐλευθέρια;
Θά μέ κοίταζαν ὡσάν κάτοικο ἄλλου πλανήτη ἄν τούς ἔλεγα πώς, ὅποιος προσπαθήσει νά παραβιάσει τό Ἄβατον θά βρεῖ σ' αὐτό τό τρίτο πόδι τῆς Χαλκιδικῆς ὡς ἄπαρτο ἀνάχωμα, πρῶτες καί καλύτερες τίς γυναῖκες αὐτοῦ του τόπου πού δέν μετρᾶνε τήν «ἐλευθερία» καί τά «δικαιώματά τους» μέ τό μέτρο πού κονταίνει τήν πίστη τῶν ἀνδρῶν τους. Πῶς δέν συλλογίζονται μέ τό μέτρο τῶν δῆθεν δημοκρατῶν πού καμώνονται τούς ὑπερασπιστές τῶν ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων καί ἀποδέχονται τήν ἀποικιοκρατική πολιτική, τά στρατηγικά συμφέροντα μέ χῶρες βαφτισμένες «χῶρες τοῦ τρίτου κόσμου» καί τό ἐμπάργκο στά παιδάκια τοῦ Ἰράκ, ὡς τό ἀπαραίτητο μέτρο συνετισμοῦ τῆς ἡγεσίας τους.
Ποιός θά τολμήσει καί κυρίως ποιά γυναίκα πολιτικός νά ἀντιπαρατεθεῖ σέ μία στάση ζωῆς ἑλληνίδας γυναίκας πού ἀκόμη κι ὅταν πονάει καί δέν καταλαβαίνει γιατί ὁ γιός τῆς ἀφιερώνεται στό Χριστό καί χάνεται στό «Περιβόλι τῆς Παναγιᾶς» τό μόνο πού δέ σκέφτεται εἶναι νά ἀντιπαρατεθεῖ στή βούληση τοῦ Ἄλλου, πατώντας ἐκεῖ ὅπου ἡ ἴδια δοξάζεται ὡς γυναίκα ὅσο πουθενά ἀλλοῦ. Εἶναι παράλογο, λοιπόν, τό Ἄβατον; Πόσο; Ἴσως. ὄχι τόσο γιά μᾶς ὅσο τό... πολιτισμένο γεγονός νά ὑπάρχουν κέντρα διασκέδασης στή Δύση ὅπου οἱ πορτιέρηδες ἀποφασίζουν ποιός μπαίνει μέσα καί ποιός ὄχι, μέ μόνο κριτήριο τήν ὄψη, τά ροῦχα καί τόν...ἀέρα κοσμικότητας πού ἀποπνέουν. Πῶς νά τό καταλάβει τό Ἄβατον αὐτή ἡ Δύση; Ποῦ ὅ,τι δέν κατανοεῖ, ὅπου ἀδυνατεῖ νά αἰσθανθεῖ τόν ὅποιο Ἄλλο μέ συγκατάβαση, ὅταν δέν μπορεῖ νά ἠθικολογήσει κατά τά καλά καί συμφέροντά της, ἐπεμβαίνει, κατακτᾶ, καταπιέζει, βιαίως «ἐκπολιτίζει», πλούσια σέ προσχήματα καί λογικοφανή τεχνάσματα, χρήματα καί ὄπλα, βέτο σέ διεθνεῖς ὀργανισμούς κι ἄλλα πολλά παρόμοια.
Ὅσο ἡ Κύπρος θά χωρίζεται ἀπό μία γραμμή αἵματος βαφτισμένη πράσινη γιά τίς δυτικές συμμαχικές ἀνάγκες. Ὅσο οἱ πλούσιοι δυτικοευρωπαῖοι θά ἀναζητοῦν σεξουαλικό τουρισμό ἀνήλικων στή Ἄπω Ἀνατολή ὡς ...διάλειμμα στίς μπίζνες. Ὅσο ἕνα κεφάλι κυανοκράνου θά βαραίνει ὅσο μία χιλιάδα ἀνώνυμοι νεκροί σέ μαύρη, ἄσπρη, κίτρινη, χώρα ἐπιρροῆς τους. αὐτοί οἱ ὑπερασπιστές δῆθεν, τῶν ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων καί τῆς ἰσότητας δῆθεν τῶν φύλων, οὔτε νά μιλοῦν ἐπιτρέπεται γιά τό Ἄβατόν του Ἄθω. Νισάφι πιά! Ἐκτός κι ἄν ἀληθεύουν οἱ πληροφορίες πώς τάχαμου ἡ Οὐνέσκο γιά νά πατήσει πόδι ἐκεῖ ὅπου της λένε πώς ὑπάρχουν θησαυροί, μέ σταυροψυχάρεια τερτίπια καί κατάλληλη διπλωματική ἐκμετάλλευση τῆς βαλκανικῆς πολυεθνικότητας τῶν μονῶν, μηχανεύεται νά θέσει ὑπό τήν προστασία τῆς τό Ἅγιον Ὅρος. Στόν τόπο μας κάποιος πρέπει νά τούς πεῖ ὅλων αὐτῶν τῶν προστατῶν πώς τήν προστασία αὐτήν ἐμεῖς, ἄνδρες καί γυναῖκες, τή λέμε νταβατζιλίκι, τήν ἀπεχθανόμαστε καί τήν πατρίδα ἀκόμη καί μέ Ἐφιάλτες δικούς μας, δέν τήν βγάζουμε στό κλαρί. Τή δέ πίστη μας πού δέν ξέπεσε ποτέ στήν κοσμικότητα τῶν συγχωροχαρτιῶν, τήν ὑπερασπιζόμαστε μέ αἷμα.
Ἄλλωστε, πώς νά κατανοήσουν ὅλοι αὐτοί οἱ προστάτες καί οἱ προστάτιδες δυνάμεις πώς ἐμεῖς τήν Πανάγια τήν ἔχουμε Ἀρχιστράτηγο, Ὑπέρμαχο καί
τῇ ὑπερμάχῳ στρατηγῷ  τά νικητήρια καί τήν ἔργ ἀγάπη μας καταθέτουμε πανηγυρικῶς, ψάλλοντας Χαῖρε Νύμφη Ἀνύμφευτε.
Σ' αὐτήν τήν Ὀρθόδοξη «πόρτα» τοῦ Οὐρανοῦ, οἱ δικοί μας ἄντρες μᾶς ἀφήνουν ἐμᾶς τίς ἀγαπημένες τους κέρβερους. Καί βρυχώμεθα κάθε πού κάποιος ἤ κάποια βαφτίζει «πολιτική», τό ἀνίερο δικαίωμα νά παρεμβαίνει στήν ἱερότητα τῆς προσευχῆς πού δέν καταλαβαίνει. Ἄν δέ, προσπαθήσει νά τήν ...ἐφαρμόσει κιόλας, δαγκώνουμε. 
περιοδικό Ἄρδην τεῦχος 11, 1997

7 σχόλια:

  1. Εθεολόγησε η Κανέλλη!!!
    Δεν το περίμενα με τίποτε... Βέβαια πάνε 20 χρόνια από τότε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. θυμάμαι, μιλούσε στο mega νομίζω, το 1991-92 κάπου εκεί, για το σφράγισμα για τσιπάκια κ.λ.π. Τότε που λίγοι τα είχαν ακούσει και ακόμη λιγότεροι τα πίστευαν.
    Π.Μ. ετών 59

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. > ΞΕΣΗΚΩΘΕΙΤΕ .. ΠΑΜΕ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ ΠΙΣΩ , ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΔΟΥΛΟΥΣ

    > ΞΕΣΗΚΩΘΕΙΤΕ .. ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΟΓΟΝΟΙ Η Ρ Ω Ω Ν ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ

    > ΞΕΣΗΚΩΘΕΙΤΕ .. ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΑΓΙΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ , ΠΟΥ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΤΗΝ ΟΡΘΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

    > ΞΕΣΗΚΩΘΕΙΤΕ , Δ Ε Ν ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ

    > ΞΕΣΗΚΩΘΕΙΤΕ , ΥΠΕΡ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΑΣ

    ΥΓ. ΟΙ ΣΠΑΡΤΙΑΤΕΣ Δ Ε Ν ΛΕΓΑΝΕ Π Ο Σ Ο Ι ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΧΘΡΟΙ , ΑΛΛΑ Π Ο Υ !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ....Εἶναι ἄξιον ἀπορίας ἄν ἡ ἀρθογράφος θά τό προσυπέγραφε καί σήμερα…....

    Εύστοχη παρατήρηση !

    Για τον Ανώνυμος 3:00 π.μ. Εθεολόγησε η Κανέλλη!!!Δεν το περίμενα με τίποτε...

    σχόλιο: Γιατί : Μόνον οι δεξιοί "θεολογούν"; Την εξομολόγηση του ΦΛΩΡΑΚΗ σε Αγιορείτη ιερομόναχο δεν τη γνωρίζετε ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η ΜΟΝΗ ΑΠΟ ΤΟ Κ.Κ.Ε ΠΟΥ ΟΡΘΟΝΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΓΙΑΣΜΟΥΣ.
    ΤΗΝ ΠΡΟΙΚΙΣΕ Ο ΘΕΟΣ ΚΑΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ,ΑΥΤΑ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ.
    ΤΟΣΟ ΔΥΝΑΤΑ ,ΕΥΣΤΟΧΑ ΚΑΙ ΑΨΕΓΑΔΙΑΣΤΑ.ΑΥΤΑ ΤΑ'ΠΙΣΤΕΥΩ'ΔΕΝ ΑΠΕΜΠΟΛΟΥΝΤΑΙ ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑ.
    ΜΗ ΛΕΚΙΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ.ΑΝ ΠΟΤΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ ΝΑ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ,ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΛΕΓΕ ΟΧΙ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τα λόγια είναι μόνο λόγια.
    Και ο καθένας πολιτικός ξέρει επακριβώς τι θέλει να ακούσει ο Έλληνας.
    Αλλά κανείς ποτέ δεν πρόκειται να κάνει τα λόγια πράξη.
    Το κορόιδεμα του λαού, κορόιδεμα και οι μπίζνες, μπίζνες.
    Χωρίς το κορόιδεμα δεν θα υπήρχαν και οι μπίζνες, έτσι κι αλλιώς.
    Από τους καρπούς και τα έργα κρίνεται το δέντρο, όχι από το τι μοιάζει να είναι και τι λόγους βγάζει. Εξ' άλλου, οι περισσότεροι λόγοι των πολιτικών προσώπων είναι γραμμένοι από τρίτους.

    Μακάρι να τα πίστευε αυτά που γράφει, αλλά ακόμα και εάν τα πίστευε η κομματική πειθαρχία/φασισμός θα "διόρθωνε" την κατάσταση υπέρ του συστήματος.
    Αλλά αυτό που λέει "ὅπου θά βρεῖς κομουνιστή νά κάνει τό σταυρό του" περιέχει αρκετή σχιζοφρενία μέσα του, αν γνωρίζεις τι εστί κομουνισμός. Ας έγραφε "αριστερός" τουλάχιστον... Όχι ότι το γεγονός του ότι ανήκει στο κόμμα που ανήκει και ταυτόχρονα εκφράζει χριστιανικές απόψεις δηλώνει λιγότερο ποσοστό σχιζοφρένειας, αλλά λέμε τώρα...

    Πάντως, είναι αλήθεια ότι δεν γνωρίζω πολύ καλά την ζωή της κυρίας και δεν μπορώ να κρίνω με ακρίβεια τους καρπούς που έχει παράξει. Επομένως, δε λέω κάτι αρνητικό για τους καρπούς που έχει παράξει προσωπικά αυτή, παρά μόνο για την σχιζοφρένεια που εκπέμπει σε εμένα ως παρατηρητή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μην μεγαλοποιείται το άρθρο της. Δεν εθεολόγησε. Είπε ΤΟΤΕ κάποια εξώφθαλμα και αυτονόητα πράγματα.

    Ιάσων

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.