Τοῦ π. Ἰωάννη Ρωμανίδη, ἀπὸ τὸ Βιβλίο "Ἐμπειρικὴ Δογματική τῆς Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας"
Ἔχουν ἐμφανισθῆ μερικοὶ σπουδαῖοι θεολόγοι σήμερα στὴν Ἑλλάδα, ἐπηρεασμένοι ἀπὸ τοὺς ξένους, οἱ ὁποῖοι προσπαθοῦν νὰ μεταφράσουν τὸ εὐαγγελικὸ μήνυμα, τὸν Χριστιανισμὸ καὶ τὴν Ὀρθοδοξία ἀκόμα, σὲ κοινωνικὸ Χριστιανισμό, μὲ κύρια μέριμνα τὴν κοινωνικὴ δράση. Μεταξὺ αὐτῶν τῶν ἀνθρώπων ὑπάρχουν καὶ τινὲς Ὀρθόδοξοι, οἱ ὁποίοι μένουν τυπικὰ στὴν παράδοση πιστοί. Δέχονται ὅλα τα δόγματα. Μερικὲς φορὲς εἶναι πάρα πολὺ συντηρητικοί, ἀλλὰ τὰ δόγματα δὲν τὰ βλέπουν πλέον ὡς θεραπευτικὰ μέσα, δὲν ἔχουν πλέον καμμία σχέση τὰ δόγματα μὲ τὴν θεραπεία.
Νομίζουν ὅτι τὰ δόγματα εἶναι νὰ τὰ βάλλουμε σ' ἕνα ντουλάπι καὶ νὰ τὰ βγάζουμε κάποτε-κάποτε νὰ τὰ προσκυνᾶμε, τὴν Κυριακή τῆς Ὀρθοδοξίας, ὅταν ἑορτάζουμε καμμία Οἰκουμενικὴ Σύνοδο ἢ κανέναν μεγάλο Πατέρα τῆς Ἐκκλησίας. Τότε, βγάζουμε τὰ δόγματα, τὰ ξεσκονίζουμε, δηλαδὴ καὶ τὰ ἐμφανίζουμε λειτουργικά. Ἡ Ἐκκλησία ἔχει βέβαια ὡραῖες ἀκολουθίες καὶ τὰ προσκυνᾶμε. Καὶ μόλις τελειώσει ἡ προσκύνηση, τότε τὰ ξαναβάζουμε πάλι στὸ ντουλάπι, γιὰ νὰ μαζέψουν πάλι σκόνη, γιὰ νὰ μποροῦμε νὰ τὰ ξαναβγάλουμε τοῦ χρόνου, νὰ τὰ ξεσκονίσουμε πάλια καὶ πάλι νὰ τὰ προσκυνᾶμε.
Καὶ δὲν βλέπουν καμμία σχέση μεταξὺ δόγματα καὶ θεραπείας, ποὺ φθάσαμε μέχρι τέτοιου σημεῖο ποὺ κάποιος Ἀρχιεπίσκοπος, ὄχι τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, σὲ ἕνα συνέδριο μᾶς εἶπε ὅτι....
ὁ Ἄρειος ἦταν... ἅγιος ἄνθρωπος. Μείναμε μὲ ἀνοικτό το στόμα. Εἶπε "ἅγιος ἦταν, ἀλλὰ εἶχε πέσει ἔξω στὰ δογματικὰ θέματα, ἀλλὰ ὁ ἴδιος ἦταν ὅμως ἅγιος". Καὶ βέβαια, ἐταύτιζε τὴν ἁγιότητα μὲ τὸ ὅτι ἦταν ἐνδεχομένος καλὸς ἄνθρωπος.
Μέσα στο ανθρώπινο επίγειο πλήρωμα της Εκκλησίας, θα αρχίσει να ανατέλλει μια φωτοφόρος ημέρα, όταν οι άνθρωποι θα αρχίσουν να αγωνίζονται για να κόψουν τα πάθη τους και για να αποκτήσουν τις αντίθετες αρετές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜέχρι να γίνει αυτό, θα νανουριζόμαστε όλοι μας με διάφορες ενδιαφέρουσες συζητήσεις.
Η ιδια η Αγια Γραφη σε ΔΙΑΨΕΥΔΕΙ. Και μαθε [αν δεν το ξερεις] οτι η Αληθεια δεν ειναι ''ενδιαφερουσα συζητηση'', αλλα Φως και Ζωη.
ΔιαγραφήΠράγματι,αν ο άνθρωπος δεν είναι σε διαρκή εγρήγορση και βιασμό του εαυτού του να αρνείται το θέλημά του και να ακολουθεί το θέλημα του Θεού ό,τι και να κάνει πάει στράφι,γρονθοκοπεί τον άνεμο.Είναι η φύση μας τέτοια που εύκολα λοξοδρομεί.Βεβαίως το γνωρίζει ο Χριστός,όμως όταν βλέπει τη προαίρεση μας μας βοηθάει με τρόπο ανεξήγητο με την ανθρώπινη λογική.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΥΣΤΥΧΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΓΧΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΚΟΛΠΟΥΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΛΙΓΟΙ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΥΠΕΡΣΠΙΖΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΔΟΓΜΑΤΙΚΗ ΤΩΝ ΘΕΟΦΟΡΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΜΑΣ.ΕΝΑΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΟΥ ΠΟΛΛΟΥΣ ΕΝΟΧΛΕΙ ΚΑΙ Ο π.ΙΩΑΝΝΗΣ ΡΩΜΑΝΙΔΗΣ.ΒΙΩΜΑΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΚΑΥΣΤΙΚΟΣ ΣΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΓΙ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΑΠΟΥΣΙΑΖΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΕΜΒΑΘΥΝΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΟΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΕΩΣ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΣΕ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ.Ο ΘΕΟΣ ΑΣ ΤΟΝ ΚΑΤΑΤΑΞΕΙ ΣΤΙΣ ΣΚΗΝΕΣ ΤΩΝ ΟΜΟΛΟΓΗΤΩΝ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΜΑΣ.
-Ο ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΣ-
Από το προσωπικό Ιστολόγιο του Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβροσίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ, ΤΟΤΕ.......
.........ΤΟΤΕ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΟΙ
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΝ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ,
ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΒΡΩΜΕΡΟΙ!
ΥΠΗΡΕΤΕΣ ΤΗΣ ΑΝΗΘΙΚΟΤΗΤΟΣ!
http://mkka.blogspot.gr/2016/05/blog-post_18.html
Μητροπολίτης Πειραιώς:
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ : ΛΟΓΟΙ ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΩΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟ.
http://imp.gr/2012-03-27-20-22-23/1066-α-ν-α-κ-ο-ι-ν-ω-θ-ε-ν-λογοι-παραιτησεωσ-απο-την-συμμετοχη-στην-αγια-και-μεγαλη-συνοδο.html