Γράφει ὁ Δρ. Κωνσταντῖνος
Βαρδάκας
Κατὰ τὸν εἰσηγητὴ αὐτῆς τῆς παράδοξης ἄποψης ὁ Γέροντας Παΐσιος διέθετε τόσο πτωχὸ
λεξιλόγιο ὥστε στὶς τόσες φορὲς ποὺ χρησιμοποιοῦσε τὴν λέξη Πόλη πάντα νὰ τὴν
ταυτίζει μὲ τὴν Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν ἢ τὴν Ἄνω Ἱερουσαλήμ! Ἂν εἶναι δυνατόν…
Τὴν Κυριακὴ Δ’ Νηστειῶν, 30 Μαρτίου 2014, τελέσθηκε στὸν
Μητροπολιτικὸ Ναὸ τοῦ Ἁγίου Νικολάου ὁ Δ' Κατανυκτικὸς Ἑσπερινός τῆς Μεγάλης
Τεσσαρακοστῆς. Ὁμιλία Ἱερομονάχου Μακαρίου Ἁγιορείτη: "Εὐελπιστοῦμε ὅτι θὰ
μᾶς δώσει τὴν Ἁγιὰ Σοφιὰ παίρνοντας τὴν ἀπὸ τὰ ἀνόσια χέρια τῶν ἐχθρῶν τῆς
Πίστεώς μας! Λὲς καὶ οἱ Τοῦρκοι νοιάζονται γιὰ τὸ ἂν ἐμεῖς εἴμαστε χριστιανοὶ
καὶ ἂν ἡ Ἁγιὰ Σοφιὰ ἦταν χριστιανικὸς ναός. Αὐτοὺς τὸ μόνο ποὺ τοὺς νοιάζει
σήμερα εἶναι ὅτι ἡ Ἁγιὰ Σοφιὰ εἶναι τὸ μνημεῖο ποὺ κόβει παγκοσμίως τὰ
περισσότερα εἰσιτήρια ἀπὸ τοὺς τουρίστες-ἐπισκέπτες. Καὶ τὸ χειρότερο: Βάζουνε
στὸ στόμα τοῦ Ἁγίου Γέροντα Παϊσίου λόγια ποὺ ποτὲ δὲν εἶπε. Ὁ Γέροντας
μιλώντας γιὰ τὴν Πόλη μιλοῦσε....
πνευματικὰ γιὰ τὴν ἐπουράνια Πόλη. Ἐμεῖς σήμερα
τελείως κοσμικὰ σκεφτόμενοι, ἐθνικιστικὰ καὶ μικρονοϊκὰ βάζουμε στὸ στόμα τοῦ
Γέροντα προφητεῖες". (Πηή: pentapostagma.gr/
Posted: March 31, 2014 at 6:00 pm, Last Updated: March 31, 2014 at 6:04 pm)
Δηλ. στὰ παρακάτω περιστατικὰ
ποὺ ἀναφέρονται
ὁ ΓΈΡΟΝΤΑΣ ΠΑΙΣΙΟΣ ἐννοοῦσε τὴν Βασιλεία τῶν
Οὐρανῶν καὶ ὄχι
τὴν Κωνσταντινούπολη;
Μιὰ ὁμάδα μαθητῶν τῆς Ἀθωνιάδος Σχολῆς συμφώνησαν νὰ ρωτήσουν τὸν Γέροντα ἂν
θὰ πάρουμε τὴν
Πόλη καὶ ἂν
θὰ ζοῦν καὶ
οἱ ἴδιοι τότε. Πῆγαν στὸ καλύβι του, πῆραν κέρασμα , ἀλλὰ ντρέπονταν νὰ ρωτήσουν.
Ὁ ἕνας ἔκανε νόημα στὸν ἄλλο καὶ τελικὰ κανεὶς δὲν τολμοῦσε νὰ κάνει τὴν ἐρώτηση.
Τότε τοὺς λέγει ὁ Γέροντας: «Τί εἶναι, βρὲ παλληκάρια; Τί θέλετε νὰ ρωτήσετε;
Γιὰ τὴν Πόλη; Θὰ τὴν πάρουμε καὶ θὰ ζεῖτε κιόλας».
(ΒΙΟΣ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ , Ἱερομονάχου Ἰσαάκ,
Καλύβη Ἀναστάσεως, Καψάλα, ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ).
Στὴν Λιτανεία τῆς Φοβερᾶς Προστασίας τὸ 1992, τὴν ὀμπρέλα τῆς
Παναγίας τὴν κρατοῦσε ὁ ἀνθυπασπιστὴς τῆς Μοίρας Καταδρομῶν, Β.Τ., ἀπὸ τὰ Ἰωάννινα.
Ὅπως προχωρούσαμε, δεξιά του ἤμουν ἐγὼ καὶ ἀριστερά του ὁ Γέροντας, ὁ ὁποῖος
κάποια στιγμὴ εἶπε στὸν ἀξιωματικὸ:
- Ἄντε , εὔχομαι μὲ τὸ καλὸ νὰ εἶσαι σημαιοφόροςκαι στὴν
Πόλη (Κῶν/πόλη), ποὺ θὰ μποῦμε:
Καὶ γυρνώντας πρὸς τὰ ἐμένα μου εἶπε:
- Ἄκουσες τί εἶπα;
- Ναὶ , Γέροντα τὸ ἄκουσα. Ἀμὴν τοῦ ἀπάντησα.
Τότε γέλασες ἐκεῖνος καὶ πρόφερε τὸ χαρακτηριστικό του ἐπιφώνημα.
- Ἅ! (ἐντάξει , δηλαδή) .
Μιὰ μέρα ἀργότερα κατέβηκα ἀπὸ τὸ κελί του καὶ τὸν ρώτησα
σχετικὰ μὲ τὴν Πόλη καὶ μοῦ εἶπε:
- Τὴν Κωνσταντινούπολη θὰ τὴν πάρουμε πίσω, ἀλλὰ ὄχι ἐμεῖς. Ἐμεῖς, ἔτσι ὅπως κατάντησε ἡ πλειονότητα τῆς νεολαίας μας, δὲν εἴμαστε ἱκανοὶ
γιὰ τέτοια. Ὅμως ὁ Θεὸς θὰ οἰκονομήσει νὰ πάρουν ἄλλοι τὴν Πόλη καὶ νὰ τὴν
δώσουν σὲ ἐμᾶς , σὰν λύση στὸ πρόβλημά τους.
(Πηγή: Ο ΓΕΡΩΝ ΠΑΪΣΙΟΣ, Ἱερομονάχου Χριστοδούλου Ἀγγελόγλου).
Σεβαστὲ Ἅγιε Πατέρα ποὺ ἰσχυρίζεσαι τὰ παραπάνω "παραδοξα" σὲ σχέση μὲ τὰ λεγομένα τοῦ
Πατρὸς ἠμῶν Γέροντος Παισίου σκύβουμε καὶ φιλᾶμε τὴν δεξιά σας. Παρακαλοῦμε πεῖτε μας Γέροντα Μακάριε Χιλανδαρινὲ (κελλίον
Μαρούδα) οἱ προηγούμενοι Ἁγιορεῖτες
Πατέρες συγγραφεῖς τῶν παραπάνω ἐκτεθειμένων, ὅπως ὁ γνωστὸς μακαριστὸς
Γέροντας Ἰσαὰκ ὁ Λιβανέζος μὲ τὴν συνοδεία τῆς Καλύβης τῆς Ἀναστάσεως στὴν
Καψάλα, ὁ Γέροντας Χριστόδουλος καὶ
τόσοι ἄλλοι ποὺ στὶς γραπτὲς καὶ ζωντανές τους μαρτυρίες στὰ ἐκδοθέντα βιβλία
σχετικὰ μὲ τὸν ΓΈΡΟΝΤΑ ΠΑΙΣΙΟ καὶ τὴν Πόλη δὴλ τὴν Κωνσταντινούπολη βρίσκονται
σὲ πλάνη; Καθ' ὅτι μὲ τὸ δικό σας σκεπτικὸ συσκοτίζουν ἄθελά τους ἢ ἐσκεμμένα τὴν
Πόλη δὴλ. τὴν Κωνσταντινούπολη μὲ τὴν Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν κατὰ τὴν δική
σας ἑρμηνεία;;; Ποιὸς τελικὰ ἔχει δίκαιο;
Τὸ γεγονὸς σεβαστὲ Γέροντα Μακάριε ὅτι εἶναι πολλοὶ αὐτοὶ ποὺ
"ἐκμεταλλεύονται" τὸν Γέροντα
Παίσιο πρὸς ἴδιον ὄφελος μπορεῖ νὰ ὑφίσταται. Αὐτὴ ἡ πράξη τοὺς κὰθ ὅλα
κατακριτέα μπορεῖ νὰ σᾶς δώσει τὴν "εὐλυγισία ἑρμηνείας καὶ ἀναλυσης" τῶν
λόγων τοῦ Γέροντος σχετικὰ μὲ τὴν
Πόλη ὥστε νὰ τὰ ἐπεξηγεῖται
κατὰ τὸ δοκοῦν καὶ νὰ διατυπώνονται ἀπόψεις νεωτεριστικὲς καὶ παράδοξες ἐν μέσω τοῦ χριστεπώνυμου πλήρωματος πού ἀναζητᾶ
στὶς ἀποξηραμένες ἀπὸ πνευματικὸ – πατερικὸ λόγο ἡμέρες μας σταγόνες ζωοποιοῦ ἀναψυχῆς;
Καὶ ὄχι μόνο αὐτὸ ἀλλὰ σὲ αὐτοὺς ποὺ πιστεύουν τὸ ἀντίθετο ἀπὸ
ἐσὰς νὰ τοὺς περιθωριοποιεῖτε μὲ τὸ σκεπτικό σας ὠς "κοσμικὰ σκεφτόμενοι, ἐθνικιστικὰ
καὶ μικρονοϊκὰ".
Σεβαστὲ πατέρα, ἡ Κωνσταντινούπολη δὲν εἶναι τὸ τέλος τῆς
διαδρομῆς καὶ φυσικὰ δὲν ταυτίζεται μὲ τὴν
Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν. Ἡ Κωνσταντινούπολη εἶναι τὸ ΠΟΘΟΥΜΕΝΟ τῶν πασῶν γενεῶν τῆς
Ρωμιοσύνης καὶ ὅπως γνωρίζεται ἡ Ρωμιοσύνη δὲν εἶναι ἰδέα ποὺ ἐμπεριέχει τίποτε
ἀπὸ τὶς ἐθνικιστικὲς ἀλχημεῖες τῆς ἐποχῆς μας, ἀκριβῶς γιατί εἶναι Οἰκουμενικὴ
καὶ Φύλακας τῶν Δογμάτων τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων ποὺ μᾶς ὁδηγοῦν στὴν Ὀρθοπραξία καὶ ἡ μετ' αὐτῆς βιωτή καὶ μυστηριακὴ συνύπαρξη μᾶς ὁδηγεῖ κατὰ τὸ Θέλημα τοῦ ΑΓΙΟΥ ΤΡΙΑΔΙΚΟΎ
ΘΕΟΥ στὴν Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν, δηλ. στὴν Ἄνω Ἱερουσαλὴμ .
Σεβαστὲ Πατέρα φαίνεται ὅτι βρισκόμαστε στὸ τέλος πρὸς ἀνάκτηση
τοῦ Ποθούμενου καὶ αὐτὸ ἐξηγεῖ τὸν ἀπηνῆ
πνευματικὸ πόλεμο ποὺ ξέσπασε κατὰ τῶν λεγομένων τοῦ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΙΣΙΟΥ στὶς ἡμέρες
μας. Μᾶλλον ὁ Γέροντας ἐννοοῦσε αὐτὸ τὸ
περιβάλλον γιὰ τὶς ἡμέρες μας στὸ ἰδιόγραφο
σημείωμα του "ΣΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ" καὶ τὸ
χαρακτήριζε σὰν δαιμονικὴ μπόρα.
Σεβαστὲ Γέροντα, μπόρα εἶναι καὶ θὰ περάσει. Ὅμως τόσο πολὺ
στενοχωρήθηκα ποὺ δὲν μπορῶ νὰ πιστέψω ὅτι οἱ παραπάνω λόγοι ἐξῆλθαν ἀπὸ
θεόπνευστο στόμα Ἁγιορείτη Μοναχοῦ.
Τέλος πάντων νὰ μὲ συγχωρεῖτε. Ἀλλὰ ἐγὼ θὰ σᾶς εὐχηθῶ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ καὶ μὲ τὸ καλὸ στὴν ΠΟΛΗ! Φυσικὰ
σὲ ὅποια Πόλη ἐννοεῖται!