19 Μαρ 2013

ΠΑΜΕ νὰ μάθουμε τί ἔγινε τὸ 1821

Ἡ ἀπάντηση στοὺς διαστρεβλωτὲς τῆς Ἑλληνικῆς μας Ἱστορίας
Γράφει ὁ Κωνσταντῖνος Χολέβας, Πολιτικὸς Ἐπιστήμων 
ΠΑΜΕ σὰν ἄλλοτε! Τὸ ΚΚΕ, ἀντὶ νὰ ζητήσει συγγνώμην γιὰ τὴν ἄθλια θέση ποὺ κράτησε ἀπὸ τὸ 1924 ἕως τὸ 1949 ὑπὲρ τῆς ἀποσχίσεως τῆς Μακεδονίας καὶ τῆς Θράκης ἀπὸ τὴν Ἑλλάδα, ἔβαλε τοὺς συνδικαλιστὲς τοῦ ΠΑΜΕ νὰ ξαναγράψουν τὴν ἱστορία τοῦ 1821 μὲ μαρξισμὸ καὶ θράσος. 
Σὲ μία ἐποχὴ ποὺ ἡ οἰκονομικὴ κρίση καθιστὰ ἀπαραίτητη τὴν ἐθνικὴ ὁμοψυχία, οἱ νοσταλγοὶ τοῦ Στάλιν ἑνώνουν τὶς δυνάμεις τους μὲ τοὺς ἐθνοαποδομητὲς ἄλλων ἰδεολογιῶν καὶ συμπλέουν μὲ τοὺς διεθνεῖς κερδοσκόπους-χρηματιστές, οἱ ὁποῖοι θέλουν νὰ ξαναγράψουν τὴν ἱστορία τῶν Βαλκανίων εἰς βάρος τῶν ἐθνικῶν μας δικαίων. 
Ἡ προκήρυξη τῶν ἐκπαιδευτικῶν τοῦ ΠΑΜΕ πρὸς τοὺς μαθητὲς βρίθει ἱστορικῶν λαθῶν καὶ φανατισμοῦ. Γιὰ τὸν μὲν φανατισμὸ ἂς λάβουν τὰ μέτρα τους οἱ γονεῖς τῶν παιδιῶν καὶ οἱ ὑπεύθυνοι τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας. Ἀλλὰ γιὰ τὶς ἱστορικὲς ἀνακρίβειες καλὸν εἶναι νὰ θυμίσουμε ὁρισμένα γεγονότα στὸν λίγο χῶρο ποὺ διαθέτουμε: 
Ἀμφισβητοῦν τὸν Παλαιῶν Πατρὼν Γερμανὸ καὶ τὴν ἡμερομηνία κηρύξεως τῆς... Ἐθνεγερσίας. Ο Θ. Κολοκοτρώνης, ὁ κληρικὸς Ἀμβρόσιος Φραντζὴς καὶ ἄλλοι ποὺ παρέστησαν στὴ σύσκεψη τοῦ Αἰγίου (Βοστίτσας) στὰ τέλη Ἰανουαρίου 1821 βεβαιώνουν ὅτι ἦταν ὁμόφωνη ἀπόφαση τῆς Φιλικῆς Ἐταιρίας νὰ ἀρχίσει ἡ ἐξέγερση στὸν Μωριὰ τὴν ἡμέρα τοῦ Εὐαγγελισμοῦ. Οἱ ἴδιοι οἱ πρωτεργάτες ἤθελαν νὰ τονίσουν τὴ σύνδεση Ἑλληνισμοῦ καὶ Ὀρθοδοξίας καὶ νὰ ἐπικαλεσθοῦν τὴν εὐλογία τῆς Παναγίας. Ὅμως μετὰ ἀπὸ 400 χρόνια δουλείας τὸ καζάνι ἔβραζε καὶ ἡ ἔκρηξη ἔγινε λίγες ἡμέρες πρὶν ἀπὸ τὴν καθορισμένη ἡμερομηνία. Ἀπὸ τὶς 14-16 Μαρτίου γύρω ἀπὸ τὰ Καλάβρυτα συνάπτονται συγκρούσεις Ἑλλήνων μὲ φοροεισπράκτορες τῶν Τούρκων, ἐνῶ στὴν Ἁγία Λαύρα εἶναι κλεισμένοι οἱ πρόκριτοι μὲ τὸν Ἀρχιεπίσκοπο τῆς Πάτρας Γερμανὸ καὶ τὸν Ἐπίσκοπο Κερνίτσης καὶ Καλαβρύτων Προκόπιο. Στὶς 17 Μαρτίου ἡ Μονὴ πανηγυρίζει, διότι ἐκεῖ φυλάσσεται ἡ κάρα τοῦ Ἁγίου Ἀλεξίου. Τὴν πανηγυρικὴ ἐκείνη ἡμέρα ὁ Παλαιῶν Πατρὼν Γερμανὸς λειτουργεῖ καὶ κηρύσσει τὴν Ἐπανάσταση. Τὴν ἴδια ἡμέρα καὶ οἱ Μανιάτες κηρύσσουν τὴν Ἐπανάσταση στὴν Ἀρεόπολη. Ὁ Γερμανὸς κατεβαίνει μὲ τὸ ἄλογο πρὸς τὴν Πάτρα καὶ ἀνήμερα τοῦ Εὐαγγελισμοῦ εὐλογεῖ ξανὰ τὸ λάβαρο στὴν πλατεία Ἁγίου Γεωργίου. Τὴν ἑπόμενη ἡμέρα ὁ ἴδιος μαζὶ μὲ τὸν Προκόπιο καὶ τοὺς προκρίτους ἀποστέλλουν τὴ διακήρυξη τῆς Ἀνεξαρτησίας στοὺς Προξένους τῶν Μεγάλων Δυνάμεων. 
Γιὰ τὰ γεγονότα τῆς Ἁγίας Λαύρας μαρτυρίες ἔχουμε ἀπὸ τὸν Γάλλο Πρόξενο Πουκεβίλ, τὸν Κανέλλο Δεληγιάννη, ἀπὸ δημοσιεύματα γαλλικῶν καὶ ἀγγλικῶν ἐφημερίδων (LΕ CONSTITUTIONNNEL, LONDON TIMES) τοῦ Ἰουνίου 1821 κ.α.. Γιὰ τὰ γεγονότα τῆς Πάτρας γράφουν πάλι ὁ Πουκεβίλ, ὁ Σπυρίδων Τρικούπης κ.α. Τὸ 1872 ἡ Ἐπιτροπὴ Ἐκδουλεύσεων τῆς Βουλῆς τῶν Ἑλλήνων ἀνεκήρυξε τὸν Παλαιῶν Πατρὼν Γερμανὸ ὡς τὸν πρῶτο ποὺ κήρυξε τὴν Ἐπανάσταση καὶ οὐδεὶς διαμαρτυρήθηκε, δεδομένου ὅτι ζοῦσαν ἀρκετοὶ ἀπὸ τοὺς ἀγωνιστὲς τοῦ 1821. 
Γράφει τὸ ΠΑΜΕ ὅτι ἦταν ταξικὴ ἐπανάσταση. Ὄχι, ἦταν ἐθνικὴ καὶ θρησκευτική. Τὸ ξεκαθαρίζει ὁ Θ. Κολοκοτρώνης γράφοντας ὅτι «ἡ ἐπανάσταση ἡ ἐδική μας δὲν ἦταν σὰν τὲς ἄλλες», ἐννοώντας ὅτι δὲν ἐμοίαζε μὲ τὴν ἐμφύλια Γαλλικὴ Ἐπανάσταση. Τὸ γράφουν σαφῶς καὶ ὅλα τὰ ἐπίσημα κείμενα τοῦ Ἀγῶνος ξεκινώντας ἀπὸ τὴν προκήρυξη τοῦ Ἀλεξάνδρου Ὑψηλάντη: ΜΑΧΟΥ ΥΠΕΡ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΟΣ. 
Περίεργη εἶναι ἡ ἐμμονὴ σὲ ναῦτες ποὺ μιλοῦσαν ἀρβανίτικα. Οἱ Ἀρβανίτες εἶναι δίγλωσσοι Ἕλληνες ποὺ κατέβηκαν ἀπὸ τὸ Ἄρβανον τῆς Β. Ἠπείρου. Μετὰ τὴν Ἅλωση οἱ Ἀρβανίτες ποὺ κατέφυγαν στὴν Βενετικὴ Δημοκρατία δηλώνουν ὅτι εἶναι nationis graecae, δηλαδὴ ἑλληνικῆς ἐθνικότητος. Ἡ διαφορετικὴ διάλεκτος δὲν ἀλλοιώνει τὴν ἑλληνικὴ συνείδηση. Αὐτὸ τὸ βλέπουμε καὶ μὲ τοὺς τουρκόφωνους Ἕλληνες τῆς Καππαδοκίας καὶ μὲ τοὺς Σλαβόφωνους Μακεδονομάχους ποὺ ἀγωνίσθηκαν ὑπὲρ τοῦ Ἑλληνισμοῦ. 
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, 19/3/2013

24 σχόλια:

  1. Μπράβο! Να ανεβάζετε κι άλλα τέτοια ντοκουμέντα, ώστε και εμείς οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί που δεν ανήκουμε στο "προοδευτικό" ΠΑΜΕ να ξέρουμε τι να απαντάμε στους σύγχρονους μισέλληνες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν θα έπρεπε οι εκπαιδευτικοί να τα γνωρίζουν αυτά ήδη ώστε να μην αφήνουν κανένα να διαλαλεί ανακρίβειες που έχουν σκοπό το πλήγμα του Έθνους;

      Διαγραφή
  2. Το Γενάρη του '21 ο Παπαφλέσσας φτάνει στην Πελοπόννησο. «Οι τρανοί προεστοί και ο Δεσπότης Παλαιών Πατρών Γερμανός, που ήταν από καιρό μυημένος στην Εταιρία, άμα έμαθαν τον ερχομό του Παπαφλέσσα δεν ήξεραν τι να κάνουν. Επεσαν λοιπόν του πεθαμού» (Γ. Κορδάτος, στο ίδιο). Λίγες μέρες αργότερα στη Βοστίτζα (Αίγιο) έγινε μια συνάντηση μεταξύ των προυχόντων, του Π. Π. Γερμανού και του Παπαφλέσσα, όπου για μια ακόμη φορά φαίνεται ο αντιδραστικός ρόλος του Δεσπότη. Εκεί ο Φλέσσας τους ενημερώνει πως όλα είναι έτοιμα για να αρχίσει η Επανάσταση. Προύχοντες και Γερμανός αντιδρούν. Σύμφωνα με μαρτυρίες της εποχής («Απομνημονεύματα Φωτάκου», «Απομνημονεύματα Γερμανού», Φραντζή «Επίτομ. Ιστορία Αναγεν. Ελλάδος» κλπ.), εκτυλίχτηκε διάλογος στον οποίο ο Γερμανός αποκαλεί τον Παπαφλέσσα απατεώνα, εξωλέστατο και μιαρό.
    Και ο Γ. Καρανικόλας στο έργο «Ρασοφόροι», αφού παίρνει υπόψη τα παραπάνω ιστορικά γεγονότα, καταλήγει: «Ο Παλαιών Πατρών Γερμανός δεν κήρυξε την Επανάσταση. Σύρθηκε στην Επανάσταση, γιατί δεν μπορούσε να κάνει αλλιώς, φοβούμενος μη χάσει το κεφάλι του».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο θρύλος της Αγίας Λαύρας
    Το οθωνικό διάταγμα, με το οποίο ορίστηκε αυθαίρετα η έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης του Εικοσιένα στις 25 Μαρτίου, αργότερα, μετά από χρόνια, το συμπλήρωσαν τόσο η κληρική παράδοση, όσο και η λόγια παράδοση των προκρίτων και ολοκλήρωσαν έτσι την πλαστογράφηση του Εικοσιένα. Αυτές τοποθέτησαν την επανάσταση στη μονή της Αγίας Λαύρας των Καλαβρύτων και επέλεξαν τον επίσκοπο Παλαιών Πατρών Γερμανό να υψώνει τη σημαία της Επανάστασης στη μονή αυτή, στις 25 Μαρτίου. Αυτό είναι ένα ιστορικό ψέμα, που έγινε θρύλος. Γιατί είναι ιστορικά εξακριβωμένο ότι η Επανάσταση άρχισε πριν τις 25 Μαρτίου και ότι ο Π. Π. Γερμανός δε σήκωσε τη σημαία της Επανάστασης στη μονή της Αγίας Λαύρας στις 25 Μαρτίου, γιατί την ημέρα αυτή δε βρισκόταν στην Αγία Λαύρα, αλλά στα Νεζερά (Αίγιο) της Αχαΐας, όπως ο ίδιος γράφει στα απομνημονεύματά του. Αλλά και τα τεκμήρια που υπάρχουν διαψεύδουν το θρύλο αυτό, καθώς και οι ιστορικοί της εποχής εκείνης Σ. Τρικούπης, Ι. Φιλήμων, G. Finlay

    Διαβάστε περισσότερα: O μύθος της 25ης Μαρτίου 1821 και της Αγίας Λαύρας | Πάρε-Δώσε http://www.pare-dose.net/174#ixzz2O0GyH8N2

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μας παραπεμπεις να διαβασουμε ενα λινκ....
      Το αρθρο για το οποιο κανεις το σχολιο, το διαβασες;
      Γραφει ξεκαθαρα πως η επανασταση ξεκινησε στης 17 Μαρτιου που η μονη πανηγυριζε!
      Τι ακριβως θελεις να μας πεις με τα σχολια σου;
      Το αποτελεσμα δεν αλλαζει..εκτος και αν.. θελεις να δημιουργησεις εντυπωσεις...

      Διαγραφή
  4. Ἡ Ἐπανάσταση ἦταν ταξική, διότι ὁ Σκουφᾶς, ὁ Τσακάλωφ καὶ ὁ Ξάνθος ἦσαν Κομμουνιστές;, ὅπως ἦταν καὶ ὁ Παππαφλέσσας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εναι φυσικό ο Επίσκοπος που έχει την ευθύνη χιλιάδων ψυχών να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικός οταν μάλιστα η ερ'ημωση του Μοριά με τις φρικώδεις σφαγές και την προδοσία του ''ξανθού γένους"στην επανάσταση του 1770 ήταν πολύ πρόσφατα.Εξ άλλου όπως παραδέχονται και οι πολέμιοι του,ο Γερμανός ήταν μέλος της Φιλικης Εταιρίας στην οποία μόνον ελάχιστοι αγνοί εκλεκτοί και θερμοί πατριώτες ανήκαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. To χειρότερο και το πιο αηδιαστικό με αυτή την κομμουνιστική προκήρυξη είναι η τελευταία της φράση :

    "Ούτε στον πόλεμο, ούτε στην ειρήνη οι Έλληνες δεν ήταν όλοι μαζί".

    Λόγος διχαστικός, λόγος εμφυλιοπολεμικός, λόγος ανθελληνικός.

    Αμετανόητοι εθνοπροδότες οι κομμουνιστές.

    Ο ίδιος ο Κολοκοτρώνης τους διαψεύδει στα Απομνημονεύματά του, όπως και ο Φωτάκος και ο Μακρυγιάννης.

    ΟΛΟΙ τονίζουν τον Εθνικοθρησκευτικό χαρακτήρα της Επανάστασης.

    Στα Τρίκορφα, όταν οι πολεμιστές ξεσηκώθηκαν κατά των προκρίτων και ήθελαν να τους σκοτώσουν, ο ίδιος ο Κολοκοτρώνης τους απέτρεψε λέγοντας ότι δεν πρέπει να δείξουμε στην Ευρώπη ότι πήραμε τα όπλα για να σκοτωθούμε μεταξύ μας, αλλά για να διώξουμε τον Τούρκο.

    Ο Φωτάκος και ο Μακρυγιάννης τονίζουν ξεκάθαρα τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Εκκλησίας και των κληρικών στον Αγώνα.

    Ο Φωτάκος γράφει χαρακτηριστικά ότι οι Επίσκοποι είχαν δώσει εντολές στους ιερείς των χωριών να λένε στους Έλληνες - κατά την εξομολόγηση - ότι ΔΕΝ είναι αμαρτία να σκοτώσεις Τούρκο για την ελευθερία της Πατρίδας, και οι παπάδες πήραν πρώτοι τα όπλα.

    Όσο για τον Παλαιών Πατρών Γερμανό, ήταν από τα παλαιότερα μέλη της Φιλικής Εταιρείας και θερμότατος πατριώτης.

    Οι χαρακτηρισμοί του για τον Παπαφλέσσα ΔΕΝ οφείλονταν στο ότι ο Γερμανός ήταν αντίθετος στην Επανάσταση, αλλά στο ότι είχε καταλάβει ότι ο Παπαφλέσσας έλεγε ψέμματα περί βοήθειας από τον Τσάρο και φοβόταν ότι ο παρορμητικός Παπαφλέσσας θα χαλάσει το σχέδιο της Εταιρείας.

    Όταν ο Γερμανός βεβαιώθηκε ότι η Αρχή - δηλ. ο Αλέξανδρος Υψηλάντης - είχε δώσει το πράσινο φως για την Επανάσταση, δεν δίστασε να πει το ΝΑΙ στην Μονή της Αγίας Λαύρας στις 17 Μαρτίου του 1821.

    Άρα ο Γερμανός ΟΝΤΩΣ ήταν στην Αγία Λαύρα στις 17 Μαρτίου, και αυτό το γεγονός εορτάζεται εκεί κάθε χρόνο.

    Η Καλαμάτα είχε ήδη ελευθερωθεί στις 23 Μαρτίου.

    Απλά για συμβολικούς λόγους - για να συμπίπτει η Εθνική με την Θρησκευτική Επέτειο - καθιερώθηκε αργότερα η 25η Μαρτίου ως Ημέρα κηρύξεως του Αγώνος.

    Αυτή είναι η δήθεν "μεγάλη αποκάλυψη" των κομμουνιστών ;;;

    Αδιάβαστοι, ανθέλληνες και αμετανόητοι κομμουνιστές, τα ψέμματά σας και το δηλητήριό σας ΔΕΝ θα περάσουν !

    Εμείς έχουμε ΕΛΛΗΝΕΣ Ήρωες και Μάρτυρες, ενώ εσείς είστε θλιβεροί νοσταλγοί και υμνητές του ανθέλληνα σφαγέα Στάλιν.

    Θλιβερά σταλινικά απολιθώματα, ο λαός σύντομα θα σας στείλει οριστικά στα ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ της Ιστορίας !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η ηγεσία της επίσημης Εκκλησίας και στον ελλαδικό χώρο, όπως και το Φανάρι, ήταν εχθρός της Επανάστασης. Ο συγγραφέας της «Ελληνικής Νομαρχίας», «Ανώνυμος Ελλην», «ξεσκεπάζει και μαστιγώνει αλύπητα τους εχθρούς της Επανάστασης, τους εκμεταλλευτές του λαού, τον κλήρο, τους Φαναριώτες, τους κοτζαμπάσηδες», (Νίκου Μπελογιάννη, «Κείμενα από την απομόνωση»). Είναι επίσης χαρακτηριστικοί οι διάλογοι του Παπαφλέσσα με τους κοτζαμπάσηδες και τον Παλαιών Πατρών Γερμανό στο Αίγιο (τότε Βοστίτσα), στις 26 Γενάρη 1821, όταν, ως πληρεξούσιος του Αλέξανδρου Υψηλάντη, τους συνάντησε στο σπίτι του Αντρέα Λόντου, προκειμένου να τους πείσει να συμμετάσχουν στην Επανάσταση. Ο Παλαιών Πατρών Γερμανός αρνιόταν την επανάσταση, ρωτώντας: «Πού πολεμοφόδια; Πού όπλα; Πού χρήματα πολυάριθμα; Πού στρατός πεπαιδευμένος; Πού στόλος εφοδιασμένος;». Για να καταλήξει: «... Αλλ' εις την εποχήν ταύτην οποία δείγματα θετικότητας έχομεν, διά να πιστεύσωμεν όσα λέει ο Δικαίος και όσα γράφει ο Υψηλάντης;». Ενώ ο Σωτήρης Χαραλάμπης είπε: «... πιστεύω πως η Ρωσία, όπου έχει την ίδια θρησκεία μ' εμάς, θα συντροφέψει τον Υψηλάντη με στρατεύματα... Μα εμείς εδώ, αφού ξεκάνουμε τους Τούρκους, σε ποιον θα παραδοθούμε; Ποιον θα 'χουμε ανώτερο; Ο ραγιάς, αφού πάρει τα όπλα, δε θα μας ακούει πια και δε θα μας σέβεται και θα πέσουμε στα χέρια εκείνου, που δεν μπορεί να κρατήσει το πιρούνι να φάει! (σ.σ. αυτός ήταν ο Νικήτας Φλέσας, αδελφός του Παπαφλέσσα). Κάλλιο οι Τούρκοι κι ο ραγιάς υπόδουλος, παρά λεύτερο έθνος με το λαό να 'χει δικαιώματα»! Αυτό ήταν το πραγματικό τους πρόβλημα. Ο επαναστατημένος λαός, με τα όπλα, θα αφαιρούσε τα προνόμια των κοτζαμπάσηδων, θα αποκτούσε ο ίδιος δικαιώματα.
    «Η έξοδος του Μεσολογγίου» (πίνακας του 19ου αιώνα)

    Αλλά ο Παπαφλέσσας, τους δίνει την πρέπουσα απάντηση: «Η επανάσταση είτε θέτε είτε όχι θα γίνει! Πάρτε το απόφαση. Αν εσείς γυρεύετε να την εμποδίσετε, εγώ πήρα προσταγή από την Αρχή να ξεσηκώσω το λαό και να την κάνω. Και τότες όποιον βρουν ξαρμάτωτο οι Τούρκοι, ας τον κόψουν...». Για να του ανταπαντήσει ο Παλαιών Πατρών Γερμανός: «Είσαι απατεώνας, άρπαγας, εξωλέστατος!» (Αμβρόσιος Φραντζής «Επιτομή της ιστορίας της αναγεννηθείσης Ελλάδας, τ. α', σελ. 98).
    Αλλά δεν είναι μόνο αυτά. Το Πατριαρχείο, όχι μόνο δεν ...«ευλόγησε» την Επανάσταση, αλλά αντιθέτως προχώρησε ακόμη και στον αφορισμό των ηγετών της. Ο ανώτερος κλήρος, όχι μόνο δεν ύψωσε το λάβαρο, αλλά αντιθέτως με επιστολές του ίδιου του Πατριάρχη Γρηγορίου Ε', φρόντισε να καταδικάσει ως ...διαβολική πράξη την όποια προσπάθεια ξεσηκωμού του λαού και να αφορίσει τους ηγέτες της. Και στη διάρκεια της τουρκοκρατίας η ηγεσία του κλήρου το μόνο που κοίταξε να υπηρετήσει ήταν τα δικά του συμφέροντα.
    Ο ανώτερος κλήρος στη διάρκεια της Τουρκοκρατίας είχε τεράστια εξουσία, κοσμική και πνευματική, χάρη στις ίδιες τις διατάξεις των Σουλτάνων. Χαρακτηριστικά είναι τα όσα γράφει ο Γ. Κορδάτος στο έργο του «Η Κοινωνική Σημασία της Ελληνικής Επαναστάσεως του 1821»: «Κατά το καθιερωθέν νέον καθεστώς εις την εσκλαβωθείσαν Βαλκανικήν ο Πατριάρχης ήτο ο ανώτατος άρχων των ραγιάδων, ο απόλυτος ρυθμιστής των εκκλησιαστικών και θρησκευτικών ζητημάτων, με δικαιώματα μάλιστα δικαστικά εις περιπτώσεις αφορώσας το ιδιωτικόν δίκαιον. Ετσι ο ανώτερος κλήρος απέκτησεν εξουσίαν μεγαλυτέραν από εκείνην που είχε πρωτύτερα εις τον καιρόν της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Η άρχουσα τάξη, μετά την επανάσταση και τη δημιουργία του ελληνικού αστικού κράτους, δεν ήταν ενιαία (αυτό ως φαινόμενο είναι αντικειμενικό, υπάρχουν διαφορετικά τμήματα στο εσωτερικό κάθε κοινωνικής τάξης, αλλά δεν είναι μόνο αυτό ή κυρίως αυτό). Οι κινητήριες δυνάμεις της επανάστασης (έμποροι, καραβοκυραίοι, μικροβιοτέχνες, αγροτιά με μικρό ελεύθερο κλήρο, και ο λαός, οι στρατιωτικοί - κλέφτες που προέρχονταν από την αγροτιά) είχαν κοινό συμφέρον την εθνική απελευθέρωση και συγκρότηση του ελληνικού έθνους - κράτους, κόντρα στους αντιδραστικούς κοτζαμπάσηδες και την επίσημη Εκκλησία, που αρχικά ήταν εχθροί της επανάστασης, ταυτιζόμενοι με την οθωμανική εξουσία. Οι οποίοι όμως, φαίνεται, ήρθαν σε συμβιβασμό με τα προοδευτικά, από τη σκοπιά των κοινωνικών μετασχηματισμών, αστικά τμήματα της μετέπειτα άρχουσας τάξης, προκειμένου να συμμετάσχουν στην εξουσία, ή και να την καταλάβουν εξ ολοκλήρου. Και που σε τελευταία ανάλυση, με την έναρξη και εξέλιξή της, αυτός ο συμβιβασμός δεν ολοκληρώθηκε με «ειρηνικό τρόπο», λόγω των οξύτατων μεταξύ τους αντιθέσεων. Οι εμφύλιες συγκρούσεις κατά τη διάρκεια της επανάστασης, έκφραση διαφορετικών ταξικών συμφερόντων και συμμαχιών, αλλά και των σχέσεων διαφόρων μερίδων της μετέπειτα άρχουσας τάξης με τα διαφορετικά συμφέροντα ξένων κρατών (Αγγλία, Γαλλία, Ρωσία), ήταν ένα από τα χαρακτηριστικά της επανάστασης των Ελλήνων. Ετσι, οι εμφύλιες συγκρούσεις αντανακλούσαν τις αντιπαραθέσεις στο εσωτερικό της υπό διαμόρφωση αστικής ελληνικής κοινωνίας και μάλιστα στην ιστορική στιγμή της πορείας για τη δημιουργία του εθνικού κράτους. Αντιθέσεις που βεβαίως προϋπήρχαν στους κόλπους της παλιάς φεουδαρχικής κοινωνίας της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
    Για παράδειγμα, σοβαρές αντιθέσεις εμφανίστηκαν ανάμεσα στους προκρίτους (Ζαΐμηδες, Λόντοι, Δεληγιανναίοι) και τους στρατιωτικούς (Κολοκοτρώνης) της Πελοποννήσου. Οι πρόκριτοι βλέπουν ότι τα προνόμιά τους απειλούνται από ανερχόμενες δυνάμεις και δεν το ανέχονται. Επίσης, το 1824 είχαν διαμορφωθεί δυο παρατάξεις (έμποροι και πρόκριτοι, η μία, και μεγαλοκαπεταναίοι, κυρίως Πελοποννήσιοι, η άλλη). Τις αντιθέσεις τους θα τις λύσουν με τα όπλα. Οι συγκρούσεις μεταξύ τους ξεκινούν τον Οκτώβρη του 1824 με την άρνηση των κατοίκων της Αρκαδίας να πληρώσουν φόρους, γεγονός που η τότε κυβέρνηση το αντιμετώπισε στέλνοντας εκεί 500 οπλισμένους Ρουμελιώτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
    Σ. Τρικούπη: «Ιστορία της Ελληνικής Επαναστάσεως».
    Γεωργίου Φίνλεϊ: «Ιστορία της Ελληνικής Επαναστάσεως».
    Ζεύγου Γιάννη: «Νεοελληνική Ιστορία». Μέρη Α΄ και Β΄.
    Χάου Σάμουελ Γκρίντλεϊ: «Ιστορική σκιαγραφία της Ελληνικής Επανάστασης». Εκδόσεις «Εκάτη», Αθήνα 1997.
    Κρεμμυδάς Βασίλης: «Εισαγωγή στην Ιστορία της Νεοελληνικής κοινωνίας (1700-1821)». Εκδόσεις «Εξάντας», Αθήνα 1988.
    Μάουρερ Γκέοργκ Λούντβιχ: «Ο Ελληνικός Λαός - Δημόσιο, Ιδιωτικό και Εκκλησιαστικό Δίκαιο από την έναρξη του αγώνα για την ανεξαρτησία ως την 31η Ιουλίου 1834». Εκδόσεις «Αφών Τολίδη», Αθήνα 1976.
    Πετρόπουλου Ι. Α. - Κουμαριανού Αικ.:«Η θεμελίωση του Ελληνικού κράτους, Οθωνική περίοδος 1833-1843».Εκδόσεις «Παπαζήση», Αθήνα 1982.
    Ροτζώκου Νίκου: «Επανάσταση Εμφύλιος στο Εικοσιένα». Εκδόσεις «Πλέθρον/Δοκιμές», Αθήνα 1997.
    Σακελλαρόπουλου Θ.: «Οι κρίσεις στην Ελλάδα 1830-1857. Οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές όψεις». Τόμοι Α΄ και Β΄. Εκδόσεις «Κριτική», Αθήνα 1994.
    Αυγητίδη Κ.: Ε«Η Ρωσία και ο εθνικοαπελευθερωτικός αγώνας του ελληνικού λαού».Εκδόσεις «Σύγχρονη Εποχή», Αθήνα 2000.
    Ερενμπουργκ Ηλία: «Γράκχος Μπαμπέφ: Ο υπερασπιστής του Λαού». Εκδόσεις «Ηριδανός».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλες οι "πηγές" που παραθέτεις είναι κομμουνιστικές ( Μπελογιάννης, Ζεύγος, Αυγητίδης, Ροτζώκος, Έρενμπουργκ ) , ο γνωστός ανθέλληνας Φίνλευ και ο γνωστός φιλοβρετανός και αντιρώσος Τρικούπης.

      Τα Απομνημονεύματα των ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ ( Κολοκοτρώνης, Μακρυγιάννης, Φωτάκος, Κασομούλης ) τα αγνοείς σκοπίμως διότι σου χαλάνε την σούπα.

      Πήγαινε στον ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ ή στην ΑΥΓΗ να τα πεις αυτά, διότι εδώ δεν περνάνε.

      Διαγραφή
    2. Αγαπητέ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΕ ,οι κομμουνιστές ήταν από την ίδρυση τους φύσει και θέσει άθεοι και ανθέλληνες!
      Οι προδοσίες τους και τα εγκλήματα τους το ομολογούν. Μικρά-Ασία 1922, γράφει ο Ριζοσπάστης της εποχής:" δεν λυπηθήκαμε για την αστικο-τσιφλικάδικη ήττα στη Μικρά Ασία ,αλλά και την επιδιώξαμε", Δεκέμβρης 1944,
      Ανταρσία 1946-1949 κλπ. Τώρα θα αλλάξουν;
      Δικαίως ο Γεωγ. Παπανδρέου τους είχε αποκαλέσει από την τότε Βουλή ως "το κόμμα του εγκλήματος και της προδοσίας"...
      Το κακό είναι ότι οι σταλινικοί ως ..." δημοκράτες" κάνουν ελεύθερα την προπαγάνδα τους σε σχολεία και Πανεπιστήμια, δηλητηριάζοντας τις ψυχές των νεαρών μαθητών.
      Χρέος όλων των πραγματικών Ελλήνων είναι να ξεσκεπάζουν τα ανθελληνικά σταλινικά σαπρόφυτα και να αποκρούν την προπαγάνδα τους...
      Η οικογένεια πρώτα από όλα και έπειτα η Εκκλησία. Όσοι βέβαια Ιεράρχες έμειναν πιστοί στα ελληνορθόδοξα νάματα....

      Διαγραφή
  10. Ο Κολοκοτρώνης, ο Υψηλάντης, ο Σούτσος, ο Ρήγας, ο Ανδρούτσος, ο Καραϊσκάκης, οι Σουλιώτες και μια πλειάδα ακόμη από επώνυμα και ανώνυμα παλικάρια περιμένουν καρτερικά κάτω από το χώμα την άρση του αφορισμού τους. Ο φοβερός αφορισμός ήταν ένα τρομακτικό όπλο, πολύ συνηθισμένο και αποτελεσματικό μέσο για να κρατηθούν οι Ελληνες, υποτελείς και ραγιάδες στους Τούρκους για 400 χρόνια. Οι απλοϊκοί άνθρωποι περισσότερο έτρεμαν τον αφορισμό και από τον ίδιον το θάνατο. Ακόμη κι αυτός, ο χαλκέντερος και πολύπαθος Κολοκοτρώνης δεν άντεξε τον αφορισμό του Γρηγορίου του Ε΄ στα 1806. Οταν τον επόμενο χρόνο, στα 1807 βρέθηκε κουρσάρος πλέον στη Χαλκιδική, έστειλε ένα μήνυμα στον εξόριστο τότε, από τον σουλτάνο, στο Αγιον Ορος, Γρηγόριο τον Ε΄ που του 'γραφε ότι εκείνος τον κατάντησε έτσι: «Εσύ μου 'γραψες την προδοσία στο χαρτί αλλά εγώ θα σου τη γράψω στο κούτελο». Η απάντηση του πρώην αλλά και μελλοντικού Πατριάρχη ήταν ότι όλα έγιναν «κατά θείαν παραχώρησιν»!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Το παραμύθι ότι στην Αγία Λαύρα υψώθηκε δήθεν το λάβαρο του '21 και άρχισε η Επανάσταση, ο Miller τη θεωρεί «παράδοσιν ποιητικήν». Ο Φιλήμων την αποκαλεί «παχυλόν ψεύδος». Ο Σπυρίδων Τρικούπης γράφει: «Ψευδής είναι η εν την Ελλάδι επικρατούσα ιδέα ότι εν τη Μονή της Αγίας Λαύρας ανυψώθη κατά πρώτον η σημαία της Ελληνικής Επανάστασης». Τέλος, ο Finley υποστηρίζει: «Επικρατεί γενική γνώμη στην Ελλάδα ότι φθάνοντας στη Μονή της Αγίας Λαύρας οι προύχοντες και οι δεσποτάδες κηρύξανε την επανάσταση. Αυτό δεν είναι σωστό. Επιδιώκανε να καθησυχάσουνε τις υποψίες των Τούρκων στα Καλάβρυτα και στη Βοστίτσα».
    Αν όντως είχε ανυψωθεί το περίφημο λάβαρο της επανάστασης αυτό θα το μνημόνευε στα απομνημονεύματά του, που έγραψε λίγα χρόνια αργότερα, ο Π.Π. Γερμανός. Αν είχε έστω και ίχνος αλήθειας το ευφάνταστο αυτό μύθευμα, τότε και μόνον αυτή η πράξη του Π.Π. Γερμανού θα ξέπλενε όλα του τα ανομήματα και θα τον συγχωρούσαμε για όλες τις αθλιότητες που μέχρι τότε και αργότερα διέπραξε στη ζωή του. Αντίθετα, για τον Λεωνίδα του '21, δηλαδή τον Παπαφλέσσα, γράφει με εμπάθεια και φανερή περιφρόνηση στα απομνημονεύματά του: «Γρηγόριος τις, Δικαίος λεγόμενος, αλιτήριος, απατεών, εξωλέστατος και ασυνείδητος περί μηδενός άλλου φροντίζων ειμή τίνι τρόπω να ερεθίσει την ταραχήν (βλέπε Επανάσταση) του έθνους διά να πλουτίσει εκ των αρπαγών».
    Από έγγραφα του γενικού αρχείου του κράτους που έφερε στην επιφάνεια ο Ε. Πρωτοψάλτης, αποδεικνύεται ότι το 1851 γίνεται πρώτη φορά λόγος για το λάβαρο και σε καμία περίπτωση δε θα το σήκωνε ένας παρακοιμώμενος των Τούρκων, τουρκοχριστιανός και τουρκολάτρης όπως ο Π.Π. Γερμανός, ο οποίος μόνο σε ένα πεδίο διέπρεψε, αυτό της τοκογλυφίας. Δάνειζε με βαρύτατο επιτόκιο (15%) ακόμη και σε μοναστήρια και εκκλησίες της δικαιοδοσίας του. Τύφλα να 'χουν όλοι οι σύγχρονοι Γούκοι. Αν και βαθύπλουτος, το όνομά του απουσιάζει απ' όλους τους εράνους που έγιναν για την Επανάσταση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ως προς την ιδεολογία της η Επανάσταση δεν μπορεί παρά να συμβαδίζει με την εποχή της. Εμπνέεται από τις ιδέες της ανερχόμενης αστικής τάξης διεθνώς. Κατ' αρχήν εμπνέεται από τη Γαλλική Επανάσταση. "Η Γαλλική Επανάστασις και ο Ναπολέων - λέει ο Κολοκοτρώνης - έκαμε, κατά τη γνώμη μου, να ανοίξουν τα μάτια του κόσμου" ("Απομνημονεύματα", εκδόσεις Μέρμηγκας, τόμος 1ος, σελ. 275). Εμπνέεται όμως και από το κίνημα των Καρμπονάρων στην Ιταλία, τους Δεκεμβριστές στη Ρωσία κ. ο. κ. (Λ. Στρίγκου: "Η Επανάσταση του '21", εκδόσεις Θεμέλιο 1966, σελ. 40-41).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. «οι κληρικοί φοβούμενοι μήπως η Ελλάς δουλωθεί από τους Δυτικούς, όχι πολιτικώς αλλά θρησκευτικώς... έφεραν εμπόδια εις την ελευθερίαν των Ελλήνων», μας πληροφορεί ο υπασπιστής του Κολοκοτρώνη Φωτάκος

    . Φωτάκου, Απομνημονεύματα περί της ελληνικής επαναστάσεως, Αθήναι 1955, 454.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ο Φωτάκος στα απομνημονεύματά του αναφέρει ότι το Φλεβάρη του 1823 σ' ένα γεύμα που είχαν ο Ανδρούτσος με τον Κολοκοτρώνη στην Τριπολιτσά, ο πρώτος υπογράμμισε στον δεύτερο πόσο μεγάλος κίνδυνος ήταν οι κοτζαμπάσηδες για το λαό και τους ίδιους τους καπεταναίους. Γράφει ο Φωτάκος:10 «Αφού δε έμειναν μόνοι, έγεινεν η ακόλουθος ομιλία μεταξύ του Οδυσσέως και του Κολοκοτρώνη. Εγώ δε ενθυμούμαι αυτολεξεί τους λόγους τους οποίους αντήλλαξαν. Ο Οδυσσεύς είπεν "ότι καθώς μας κάμνουν τώρα οι κοτζαμπάσηδες, όπου εμείς είμεθα δυνατοί και έχομεν και τα άρματα εις τας χείρας μας, αύριον θα μας σύρουν εις τη φούρκαν". Ο Κολοκοτρώνης του απεκρίθη: "Αϊ! Και συ, όλο μ' αυτούς έχεις να κάμης. Αφησέ τους και λησμονιούνται μοναχοί τους". "Καλά, είπεν ο Οδυσσεύς, εσένα θα πρωτοσκοτώσουν, και όχι με την αλήθεια, αλλά με ψέματα θα σου πλέξουν το σχοινί της φούρκας". Ο Κολοκοτρώνης είπεν "ό,τι διάβολο θέλουν ας κάμουν, εγώ δε μαγαρίζω τα χέρια μου εις αυτούς"». Ο διάλογος είναι άκρως αποκαλυπτικός, ώστε να μη χρειάζεται περαιτέρω σχολιασμός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Φωτάκου, Απομνημονεύματα:
    «Οι κοτζαμπάσηδες ή προύχοντες δεν ήσαν λαοπρόβλητοι καθώς τινές γράφουσι και λέγουσι. Αλλ' ήσαν ένα σώμα ενωμένον διά του μεταξύ τους συμφέροντος. Ούτοι ενήργουν ως υπηρέται των ορέξεων των Τούρκων και το επάγγελμα αυτό ήτο ο πόρος της απαλλαγής των από τα βάρη και τις φορολογίες. Η ευζωία ήτο ομοία με εκείνην των Τούρκων και μόνο κατά το όνομα διέφερεν. Αντί να τον λέγουν Χασάνην τον έλεγαν Γιάννη και αντί να πηγαίνει εις τζαμί, επήγαινεν εις εκκλησίαν...».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Το Γενάρη του '21 ο Παπαφλέσσας φτάνει στην Πελοπόννησο. «Οι τρανοί προεστοί και ο Δεσπότης Παλαιών Πατρών Γερμανός, που ήταν από καιρό μυημένος στην Εταιρία, άμα έμαθαν τον ερχομό του Παπαφλέσσα δεν ήξεραν τι να κάνουν. Επεσαν λοιπόν του πεθαμού» (Γ. Κορδάτος, στο ίδιο). Λίγες μέρες αργότερα στη Βοστίτζα (Αίγιο) έγινε μια συνάντηση μεταξύ των προυχόντων, του Π. Π. Γερμανού και του Παπαφλέσσα, όπου για μια ακόμη φορά φαίνεται ο αντιδραστικός ρόλος του Δεσπότη. Εκεί ο Φλέσσας τους ενημερώνει πως όλα είναι έτοιμα για να αρχίσει η Επανάσταση. Προύχοντες και Γερμανός αντιδρούν. Σύμφωνα με μαρτυρίες της εποχής («Απομνημονεύματα Φωτάκου», «Απομνημονεύματα Γερμανού», Φραντζή «Επίτομ. Ιστορία Αναγεν. Ελλάδος» κλπ.), εκτυλίχτηκε διάλογος στον οποίο ο Γερμανός αποκαλεί τον Παπαφλέσσα απατεώνα, εξωλέστατο και μιαρό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. «Ας εξετάση διακεκριμένως οποιοσδήποτε έλαβεν μέρος εις την Επανάστασιν, και θέλει ίδει ότι η τάξις των ξενιτευμένων λογιοτάτων και εμπόρων είναι ήτις πρώτη ετόλμησεν και εκίνησεν τον μοχλόν τούτον και έμβασεν και τους Προεστούς και τους Αρματολούς εις τα αίματα.»1
    Ετσι περιγράφει την κινητήρια δύναμη της Επανάστασης του 1821 ένας εκ των πρωταγωνιστών της, ο Σερραίος επαναστάτης Ν. Κασομούλης, καταδεικνύοντας το κοινωνικό της περιεχόμενο. Εκτοτε, αυτό εκτοπίστηκε από την κρατούσα ιστοριογραφία, για να κυριαρχήσουν το θρησκευτικό και μια «υπερταξική» έννοια του εθνικού ως αποκλειστικά κίνητρα της Επανάστασης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Κασομούλη, στρατιωτικά ενθυμήματα:
    «Αυτοί οι άρχοντες είναι σωρός οκνηρών ανδρών όπου ζουν με μίαν ιδέαν... ότι το αίμα των είναι από βασιλικάς γενεάς της Κωνσταντινουπόλεως παλαιάς και με αυτήν την ιδέαν απατούν τους χωρικούς και τρώγουν τον ιδρώτα τους».


    1. Κασομούλης Ν., Ενθυμήματα στρατιωτικά, τ. Γ, 1942, σελ. 625-626.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματικά είσαι αστείος αγαπητέ μου.

      Προφανώς είσαι επαγγελματίας προπαγανδιστής του ΚΚΕ και μπήκες εδώ για να "διδάξεις" εμάς τους αφελείς Έλληνες Ορθοδόξους.

      Μα φυσικά κι εμείς το ξέρουμε κύριε ότι πολλοί προύχοντες και κοτζαμπάσηδες ήταν όργανα της Οθωμανικής εξουσίας.

      Λες να περιμέναμε εσένα να μας...ενημερώσεις ;;

      Αυτό όμως δεν αναιρεί τον Εθνικοθρησκευτικό χαρακτήρα της Επανάστασης.

      Ο Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης ήταν μπέης της Μάνης - δηλ. Οθωμανός αξιωματούχος - αλλά αρνήθηκε να εκτελέσει τον Κολοκοτρώνη και έδωσε τον στρατό του για την απελευθέρωση της Καλαμάτας.

      Έδωσε και 5 γιους του θυσία στον Αγώνα.

      Θα είχε γίνει Επανάσταση χωρίς τον Πετρόμπεη ;;

      Οι Δεληγιανναίοι, οι Ζα'ί'μηδες, οι Λόντοι, οι Νοταράδες , όλοι αυτοί ήταν προύχοντες και κοτζαμπάσηδες, αλλά χωρίς αυτούς δεν θα είχε ξεκινήσει ο Αγώνας.

      Αυτό το έβλεπε ο Κολοκοτρώνης, γι'αυτό διαφώνησε με τον Ανδρούτσο όταν ο τελευταίος του ζήτησε να εξοντώσουν τους προκρίτους.

      Ο ίδιος ο Γέρος του Μωριά λέει ότι αυτό θα έδινε την εντύπωση εμφυλίου πολέμου, ενώ ο Αγώνας ήταν Εθνικός.

      Όσο για τον ρόλο της Εκκλησίας - και της Θρησκείας εν γένει - διάβασε τι λέει ο Κολοκοτρώνης για την Παναγία και το Τάμα του Έθνους.

      Ο Φωτάκος λέει ότι οι παπάδες πήραν πρώτοι τα όπλα.

      Ο Μακρυγιάννης γράφει ότι οι παπάδες ήταν μαζί με τα παλληκάρια σε όλες τις μάχες και τις κακουχίες, και είναι απόλυτος στο θέμα της Πίστης.

      "Όταν επήραμε τ'άρματα, είπαμε πρώτα υπέρ Πίστεως κι έπειτα υπέρ Πατρίδος" - ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ.

      Διάβασε τα ΜΑΤΩΜΕΝΑ ΡΑΣΑ του ακαδημα'ι'κού Σπύρου Μελά και μετά μίλα κύριε κομμουνιστή προπαγανδιστή.

      Ο εμφυλιοπολεμικός και διχαστικός σου λόγος δεν περνάει εδώ κύριε κομμουνιστή προπαγανδιστή.

      Διαγραφή
  19. Δεν έχω να προσθέσω τίποτα κύριε προκατειλημμένε και φανατικέ μονόπλευρε αναγνώστη. Νίκησες αν θεωρείς ότι η όποια αντιπαράθεση έγινε για τέτοιους λόγους. Αυτό που θα πω μόνο είναι ότι παρέθεσα τόσες πολλές πηγές, ενώ εσύ μόνο μία.Όσο για τα ματωμένα ράσα το έχω στην βιβλιοθήκη μου παρότι δεν συμφωνώ σε πολλά.Παραυτα το έχω διότι δεν έχω παρωπίδες.Καλή τύχη. Όσο για τους χαρακτηρισμούς αστείος κτλ, ευχαριστώ πολύ. Όλοι κρινόμαστε καθημερινά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.