
Δυστυχῶς κάποιοι κύκλοι, χρησιμοποιώντας τὴ γνωστὴ
"ξύλινη" γλώσσα τῶν φονταμενταλιστῶν τῆς πολιτικῆς ὀρθότητας ἐπιχειροῦν νὰ ἀπαξιώσουν στὴ συνείδηση τῆς κοινῆς γνώμης τὴν ΟΜΟΘΥΜΗ ἀντίδραση τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ πληρώματος
ὅπως αὐτὴ ἀποτυπώνεται στὶς σχετικὲς
παρεμβάσεις ἱκανοῦ ἀριθμοῦ μητροπολιτῶν, τοῦ Ἁγιωνύμου Ὅρους,
διακεκριμένων ἀκαδημαϊκῶν θεολόγων,
τῆς ΠΕΘ ποὺ ἐκπροσωπεῖ τὴ ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ τῶν ἐν Ἑλλάδι
θεολόγων, ἱεραποστολικῶν ἀδελφοτήτων, πλειάδας ἱστολογίων
ποὺ ἀντιστέκονται στὴν ἐπιχείρηση τοῦ ἐθνικοθρησκευτικοῦ ἀποχρωματισμοῦ τῶν νεοελλήνων καὶ τῆς θρησκευτικῆς, ἐθνικῆς καὶ πολιτιστικῆς τους ὁμογενοποίησης
ἀλλὰ καὶ ΠΛΗΘΟΥΣ ΠΙΣΤΩΝ διαβάλλοντας ὅλους αὐτοὺς σὰν σκοταδιστὲς καὶ γραφικούς.
Τὸν πραγματικὸ σκοταδισμὸ ἐνσαρκώνουν ὅσοι μὲ πρόσχημα τὴν ἀρχὴ τοῦ σεβασμοῦ τῆς ἑτερότητας καὶ τῆς πολυπολιτισμικότητας ὁραματίζονται μία παιδεία ποὺ θέτει τεχνηέντως καὶ μὲ περισσὴ καὶ ὕπουλη μαεστρία στὴν ἴδια μοίρα τὸ Φῶς τοῦ ὀρθόδοξου χριστιανικοῦ παιδευτικοῦ λόγου μὲ τὸ σκοτάδι τῆς ποικιλόχρωμης πλάνης καὶ γιατί ὄχι καὶ τῆς δεισιδαιμονίας.
Ἡ δογματικὴ καὶ ἠθικὴ διδασκαλία τῆς Ὀρθοδοξίας εἶναι ΦΩΣ. Τὸ ἀληθινὸ...
ΦΩΣ. Ὅλα τὰ ὑπόλοιπα εἶναι πυγολαμπίδες μέσα στὸ πηχτὸ σκοτάδι. Γὶ αὐτὸ καὶ ὁ συνειδητὸς ἐκπαιδευτικὸς μεταδίδει τὴν ὁλόφωτη ὀρθόδοξη
χριστιανικὴ διδαχή. Σημειώνει ἐν
προκειμένω ὁ καθηγητὴς τοῦ Κανονικοῦ Δικαίου καὶ ἐπὶ
σειρὰν ἐτῶν
πρόεδρος τῆς ΠΕΘ ἀείμνηστος
Κωνσταντῖνος Μουρατίδης: «Αὐτὸς ἀκριβῶς εἶναι ὁ λόγος γιὰ τὸν ὁποῖο ἐπὶ δύο χιλιάδες χρόνια ὁ παιδευτικὸς λόγος τῆς Ἁγίας του Χριστοῦ Ἐκκλησίας εἶναι ἡ μοναδικὴ πηγὴ ἂπ τὴν ὁποία
ἀρδεύεται καὶ
διαμορφώνεται ἡ ἀνθρώπινη φύση σὲ πρόσωπο θείου ἤθους. Εἴτε διωκόμενη στὶς
κατακόμβες, εἴτε στὸ σκότος τῆς δουλείας διὰ τοῦ κρυφοῦ σχολειοῦ, εἴτε στὸ ἀναπεπταμένο πεδίο τῆς πνευματικῆς ἀναμετρήσεως ἡ Χριστιανικὴ Παιδεία ἀποδείχτηκε
τὸ ἅλας τὸ ὁποῖο
συγκρατεῖ ἂπ τὴν ἀποσύνθεση τὶς κοινωνίες τῶν ἀνθρώπων καὶ τὸ ΦΩΣ τὸ ὁποῖο καθοδηγεῖ τὸ λαὸ τὸν καθήμενο στὸ σκότος καὶ τὴ σκιὰ
τοῦ πνευματικοῦ θανάτου».
Κανεὶς
λοιπὸν "φωταδιστὴς" δὲν ἔχει τὸ ἠθικὸ δικαίωμα καὶ δὲ νομιμοποιεῖται
νὰ παρεμποδίζει τὴ μετάδοση στὶς εὔπλαστες ψυχὲς τῶν ἑλληνοπαίδων τοῦ σωστικοῦ,
ἀναπλαστικοῦ καὶ φωτιστικοῦ Ὀρθόδοξου παιδευτικοῦ λόγου. Γιατί ὅπως εὔστοχα ὁ ἴδιος
ὑπογραμμίζει ἀλλαχοῦ «τὸ πρόβλημα τῆς πληρότητας καὶ ἀποτελεσματικότητας τοῦ
παιδευτικοῦ λόγου βρίσκεται σὲ ἀπόλυτη συνάρτηση πρὸς τὸ γενικότερο πρόβλημα τῆς
ἀναγεννήσεως καὶ ἀνακαινίσεως τῆς ἀνθρωπίνης φύσεως προυπόθεση τῆς ὁποίας εἶναι
ἡ ἀποκατάσταση τῆς μετὰ τοῦ Θεοῦ κοινωνίας». Μετὰ τοῦ Θεοῦ! Κι ὄχι μετὰ τοῦ Ἀλλὰχ
καὶ τοῦ Βούδα τοὺς ὁποίους κάποιοι "ἄσοφοι" σοφοὶ θέτουν παραπλεύρως
στὸ διαβόητο νέο πρόγραμμα σπουδῶν!
Ἐπειδὴ
προφανῶς οἱ γνωστοὶ κύκλοι τῆς συμφορᾶς καὶ τῆς παρακμῆς ποὺ ἀπὸ πολλὰ χρόνια ἀπεργάζονται
τὴν κατάργηση τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν δὲν κατέστη ἐφικτὸ νὰ ὑλοποιήσουν
τὸν προαναφερθέντα πνευματοκτόνο καὶ ἐθνοκτόνο στόχο τοὺς μετήλλαξαν τὴ σχετική
τους μεθοδολογία υἱοθετώντας μία διαφορετικὴ στρατηγικὴ ποὺ ὅμως ἐξυπηρετεῖ ἐν
τέλει τὸν ἀρχικό τους σκοπό: ἐπιδιώκουν πλέον τὴν ἀλλοίωση τοῦ μαθήματος διὰ τῆς
μετατροπῆς του σὲ παράθεση στοιχείων θρησκειολογίας συμπλεκομένων ὅμως μεταξύ
τους μὲ ἰδιαίτερο τρόπο οὕτως ὥστε νὰ ὑποβαθμίζεται καὶ ἀκυρώνεται ὁ ὀρθόδοξος
χριστιανικός του χαρακτήρας. Θὰ ἦταν βέβαια πιὸ τίμιο νὰ διακηρύξουν εὐθέως ὅτι
ἐπιθυμοῦν μία παιδεία αὐτόνομη ἂπ τὸ ὀρθόδοξο παιδευτικὸ ἦθος, γυμνή, οὐμανιστικὴ
παραμεριζόμενου ἐν προκειμένω τοῦ ὑπερκόσμιου καὶ μεταφυσικοῦ χαρακτήρα της.
Δηλαδὴ μία παιδεία ποὺ ἐνσαρκώνει τὴν Ὕβρι ὑπὸ τὴν κλασσικὴ τῆς ἔννοια. Μία
παιδεία ποὺ δὲν τῆς λείπουν τὰ ἐκπαιδευτήρια καὶ οἱ αἴθουσες διδασκαλίας ἀλλὰ ὁ
Οὐρανός. Μία παιδεία ποὺ ὁδήγησε στὴ διάλυση τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου, ποὺ
κατέστησε τὸν ἄνθρωπο καταλυτικὸ ἐξάρτημα τῆς τεχνοκρατίας. Μία παιδεία ποὺ ἀδείασε
τὶς ψυχὲς καὶ γέμισε τὶς φυλακές. Ἀλλὰ δὲν λέγουν κάτι τέτοιο εὐθέως καὶ μ αὐτὸν
τὸν τρόπο παρασύρουν πολλοὺς καλοπροαίρετους οὕτως ὥστε νὰ ἀμβλυνθεῖ ἡ
χιονοστοιβάδα τῶν κατὰ πάντα δικαιολογημένων ἀντιδράσεων.
Ὁ
γράφων (φαντάζομαι καὶ πολλοὶ ἄλλοι) ἀδυνατεῖ νὰ πιστέψει ὅτι οἱ συντάκτες τοῦ
νέου προγράμματος σπουδῶν γιὰ τὸ μάθημα τῶν θρησκευτικῶν ἐν ἐπιγνώσει
συνετέλεσαν στὴν ἀλλοίωση τοῦ χαρακτήρα τοῦ μαθήματος. Πιθανῶς νὰ ἐκκινοῦν ἀπὸ ἀγαθὲς
προθέσεις ὑπὸ τὴν ἔννοια ὅτι ἐπιθυμοῦν νὰ καταστήσουν τὸ ἐν λόγω μάθημα
περισσότερο ἑλκυστικὸ καὶ πιὸ προσιτό. Θεωρῶ ὅμως ὅτι κινοῦνται σὲ ΟΛΟΤΕΛΑ
ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ.
Διότι
ἔχομαι στερρῶς τῆς γνώμης ὅτι οἱαδήποτε ἀλλαγὴ ἀφορᾶ ἀναγκαίως στὴ μορφὴ κι ὄχι
στὸν πυρήνα τοῦ ὀρθοδόξου χριστιανικοῦ περιεχομένου τοῦ μαθήματος καὶ θὰ πρέπει
νὰ κινεῖται ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΣ ἐντός του ὀρθόδοξου ὁμολογιακοῦ του χαρακτήρα. Εἰδάλλως
ὑποβαθμίζεται καὶ νοθεύεται ἐπικίνδυνα ἡ γνησιότητα τῆς ἐκπαιδευτικῆς του ἀποστολῆς
καὶ χρησιμότητας ὅπως κατεδείχθη ὡς ἄνω. Οἱ ἀξιότιμοι κύριοι συντάκτες καλὸ θὰ ἦταν
νὰ ἀγωνιστοῦν γιὰ τὴν ἐξάλειψη ἀπὸ ὀρθοδόξου σκοπιᾶς ὅλων ἐκείνων τῶν ὀθνείων
στοιχείων ποὺ παρεισέφρυσαν κατὰ τὰ τελευταία χρόνια σὲ κάποια σχολικὰ ἐγχειρίδια
τοῦ μαθήματος προφανῶς ὑπὸ τὴν ἐπίδραση τοῦ γενικότερου κλίματος ἀποορθοδοξοποίησης
ποὺ βιώνουμε καὶ τὰ ὁποία ἔχουν ἐπισημανθεῖ καθηκόντως καὶ ἁρμοδίως. Ἀπευθύνω
λοιπὸν πρὸς αὐτοὺς πρωτίστως σὰ γονιὸς μικρῶν παιδιῶν ἔκκληση νὰ ἀναθεωρήσουν ἐκ
βάθρων τὸ νέο πρόγραμμα σπουδῶν πρὸς ὄφελος τῆς νεοελληνικῆς κοινωνίας καὶ τοῦ ἔθνους.
Ἐν ἐναντία περιπτώσει λογίζονται ὑπόλογοι ἔναντί του Θεοῦ, τῆς Ἱστορίας καὶ τοῦ
Ἔθνους! Γένοιτο!
Λ.Ν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου