2 Ιουλ 2012

Ἀπὸ τὴν Κοζάνη καὶ τὴν Καστοριὰ μέχρι τὸ Βατικανὸ

τοῦ Ἰωάννη Τάτση, Θεολόγου
Τὴν ὥρα ποὺ ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος γινόταν δεκτὸς μὲ θερμοὺς λόγους, δῶρα, προσφωνήσεις στὴν Κοζάνη καὶ τὴν Καστοριά, στὸ Βατικανὸ ὁ Μητροπολίτης Γαλλίας Ἐμμανουήλ, ἐπικεφαλῆς τῆς πατριαρχικῆς ἀντιπροσωπείας ποὺ ἐστάλη ἐκεῖ γιὰ τὸν ἑορτασμὸ τῆς μνήμης τῶν ἁγίων Ἀποστόλων Πέτρου καὶ Παύλου, ὑποκλινόταν στὸν Πάπα Βενέδικτο, ἀσπαζόταν τὴν δεξιά του καὶ συμπροσευχόταν μαζί του. Ἡ χρονικὴ σύμπτωση τῶν δύο γεγονότων ἀναδεικνύει μὲ τὸν πιὸ καθαρὸ τρόπο τὴν εὐθύνη ὅλων γιὰ τὴ στάση ποὺ τηροῦν ἀπέναντι στοὺς Φαναριῶτες.
Ἡ σύναξη πάνω ἀπὸ τριάντα ἐπισκόπων γιὰ τὴν ὑποδοχὴ τοῦ Πατριάρχη Βαρθολομαίου προξενεῖ λύπη στὸν πιστὸ λαό. Κυρίως δὲ γιατί μεταξὺ αὐτῶν ὑπάρχουν καὶ ἐπίσκοποι ποὺ κατὰ τὰ ἄλλα θεωροῦνται παραδοσιακοὶ καὶ ἀντίθετοι μὲ τὴν οἰκουμενιστικὴ πορεία τοῦ Φαναρίου. Ἂς ἀφήσουμε κατὰ μέρος τὸν σκανδαλισμὸ πιστῶν καὶ ἀπίστων ἀπὸ τὴν οἰκονομικὴ σπατάλη ποὺ ἀπαιτεῖ ἡ διοργάνωση τέτοιων ἐκδηλώσεων. Σοβαρότερη εἶναι ἡ ἀταλάντευτη πορεία τοῦ Φαναρίου στὴν ὁδὸ τοῦ οἰκουμενισμοῦ, γιὰ τὴν ὁποία κανένας λόγος δὲν γίνεται ὅταν ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος περιοδεύει στὶς Μητροπόλεις τῆς Ἑλλάδος. Μαζὶ μὲ τὶς φωτογραφίες τοῦ Πατριάρχη στὴν Κοζάνη καὶ τὴν Καστοριά, τὸ διαδίκτυο γέμισε καὶ μὲ τὰ βίντεο τοῦ Μητροπολίτου Γαλλίας ποὺ φτάνοντας στὸ Βατικανὸ ἔσπευσε νὰ ἀσπαστεῖ τὴν δεξιὰ χείρα τοῦ Πάπα, νὰ παρακαθίσει σὲ....

 γεῦμα καὶ νὰ συμπροσευχηθεῖ μαζί του κατὰ τὴ διάρκεια τῆς παπικῆς «Λειτουργίας».
Ὁ Πάπας λοιπὸν κυρίαρχος πάντων, στὸν ὁποῖο ὑποκλίνονται καὶ οἱ Ὀρθόδοξοι ἐπίσκοποι αἰτούμενοι τὴν εὐλογία του! Μήπως ὅμως καὶ στὸν Πατριάρχη Βαρθολομαῖο δὲν ὑποκλίνεται ἀδιακρίτως πλειάδα Ὀρθοδόξων ἐπισκόπων τιμώντας τὸν περίπου μὲ τιμὲς καὶ λόγους ποῦ ταιριάζουν πρὸς ἕναν Πάπα; Τὸ πρωτεῖο τιμῆς τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου πρακτικὰ φαίνεται νὰ μὴν διαφέρει πολὺ ἀπὸ τὸ πρωτεῖο ἐξουσίας τοῦ Πάπα.
Μέσα στὴ ζοφερὴ αὐτὴ πραγματικότητα ὑπάρχουν ἐπίσκοποι ποὺ μὲ τὴ στάση τοὺς διασώζουν τὴν πατερικὴ ὀρθόδοξη ἐκκλησιαστικὴ τάξη. Διακριτικὰ ἀρνοῦνται τὶς ἄμεσες ἢ ἔμμεσες προσκλήσεις γιὰ συμμετοχὴ στὶς φιέστες ὑποδοχῆς τοῦ Πατριάρχη καὶ ἐλέγχουν τόσο μὲ τὴ στάση τοὺς αὐτὴ ὅσο καὶ μὲ ἄλλους τρόπους τὰ οἰκουμενιστικὰ παραπατήματα τῶν Φαναριωτῶν. Ἂν ἡ παρουσία ἀρκετῶν ἐπισκόπων στὶς ἐκδηλώσεις ὑποδοχῆς τοῦ συχνὰ πυκνὰ ἐπισκεπτόμενου τὴν Ἑλλάδα Πατριάρχη παρέχει σὲ ἐκεῖνον κάποια ἐπιβεβαίωση τῆς κυριαρχίας του, ἡ ἀπουσία κάποιων ἄλλων ἀποτελεῖ σιωπηλὸ ἀλλὰ ταυτόχρονα πολὺ ἠχηρὸ ἔλεγχο τοῦ οἰκουμενιστικοῦ καὶ ἐκκοσμικευμένου βηματισμοῦ του.

15 σχόλια:

  1. συγχαρητήρια για το εξαιρετικό κείμενο του θεολόγου κ.Τάτση. Όντως, η απουσία ορισμένων επισκόπων από τις "φιέστες" είναι ένα καλό μάθημα.

    Μου θυμίζει εκείνη την απόφαση που υπέγραψαν όλοι εκτός από τον Μ.Αθανάσιο (αν θυμάμαι καλά). Είπαν "ουδέν εποιήσαμεν".

    Ευτυχώς υπάρχουν και κάποιοι ποιμένες που δεν έχουν λόγο να φοβούνται, και μπορούν να λένε ΟΧΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ἃγιος Μάρκος ὃ Εὐγενικος Επίσκοπος Εφέσσου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ο τίτλος μου θυμίζει το σύνθημα, από τη Χειμάρρα, ως την Κορυτσά οι Έλληνες παλεύουνε για τη λευτεριά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ενας απο αυτούς τους μεγάλους Έλληνες επισκόπους που κρατούν το λάβαρο της Ορθοδοξίας όρθιο,και έδωσε μάχες γι αυτό, ήταν και ο μακαριστός επίσκοπος Φλωρίνης Αυγουστίνος, που αν σήμερα ήταν στην ζωη, πολύ αμφιβάλλω αν θα γινόταν αυτό το "θέατρο του παραλόγου" στις γειτονικές μητροπολιτικές περιφέρειές του.
    Συγχαρητήρια για το άρθρο κ Τάτση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ας έχουμε κατά νού μας μεριά, ΚΛΗΡΟΣ & ΛΑΟΣ τόν "κανόνα του σκανδαλισμού".......συμφέρει αυτώ ίνα κρεμασθή μύλος όνικός εις τόν τράχηλον αυτού και καταποντισθή εν τό πελάγει τής θαλάσσης.............Ματθ.18-6.
    Δέν μπορώ να μην σας πώ & τον λογισμό μου και σχορνάτε με. Μήπως ώς οι πολιτικοί μας έτσι & κάποιοι ιερείς μας "δουλεύουν πάνω στο ίδιο project"; Μή γένοιτο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΚΑΛΑ ΤΑ ΛΕΤΕ.ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΑΚΟΥΣΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΕΙΔΑ ΚΑΠΟΙΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ ΚΑΙ ΜΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σήμερα οι λυκοποιμένες της ξεπουλημένης "επίσημης" Ορθόδοξης Εκκλησίας, τα κρατικοδίαιτα αυτά παχέα όρνεα της κρατικής μάσας, της προβολής, της φιλαυτίας, της ξενοδουλείας και του Χριστεμπορίου, σκύβουν και φιλούν το χέρι του θεοκαταραμένου, αύριο -να μου το θυμηθείτε!- οι ίδιοι αθεόφοβοι θεομπαίχτες θα φιλούν, γονατιστοί, (και) τις (όζουσες) παντούφλες του!!! Το προσεχές σενάριο της εποχής μας θυμίζει την εποχή λίγο πριν τη σύνοδο Φερράρας-Φλωρεντίας (1438-1439), όπου οι ίδιες κωμικοτραγικές σκηνές που διεδραματίζοντο από τους τότε λατίνοφρονες "επισκόπους" και "λαϊκούς" προς τον θεοκατάρατο, με την απάθεια του λαού, οδήγησαν αφεύκτως στην πτώση της Βασιλεύουσας.
    Ιδιες καταστάσεις (έκπτωσης ταγών από την Ορθή Πίστη, με την ίδια απάθεια λαού), τότε και τώρα, ίδια αποτελέσματα τότε και τώρα, με την ίδια απάθεια του κόσμου...
    Δυστυχώς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δυστυχώς ο διάδοχος του π.Αυγουστίνου δεν άφησε εκδήλωση για εκδήλωση στην οποία να μη συμμετέχει.Ο δε ορεγόμενος επισκοπής πρωτοσύγκελός είχε πρωτεύοντα ρόλο στα της επισκέψεως και παραμονής του πατριάρχη.κατά τα άλλα ακολουθούν το πνεύμα του π.Αυγουστίνου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ο πατριάρχης πάνω απ όλα είναι διάδοχος των αποστόλων και εις τύπον του ανυποδήτου και μη έχοντος πού την κεφαλήν κλείναι Ιησού.Και στην περίπτωσή του επιβάλλεται η λιτότητα.Αντ αυτού βλέπουμε σπατάλη.Ναι,είναι πολλά τα 120000 περίπου ευρώ.Ειδικά στην παρούσα οικονομική συγκυρία είναι μεγάλη αμαρτία να ξοδεύονται τόσα πολλά χρήματα.Ο κόσμος δεν έχει να πληρώσει το ενοίκιο,το ηλεκτρικό ρεύμα,του κάνουν εξώσεις κ.τ.ο.Καμία μα καμία σκοπιμότητα δε δικαιολογεί το ύψος της δαπάνης.Δυστυχώς δεν είναι η πρώτη φορά που τα πατριαρχικά ταξίδια δημιουργούν σκανδαλισμό.Στην Καβάλα έγιναν χειρότερα.3500 ευρώ στοίχισε κάποιο δείπνο προς τιμήν του οικουμενικού πατριάρχη.Για κληρικό πρόκειται κι όχι για κοσμικό άρχοντα.Ο κόσμος σκανδαλίζεται.Και ο σκανδαλισμός δεν είναι παρωνυχίδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Στη Δυτική Μακεδονία πολλά τα ανάρμοστα,κατά τη γνώμη μου, που έλαβαν χώρα.Πρώτα-πρώτα 32 μητροπολίτες άνευ ουσιώδους λόγου έσπευσαν να υποδεχθούν τον πατριάρχη Κων/πόλεως που μετέβη εκεί προκειμένου να εγκαινιάσει το ανακαινισμένο πολυτελές επισκοπείο.Τόσο σοβαρός λόγος ήταν τα εγκαίνια του επισκοπείου Κοζάνης ούτως ώστε να αφήσουν τις μητροπόλεις τους οι 32 και να πάνε στην Κοζάνη;Άντε να παρευρίσκονταν οι όμοροι μητροπολίτες!Αλλά από πού κι ως πού 32;Ευτυχώς κάποιοι μητροπολίτες που δεν πήγαν διέσωσαν την αξιοπρέπεια του επισκοπικού αξιώματος.Από κει και πέρα είχαμε πάλι μία συσσώρευση επισκόπων στην Καστοριά επί τη ευκαιρία της αγιοκατατάξεως της Αγίας Σοφίας Κλεισούρας.Πάλι πανηγύρια,χρυσοστόλιστοι μιτροφόροι κ.τ.ο.Τέλος πάντων,να το δεχθούμε!Πατριάρχης ήλθε,θα συμμετάσχουν και κάποιοι μητροπολίτες.Στο κάτω-κάτω δε σημαίνει ότι το να φορά κάποιος επίσκοπος μίτρα και χρυσά άμφια φανερώνει έλλειψη αρετής και ορθοδόξου ήθους!Κι ο άγιος Νεκτάριος φορούσε μίτρα.Και τόσοι άλλοι άγιοι. 'Αλλωστε για αγιοκατάταξη πρόκειται.Μήπως όμως η όλη μεγαλοπρέπεια απέβη εις βάρος της τιμής προς την αγία της Κλεισούρας; Μήπως η προς τον πατριάρχη τιμή υπερσκέλισε την τιμή προς την αγία;Μήπως και πάλι ο αριθμός των συμμετασχόντων μητροπολιτών υπήρξε υπερβολικά μεγάλος;Μήπως κάποιοι μητροπολίτες αρέσκονται σε κάτι τέτοια εις βάρος της ποιότητας της επισκοπικής τους διακονίας;Και το χειρότερο όλων,η προσφώνηση του μητροπολίτη Καστορίας προς τον πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως.Δεν περιείχε απλώς υπερβολές αλλά έφθανε μέχρι βλασφημιών!Δημοσιεύεται στο Φως Φαναρίου για όσους επιθυμούν να ενδιατρίψουν σχετικώς.Ευτυχώς η αντιφώνηση του πατριάρχη υπήρξε πολύ καλύτερη.Οιμητροπολίτες μας καλό θα είναι να αναπροσαρμόσουν τις πρακτικές τους γιατί προκαλούν δικαιολογημένες αντιδράσεις που τους αποξενώνουν απ το ποίμνιο.Σίγουρα οι εχθροί της Εκκλησίας εκμεταλλεύονται τέτοιες καταστάσεις.Στην προκειμένη όμως περίπτωση οι αντιδρώντες δεν είναι μόνο εχθροί της Εκκλησίας αλλά και πιστά μέλη της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Το χειρότερο είναι ότι την ημέρα Κυριακή που θα γινόταν η μεγαλοπρεπής πατριαρχική υποδοχή και συλλείτουργο στο ναό της Κοζάνης, υποχρέωσε ο τοπικός επίσκοπος τους ναούς της Κοζάνης να ΜΗΝ λειτουργήσουν, ώστε να πάει όλος ο κόσμος να εκκλησιαστεί αναγκαστικά στο ναό που θα λειτουργούσε ο πατριάρχης (!) και να φανεί προς τα έξω η ψευδής εικόνα της "αυθόρμητης" λαϊκής αποδοχής του... ΕΑΝ αληθεύει η είδηση αυτή που μετέδωσε στό φύλλο του της 29ης/6 ο Ορθόδοξος Τύπος και ΔΕΝ έχει ακόμη διαψευστεί, πρόκειται περί μοναδικής θεομπαιχτικής ενέργείας του αρχικόλακος επισκόπου αυτού, παρόμοιας της οποίας δεν έχει έχει ζήσει ποτέ ο τόπος από της Απελευθερώσεως και εντεύθεν... Να διατάσσονται δηλαδή οι άλλοι ναοί της πόλης να ΜΗΝ λειτουργήσουν ημέρα Κυριακή!!!!!!! Σημεία και φαινόμενα τερατώδη. Πρωτοστατούν οι επίσκοποί μας σε γλυψίματα και σε απόδοση τιμών προς εκκλησιαστικούς "άρχοντες", δηλαδή σε ανθρώπους γήϊνους και χωματένιους, αλλά περιφρονούν τον εορτάζοντα την ίδια ημέρα Σωτήρα μας Χριστό (Κυριακή = ημέρα του Κυρίου!). Αίσχος, αχρείοι! Ποιος σας έδωσε το δικαίωμα να κλείνετε ναούς, ημέρα Κυριακή, να μην χτυπάνε οι καμπάνες τους, να απαγορεύετε στο απλό πιστό να λειτουργηθεί στην ενορία του, κοντά στο σπίτι του, με τον παπά του, με τους συνενορίτες του, μαζί με τους γνωστούς του, απλά και ταπεινά και συμμαζεμένα; Από πότε η αποδοχή της επίσκεψης ενός πατριάρχη και μάλιστα κατεγνωσμένου λατινόφρονος, οικουμενιστή και καθ' όλα αιρετικού πατριάρχη καθίσταται γεγονός υποχρεωτικά αποδεκτό για τους πιστούς μιας ελληνικής περιοχής; τί είναι ο πατριάρχης "πάπας" και πρέπει να πηγαίνουμε όλοι στην υποδοχή του, αλλιώς δεν εκκλησιαζόμαστε, δεν μπορούμε να κοινωνήσουμε ή να πάρουμε αντίδωρο, ημέρα Κυριακή;;;;
    Aυτό το πρωτοφανές που έγινε σχολιάστε εδώ -και όχι τα άλλα για τα λεφτά που ξοδεύτηκαν κλπκλπ (τα ίδια λεφτά τρώνε και οι δικοί μας δεσποτάδες σε τραπέζια, αλληλοδεξιώσεις κλπ και χωρίς την παρουσία του πατριάρχη, δεν είναι μόνον εκεί το θέμα...).
    Το θέμα που εγώ θέτω παραπάνω είναι βαθύτερα εκκλησιολογικό και θεολογικό πρόβλημα, αφορά μια πραγματική εκτροπή από την Κανονικότητα και τη Λειτουργική Τάξη της Ορθοδοξίας!. Ποιος Κανόνας επιτρέπει σε ένα τοπικό επίσκοπο να απαγορεύει τη λειτουργία ναών στην περιφέρειά του, για τέτοιο "λόγο";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συγγνώμην... όπου λέω Κοζάνης είναι λάθος, στην Καστοριά έλαβαν χώρα τα ανεκδιήγητα, όπως παραπάνω, από τον μητροπολίτη Καστοριάς, αυτόν που πρώτευσε σε χαμαιρπείς εκδηλώσεις "γλυψίματος" του Πατριάρχη, όπως επισημαίνεται και από άλλους σχολιαστές παραπάνω. Τα γελοία καμώματά του (κλείσιμο εκκλησιών ημέρα Κυριακή (!) και δωρεάν συσσίτιο σε ξενοδοχεία και εστιατόρια για 1000 άτομα για μια... μέρα, προς "τιμήν της επίσκεψης του Πατριάρχη στην πόλη") περιγράφονται στην τελευταία σελίδα (8η)του Φ. 1933 της 29/6/2012 της εφημερίδας "Ορθόδοξος Τύπος".

      Διαγραφή
  12. Συγχαίρω τους λεβέντες σχολιαστές για τα σχόλιά τους.Στην Κοζάνη σήμερα στο περιφερειακό Συμβούλιο κόντεψαν να αρπαχτούν γι αυτό το θέμα και διακόπηκε η συνεδρίαση.Στη συνεδρίαση παρέστη και ο μητροπολίτης Φλωρίνης που έθεσε το θέμα της ανακαινίσεως του επισκοπείου Φλωρίνης που απαραδέκτως έχει περιπέσει σε τέλμα επί πολλά έτη.Και στη μεν ουσία του ζητήματος ο Φλωρίνης έχει δίκαιο,ήταν όμως ανάγκη τώρα που έγινε η φασαρία με τα εγκαίνια του πολυτελούς επισκοπείου Κοζάνης και με τα 119000 ευρώ που κόστισε η πατριαρχική επίσκεψη να τεθεί ένα τέτοιο θέμα;Μακάρι κάποτε να ανακαινισθεί το επισκοπείο που είναι και διατηρητέο κτίσμα.Ελπίζουμε μόνο να μην το εγκαινιάσει ο πατριάρχης κι έχουμε πάλι επανάληψη των ίδιων καταστάσεων.Άλλωστε πριν χρόνια που ο οικουμενικός επισκέφθηκε τη Φλώρινα ο πρωτοσύγκελος με μία αμίμητη εισήγησή του στο δημοτικό συμβούλιο Φλώρινας πρότεινε να ονομαστεί η πλατεία νέου πάρκου της Φλώρινας πλατεία πατριάρχη Βαρθολομαίου!Ευτυχώς οι δημοτικοί σύμβουλοι δεν την έκαναν δεκτή και διέσωσαν έτσι την αξιοπρέπεια των Φλωρινιωτών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. http://kozanimedia.gr/?p=87117
    η ΕΠΙΒΕΒΑΊΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΩΤΈΡΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΘΕΛΩ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ:ΑΛΗΘΕΥΕΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΕΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ;ΑΝ ΝΑΙ ΑΠΟ ΠΟΙΟΝ ΕΧΕΙ ΕΙΠΩΘΕΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.