Τό τεράστιο ποσό πού διαθέτουν –ἄγνωστες οἱ πηγές ἀπό πού τό προμηθευτῆκαν- οἱ Τσάμηδες γιά τήν ἀνέγερση ἑνός μεγάλου μνημείου στό Κλόγγερι, κοντά στά ἀλβανό-ἑλληνικά σύνορα, γιά τήν «γενοκτονία» τους ἀπό τούς Ἕλληνες, ζητᾶ καί τήν ἀπαιτούμενη ἑρμηνεία μπροστά στό εὐρύ κοινό καί ἰδίως στούς ξένους παρατηρητές καί ὀργανισμούς πού θά τό μάθουν καί θά καλέσουν τήν ἡμέρα τῶν ἐγκαινίων καί ἴσως -ἄν ξυπνήσει καί ἡ Ἑλλάδα ἀπό τό λήθαργο- γίνει θέμα καί δέν θά περάσει ἀπαρατήρητο.
Ὕστερα ἀπό 67 χρόνια βγαζουν στό φῶς τήν μυστική ἔκθεση τοῦ βρετανοῦ στρατηγού Palmer, βάσει τῆς ὁποίας καθρεφτίζονται λεπτομερειακῶς ὅλα τά δεινά πού ὑπέστησαν οἱ τσάμηδες ἀπό τό στρατηγό Ζέρβα καί ἀπό τούς μοναρχοφασίστες Ἕλληνες μέ τή λήξη τοῦ Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.
Κι αὐτό, διά στόματος Μ. Tare Ὑφυπουργοῦ τῶν Ἐσωτερικῶν ἤ ἀριθμό δύο τῶν μυστικῶν ἀλβανικῶν ὑπηρεσιῶν στήν κομμουνιστική δικτατορική Ἀλβανία τῶν πρώτων...
χρόνων.Σέ συνέντευξη πού παραχώρησε στήν ἀλβανική ἐφημερίδα «Panorama» ὁ Τάρε μιλάει γιά τό μεγάλο κατόρθωμα τῆς ἀλβανικῆς ἀσφάλειας πού ἀπέσπασε ἀπό τό ἀρχεῖο τῶν βρετανῶν διπλωματῶν στά Τίρανα τήν μυστική ἔκθεση τοῦ στρατηγοῦ Palmer.
Ὁ Τάρε στήν συνέντευξή του ἔρχεται ὁ ἴδιος σέ φάσεις καί ἀντιφάσεις ὡς πρό τά γεγονότα καί τήν ἴδια τήν ὑπόθεση.
Ὅταν ὁ Palmer στήν ἔκθεσή του παρουσιάζει μέ μελανά χρώματα τά «ἀπάνθρωπα καί κτηνῶδες μακελειά» πρός τούς ἀλβανούς Τσάμηδες, γιατί τήν ἄφησε στίς βρετανικές διπλωματικές ἀρχές τῶν Τιράνων καί δέν τήν παρέδωσε στίς ἀρχές τῆς Βρετανίας ἤ στούς ἐντολοδόχους του, ἄν ὑπῆρχαν;
Ἀπό τό 1945 πού ὁ Τάρε μέ τούς πράκτορές του μπόρεσε νά ἀποσπάσει τήν ἔκθεση αὐτή, πού βαριοκοιμόνταν καί ξύπνησε τώρα μαζί μέ τό μνημεῖο τῆς «γενοκτονίας»;
Ἱδρύθηκε, λέει ὁ Τάρε μία ἐπιτροπή μέ Ἀμερικανούς, Βρετανούς, Ἕλληνες καί Ἀλβανούς παρατηρητές ὅπου, μετά ἀπό τρεῖς ἑβδομάδες ἔντονου διαλόγου συνεχίστηκαν οἱ ἐπισκέψεις στά Ἰωάννινα, στή Θεσσαλονίκη κι ἀπ’ ἐκεῖ στήν Κορυτσά. Πέρασε ἕνας μήνας καί σάν αὐτές οἱ συναντήσεις δέν καρποφόρησαν, μετακομίσαμε, μέ δική μας πρόταση, στήν Ἠγουμενίτσα, στούς Φιλιάτες καί τελευταία στήν Κονίσπολη.
Ἀφοῦ ὁ λόγος ἦταν γιά τά ἐγκλήματα τῶν Ἑλλήνων-ἰδίως τοῦ Ζέρβα- πρός τούς Τσάμηδες, τότε γιατι ἔγιναν οἱ συναντήσεις στήν Θεσσαλονίκη, Ἰωάννινα καί Κορυτσά, μήπως ὑπῆρχαν Τσάμηδες κι ἐκεῖ ἤ σάν «ἀλβανικές πόλεις»;
Στήν Ἠγουμενίτσα καί Φιλιάτες, συνεχίζει ὁ Τάρε, ἡ Ἐπιτροπή δέν μπόρεσε νά ἀποσπάσει ἀπό τούς ἐκεῖ κατοίκους δεδομένα, γιατί στά σπίτια τῶν διωχθέντων Τσάμηδων ἤρθαμε ἀντιμέτωποι μέ μεταβιβασμένες ἀλβανικές οἰκογένειες καί ἐξορισμένους ἀλβανούς πού παρουσιάζονταν πιό ἐπιθετικοί πρός τούς συμπατριῶτες τούς ἀλβανούς. Ἐνῶ ἡ Ἐπιτροπή συγκέντρωσε πάρα πολύ ὑλικό στήν Κονίσπολη.
Ποῦ βρίσκονται τά ἴχνη, κ. ὑφυπουργέ τῆς δικτατορικῆς κομμουνιστικῆς δικτατορίας, στόν τόπο τοῦ «ἐγκλήματος», ἤ στήν πλατιά λαϊκή μάζωξη ποῦ ξέρατε μόνον ἐσεῖς νά τό κατορθώνατε;
Ἀσφαλῶς πού στά μέρη ἐκεῖνα ἦταν οἰ Τσάμηδες οἱ χριστιανοί πού δέν κηλίδωσαν τά χέρια τους μέ ἐγκλήματα καί οὔτε συνεργαστῆκαν μέ τούς ναζιστές, γι’ αὐτό καί εἶπαν τήν πραγματικότητα. Στη λαϊκή μάζωξη, τί ἤθελες νά ποῦν;
Ὅταν ἡ Ἐπιτροπή, πού περιόδευσε τόσα μέρη καί εἶδε καί κατέγραψε τά τόσα πολλά ἐγκλήματα, γιατί ἔβαλε τήν ὑπόθεση στό χρονοντούλαπο καί οἱ Τσάμηδες χαρακτηρίστηκαν ὡς συνεργάτες τῶν Γερμανῶν; Μήπως τα ἐγκλήματα (κι αὐτό εἶναι τό ἀληθές) τῶν Τσάμηδων πρός τόν ἄμαχο χριστιανικό ἑλληνικό πληθυσμό ὑπερτεροῦσαν;
Ο Τάρε δικαιολογεῖ τήν καθυστέρηση στό ἀλβανικό κομμουνιστικό σύστημα πού ἔμπασε τή χώρα σέ μία τεράστια ἀπομόνωση, ἀπομακρύνοντας τήν ἀπό τούς φυσικούς συμμάχους τούς ἀγγλο-ἀμερικανούς ἀπό τήν μία καί ἀπό τήν ἄλλη, στίς μεγάλες προσπάθειες τῆς Ἐπίσημης Ἀθήνας ἡ ὁποία συνεχίζει νά ὑποστηρίζει τά ἀναχρονιστικά της ψευδοστοιχεῖα.
Ψευδοστοιχεῖα ἔχετε ἐσεῖς κ. Τάρε καί προσπαθεῖτε νά κάνετε τό μαῦρο-ἄσπρο. Ἡ ἱστορία, ὅμως, δέ γίνεται μέ ψευδοστοιχεῖα. Ἡ ἱστορία μαρτυρεῖ.
Ε Ξ Ω ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΑ ΑΠΟΛΙΦΑΔΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΧΟΤΖΙΣΤΑΝ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΉ:''απολ ει φάδι''.
ΑπάντησηΔιαγραφήH νοσηρότατη αναμόχλευση και ανακίνηση του θέματος των Μωαμεθανών Αλβανοτσάμηδων αποτελεί πάγια και μόνιμη αιχμή του δόρατος της Σκιπερίας έναντι της Ελλάδος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ε λ λ η ν ι κ ή Τσαμουριά,η περιοχή του ποταμού Θύαμη-Καλαμά αριθμούσε το 1923 20.319 Μουσουλμάνους με μητρική γλώσσα τα ασχημάτιστα και αδιαμόρφωτα σκιπταρικά σε σύνολο 60.705 κατοίκων της όλης περιοχής,ενώ σύμφωνα με την απογραφή του 1928 ήσαν 17.008 και,τέλος,το 1940 μόνο 16.661 πρόσωπα.Οι Μωαμεθανοί Αλβανοτσάμηδες δεν είχαν ουδόλως ''αλβανική'' εθνική συνείδηση,τουλάχιστον ω ς το 1925.
Η αλλοίωση του γηγενούς ε λ λ η ν ι κ ο ύ θεσπρωτικού πληθυσμού υπήρξε σταθερά εχθρική αντίληψη και στάση των,υποκινημένοι από την ''πρωτεύουσα'' Τίρανα και συμπράττοντας,προς τούτο,με τους φασίστες και ναζιστές του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.
Σήμερα, η αλβανική κυβέρνηση προσπαθεί να χρησιμοποιήσει τους Τσάμηδες ως αντίβαρο στους Βορειοηπειρώτες. Η απόπειρα αυτή βασίζεται, κυρίως, στην άγνοια και λήθη που χαρακτηρίζουν την ελληνική πλευρά. Τονίστηκε ποτέ από την Αθήνα ότι οι Έλληνες της Βορείου Ηπείρου αποτελούν ε θ ν ι κ ή και όχι γλωσσική ή θρησκευτική μειονότητα; Υπογραμμίστηκε πως οι Μουσουλμάνοι της Τσαμουριάς εξαιρέθηκαν από την ανταλλαγή των πληθυσμών εξαιτίας της καλής θέλησης των ελλήνων ιθυνόντων; Ειπώθηκε με σαφήνεια ότι δεν υφίσταται ούτε μία διεθνής πράξη που να αναγνωρίζει τους Τσάμηδες ως μειονότητα;
Αν η ελληνική κυβέρνηση δεν τα έχει πει ακόμη όλα αυτά, τι περιμένει για να τα πει;
(τα στοιχεία ερεύνησα από το history-of-macedonia.com και το άρθρο του κ.Δημ.Μιχαλόπουλου,επικούρου καθηγητή της Διπλωματικής Ιστορίας του Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης στην κατηγορία ''Albanian Propaganda'')