15 Οκτ 2011

Ἡμέρα γενεθλίων ἢ ὀνομαστικὴ ἑορτή;

Virgil Gheorgiu
Μέσα στό πλαίσιο τῆς οἰκογένειας, τῆς Ἐκκλησίας τοῦ οὐρανοῦ, ἔχω μόνο ἕνα ὄνομα· ὅλοι μας ἔχουμε ἕνα μόνο ὄνομα. Τό αἰώνιο ὄνομά μας, πού πήραμε κατά τή βάπτισή μας. Κι εἶναι ἅγιο, γιατί δόθηκε ἀπό τό Θεό καί καταγράφτηκε ἀπό τούς ἀγγέλους.
Γι’ αὐτό λοιπόν, ἐμεῖς οἱ πιστοί πρέπει, νά ἑορτάζουμε τήν ὀνομαστική μας ἑορτή κι ὄχι τήν ἡμέρα τῆς γέννησής μας, ὅπως γιορτάζουν σήμερα οἱ περισσότεροι κάτοικοι τῆς γῆς. Ἐκτός ἀπό αὐτό, ὑπάρχει κι ἄλλος λόγος, γιά τόν ὁποῖο πρέπει νά τιμοῦμε τήν ὀνομαστική μας ἑορτή.
Ὁ ἅγιος, πού φέρουμε τό ὄνομά του, εἶναι ἕνα ἀδιάσπαστο κομμάτι τῆς οἰκογένειάς μας καί τῆς καθημερινῆς ζωῆς μας.
Μετά τή βάπτισή μας, παίρνουμε τήν εἰκόνα τοῦ ἁγίου προστάτη μας. Τήν φυλάγουμε κρεμασμένη στό εἰκονοστάσι τοῦ σπιτοῦ μας, σ’ ὅλη μας τή ζωή. Μά κι ὅταν πεθάνουμε, θά μᾶς βάλουν τήν εἰκόνα του στό στῆθος μας. Γιατί κι ἄν ἐμεῖς πεθάνουμε, οἱ Ἅγιοι παραμένουν ζωντανοί, ὄχι μόνο στόν οὐρανό, ἀλλά καί στή γῆ.
Ὁ ἅγιος πού φέρουμε τό ὄνομά του, εἶναι...

 συγχρόνως κι ὁ πρεσβευτής μας στόν οὐρανό. Θά εἶναι ἕνας ἀπό τούς ὑπερασπιστές μας στήν τελική κρίση· θά εἶναι πολύ κοντά στήν κυρία Θεοτόκο, τή Μητέρα τοῦ Θεοῦ μας καί πλάι στό φύλακα ἄγγελό μας.


7 σχόλια:

  1. Συμφωνώ με αυτά που λέτε όμως βάλτε λίγο νερό στο κρασί σας. Μου είναι αδύνατο να μην τιμήσω τον άγιο που γιορτάζει τη μέρα που, με αβάσταχτους πόνους και υπερβολικά μεγάλο κίνδυνο, έφερα στον κόσμο τα παιδιά μου. Δε νομίζω ότι ''χάνει '' σε τιμή ο άγιος, του οποίου φέρουν το όνομά του. Τιμώ και τους δύο με ιδιαίτερη μάλιστα αγάπη. Λάθος, πιστεύω, κάνουμε όταν δίνουμε αξία μόνο στα γενέθλια. Ποιο το κακό όμως αν τιμούμε και τις δύο μέρες; Κάθε ορθόδοξη μάνα θερμοπαρακαλεί τον άγιο που γιορτάζει την ώρα που γεννάει. Μετά γιατί θα πρέπει να τον ξεχάσει; Μην πιάνουμε,λοιπόν, τα άκρα. Χαρά και τη μια μέρα, χαρά και την άλλη. Το θέμα είναι να μάθουμε τα παιδιά μας πώς να περνούν αυτή τη μέρα. Να πάνε στην εκκλησία, να κοινωνήσουν, να δεχτούν με ιδιαίτερη χαρά όσους τα επισκεφτούν για να τα ευχηθούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έχεις δίκιο ανώνυμε. Το ζήτημα είναι ότι τις περισσότερες φορές δίνουμε περισσότερη σημασία στη γιορτή των γενεθλίων παρά στην ονομαστική. Σαφώς και μπορούμε να εορτάζουμε τα γενέθλια με τον τρόπο που αναφέρεις π.χ εκκλησιασμό, συμμετοχή στη θεία κοινωνία κτλ. Δυστυχώς η πλειοψηφία του κόσμου μόνο έτσι δεν τα γιορτάζει. Νομίζω ότι σε εκείνους απευθύνεται το κείμενο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. μην τα λέτε αυτά γιατί μερικοί νευρωτικοί πνευματικά αναθρέμματα της Λουκά θα σας επιτεθούν όπως στην Χαρά γιατί τους φάνηκε ότι η φούστα δεν έφτανε στο επιθυμητό ύψος...θα σας κατηγορήσουν και για αίρεση "γενεθλιοτιστών" κτλ κτλ...ευτυχώς δεν είμαστε Βυζάντιο γιατί θα σας έκαιγαν σαν τους βογόμιλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αμάν αυτή η μανία σου με το Βυζάντιο. Έχεις καταντήσει γραφικός sapphire. Παραδέξου το ότι χωρίς την Βυζαντινή Αυτοκρατορία σήμερα δεν θα υπήρχε διόλου το ελληνικό στοιχείο. Μη πέφτεις και εσύ θύμα της προπαγάνδας που προσπαθεί να διαβάλλει την δόξα της υπερχιλιόχρονης αυτοκρατορίας για να χτυπήσει μέσω αυτού την Ορθοδοξία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Οι ύβρεις σου sapphire πέφτουν στο κενό διότι είναι συκοφαντικές. Η χυδαιότητα όμως που υποστηρίζεις μένει σαν πολλές ΚΟΥΤΣΟΥΛΙΕΣ πάνω σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σαπφιρ μην μασάς το παραμύθι των χριστιανομάχων περι Λουκάς. Αυτοί επειδή ήταν μεσάνυχτα απο Εκκλησία συκοφαντούσαν κάθε ένα που είχε σχέση με την Εκκλησία ως Λουκά.

    Η μακρυά φούστα δεν είναι της Λουκάς αλλά της Εκκλησίας παραγγελία.

    Οι πουλημένοι δημοσιογράφοι και άλλοι χριστιανομάχοι όμως όποιον χριστιανό ήθελαν να κοροϊδέψουν τον παρομοίαζαν με την Λουκά επειδή δεν είναι σαν τα δικά τους αισχρά μούτρα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλά για την ψύχωση μερικών με την φούστα της Χαράς δεν θα ξανασχοληθώ,ίσως εκτός από ψύχωση είναι και απωθημένο τους.
    Για το "Βυζάντιο" (Βασιλεία Ρωμαίων),όπως και για κάθε άλλη εποχή είτε είναι η αρχαία είτε η ελληνιστική είτε η ρωμαϊκή είτε η "βυζαντινή" με ενδιαφέρει μόνο η ιστορική αλήθεια,και όσο την ξέρω θα την πω,όσο γελοία είναι αυτά που λέει διάφοροι νεοπαγανιστές άλλο τόσο γελοία είναι και η προσπάθεια μερικών "νεορωμηών" να αποδείξουν ότι αυτή η εποχή τα πάντα ήταν άγια και καλά (εκτός από τους αιρετικούς) και ήταν η απόλυτη εποχή του Χριστού,αυτά δεν έχουν καμία σχέση ούτε με την επιστήμη ούτε με την πραγματικότητα.Προσωπικά νιώθω τυχερός που ζω σήμερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.