14 Μαΐ 2011

Γιατί ἔχει ὁ σατανᾶς τόση δύναμη νὰ πολεμᾶ τον ἄνθρωπο.

  Γέροντας Κλεόπας λι
Γιατί χει σατανς τόση δύναμη ν πολεμ τν νθρωπο κα γιατί παραχωρε Θες ν πειράζεται κα ν ξαπατται π τν μαρτία τ πλάσμα Του;
σατανς δν χει τν δύναμη κα τν δεια ν κυριεύη, ν ξεγελ ν ξαναγκάζη τν θέλησι το νθρωπου γι τν μαρτία. Ατς μόνο τν πειράζει μ κάθε εδους τεχνάσματα, φαντασίες, νθυμήσεις, μ τς ασθήσεις, μ τς φυσικς δυναμίες, μ τν δον το κόσμου, μ τος λογισμος κ.λ.π. σατανς οδέποτε φανερώνει στν νθρωπο τ πρόσωπό του, δν ποκαλύπτεται κατευθείαν σν χθρς στν νθρωπο.
λλ τν πολεμ κρυφ φανερ μ τος κακος νθρώπους, χρησιμοποιώντας κάθε εδους τεχνάσματα πονηρά, στε ν μν ποκαλυφθ διος, διότι σκοπς το εναι πτσις μας στν μαρτία κα πώλειά μας. Ατς νομάζεται πειρασμς κα πατρ το ψεύδους διότι μ τος πειρασμος κα τς ψεύτικες παγίδες το θέλει ν μς δηγήση στν μαρτία. σατανς κόμη κβιάζει τν θέλησί μας, ποδαυλίζει τ πάθη κα τς σαρκικς ρέξεις τς ψυχς κα το σώματος, δημιουργε φορμς γι τν κτέλεσι μαρτιν, μς στριφογυρίζει πάντοτε τν νο στς πτώσεις μας, λλ δν χει τν θέλησι κα δεια π τν Θε ν μς πιέση γι τν διάπραξι τς μαρτίας, διότι τότε δν θ εχαμε καμμι νοχη, οτε τιμωρία κα κανες δν θ λυτρωνόταν π τς παγίδες του.
μως, ἐὰν νθρωπος ξασθεν κατ τν θέλησί του κα τν προσευχή, ἐὰν γλυκαίνεται π τ δελεάσματα το διαβόλου κα συγκατατίθεται στν μαρτία, τότε...
δν εναι γι’ ατ νοχος διάβολος, λλ νθρωπος. Γι’ ατ το δόθηκε φύλαξ γγελος γι ν τν βοηθ, ν το χαρίζη τν Χάρι το γίου Πνεύματος, ν τν νισχύη, ν τν δηγ στν κκλησία, στν ξομολόγησι, δηλαδ στν κάθαρσι τν μαρτιν του κα Πνευματικς ν τν συμβουλεύη κα ν τν συγχωρ. Γι’ ατ το πόσχεται κα μισθό, ἐὰν νικήση, τιμωρία, ἐὰν νικηθ. Θες πιτρέπει στν διάβολο ν πειράζη τν νθρωπο, γι ν τν κάνη δυνατώτερο στν πίστι κα νθρωπος ν χη λη τν φροντίδα τς σωτηρίας το μόνο στν Θεό, κα χι στς δυνάμεις του. πίσης πιστς νθρωπος, ταν γωνίζεται περισσότερο, θ χη περισσότερο μισθ π τν Θεό. Θες φήνει τν σαταν ν πειράζη τν νθρωπο λλ δν πιτρέπει στν διάβολο ν τν πειράξη παραπάνω π τς δυνάμεις το (’ Κόρ. 10,13). Μόνο περήφανος κα πιστος φήνεται π τν Θε ν πειράζεται π τν διάβολο μέχρις του ταπεινωθ κα ζητήση τν βοήθεια το Θεο κα τν λειτουργν Του. Στν νθρωπο μως το προσφέρεται δύναμις ν νικήση κα πομακρύνη τν διάβολο (φ. 6,11 Πέτρου 5,9).
Ποι εναι τ σπουδαιότερα πλα μ τ ποία νικομε τους
πειρασμος το διαβόλου;
— Δύο εναι τ μεγαλύτερα πλα μ τ ποα νικομε λες τς διαβολικς παγίδες. Πρτα εναι γία προσευχ κα μετ ταπείνωσις. Προσευχόμεθα πάντοτε στν Οράνιο Πατέρα μας, λέγοντας:-«Κα μ εσενέγκης μς ες πειρασμόν, λλ ρύσαι μς π το πονηρο» (Μάτθ. 6,13). Δηλαδ ζητμε π τν Θε ν μ πιτρέψη ν πειρασθομε περάνω τν δυνάμεών μας κα ν μς λύτρωση π’ λες τς παγίδες το πονηρο. ποτε λοιπόν, σ κάθε πειρασμικ περίστασι πρέπει ν προσευχώμεθα μ πιμονή, μ δάκρυα, μ νηστεία κα μ συντετριμμένη καρδιά. Ο Πατέρες μς συνιστον ν λέγωμεν πάντοτε τν εχ το ησο, διαίτερα σ καιρ το πειρασμο, διότι τ νομα το Κυρίου βγαίνει σν να σπαθ π τν καρδιά μας κα φονεύει τος νοητος χθρούς.
Τ δεύτερο πλο κατ τν διαβολικν πιθέσεων εναι ταπείνωσις. κουσε τί λέγει Δαβίδ: «ταπεινώθην κα σωσε μ Κύριος» (Ψάλμ. 114,6). ταν εμεθα περικυκλωμένοι π πάθη κα πειρασμος ν ταπεινούμεθα π τ βάθη τς καρδίας μας, δηλαδή, ν θεωρομε τος αυτούς μας τος πι μαρτωλούς, λέγοντας τι γι τς μαρτίες μας κα τν περηφάνειά μας πειραζώμεθα κα τότε θ φύγη διάβολος π κοντά μας, διότι τ σχυρότερο πρ, πο κατακαίει τν διάβολο εναι ταπείνωσις, προσευχή, τ δάκρυα κα νηστεία. λλα πλα σ περίοδο πειρασμν εναι: καρτερικ στος πειρασμος πομονή, συχν ξομολόγησις τν λογισμν, νάγνωσις τν ερν βιβλίων, ποφυγ φορμν γι μαρτίες, Θεία Κοινωνία, σιωπή, ποδέσμευσις π τ γκόσμια ργα κα λλα.
ερομονάχου Κλεόπα λι
«Πνευματικο Λόγοι»
κδ. ρθόδοξος Κυψέλη»
Θεσσαλονίκη 1992

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.