Ἐπώνυμα καὶ ἑλληνικὰ προϊόντα ἀποφάσισε νὰ βγάλει ἀπὸ τὰ ράφια της ἡ διοίκηση τῆς Lidl Hellas. Παράλληλα, κατ’ ἐντολὴ τῆς μητρικῆς, ἡ ἑλληνικὴ θυγατρικὴ προχώρησε στὴν ἀπομάκρυνση στελεχῶν τὰ ὁποία ἀλλοίωσαν τὴν εἰκόνα τῆς φθηνῆς ἁλυσίδας, ποὺ χρόνια τώρα ἀποτελεῖ τὸ σλόγκαν τῆς ἑταιρείας.
H ἀδρεναλίνη τῶν ἐξελίξεων στὰ ἐνδότερά της ἑλληνικῆς θυγατρικῆς ἔχει κορυφωθεῖ ἐξαιτίας καὶ τῶν πρόσφατων ριπῶν ἀπὸ τὴ μητρικὴ γιὰ κακοδιαχείριση καὶ ἀνεπαρκῆ ἀντιμετώπιση κρίσεων. Πληροφορίες ἀναφέρουν ὅτι τὸ τελευταῖο τετράμηνο ἡ γερμανικὴ θυγατρικὴ περιορίζει δραστικὰ τὰ ἐπώνυμα σήματα ποὺ διακινεῖ, ἀντικαθιστώντας τὰ μὲ προϊόντα ποὺ φέρουν τὴν ἐπωνυμία της. Στὸ πλαίσιο αὐτό, ἔχει μειώσει τοὺς ἐπώνυμους κωδικούς της ἀπὸ 400 ποὺ ἦταν στὰ τέλη τοῦ ἔτους σὲ 250 καὶ ἕπεται συνέχεια. Πηγὲς ἀναφέρουν ὅτι ἀναμένεται νὰ ...
μειωθοῦν περαιτέρω τὰ ἐπώνυμα σήματα ποὺ διατίθενται στὰ γαλακτοκομικά, τὰ σνὰκ καὶ στὰ λίπη - ἔλαια. Οἱ κωδικοὶ Μερικὲς ἀπὸ τὶς πιὸ γνωστὲς φίρμες ποὺ σήμερα βρίσκονται στὰ ράφια τῆς ἁλυσίδας εἶναι οἱ Γιώτης, Παπαδοπούλου, Μινέρβα, Δωδώνη, Νestle, Kraft, Ἐλαΐς Unilever, Procter & Gamble, Pepsico-HBH. Ἀπὸ τὰ καταστήματά της διακινεῖ περὶ τοὺς 1.700 κωδικοὺς προϊόντων. Σύμφωνα μὲ τὶς ἴδιες πηγές, ἡ μητρικὴ πολυεθνικὴ ἔχει βάλει ἐδῶ καὶ καιρὸ στὸν πάγο τὴν ἑλληνικὴ θυγατρική, καθὼς ἡ ἐπιλογὴ τῆς τελευταίας νὰ ἐμπορευτεῖ ἐπώνυμα σήματά της εἶχε ὡς συνέπεια πτώση τῆς κερδοφορίας.
Ὅπως ὑποστηρίζεται, ἡ προσθήκη ἐπώνυμων σημάτων στὰ ράφια τῆς Lidl μπορεῖ νὰ ἀνέβασε τὸ μέσο κόστος τοῦ καλαθιοῦ, ἀλλὰ μείωσε τὶς πωλήσεις, καθόσον κατέστησε τὸ σλόγκαν «Η Lidl εἶναι φθηνὴ» ἐδῶ καὶ ἕνα χρόνο κενὸ περιεχομένου. Πέραν αὐτῶν, λέγεται ὅτι ἡ ἑταιρεία ἀντιμετωπίζει προβλήματα σὲ ἐπίπεδο διοίκησης. Πηγὲς ὑποστηρίζουν ὅτι ἡ διοίκηση τῆς ἑλληνικῆς θυγατρικῆς κατηγορήθηκε ἀπὸ τὴ μητρικὴ γιὰ ἀνεπαρκῆ ἀντιμετώπιση κρίσεων. Ὑπενθυμίζεται ὅτι πρὶν ἀπὸ λίγο καιρὸ τὸ ὄνομα τῆς ἑταιρείας εἶχε συνδεθεῖ μὲ τὴν ὑπόθεση τοῦ ἐπιμολυσμένου ἡλιελαίου, οὐδεὶς δὲ ἐκπρόσωπος τῆς Lidl Hellas ἐμφανίστηκε νὰ δώσει κάποιες ἐξηγήσεις. Ὅλα αὐτά, σύμφωνα μὲ παράγοντες τῆς ἀγορᾶς, προσφέρουν σημαντικὰ περιθώρια ἑλιγμῶν στὸν ἀνταγωνισμό, πρωτίστως δὲ στὸν παραδοσιακὸ ἀντίπαλό της Lidl, τὴν Αldi.
Ἡ διοίκηση τῆς ἑλληνικῆς θυγατρικῆς ἐπιχειρεῖ νὰ ἀναστρέψει τὸ ἀρνητικὸ κλίμα ποὺ ἔχει δημιουργηθεῖ γύρω ἀπὸ τὸ σῆμα Lild. Ἐπικεφαλῆς βρίσκεται Γερμανὸς μάνατζερ, ὁ ὁποῖος ἀνέλαβε καθήκοντα μόλις τὸν τελευταῖο μήνα. Ἐπίσης ἀπομακρύνθηκε ὁ μέχρι προτινὸς διευθυντὴς ἀνάπτυξης τῆς ἁλυσίδας, γιὰ νὰ ἀντικατασταθεῖ ἀπὸ Ἑλληνογερμανό, ὁ ὁποῖος θὰ ἔχει τὴν εὐθύνη ἀνάπτυξης τῆς ἁλυσίδας στὴν ἐσωτερικὴ ἀγορὰ τουλάχιστον μέχρι τὸ 2011. Μέχρι καὶ τὸ 2008 ἡ διαφημιστικὴ πολιτικὴ τῆς Lidl ἦταν περιορισμένης ἐμβέλειας μὲ φυλλάδια προσφορῶν ποὺ κυκλοφοροῦσαν εὐρέως σὲ χιλιάδες ἀντίτυπα door to door, καὶ μὲ περιορισμένο ἀριθμὸ ὁλοσέλιδων διαφημιστικῶν καταχωρίσεων. Σήμερα ἡ πολιτικὴ αὐτὴ ἀναθεωρεῖται.
Στόχος τῆς νέας διοίκησης εἶναι νὰ ἐπαναφέρει στὴ συνείδηση τοῦ Ἕλληνα καταναλωτῆ τὴν εἰκόνα τῆς Lidl ὡς τῆς πιὸ φτηνῆς ἁλυσίδας λιανικῆς. Ἀπώλειες Τὰ προαναφερθέντα, σὲ συνδυασμὸ μὲ τὴν οἰκονομικὴ κρίση, ἔχουν φρενάρει τὴν ἀνάπτυξη τῆς ἑλληνικῆς θυγατρικῆς. Στελέχη ὑποστηρίζουν ὅτι ἀπὸ τὶς ἀρχὲς τοῦ ἔτους μέχρι σήμερα ἡ αὔξηση τοῦ τζίρου τῆς ἁλυσίδας δὲν ξεπερνᾶ τὸ 2%, ὅταν πρὶν ἀπὸ μία τριετία ξεπερνοῦσε ἄνετα τὸ 15%. Ἐκτιμᾶται ὅτι φέτος τὰ ἔσοδά της δὲν θὰ ὑπερβοῦν τὸ 1,3 δίσ. εὐρώ. Νὰ ληφθεῖ ὑπόψη ὅτι, γιὰ νὰ μὴν δημοσιεύει ἰσολογισμούς, ἡ Lidl ἔχει συστήσει ξεχωριστὲς ἀνὰ κατάστημα ἑταιρεῖες περιορισμένης εὐθύνης· ἑπομένως οὐδεὶς γνωρίζει τὰ οἰκονομικά της ἀποτελέσματα. Ἡ γερμανικὴ πολυεθνικὴ εἰσῆλθε στὴν ἑλληνικὴ ἀγορὰ τὸ 1999. Μὲ ἕδρα τὴ Θεσσαλονίκη, ἡ ἑταιρεία ξεκίνησε τὶς ἐπενδύσεις της ἀπὸ τὴ Βόρειο Ἑλλάδα, ποντάροντας στὸ γεγονὸς ὅτι ἐκεῖ κατοικοῦσαν πολλοὶ μετανάστες.
Σήμερα ἡ ἑταιρεία διαχειρίζεται 212 καταστήματα, ἐνῶ τὰ ἀκίνητα ὅπου αὐτὰ στεγάζονται εἶναι κατὰ 80% ἰδιόκτητα. Κάθε κατάστημα ὑπολογίζεται ὅτι πραγματοποιεῖ ἡμερήσιο τζίρο 15.00017.000 εὐρώ. Μολονότι τὸ φετινὸ σχέδιο ἀνάπτυξης προέβλεπε τὸ ἄνοιγμα 30 νέων καταστημάτων, κατὰ πληροφορίες δὲν θὰ ἀνοίξουν οὔτε τὰ μισά. Καὶ προγραμματισμένες ἐπενδύσεις, ὅπως γιὰ τὶς καινούργιες ἀποθῆκες στὸ Κορωπί, ὅπου ἡ ἑταιρεία ἔχει ἀγοράσει 60 στρέμματα, ἀνεστάλησαν μέχρι νεωτέρας. Who is who Η ΑΛΥΣΙΔΑ Lidl ἀνήκει στὸν Dieter Schwarz. Μὲ συνολικὴ περιουσία ἄνω τῶν 10 δίσ. εὐρώ, εἶναι ὁ τέταρτος πλουσιότερος πολίτης τῆς Γερμανίας. Γεννημένος τὸ 1939 στὴν πόλη Heilbronn, εἶναι παντρεμένος καὶ ἔχει δύο κόρες. Πατέρας τοῦ ἦταν ὁ Josef Schwarz, ὁ ὁποῖος τὸ 1930 ἔγινε μέτοχός της ἑταιρείας χονδρικῆς πώλησης φρούτων Lidl & Co.
Ἡ ἑταιρεία μετονομάστηκε ἀργότερα σὲ Lidl & Schwarz καὶ δραστηριοποιήθηκε στὸ χονδρεμπόριο τροφίμων καὶ ποτῶν. Τὸ 1973 ὁ γιός του, σημερινὸς ἰδιοκτήτης τῆς ἑταιρείας, Dieter Schwarz ἄνοιξε τὸ πρῶτο κατάστημα Lidl discount στὸ Λουτβιχσχάφεν. Ἡ στρατηγική της Lidl προβλέπει διεθνῆ ἐπέκταση. Λειτουργεῖ 7.271 καταστήματα σὲ 20 χῶρες. Ἐπιπλέον λειτουργοῦν 500 καταστήματα χονδρικῆς, ἰδιοκτησίας τοῦ Dietel Schwarz, ὑπὸ τὴν ἐπωνυμία Kaufland. isotimia
epirus-ellas.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου