8 Ιαν 2011

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑ ΤΑ ΦΩΤΑ

(φεσ. δ’ 7-13)
 Γεμάτο σπουδαία κα ψηλ νοήματα εναι τ ποστολικ νάγνωσμα πο θ κούσουμε τν Κυριακ στος ερούς μας Ναούς, δελφοί μου.
Γι ατ εναι νάγκη ν τ δομε σ σύντομη μετάφραση κα κατόπιν ν σταθομε σ δύο πολ βασικ σημεα πο μς τονίζει  πόστολος τν θνν: «7. Στν καθένα π μς δόθηκε  χάρη σύμφωνα μ τ μέτρο μ τ ποο δωρίζει  Χριστός. 8. Γι’ ατ λέγει  Γραφ ¨νέβηκε στν οραν κα πρε μαζί του φθονία χαρισμάτων κα τ δωσε δρα στος νθρώπους¨. 9. Τ δ νέβηκε τί σημαίνει; παρ τ τι κατέβηκε πρτα στ κατώτερα μέρη τς γς (στν δη δηλαδ) 10. Ατς πο κατέβηκε, ατς εναι κα πο νέβηκε πάνω π λους τους ορανούς, γι ν γεμίσει (μ τν παρουσία Το) τ πάντα. 11. Κα ατς πίσης δωσε λλους μν ς ποστόλους, λλους δ ς Προφτες, λλους δ ς Εαγγελιστς (δήλ. περιοδεύοντες κήρυκες το Εαγγελίου), λλους δ ς Ποιμένες κα Διδασκάλους, 12. γι ν καταρτίζουν τος γίους (τους πιστούς), γι ν κάνουν ργο διακονίας γι τν οκοδομ το σώματος το Χριστο (τς κκλησίας), 13. τσι θ καταλήξουμε λοι στν...
 νότητα πο δίνει  Πίστη κα  βαθι γνώση το Υο το Θεο, θ γίνουμε ριμοι κα θ φτάσουμε στν τελειότητα πο μέτρο τς εναι  Χριστός.»
α) π τ τόσα ποκαλυπτικ νοήματα, ς προσέξουμε καταρχς κενο πο τόνισε στν ρχ  πόστολος. τι δηλαδ μς δόθηκαν διάφορα πνευματικ Χαρίσματα «κατ τ μέτρον τς δωρες το Χριστο». Κα τονίζει τι δόθηκε «ν κάστω». Στν κάθε δήλ. πιστό. Δν πάρχει πιστς πο ν μν λαβε κάποιο χάρισμα. Κα τ χαρίσματα ατ τ μοίρασε  Κύριος κατ τν Σοφία κα τν Δικαιοσύνη Του, κατ τέτοιο τρόπο στε σ κάθε νθρωπο ν ταιριάζουν τ χαρίσματα, ναλόγως τς δυνάμεως κα τς ντοχς του.
Τοτο σημαίνει φενς τι κανένας πολύτως δν δικαιοται ν καυχται γωιστικ γι τ χαρίσματά του, φο λα εναι δρα το Θεο, κα φετέρου δν πρέπει ποτ ν φθονε κείνους πο χουν λάβει περισσότερα  κα νώτερα χαρίσματα.
λα μ λα εναι δρα το Κυρίου τ ποία μ τν Πανσοφία Το κρινε τι πρεπε ν τ χαρίσει.
Τώρα, ποι εναι ατ τ χαρίσματα κα ο δωρες το Θεοδη  πόστολος τ παρουσίασε σ λους τους πιστούς.  νας π παραδείγματι μπορε ν διαθέτει πίστη,  λλος ν διατυπώνει κα ν κφράζει μ δογματικ κρίβεια ατν τν «παξ παραδοθεσα τος γίοις Πίστει» (ούδα 3’). λλος μπορε ν χει λάβει τ χάρισμα τς προσευχς κα μάλιστα τς καρδιακς προσευχς. Στν λλον μπορε ν χει δοθε τ σπάνιο εραποστολικ χάρισμα κα  ζλος τς διαδόσεως το λόγου το Θεο σ λλα θνη, τ ποα δν χουν γνωρίσει κόμα τν Χριστό. πίσης σ κάποιον λλον μπορε ν πάρχει τ διοικητικ χάρισμα, πο τόσο χρειάζεται στν στρατευομένη μς κκλησία, κα τερος μπορε ν ρθοτομε τν Λόγον τς ληθείας δίχως ν φοβται τς πειλς τν προϊσταμένων του, κα τοτο διότι κριβς κηρύττει τν λήθεια, λλ κα δν χει τίποτε ν φοβηθε στε ν το τ βρον κα τσι ν τν δεσμεύσουν...Κα γενικς εναι τόσα πολλ τ χαρίσματα, πο θ χρειαζόταν πολς χρος πλς κα ν τ παριθμήσει κανείς.
β) Κα μετ π ατ τ διαπίστωση, τν τόσο βασική, ρχόμαστε στ δεύτερο σημαντικ σημεο. Ποις εναι  σκοπς γι τν ποον  Θες μς δωρίζει τ σπουδαία ατ χαρίσματα; Στν ρώτηση ατ παντ  μεγάλος δεσμώτης πόστολος μέσα π τν φυλακή του κα μς τονίζει: «12. πρς τν καταρτισμν τν γίων, ες ργον διακονίας, ες οκοδομν το σώματος το Χριστο, 13. μέχρι καταντήσωμεν ο πάντες ες τν νότητα τς Πίστεως κα τς πιγνώσεως το Υο το Θεο, ες νδρα τέλειον, ες μέτρον λικίας το πληρώματος το Χριστο.» ( μετάφρασις παραπάνω).
Λοιπόν, διαίτερος ξιοπρόσεκτος  σκοπς τν χαρισμάτων μας. Εναι γι ν τ χρησιμοποιήσουμε στν πνευματική μας πρόοδο κα «τελειοποίησή» μας. χι φυσικ μόνο τ δική μας, λλ κα γι τν φέλεια κα τν οκοδομ τν λλων δελφν μας.
 καθένας μας δηλαδή, πρέπει ν ξιοποιήσει τ τάλαντα κα τ χαρίσματά του. Ν τ καλλιεργήσει σο τ δυνατν περισσότερο, φο σ τελευταία νάλυση, ατ  χάρις τν δωρημάτων εναι πο μς δηγε στ «καθ’ μοίωσιν» κα μς νοίγει τν δρόμο πρς τ θριαμβεύουσα κκλησία «σν πάσι τος γίοις».
Πόσο, λήθεια, θ μποροσε ν βοηθήσει στν «οκοδομν το σώματος το Χριστο» νας πο διαθέτει τ χάρισμα το ρθοτομεν κα τς μολογίας, σήμερα πο λα δείχνουν τι μαραίνεται  ζλος πρ τν πατρίων παραδόσεων; Πόσο θ νισχύονταν ο πλο πιστοί της κκλησίας μας ταν, ατο πο εναι ταγμένοι ν φυλνε πνευματικς Θερμοπύλες, θ συνασπίζονταν ναντίον τν «βαρβάρων» του πάρατου οκουμενισμο κα το καρκινογόνου θρησκευτικο συγκριτισμο; Κα πόσο θ βοηθιονταν στ συνέχεια κα τόσες ψυχές, κατ τ λλα εγενικές, πλν μως ερισκόμενες μέσα στν πλάνη κα στν αρεση, ο ποες διψον τν λήθεια, στε ν βρον τν Χάρη το Θεο, πο φίσταται μόνο ντός της ρθοδόξου κκλησίας μας; Κα φυσικ μ ατς τς προϋποθέσεις μπορομε στ συνέχεια ν κάνουμε λόγο κα γι ργα εποίϊας κα γάπης, πο εναι τόσο ναγκαία στν κοινωνία μας, ργα πάντως πο πρέπει ν δράζονται χι πλ σ ναν συναισθηματισμ  σ ναν ποιοδήποτε ομανισμό, λλ ν οκοδομονται πάνω στν μοναδικ λήθεια πο κατέχει, διασφαλίζει κα κηρύττει  κκλησία μας.
να πάντως εναι τ βέβαιο, τι σ κάθε ποχή,  διος  ρχηγός μας,  Κύριος ησος Χριστός, ναδεικνύει ατ τ διαμάντια τς Χάριτος, τος γίους δηλαδή, πο ρθοτομον (μ ποιαδήποτε κόστος κα συνέπεια) κα συνεχίζουν ν καθοδηγον τ σμα τς κκλησίας στν πραγματικ νότητα το γιασμο, μακρι π τ διάφορα «θρησκευτικ φολκλόρ», πο γι σους μν δν γνωρίζουν τος φήνουν ν παραμένουν στν πλάνη, γι σους δ χουν γνώση Θεολογίας, κα πίσης γνωρίζουν πρόσωπα κα πράγματα, τος δημιουργον μεγάλη πίκρα, λλ κα δικαία γανάκτηση...
δελφοί μου, εναι ξιος πολλς τιμς κα μοιβς  Χριστιανός,  ποος μ τ δρα τς Χάριτος, καρποφορε τν ρετ πρς δόξαν του κα συνάμα νδιαφέρεται κα γι τν καταρτισμ κα τν αξηση τν πιστν. ντιθέτως εναι ξιος τιμωρίας, κα πωσδήποτε ν δν πάρξει μετάνοια θ τν λάβει, ποιος, ν χει χαρίσματα «πρς οκοδομν»  τ φήνει καλλιέργητα  τ κόμα χειρότερο, τ χρησιμοποιε πρς σκανδαλισμ τν πιστν κα πρς ταλαιπωρία τς στρατευομένης μς κκλησίας.
Εθε ατ  Χάρις το Κυρίου μν ησο Χριστο, ν μς καταρτίζει, ν μς θερμαίνει κα ν μς οκοδομε, οτως στε  καθημερινή μας ζω ν μς ποδεικνύει χι χλιαρούς, λλ ζωντανος κα μάλιστα ζηλωτς ρθοδόξους Χριστιανούς.
μήν.   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.