
Καθηγητής: Λοιπόν, πιστεύεις στὸν Θεό;
Φοιτητής: Βεβαίως, κύριε.
Κάθ.: Εἶναι καλὸς ὁ Θεός;
Φοίτ.: Φυσικά.
Κάθ.: Εἶναι ὁ Θεὸς παντοδύναμος;
Φοίτ.: Ναὶ

Φοίτ.: ..
Κάθ.: Δὲν μπορεῖς νὰ ἀπαντήσεις, ἔτσι δὲν εἶναι; Ἂς ξαναρχίσουμε νεαρέ μου. Εἶναι καλὸς ὁ Θεός;
Φοίτ.: Ναί.
Κάθ.: Εἶναι καλὸς ὁ...
διάβολος;
Φοίτ.: Ὄχι.
Κάθ.: Ποιὸς δημιούργησε τὸν διάβολο;
Φοίτ.: ο.. ..
Θεός..
Κάθ.: Σωστά.. Πές μου παιδί μου, ὑπάρχει κακὸ σ' αὐτὸν τὸν κόσμο;
Φοίτ.: Ναί.
Κάθ.: Τὸ κακὸ βρίσκεται παντοῦ, ἔτσι δὲν εἶναι; Καὶ ὁ Θεὸς ἔπλασε τὰ πάντα, σωστά;
Φοίτ.: Ναί.
Κάθ.: Ἄρα λοιπὸν ποιὸς δημιούργησε τὸ κακό;
Φοίτ.: ...
Κάθ.: Ὑπάρχουν ἀρρώστιες; Ἀνηθικότητα; Μίσος; Ἀσχήμια; Ὅλα αὐτὰ τὰ τρομερὰ στοιχεῖα ὑπάρχουν σ' αὐτὸν τὸν κόσμο, ἔτσι δὲν εἶναι;
Φοίτ.: Μάλιστα.
Κάθ..: Λοιπόν, ποιὸς τὰ δημιούργησε;
Φοίτ.: ...
Κάθ.: Ἡ ἐπιστήμη λέει ὅτι χρησιμοποιεῖς τὶς 5 αἰσθήσεις σου γιὰ νὰ ἀναγνωρίζεις τὸ περιβάλλον γύρω σου καὶ νὰ προσαρμόζεσαι σὲ αὐτό. Πές μου παιδί μου, ἔχεις δεῖ ποτὲ τὸν Θεό;
Φοίτ.: Ὄχι, κύριε.
Κάθ.: Ἔχεις ποτὲ ἀγγίξει τὸ Θεό; Ἔχεις ποτὲ γευτεῖ τὸ Θεό, μυρίσει τὸ Θεό; Καὶ τέλος πάντων, ἔχεις ποτὲ ἀντιληφθεῖ μὲ κάποια ἀπὸ τὶς αἰσθήσεις σου τὸ Θεό;
Φοίτ..: ...Ὄχι, κύριε. Φοβᾶμαι πὼς ὄχι.
Κάθ.: Καὶ παρόλα αὐτὰ πιστεύεις ἀκόμα σὲ Αὐτόν;
Φοίτ.: Ναί.
Κάθ.: Σύμφωνα μὲ ἐμπειρικό, ἐλεγχόμενο καὶ μὲ δυνατότητα μελέτης τῶν ἀποτελεσμάτων ἑνὸς φαινομένου πρωτόκολλο, ἡ ἐπιστήμη ὑποστηρίζει ὅτι ὁ Θεὸς δὲν ὑπάρχει. Τί ἔχεις νὰ ἀπαντήσεις σὲ αὐτό, παιδί μου;
Φοίτ.: Τίποτα. Ἐγὼ ἔχω μόνο τὴν πίστη μου.
Κάθ.: Ναί, ἡ πίστη. Καὶ αὐτὸ εἶναι τὸ πρόβλημα τῆς ἐπιστήμης.
Φοίτ: Κύριε καθηγητά, ὑπάρχει κάτι ποῦ τὸ ὀνομάζουμε θερμότητα;
Κάθ.: Ναί.
Φοίτ.: Καὶ ὑπάρχει κάτι ποῦ τὸ ὀνομάζουμε κρύο;
Κάθ.: Ναί.
Φοίτ.: Ὄχι, κύριε. Δὲν ὑπάρχει. Μπορεῖ νὰ ἔχεις μεγάλη θερμότητα, ἀκόμα περισσότερη θερμότητα, ὑπερθερμότητα, καύσωνα, λίγη θερμότητα ἢ καθόλου θερμότητα. Ἀλλὰ δὲν ὑπάρχει τίποτα ποὺ νὰ ὀνομάζεται κρύο. Μπορεῖ νὰ χτυπήσουμε 458 βαθμοὺς ὑπὸ τὸ μηδέν, ποὺ σημαίνει καθόλου θερμότητα, ἀλλὰ δὲν μποροῦμε νὰ πᾶμε πιὸ κάτω ἀπὸ αὐτό. Δὲν ὑπάρχει τίποτα ποὺ νὰ ὀνομάζεται «κρύο». «Κρύο» εἶναι μόνο μία λέξη, ποὺ χρησιμοποιοῦμε γιὰ νὰ περιγράψουμε τὴν ἀπουσία θερμότητας. Δὲν μποροῦμε νὰ μετρήσουμε τὸ κρύο. Ἡ θερμότητα εἶναι ἐνέργεια. Τὸ κρύο δὲν εἶναι τὸ ἀντίθετό της θερμότητας, κύριε, εἶναι ἁπλὰ ἡ ἀπουσία της.
Στὴν αἴθουσα ἐπικρατεῖ σιγή...
Φοίτ.: Σκεφτεῖτε τὸ σκοτάδι, καθηγητά. Ὑπάρχει κάτι ποῦ νὰ ὀνομάζουμε σκοτάδι;
Κάθ.: Ναί, τί εἶναι ἡ νύχτα ἂν δὲν ὑπάρχει σκοτάδι;
Φοίτ.: Κάνετε καὶ πάλι λάθος, κύριε καθηγητά. Τὸ «σκοτάδι» εἶναι ἡ ἀπουσία κάποιου ἄλλου παράγοντα. Μπορεῖ νὰ ἔχεις λιγοστὸ φῶς, κανονικὸ φῶς, λαμπερὸ φῶς, ἐκτυφλωτικὸ φῶς.. Ἀλλά, ὅταν δὲν ἔχεις φῶς, δὲν ἔχεις τίποτα καὶ αὐτὸ τὸ ὀνομάζουμε σκοτάδι, ἔτσι δὲν εἶναι; Στὴν πραγματικότητα τὸ σκοτάδι ἁπλὰ δὲν ὑπάρχει. Ἂν ὑπῆρχε θὰ μποροῦσες νὰ κάνεις τὸ σκοτάδι σκοτεινότερο.
Κάθ.: Ποῦ θέλεις νὰ καταλήξεις μὲ ὅλα αὐτά, νεαρέ μου;
Φοίτ.: Κύριε, θέλω νὰ καταλήξω ὅτι ἡ φιλοσοφική σας σκέψη εἶναι ἐλαττωματική...
Κάθ..: Ἐλαττωματική!; Μήπως μπορεῖς νὰ μοῦ ἐξηγήσεις γιατί;
Φοίτ.: Κύριε καθηγητά, σκέφτεστε μέσα στὰ ὅρια τῆς δυαδικότητας. Ὑποστηρίζετε ὅτι ὑπάρχει ἡ ζωὴ καὶ μετὰ ὑπάρχει καὶ ὁ θάνατος, ἕνας καλὸς Θεὸς καὶ ἕνας κακὸς Θεός. Βλέπετε τὴν ἔννοια τοῦ Θεοῦ σὰν κάτι τελικό, κάτι ποὺ μπορεῖ νὰ μετρηθεῖ. Κύριε καθηγητά, ἡ ἐπιστήμη δὲν μπορεῖ νὰ ἐξηγήσει οὔτε κάτι τόσο ἁπλὸ ὅπως τὴν σκέψη. Χρησιμοποιεῖ τὴν ἠλεκτρικὴ καὶ μαγνητικὴ ἐνέργεια, ἀλλὰ δὲν ἔχει δεῖ ποτέ, πόσο μᾶλλον νὰ καταλάβει ἀπόλυτα, αὐτὴν τὴν ἐνέργεια. Τὸ νὰ βλέπεις τὸ θάνατο σὰν τὸ ἀντίθετό της ζωῆς εἶναι σὰν νὰ ἀγνοεῖς τὸ γεγονὸς ὅτι ὁ θάνατος δὲν μπορεῖ νὰ ὑπάρξει αὐτόνομος. Ὁ θάνατος δὲν εἶναι τὸ ἀντίθετό της ζωῆς: εἶναι ἁπλὰ ἡ ἀπουσία της. Τώρα πεῖτε μου κάτι, κύριε καθηγητά. Διδάσκετε στοὺς φοιτητές σας ὅτι ἐξελίχτηκαν ἀπὸ μία μαϊμού;
Κάθ.: Ἐὰν ἀναφέρεσαι στὴν φυσικὴ ἐξελικτικὴ πορεία, τότε ναί, καὶ βέβαια.
Φοίτ.: Ἔχετε ποτὲ παρακολουθήσει μὲ τὰ μάτια σᾶς τὴν ἐξέλιξη;
Κάθ.: ..
Φοίτ.: Ἐφόσον κανένας δὲν παρακολούθησε ποτὲ τὴν διαδικασία ἐξέλιξης ἐπιτόπου καὶ κανένας δὲν μπορεῖ νὰ ἀποδείξει ὅτι αὐτὴ ἡ διαδικασία δὲν σταματᾶ ποτέ, τότε διδάσκεται τὴν προσωπική σας ἄποψη ἐπὶ τοῦ θέματος. Τότε μήπως δὲν εἶστε ἐπιστήμονας, ἀλλὰ ἁπλὰ ἕνας κήρυκας;
Κάθ.: ..
Φοίτ.(πρὸς τὴν τάξη): Ὑπάρχει κάποιος στὴν τάξη ποὺ νὰ ἔχει δεῖ τὸν ἐγκέφαλο τοῦ κ.καθηγητή; Ποῦ νὰ ἔχει ἀκούσει ἢ νιώσει ἢ ἀκουμπήσει ἢ μυρίσει τὸν ἐγκέφαλο τοῦ κ.καθηγητή; Κανένας. Ἄρα σύμφωνα μὲ τοὺς κανόνες τοῦ ἐμπειρικοῦ, ἐλεγχόμενου καὶ μὲ δυνατότητα προβολῆς πρωτόκολλου, ἡ ἐπιστήμη μπορεῖ νὰ ἰσχυριστεῖ ὅτι δὲν ἔχετε ἐγκέφαλο, κύριε. Καὶ ἀφοῦ εἶναι ἔτσι τὰ πράγματα, τότε, μὲ ὅλο τὸν σεβασμό, πῶς μποροῦμε νὰ ἐμπιστευτοῦμε αὐτὰ ποῦ διδάσκετε, κύριε;
Κάθ.: Μοῦ φαίνεται ὅτι ἁπλὰ θὰ πρέπει νὰ στηριχτεῖς στὴν πίστη σου, παιδί μου.
Φοίτ.: Αὐτὸ εἶναι, κύριε.. Ὁ σύνδεσμος μεταξύ του ἀνθρώπου καὶ τοῦ Θεοῦ εἶναι ἡ ΠΙΣΤΗ. Αὐτὴ εἶναι ποὺ κινεῖ τὰ πράγματα καὶ τὰ κρατάει ζωντανά..
Τὸ ὄνομα τοῦ νεαροῦ φοιτητῆ ἦταν ALBERT EINSTEIN.
πηγή:ΧΑΛΚΙΔΑ online
Ἀπὸ τό:Ἤπειρος-Ἑλλὰς
Υπέροχο!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή