ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΕΒΑΣΜ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ Κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΙΕΡΑΝ ΣΥΝΟΔΟΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
Ἀκτὴ Θεμιστοκλέους 190
185 39 ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ
Τήλ. 210 4514833
Fax 210 4518476
Ἀριθμ. Πρώτ. 1494 Ἐν Πειραιεῖ τὴ 8η Νοεμβρίου 2010
Τὴ Ἱερὰ Συνόδω
τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος
Ἰωάννου Γενναδίου 14
Εἰς Ἀθήνας
Πάνυ εὐλαβῶς ἀπευθύνομαι πρὸς τὴν Ὑμετέραν Πεπνυμένην Μακαριότητα, Ἤτις διὰ τῆς διακρινούσης Αὐτὴν ποιμαντικῆς συνέσεως καὶ σοφίας εἰς καιροὺς δυσχειμέρους διὰ τὸν κόσμον, οἰακοστροφεῖ ἐν τὴ Πρωθιεραρχικὴ Αὐτῆς διακονία ὡς καὶ εἰς τοὺς Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτας καὶ μέλη τῆς παρούσης Συνοδικῆς περιόδου ἅπαντας ἐγνωσμένους διὰ τὸ ἀνύστακτον αὐτῶν ποιμαντικὸν ἐνδιαφέρον, τὴν ὑπερέχουσα διάκρισιν καὶ τὴν ἀνυπόκριτον ἀγάπην καὶ ἀφοσίωσιν εἰς τὴν Ἁγιωτάτην Ὀρθόδοξον Καθολικὴν Ἐκκλησίαν, ἴνα ταπεινῶς ὑποβάλω Ὑμὶν τὴν κατωτέρω πρότασιν, ἤτις θὰ ἐγγράψη τὰ ὀνόματα Ὑμῶν ἀδιαπτώτως εἰς τὰς δέλτους τῶν μεγάλων Ἱεραρχῶν τῆς Ἁγιωτάτης ἠμῶν Ἐκκλησίας, οἵτινες πολυειδῶς καὶ πολυτρόπως ἠγωνίσαντο καὶ διεσφάλισαν ἀκαινοτόμητον καὶ ἀδιαλώβητον τὴν ἅπαξ παραδοθεῖσαν «τοῖς ἁγίοις ἀλήθειαν τῆς ἀμωμήτου ἠμῶν πίστεως». Ἐτίμησαν δεόντως καὶ ὑπερφυῶς τοὺς στύλους τῆς Ὀρθοδόξου ἀληθείας ἁγίους Πατέρας Αὐτῆς καὶ μετελαμπάδευσαν εἰς τὴν διάδοχον γενεὰν τὴν ὑπερέχουσαν δάδαν τῆς μετοχῆς ἐν τῷ μυστηρίω τῆς Ἐκκλησίας καὶ τῆς ἀληθοῦς κοινωνίας ἐν τῷ Θεῶ.
Ἡ ἀφ’ ἱκανοῦ χρόνου καὶ μὲ ὀτρηροὺς κόπους προετοιμαζομένη Ἁγία καὶ Μεγάλη Σύνοδος τῶν Ἁγιωτάτων Ὀρθοδόξων Ἐκκλησίων συντονιζομένη ὑπὸ τοῦ πανσέπτου Κέντρου τῆς.... ὑπ’ οὐρανὸν Ὀρθοδοξίας, τῆς Ἁγιωτάτης Πρωτοθρόνου Ἐκκλησίας τῆς Κωνσταντίνου Πόλεως καὶ τοῦ Πρωτιστεύοντος Αὐτῆς Ἀγγέλου Παναγιωτάτου Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου Κυρίου κ. Βαρθολομαίου κέκτηται τὴν ἀνεπανάληπτον καὶ μοναδικὴν εὐκαιρίαν, ἀφ’ἑνὸς μὲν δικαιώσεως Αὐτῆς, ὡς ὄντως Ἁγίας καὶ Μεγάλης Συνόδου καὶ ἀφ’ ἑτέρου προσφορᾶς εἰς τοὺς ἀνὰ τὴν οἰκουμένην Ὀρθοδόξους πιστοὺς μεγίστης χαρᾶς καὶ ἀγαλλιάσεως καὶ ἐν ταυτῶ στηλιτεύσεως τοῦ ἀνεπιγνώστου ζηλωτισμοῦ καὶ τοῦ συγκρητιστικοῦ οἰκουμενισμοῦ.
Αὔτη ἡ δυνατότης συνίσταται εἰς τὸ γεγονὸς τῆς ὑπὸ τῶν Ὀρθοδόξων Αὐτοκεφάλων Ἐκκλησιῶν πανηγυρικῆς διακηρύξεως καὶ συγκαταριθμήσεως ὡς ὀγδόης (Ἡ΄) Οἰκουμενικῆς Συνόδου, τῆς Ἁγίας Συνόδου τοῦ 879-880 ἐν Κωνσταντινουπόλει συνελθούσης ἐπὶ Ἁγίου καὶ Μεγάλου Φωτίου τὴ συμμετοχή, διὰ τῶν ἀντιπροσώπων αὐτοῦ, τοῦ τότε Ὀρθοδόξου Πάπα Παλαιᾶς Ρώμης Ἰωάννου του Ἡ΄, ἤτις ἐπελήφθη κανονικῶν καὶ δογματικῶν θεμάτων καὶ εἰδικώτερον:
1. Ἐπεκύρωσεν τὴν ἀναβίβασιν τοῦ Μ. Φωτίου ἐν τῷ Πατριαρχικῶ θρόνω τῆς Κωνσταντινουπόλεως,
2. Ἦρε τὰ ἀναθέματα τῆς συνόδου 869-870,
3. Ἀνεγνώρισε τὰ ἐκκλησιαστικὰ ἔθιμα καὶ παραδόσεις ἑκάστης τοπικῆς Ἐκκλησίας καὶ τὴν ἰσχὺν τῶν ἀποφάσεων Αὐτῆς,
4. Διεκήρυξεν τὴν θέσιν τοῦ Ἐπισκόπου ἐν τὴ Ἐκκλησία,
5. Καθώρισεν τὴν σχέσιν Ἐπισκόπου καὶ Μοναχοῦ εἰς τοὺς Ι. Κανόνας ποῦ συνέταξεν,
6. Ἐπέλυσεν τὸ θέμα τῆς κανονικῆς δικαιοδοσίας ἐν τὴ Ἐκκλησία τῆς Βουλγαρίας καὶ
7. Κατεδίκασεν τὴν αἵρεσιν τοῦ filioque,
καὶ ὡς ἐνάτης (Θ΄) Οἰκουμενικῆς Συνόδου τῆς Ἁγίας Συνόδου τοῦ 1351 ἐν Κωνσταντινουπόλει συνελθούσης Ἤτις:
1. Κατεδίκασεν ἐν τέλει τὴν σχολαστικὴν θεολογίαν τοῦ Βαρλαὰμ τοῦ Καλαβροῦ, τῶν σὺν αὐτῶ καὶ κατ’ ἐπέκτασιν τοῦ Θωμὰ Ἀκινάτη καὶ τοῦ Ἀνσέλμου Κανταουρίας,
2. Ἐδικαίωσεν τὸν Ἅγιον Γρηγόριον Ἀρχιεπίσκοπον Θεσσαλονίκης τὸν Παλαμᾶν καὶ τὰς ἐννέα θεολογικᾶς πραγματείας Αὐτοῦ «Περὶ τῶν ἱερῶς ἡσυχαζόντων» καὶ διεκήρυξεν τὴν δυνατότητα τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου, ἀφ’ ὅτου ὁ Θεὸς ἐσαρκώθη νὰ μετέχη εἰς τὴν πραγματικότητα τῆς δράσεως τοῦ Θεοῦ διὰ τῶν ἀκτίστων θείων ἐνεργειῶν Αὐτοῦ.
3. Ἐδογμάτισεν τὴν θεοπρεπῆ διάκρισιν θείας οὐσίας καὶ θείων ἀκτίστων ἐνεργειῶν καὶ οὐσία κατεδίκασεν τὴν σχολαστικὴν αἵρεσιν περὶ κτιστῆς χᾶ-ριτος (actus purus).
4. Ἐξέδωκεν τὸν σχετικὸν Δογματικὸν Τόμον Αὐτῆς.
Παρέλκει βεβαίως νὰ ἀναφέρω ὅτι ἐν ταῖς συνειδήσεσι τοῦ Ὀρθοδόξου πληρώματος τῆς Ἁγιωτάτης ἠμῶν Ἐκκλησίας αἳ ἐν τοῖς ὕπερθεν ἐξωνομαζόμεναι Σύνοδοι τιμῶνται καὶ ἀναγνωρίζονται ὡς Οἰκουμενικαὶ καὶ τὰ ὑπ’Αὐτῶν δογματισθέντα ἐπικυρώνουν τὰς Ἁγίας ἑπτὰ Οἰκουμενικᾶς Συνόδους καὶ συγκροτοῦν τὴν Ὀρθόδοξον Θεολογίαν. Συνεπῶς ἡ τυπικὴ καὶ μόνον ἀνακήρυξις καὶ συγκαταρίθμησις αὐτῶν παραμένει ὡς ζητούμενον δὶ’ ὃ καὶ ἐπαναλαμβάνω ταπεινῶς ὅτι ἡ διαφαινομένη εὐμενὴς συγκυρία τῆς συγκλήσεως τῆς Ἁγίας καὶ Μεγάλης Συνόδου παρέχει εἰς τὰς Ἁγιωτάτας Αὐτοκεφάλους Ὀρθοδόξους Ἐκκλησίας τὴν μοναδικὴν δυνατότητα ἐπισήμου ἀναγνωρίσεως Αὐτῶν.
Ἐπειδὴ δὲ ἡ ὑποβαλομένη πρότασις ἀφορᾶ εἰς ἐξόχως σοβαρὸν καὶ μέγιστον θέμα προτείνω ὅπως τεθῆ ἐν τὴ συγκληθησομένη Ἱερὰ Συνόδω τῆς Ἱεραρχίας τοῦ προσεχοῦς Φεβρουαρίου 2011, ἴνα συνοδικῶς ἀποφασισθῆ ἡ ὑποβολὴ αὐτοῦ ὑπὸ τῆς ἡμετέρας Ἁγιωτάτης Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ὡς θέματος ἐν τὴ μελλούση ὅπως συνέλθη Ἁγία καὶ Μεγάλη Συνόδω, ὡς εἰσηγητὴν δὲ ἐπ’ αὐτοῦ μετ’ ἐπιγνώσεως προτείνω τὸν Σεβασμιώτατον Μὴτ-ροπολίτην Ναυπάκτου καὶ Ἁγίου Βλασίου Κύριον κ. Ἰερόθεον, ἄνδρα θεολογικῶς βαθυνούστατον καὶ ἑξαιρέτως διακονοῦντα τὸν θεολογικὸν λὸ-γὸν διὰ τῆς συγγραφῆς ὑπερόχων πραγματειῶν καὶ ἐξειδικευμένον ἐν τὴ ἀναλύσει καὶ παρουσιάσει τοῦ εἰρημένου θέματος. Εἰς ἀπόδειξιν τῶν ταπεινῶν μου λόγων συνυποβάλλω σχετικὴν μελέτην τοῦ εἰρημένου Ἱεράρχου.
Κατασπαζόμενος τὴν Ὑμετέραν Σεπτὴν Δεξιὰν καὶ ἑξαιτούμενος τὰς Ὑμετέρας Θεοπειθεῖς εὐχᾶς διατελῶ,
Ἐλάχιστος ἐν Χριστῷ Ἀδελφὸς
+ ὁ Πειραιῶς ΣΕΡΑΦΕΙΜ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου