23 Σεπ 2010

Ἐπιστολὴ τοῦ Κυθήρων Σεραφεὶμ στὴν Ἱερὰ Σύνοδο γιὰ Μεσσηνίας Χρυσόστομο


πιστολ πρς τν Σύνοδο τς εραρχίας τς κκλησίας τς λλάδος  πέστειλε Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κυθήρων κ. Σεραφείμ, πως διος ναφέρει  διευθέτησιν κα διαλεύκανσιν σοβαροτάτης κκλησιολογικς παρεκκλίσεως Σεβασμιωτάτου δελφο Μητροπολίτου.
πιστολ το Μητροπολίτη Κυθήρων κ. Σεραφεμ χει ς ξς:
 Μακαριώτατε γιε Πρόεδρε, 
Σεβασμιώτατοι γιοι Συνοδικοί,
Εσεβάστως προάγομαι ν ναφέρω τ ερ μν Συνόδω, κατόπιν το μ εσέτι παντηθέντος π' ριθ. 493/1-6-2010 μετέρου γγράφου, φορώντος  ες τν διευθέτησιν κα διαλεύκανσιν σοβαροτάτης κκλησιολογικς παρεκκλίσεως Σεβασμιωτάτου δελφο Μητροπολίτου, τ κόλουθα :
1. νεπισήμως πληροφορήθην τι τ ερημένον γγραφόν μου, τεθν π' ψιν τς προηγουμένης Διαρκος ερς Συνόδου, παρεπέμφθη ες τν Συνοδικν πιτροπν π τν Δογματικν κα Νομοκανονικν Ζητημάτων.
Σέβ. Πρόεδρος τς Συνοδικς ατς πιτροπς Μητροπολίτης Φιλίππων, Νεαπόλεως κα Θάσου κ.Προκόπιος λαβε τν εγεν πρωτοβουλίαν  - διο κα τν εχαριστ θερμς - ν μ νημερώση προφορικς, ες τ διάλειμμα τς κτάκτως συνεδριασάσης κατ μήνα ούνιον .ε. ερς Συνόδου τς εραρχίας μν, περ τς λήψεως το ν θέματι γγράφου μου κα τς ναπέμψεώς του ες τν Δ.Ι.Σ. δία τ κατ' ατήν, νευ σχολίων κα παρατηρήσεων, ς ντελήφθην.
2. περ ο λόγος Σέβ.Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ.Χρυσόστομος, λαβν γνσιν το ν θέματι γγράφου μου, δν πήντησεν π τς οσίας το θιγομένου τρισμεγίστου κα οσιώδους κκλησιολογικο θέματος, λλ' ντ τούτου ξετράπη ες παξιωτικς κα μειωτικς δι τ πρόσωπον κα τν θεολογικήν μου κατάρτισιν κφράσεις.
ντιπαρέρχομαι τ θέμα ατό, διότι φορ ες τ πρόσωπόν μου κα πιμένω ες τν ...διόρθωσιν το κκλησιολογικο τοπήματος. κ τς παντητικς του πιστολς πρόδηλον τυγχάνει τι δν κατενόησε τ ερος κα τ βάθος τς ποδειχθείσης καιρίας κκλησιολογικς ποκλίσεως, διο κα παντητικς γράφει ες τν π 15/7/2010 πιστολήν του, σέλ.2, 3α, τ ξς : «Τν πιφύλαξη το Σέβ. Κυθήρων δν τν χει κφράσει μέχρι σήμερα οτε προφορικά, οτε γραπτ λλογιμώτατος Καθηγητς κ.Δημήτριος Τσελεγγίδης, ποος λαβε τν πιστολή, τν ποίαν πικαλεται Σέβ. Κυθήρων, κα μ τν ποον κατ' ντίληψιν πικοινώνησα τόσο τηλεφωνικ σο κα δι ζώσης, ξ φορμς πανεπιστημιακν θεμάτων κα ποχρεώσεων.
να τέτοιου εδους σοβαρ κκλησιολογικ τόπημα πέρασε παρατήρητο π τν καταξιωμένο Καθηγητ τς Δογματικς κα Συμβολικς Θεολογίας κα σχολίαστο;».
3. ταν, μως, «καταξιωμένος»κα «διακεκριμένος», κατ τος ρθος κα δικαίους χαρακτηρισμος το Σέβ. Μητροπολίτου Μεσσηνίας, Καθηγητς κ.Δημήτριος Τσελεγγίδης, προκαλούμενος, λυσε τν π μήνας τίνας τιολογημένην σιωπήν του κα ς καθ' λην ρμόδιος Πανεπιστημιακς διδάσκαλος, ρθοτομν τν λόγον τς Θείας ληθείας, κα ν προκειμένω τς κκλησιολογικς ληθείας, ο μόνον προσεπεβεβαίωσε κα προσεπεκύρωσε τ περ το κορυφαίου τούτου δογματικο  - κκλησιολογικο θέματος γραφέντα κα π τς ταπεινότητός μου, λλ' ν συναισθήσει τελν το μεγέθους το κκλησιολογικο τούτου τοπήματος μετ παρρησίας κα τόλμης, ατιολογν τν τοποθέτησίν του, προσέθεσε τ ξς :
«... κα τοτο, γιατί ς δογματολόγος γνωρίζω, τι κπίπτει π τ σμα τς κκλησίας κάθε πιστς -κα πολ περισσότερο Κληρικς- πο συνειδητ μφισβητε πορρίπτει μερικς λικς τν πίστη τς κκλησίας, πως ατ διατυπώνεται μ κρίβεια στος ρους τν Οκουμενικν Συνόδων. Γιατί, σφαλς, κανες δν μπορε ν καταλύει οτε ν σχετικοποιε τν λήθεια τς κκλησίας, πειδ κανες δν βρίσκεται περάνω ατς» (βλ. πιστολ Δήμ. Τσελεγγίδη, Καθηγητού, πρς τν Σέβ.Μεσσηνίας, Θσ/νίκη 7-7-2010, σέλ.2), τότε ξαίφνης κατηξιωμένος Καθηγητς ξέπεσεν ες πηξιωμένον κα διακεκριμένος λογίσθη ς κατώτερος νς«πρωτοετος μεταπτυχιακο φοιτητο τς Δογματικς» (βλ. πιστολ Σέβ.Μεσσηνίας πρς τν Καθηγ. κ.Δήμ. Τσελεγγίδην, Καλαμάτα 15/7/2010, σέλ.11), χρησιμοποιών «παιδαριώδεις δικαιολογίες» (Ατόθι, σέλ.1).
Ταπεινς δ φρον τι τοιαύτη μεταπτωτικ φορ κα πότομος αξομείωσις τς κτιμήσεως κα τς πολήψεως προσώπου τινός, κα δ κατ' νοίκειον τρόπον κα δι βαρέων παξιωτικν φράσεων, εναι τί τ κιστα τιμητικν δ' να εράρχην κα συνάμα Πανεπιστημιακν καθηγητν κα χρήζει μέσου διορθώσεως κα νακλήσεως ες τν τάξιν π τς οκείας προϊσταμένης ρχς.
4. Καθηγητς κ.Δήμ.Τσελεγγίδης ες μφοτέρας τς παντητικς πιστολς το (7-7-2010 κα 19-8-2010), θεωρν τι μ τν κκλησιολογικν τοποθέτησιν το Σέβ. Μεσσηνίας (« κκλησία το Χριστο, εναι Μία κα διαίρετη, πρν τ σχίσμα, σήμερα εναι διηρημένη, φο βρισκόμαστε σ σχίσμα, ατ πιβεβαιώνει τ περιεχόμενο τς §41 το Κειμένου τς Ραβέννας», πιστολ Σέβ.Μεσσηνίας πρς τν Καθηγητν κ.Τσελεγγίδην 1-10-2009, σέλ.4, πάρ.γ') κα τν τέραν ταυτόσημον («Τ σχίσμα το 1054 σημαίνει διαίρεση τς κκλησίας. Νομίζω τι οδεμία μφισβήτηση φίσταται ... τι χουμε διηρημένη τν κκλησία το Χριστο, τν ερισκομένην π τν Μίαν Κεφαλν το Σώματος, τν Χριστόν», πιστολ Σέβ. Μεσσηνίας 15-7-2010 πρς τν Καθηγητν κ.Τσελεγγίδην σέλ. 6Γ) «λλοιώνεται οσιωδς δογματικ λήθεια τς κκλησίας» (πιστολ Καθηγητο Δήμ.Τσελεγγίδη πρς τν Σέβ.Μεσσηνίας 7-7-2010, σέλ.3), περαμύνεται το κορυφαίου τούτου κκλησιολογικο δόγματος, κφράζων σαφς, θεολογικς κα γιοπατερικς τν περ τούτου πίστιν κα δογματικν διδασκαλίαν τς κκλησίας, διατυπουμένην ν τος ροις τν γίων Οκουμενικν Συνόδων κα δ ν τ ερ Συμβόλω τς Πίστεως μν, τ τς Νικαίας-Κωνσταντινουπόλεως, διαδηλούντι καθαρς κα περιφράστως τν πίστιν κα προσήλωσιν ες τν «Μίαν γίαν Καθολικν κα ποστολικν κκλησίαν».
5. ν δ σαφς, ναργς κα περιφράστως, συμφώνως τ ρθοδόξω Δογματικ διδασκαλία τς κκλησίας μας κα τος ροις κα ποφάσεσι τν γίων Οκουμενικν Συνόδων ξετέθη π το κ.Καθηγητο περ τς Μίας γίας Καθολικς κα ποστολικς κκλησίας, κα οχ τς διηρημένης, πίστις κα παραδοχ το ρθοδόξου Χριστεπωνύμου Πληρώματος, μ πιδεχομένη μφισβητήσεως παρερμηνείας, Σέβ.Μητροπολίτης Μεσσηνίας ες τν προμνημονευθεσαν πιστολν τς 15-7-2010, διευρύνων τν λόγον κα ναφερόμενος, καδημαϊκ τ τρόπω, ες τν Καθολικότητα κα τν νότητα τς κκλησίας, τ σχίσματα κα τς αρέσεις, καταθέτει μν τν ναμφισβήτητον περ ατν ρθόδοξον θέσιν, θέτει μως ν μφιβόλω τν περ τς Μίας κα είποτε διαιρέτου γίας Καθολικς κα ποστολικς κκλησίας ναπτυχθεσαν κραιφνς π το κ.Καθηγητο σχετικν διδασκαλίαν τν γίων Πατέρων κα τν Οκουμενικν Συνόδων, ποία τυγχάνει λίου φαεινοτέρα, διατυπν διάφορα συναφ ρωτήματα κα περιστρεφόμενος περ τν σφαλμένην ποψιν τς διηρημένης κκλησίας.
Κα νταύθα νομίζω τι στιάζεται τ συγκεχυμένον τς κκλησιολογίας το Σέβ. δελφο. Φοβομαι τι τς λέξεις: διαίρεσις, διηρημένος -, σχίσμα, σχισματικός, τς ννοε ρθολογικώς  κα χι περλόγως κα κκλησιολογικς, πρ τν λογικν κατανόησιν. Βεβαίως νας ρτος π τ ρτοποιεον, ἐὰν κοπ ες δύο μέρη, εναι διηρημένος, νας μεγάλος Δμος ἐὰν χωρισθ ες περισσοτέρους θ ποστ πολλαπλν διαίρεσιν κα να μεγάλο φασμα, ἐὰν διχοτομηθ τριχοτομηθ, θ διαιρεθ.
Οράνιος, μως, ρτος τς Θείας Εχαριστίας, Χριστός, μνς το Θεο, « μελιζόμενος κα μ διαιρούμενος, πάντοτε σθιόμενος κα μηδέποτε δαπανώμενος», πως κα γία Του κκλησία, ποία εναι  « Χριστς παρατεινόμενος ες τος αώνας», θεανθρώπινος ργανισμς μ μίαν κα μόνην Κεφαλήν, τν ησον Χριστόν, εναι τμητος, διαίρετος κα είποτε νιαος - . Χίλια σχίσματα ν προκύψουν κα μυριάδες αρέσεων ν ναφανον Μία του Χριστο γία Καθολικ κα ποστολικ κκλησία θ μένη αωνίως νιαία, κεραία κα λώβητος.
Εναι δύνατον, κκλησία το Χριστο ν διατηρ τν καθολικότητα κα τν νότητά της π μίαν Κεφαλν τν Χριστν κα ταυτοχρόνως ν εναι κα διηρημένη, ς διατείνεται Σέβ.Μεσσηνίας.
δ κριβς στιάζεται τ «κκλησιολογικς παράδεκτον κα τ ντιφατικόν», τ ποον πισημαίνει Καθηγητς κ.Τσελεγγίδης κα περ το ποίου διερωτται ες τν π 1/10/2009, σέλ.4, πάρ. γ πιστολν το Σεβασμιώτατος. γία μας κκλησία δν εναι δυνατν ν εναι Μία κα διηρημένη, γία κα διηρημένη, Καθολικ κα διηρημένη, ποστολικ κα διηρημένη, διότι Χριστς οδεπώποτε μεμέρισται μερίζεται.Ἐὰν διχοτομοντες δι μαχαίρας να νθρωπον παύει ν εναι ζν νθρωπος, ζν ργανισμός, πολλ μλλον γιωτάτη μν κκλησία δν θ δύνατο ν λογίζεται μετ τν διαίρεσιν ς ζν θεανθρώπινος ργανισμός.
Ο σχισματικο προκαλον, εναι διηρημένοι,  ποκόπτονται κα ερίσκονται ες τ σχίσμα κα οδόλως «βρισκόμαστε σ σχίσμα» (κατ τν φράσιν το Σέβ.Μεσσηνίας, προμνημ. πιστολ 1-10-2009, σέλ. 4, πάρ.γ') κα μες, σοι νήκομεν ες τ ρθόδοξον Χριστεπώνυμον Πλήρωμα.
ρθς μιλε περ ποκοπς κ τς κκλησίας τν σχισματικν κα τν αρετικν Σεβασμιώτατος. ννοε, μως, τι ο μθ ν διαλέγεται ν τ Μικτ Θεολογικ πιτροπ νήκουν κα μετέχουν τς λύμης το σχίσματος κα τς  αρέσεως, ντες ν τ σχίσματι κα χοντες αρετικ δόγματα κα πομένως οτε πλ συμπροσευχ δν συγχωρεται π τν ερν Κανόνων (Β' Κανν Πενθέκτης ν ναφορ πρς τν 10ον Αποστολικόν Κανόνα);
6. δ θεωρ τι εναι παραίτητος μία διευκρίνισις. Οτε γ προσωπικς, οτε Καθηγητς κ.Τσελεγγίδης κα «ο μόφρονές μας», εχαμε ποτ χομεν ς στόχον μας «ν προσδώσωμεν τν κατηγορίαν τς αρέσεως» ες τν Σέβ.Μεσσηνίας, ς γράφει ες τν πιστολν τς 15-7-2010 (σέλ. 10γ, πρβλ. κα σέλ. 8, Ε'). Δν εναι πίσης ρθν ατό, τ ποον γράφη ες τν κκλησιαστικν τύπον, μετ τν π 1-6-2010 πιστολήν μου, τι « Κυθήρων ζητε τν καθαίρεσιν το Μεσσηνίας».
χι, πρς Θεο, Μακαριώτατε κα Σεβασμιώτατοι γιοι δελφοί. Οτε τν Μητροπολιτικήν, οτε τν Καθηγητικήν του δραν ποφθαλμιομεν. Ελικρινς εχόμεθα κα προσευχόμεθα ν εναι πάντοτε ξιος μφοτέρων κα ν τς χαίρεται π μακρόν. ναίρεσιν κα μόνον, νάκλησιν ζητομεν π τν Σεβασμιώτατον τς πισημανθείσης ντιεκκλησιολογικς το θέσεως περ διηρημένης κκλησίας κα οδν πλέον.
7. Διατί, μως, προσδίδεται τοιαύτη κα τοσαύτη μφασις ες τν χρσιν το ρου «διηρημένη κκλησία» π το Σέβ. Μεσσηνίας; Ες τ σα σχετικς προελέχθησαν θ προσθέσω κα τ κόλουθα : σοι ποδέχονται τν θεωρίαν περ «διηρημένης κκλησίας» δν ννοον, οτε ποδέχονται οσιαστικς τ σχετικν θεόπνευστον ρθρον, λλ' ντιφάσκουν λέγοντες τ ερν Σύμβολον τς Πίστεώς μας. Διότι τοτο ες τν νεστώτα χρόνον διαδηλο τν πίστιν ες «Μίαν, γίαν ... κκλησίαν». Ες τν κκλησίαν το παρόντος κα χι το παρελθόντος το μέλλοντος.
σοι πιστεύουν ες τν θεωρίαν ταύτην δν δύνανται ν λέγουν κα ν τ ννοον ες τν εχν μετ τν Καθαγιασμν τν Τιμίων Δώρων? «τι προσφέρομεν Σο τν λογικν ταύτην λατρείαν πρ τς Οκουμένης, πρ τς γίας Καθολικς κα ποστολικς κκλησίας...», διότι, οσα διηρημένη, δν δύναται ν φίσταται ς Μία, γία, Καθολικ κα ποστολικ κκλησία, φο οτω πς χομεν ντίφασιν ν τος ροις.
σοι πρεσβεύουν τι κκλησία εναι διηρημένη μολογον ν τος πράγμασι τν ντολογικήν της νεπάρκειαν κα τν παραίτητον δραστηριοποίησίν της δι ν «νωθ» κα συγκολληθ μ τ λλειμά της, τ τερον μισυ, τ πόλοιπα μέρη (τεροδόξους), προκειμένου ν συναποτελέση τν μίαν κα κεραίαν κκλησίαν.
σοι, ναρμονίζονται πρς τν πεπλανημένην κα λίαν σφαλμένην θεωρίαν ταύτην δν φοβονται τν αρετικν κοινωνίαν μετ τν σχισματικν κα αρετικν, διότι ν τ τοιαύτη «νώσει» θεωρον τι κφράζεται πλήρης κα πόλυτος λήθεια κα πόλυτος κα τελεία κκλησία, συγκεκολλημένη οσα ξ λων τν τεροδόξων μολογιν.
Κα σοι, τέλος, νασμενίζονται π τ κούσματι τς καινοτόμου ταύτης περ διηρημένης κκλησίας θεωρίας οσιαστικς δν σώζονται, διότι δν χουν κοινωνίαν μ τν ρχηγν τς σωτηρίας μν ησον Χριστν κα φίστανται ,τι συμβαίνει μ τ νθρώπινον κενο σμα, το ποίου κάποια μέλη προσεβλήθησαν κ τς νόσου τς γαγγραίνης, φο ατη καθιστ σεσηπς τ σμα κα παρακωλύει τν διοχέτευσιν το αματος ες λόκληρον τν ργανισμόν.
8. λα τ νωτέρω καταδεικνύουν τ νακύψαν κ τς καιρίας κα βασικς κτροπς το Σέβ. Μεσσηνίας π τς κραιφνς ρθοδόξου κκλησιολογικς ληθείας πρόβλημα κα τς πρς κενον οσιαστικς διαφωνίας το εδικο περ τ θέματα τατα Καθηγητο κ.Τσελεγγίδη κα τς λαχιστότητός μου.
σφαλς δν πρόκειται περ τινς παρωνυχίδος συζητήσεως «περ νου σκις». ς καίριον δογματικν θέμα πτεται τς σωζούσης ρθοδόξου ληθείας κα ατς ταύτης τς σωτηρίας μας.
Δ' ατ ελικρινς λυπεται κανες ταν λέγεται παρ' δελφο τινς ρχιερέως λόγος «ς τ βρον μεταξύ τους ο δύο ρχιερες», ς ἐὰν το διωτική μας πόθεσις τ δογματικν τοτο ζήτημα, κα παρ' λλου συνεπισκόπου μας, παντήσαντος ες σχετικν ρώτησιν? «μ' ατ τ θέματα θ σχολούμεθα;».
πάρχουν, Μακαριώτατε, λλα θέματα νώτερα κα καιριώτερα τν θεμάτων πίστεως κα δογματικς διδασκαλίας τς κκλησίας μας;
9. Οτως χόντων τν πραγμάτων, κα μ λαβν π τρίμηνον πίσημον πάντησιν παρ τς νωτάτης μν κκλησιαστικς ρχς ες τ νακινηθν μέγα τοτο δογματικν θέμα, τέλουν ν ναμον τς ξελίξεως τούτου, μ συμβιβαζόμενος π οδεν ν τίθετο νευ κανονικς λύσεως κα διευθετήσεως ατο ες τ ρχεον.
Κα πράγματι συνεζητήθη τ νακύψαν θέμα κατ τς τελευταίας συνεδρίας τς πελθούσης Δ.Ι.Σ. κα ρίσθη συνάντησις ες τ Γραφεα τς ερς Συνόδου δι τν 16ην Σεπτεμβρίου 2010, προκειμένου ν συζητηθ κα διευθετηθ τ θέμα παρουσία τν τριν μπλεκομένων προσώπων (μν τν δύο Μητροπολιτν κα το κ. Καθηγητο) π τν Προεδρίαν το Σέβ.Μητροπολίτου Ναυπάκτου κα γίου Βλασίου κ.εροθέου.
μολογ τι πολ μ ηχαρίστησεν πόφασις ατη τς ερς μν Συνόδου, δ κα ληθς γαλλίασε τ πνεμα μου. προσέγγισις κα συζήτησις ατ μ τν φωτισμν το Παναγίου Πνεύματος κα μ τν μπνευσμένην πιστασίαν κα παρέμβασιν το γκρατος κα διακεκριμένου περ τ θεολογικ γράμματα, τ κκλησιολογικ κα ντιαιρετικ θέματα κα τν λιπαρν γνσιν τς Πατερικς Θεολογίας κα Γραμματείας Σέβ.Μητροπολίτου Ναυπάκτου κ.εροθέου, πρεσβυτέρου τ λικία κα τ ρχιερωσύνη  δελφο, θ φώτιζε τ λον θέμα κα καλ τ πίστει κα τ θελήσει θ διηυθετετο θεοφιλς ες δόξαν Θεο κα ες ψυχικν νάπαυσιν κα κατηρέμησιν το Χριστεπωνύμου Πληρώματος, τ ποον δι το διαδικτύου κα τν λοιπν μέσων μαζικς νημερώσεως πληροφορεται μέσως τ πάντα κα εφραίνεται σκανδαλίζεται κα πογοητεύεται π τος ποιμένας του.
Δυστυχς συνάντησις ατ δν πραγματοποιήθη, εθύνη το Σέβ.Μεσσηνίας, προτιμήσαντος ν διεξαχθ ατη μετ  δελφν συνεπισκόπων κα μόνον.
μως, μ γενομένης τς ν θέματι συναντήσεως, μ συμπεριληφθέντος, ς φειλε, το ζωτικο τούτου θεολογικο θέματος ες τ θέματα τς μερησίας διατάξεως τν πικειμένων Συνεδριν τς Τακτικς κατ μήνα κτώβριον εραρχίας κα μ περαιωθείσης τς θεολογικς συζητήσεως π το καυτο τούτου θέματος, τ πλήρωμα τς ρθοδόξου κκλησίας μας, κα διαιτέρως τς πατρίδος μας, νησυχε, στενοχωρεται κα σκανδαλίζεται, κα ατ δν τ ποκρύπτει συνήθως παρεμβανον δ' πιστολν κα λλων τρόπων.
Κα μετ πολλς λύπης πληροφορομαι τι, πειδ χωρς τν πραγματοποίησιν τν ς νω νέα Δ.Ι.Σ χώρησε ες τν νάθεσιν τς ντολς ες τν Σέβ.Μεσσηνίας ν κπροσωπήση τν κκλησίαν τς λλάδος ες τν Μικτν πιτροπν το Θεολογικο  διαλόγου μ τος Ρωμαιοκαθολικούς, νευ τουλάχιστον προηγουμένης κροάσεως το Σεβασμιωτάτου π τν θέσεών του ες τ καίριον ατ κκλησιολογικν θέμα, προεκλήθησαν δυσμενες κρίσεις κα σχόλια, κα
10. Ταπεινς φρον τι τοιατα φλέγοντα θέματα, πτόμενα τς Πίστεως, τς ποστάσεως κα τς Δογματικς διδασκαλίας τς κκλησίας μας, πτόμενα δ κα τς ερωτάτης ποθέσεως τς σωτηρίας μας, πρέπει ν χουν μεσον προτεραιότητα χι μόνον ες τς Τακτικς, λλ κα ες τς κτάκτους Συνελεύσεις τς Σεπτς μν εραρχίας.
Ες τ θέματα τς προσεχος ερς Συνόδου τς εραρχίας, τ ποία εναι μν χρήσιμα κα πίκαιρα, οχ μως κα κατεπειγούσης φύσεως, θ το εχς ργον, συναινούντων τν γίων Συνοδικν Συνέδρων τς Ι.Σ.Ι., ν προστεθον κα τερα καίρια κα κατεπείγοντα -κα κατ' νάγκην ν αξηθον α μέραι τν Συνεδριν της-, πως εναι τ περ ο λόγος κκλησιολογικόν, περ το ποίου θ δύνατο ν εσηγηθ μπεριστατωμένως ρισθες π τς ΔΙΣ Σέβ.Μητροπολίτης Ναυπάκτου κα γίου Βλασίου κ.ερόθεος κα ν πακολουθήση ποικοδομητικ συζήτησις κα εδικν νακοινωθν τς ΙΣΙ, τ ποον θ ερισκε εμενεστάτην πήχησιν ες τ τα το γωνιντος ρθοδόξου Χριστεπωνύμου Πληρώματος.
λλως, ἐὰν σύρεται διαρκς τ θέμα τοτο νεξήγητον κα ναπάντητον, ναποδράστως θ σοβ κρίσις ες τ κκλησιαστικν σμα κα τ ερν Σμα τς Σεπτς εραρχίας μας, φορώσα ες τν νότητα τς πίστεως κα τν κοινωνίαν το γίου Πνεύματος, τν ν γίω Πνεύματι κοινωνίαν το ερο Κλήρου κα το Λαο.
Εναι κα λλα σοβαρότατα κα κατεπείγοντα θέματα, π τν ποίων ο διανυόμενοι δυσχείμεροι καιρο παιτον τν νεργν παρουσίαν, τν πάντησιν κα τν διακριτικν χειρισμν το ερο μν Σώματος, τ ποία ναμένει ναγωνίως τ πλήρωμα τς γιωτάτης μν κκλησίας, ς φερ' επεν? ) τν παρέμβασιν μν δ' εδικν προτάσεων ες θέματα τς σχολικς παιδείας πρς τ ρμόδιον πουργεον, πως εναι, σν τος λλοις, τ κατάλληλα κα πιζήμια ν πολλος γχειρίδια το μαθήματος τς Γλώσσης ες τν πρωτοβάθμιον κα δευτεροβάθμιον κπαίδευσιν β) τν πεύθυνον τοποθέτησιν ες τ ζήτημα τς ποχρεωτικς λήψεως τς «Κάρτας το Πολίτη», περ ς κφράζονται σοβαρόταται πιφυλάξεις π κορυφαίων πιστημόνων τν θετικν πιστημν, γ) τν ντιμετώπισιν το συγχρόνου ρεύματος τν νέων «ποστόλων» τς «μεταπατερικς θεολογίας», ποία ρχεται ες συνάφειαν μ τν νεοφαν, τν σύγχρονον κκλησιολογίαν, περ ς μιλήσαμεν νωτέρω κ.α.
Μακαριώτατε, 
Σεβασμιώτατοι γιοι δελφοί,
θεώρησα ς πιτακτικν πισκοπικόν μου χρέος ν ναφερθ καθηκόντως ες τ ς νω θέματα ξ φορμς το κκρεμοντος εσέτι βασικο θέματος, τ ποον εσεβάστως ξέθεσα κα θεσα πρ τριμήνου π  ψιν μν κα το ερο Σώματος τς Σεπτς εραρχίας. «Ο καιρο ο μενετοί».
Κοινοποι τ ν χείρας κείμενον ες λους τους Σεβασμιωτάτους δελφος Μητροπολίτας δι τν νημέρωσιν ατν κα τν π ατο θεοφιλ τοποθέτησιν. Κύριος Θες ς Παντογνώστης κα καρδιογνώστης γνωρίζει τ βάθος τς καρδίας μου, τ κίνητρα, τς προθέσεις μου, τς πιδιώξεις μου κα τν γιον πόθον τς ψυχς μου δι τν πικράτησιν το Θείου Θελήματος, τς Κανονικς Τάξεως κα εταξίας ν τ γία μν κκλησία, τς γιογραφικς κα γιοπατερικς διδασκαλίας κα Παραδόσεως κα το σεβασμο ες τος Θείους κα ερος Κανόνας κα τ ερά της πίστεως μν δόγματα, πως κφράζονται  π τς Μίας, γίας, Καθολικς κα ποστολικς κκλησίας  δι τς δογματικς Ατς διδασκαλίας κα τν ρων κα ποφάσεων τν γίων Οκουμενικν Συνόδων, κα τν π' ατν πικυρωθεισν Τοπικν.
πικαλούμενος τν μετέραν συγγνώμην κα συμπάθειαν δι τν κ το μακρο τούτου κειμένου καταπόνησίν Σας, λλ κα τν μετέραν κατανόησιν κα συναντίληψιν διατελ,
Μετ βαθυτάτου σεβασμο 
λάχιστος ν πισκόποις 

Μητροπολίτης
Κυθήρων Σεραφεμ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.