28 Σεπ 2010

Ποιὸς εἶμαι;

Ατ ρώτηση κφράζει μ συγκεκριμένο τρόπο τ μυστήριο τς νθρώπινης πόστασης. “Εχουμε δε τι προσευχ κα ο σχέσεις γάπης δίνουν νδόμυχα σ’ να παιδ τς πι μακροπρόθεσμες παντήσεις. λλ τ ζήτημα τς προσωπικς ταυτότητας εναι να θέμα, τ ποο ντιμετωπίζουν λα τ παιδι σ διάφορα στάδια κα σ ποικίλα πίπεδα. δυσαρέσκεια γι τ προσωπικ χαρακτηριστικ (σωματικ μφάνιση χαρακτήρας κανότητες) μερικς φορές… προκαλε βαθει δυστυχία. Μπορομε ν καθησυχάσουμε τ παιδι μς δτ τ πραγματικ «γω» δν προσδιορίζεται π τ δειλία μου π τ διαλυμένο μου σπίτι τν νυπομονησία μου τ περβολικ σγουρ μαλλιά μου νακαλύπτω τν πραγματικ «αυτό» μου κριβς, δτν περνικ πολλ χαρακτηριστικ πο τ θεωροσα «δικά μου»- μ πνευματικ γώνα περνικ τν κενοδοξία τ μνησικακία τν λιγοπιστία τν λιγοψυχία. νακαλύπτω πς ν ποδεχθ ατ πο πραγματικ παραμένουν ναλλοίωτα. Χρησιμοποιώντας θεολογικος δρούς, μπορομε ν πομε δτ μεταξ οσίας κα πόστασης στν Θε πάρχει ταυτότητα, πως πίσης κα διάκριση. Κα στν νθρωπο εναι δυνατ τέτοια τέλεια ρμονία νάμεσα στν νθρώπινη φύση κα στν τρόπο ζως το κάθε προσώπου. “Ομως, στν πεπτωκότα κόσμο πόσταση πρέπει ν ναδυθε ς νικήτρια πί της πεπτωκυίας φύσεως, γι ν ποκατασταθε πραγματικ νθρώπινη φύση. “Οταν μιλμε μ δυσαρεστημένους κα νασφαλες φήβους, ατ θεολογικ προοπτικ συ¬χν τος μπνέει περισσότερο κα προκαλε λιγότερες -ντιδράσεις π κηρύγματα γι τ δτ δν πρέπει ν δείχνουν κακομοίρηδες.
Σ μία συζήτηση μ νεαρς φηβους τέθηκε τ θέμα το γάμου. ρχισαν ν μιλνε γι τ ξωτερικ μορφιά του σώματος.
Κορίτσι: «Τότε γω μένω τι ξω!» “λλο κορίτσι: «Δν θ κτιμοσα ναν ντρα πο κοιτάζει μόνο τν μορφιά».
Α.Μ.: «Δν νομίζω δτ νας χριστιανς σύζυγος θ ναζητήσει τν μορφι τν μοντέλων. Κα τελικ ατ εναι πραγματικ μορφιά; “Ανμία κοπέλα χει καλ καρδιά, τ βρίσκεις λκυστική, στω κι ν τ μάτια της δν εναι συμμετρικ ζυγίζει περισσότερο π 50 κιλά».
Κορίτσι: «Ο κοπέλες-μοντέλα εναι πολ κοκκαλιάρες κα καμαρώνουν γι τν μορφιά τους».
Φίλη της: «πλς τς ζηλεύεις!»
Α.Μ.: «Δν πάρχει τίποτε ν ζηλέψεις!Σκέψου τ Λ. [μία παντρεμένη γυναίκα]. Κάνεις δν...
θ τν λεγε μορφη μ τν ννοια τς μορφις τν μοντέλων κα μως κτινοβολε. Εναι γεμάτη γάπη. Τν βρίσκω μορφη.
Κορίτσι: «Ο Ν. [σύζυγος τς Α.] τν θεωρε μορφη. Εναι λοφάνερο…».
Τ τελευταο σχόλιο μς πενθυμίζει πόσο ζωτικ σημασία χουν τ παραδείγματα ετυχισμένης γγαμης χριστιανικ ς ζω ς.
Δν πρέπει ν παναστατομε ναντίον ατοϋ πο μς νήκει ς δεδομένο στοιχεο, δπς τ φύλο, τ οκογενειακ παρελθν τ χρμα τοϋ δέρματος. ψυχ πο ναπτύσσεται μαθαίνει δτ δν τν πειλον ατο ο παράγοντες. ρίζομαι π ατ μόνο μ τν ννοια δτ Θες διάλεξε ν μο τ δώσει ν ργασθ μ ατά, στε ν μεταμορφωθ. Τ μόνα «σχημα χαρακτηριστικ» πο χουν πραγματικ σημασία εναι τ μαρτωλά.
Μία φηβος μιλώντας γι τς βιολογικ καθορισμένες διαφορς μεταξ νδρν κα γυναικών: «Νομίζω τι εναι δικο- δν τ διάλεξα ν εμαι γυναίκα».
Α.Μ.: «Κανες δν πάρχει ξω π τν νθρώπινη φύση. ν δν εχες κάποιο φύλο, δν θ πρχες ς πρόσωπο-δν μπορες ν πομονώσεις να “γω”, πο θ μποροσε κατ κάποιον τρόπο «ν διαλέξει κ τν προτέρων».
Ο πατέρες διδάσκουν τι δν πάρχει φύση κτος της ποστάσεως οτε πόσταση κτος της φύσεως. Καμία νθρώπινη φύση δν πάρχει «π μόνη της», γι ν προσληφθε π πρόσωπα. Κανένα πρόσωπο δν προϋπάρχει τς νθρώπινής του φύσης. νθρώπινη φύση, πως Θεία φύση, πάρχει πάντα σ προσωπικ μορφ παρξης.
Κορίτσι: «Κα πάλι νομίζω τι εναι δικο».
Α.Μ.: «Μπορες ν ξεδιαλύνεις τ θέμα μαζί Του. μως, προσπάθησε ν μν παναστατήσεις, πρν Το δώσεις τν εκαιρία ν σο παντήσει. Σ μία τέτοια πνευματικ κατάσταση δν θ σουν εχαριστημένη, κόμη κι ν σουν ντρας. Τ θέμα εναι ν κάνουμε ,τι καλύτερο μπορομε μ ,τι μς χει δοθε. Κατ’ ατν τν τρόπο μπορε ν εμαστε στ τέλος κα εγνώμονες».
Μία φίλη της συμπληρώνει μεταφέροντας κάτι πο εχε κούσει: «Δν χει σημασία τί εσαι, λλα ποις εσαι». (Ο φίλοι σπάνια κατηγορονται τι κάνουν κήρυγμα…-τσι, ατ θέση δν προκάλεσε ντίδραση.)
Κάποτε να δύσκολο χαρακτηριστικ μπορε ν λλάξει ρδην πάρτε τν περίπτωση τοϋ γίου ωάννου τς Κροστάνδης πο προσευχόταν πεγνωσμένα στν Θεό, πειδ δν μποροσε ν μάθει νάγνωση. Θες κουσε τν μπονη προσευχ τοϋ πονεμένου παιδιο Του κα φώτισε τ νο του.
νθαρρύνουμε μία εγνωμον στάση πρς τ φυσικ χαρακτηριστικά, κενα πο ρέσουν στ παίδι κα κενα πο μέχρι τώρα περιφρονε. “Οδηγούμε τ παιδι πρς τν πραγματική τους πόσταση καλλιεργώντας εγνωμοσύνη πρς τν Θεό. Ποις εμαι; Κάποιος πο τν τιμ Θεός.
Πηγή: δελφς Μαγδαληνς, Συνομιλίες μ παιδιά. κδόσεις ερ Μον Τιμίου Προδρόμου, σσεξ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.