Ὁ Προσωπικὸς Ἀριθμὸς προβάλλεται ὡς ἐργαλεῖο «διευκόλυνσης» τῆς καθημερινότητας τοῦ πολίτη· ὡστόσο, πίσω ἀπὸ αὐτὸ τὸ ἐγχείρημα κρύβονται σοβαρὰ ζητήματα ποὺ ἅπτονται τῆς ἐλευθερίας, τῆς ἰδιωτικότητας καὶ τῶν συνταγματικῶν μας δικαιωμάτων. Ἡ ὑποχρεωτικὴ ἐπιβολή του δὲν εἶναι μιὰ ἁπλῆ διοικητικὴ πράξη, ἀλλὰ μιὰ ἐπιλογὴ μὲ μακροπρόθεσμες κοινωνικὲς καὶ πολιτικὲς συνέπειες. Στὸ κείμενο ποὺ ἀκολουθεῖ παρουσιάζονται δέκα βασικοὶ λόγοι γιὰ τοὺς ὁποίους λέμε «ὄχι» στὴν ὑποχρεωτικότητα τοῦ Προσωπικοῦ Ἀριθμοῦ.
- Περιορισμὸς ἐλεύθερης ἐπιλογῆς – Ὁ πολίτης δὲν ἔχει τὴ δυνατότητα νὰ ἐπιλέξει ἂν θέλει νὰ χρησιμοποιεῖ τὸν ΠΑ ἢ ἄλλο ἔγγραφο ταυτοποίησης.
- Κίνδυνος συγκέντρωσης ὑπερβολικῶν δεδομένων – Ὁ ΠΑ συνδέει σὲ μία βάση ὅλα τὰ προσωπικὰ δεδομένα (φορολογικά, ὑγείας, κοινωνικά, αὔριο μεθαύριο τραπεζικά), δημιουργῶντας κεντρικὸ σημεῖο εὐπάθειας.
- Ἀπειλὴ ἰδιωτικότητας – Ἐφόσον ὁ ΠΑ εἶναι μοναδικὸς καὶ μόνιμος, κάθε δραστηριότητα τοῦ πολίτη μπορεῖ νὰ ἰχνηλατηθεῖ καὶ νὰ συνδεθεῖ μὲ τὸ πρόσωπό του.
- Κίνδυνος κατάχρησης – Ἡ πολιτεία ἢ τρίτοι (π.χ. ἑταιρεῖες, χάκερς) μπορεῖ νὰ ἀξιοποιήσουν τὸν ΠΑ γιὰ ἐμπορικοὺς ἢ κατασταλτικοὺς σκοπούς.
- Ἔλλειψη ἐναλλακτικῆς – Ἂν ὁ ΠΑ καταστεῖ ὁ μόνος τρόπος πρόσβασης σὲ ὑπηρεσίες, ἀποκλείονται ὅσοι δὲν τὸν ἀποδέχονται γιὰ λόγους θρησκευτικοὺς ἢ συνείδησης.
- Συγκέντρωση ἐξουσίας στὸ κράτος – Τὸ κράτος ἀποκτᾶ ὑπερβολικὸ ἔλεγχο πάνω σὲ ὅλες τὶς ἐκφάνσεις- ἐνέργειες τῆς ζωῆς τοῦ πολίτη.
- Κίνδυνος παραβίασης δικαιωμάτων – Ἡ ὑποχρεωτικότητα μπορεῖ νὰ ἔρχεται σὲ σύγκρουση μὲ συνταγματικὰ δικαιώματα, ὅπως τῆς προσωπικῆς ἐλευθερίας καὶ τῆς ἐλεύθερης ἀνάπτυξης προσωπικότητας.
- Ἐλλιπὴς διαβούλευση – Συχνὰ τέτοιες ἀποφάσεις προχωροῦν χωρὶς ἐπαρκῆ ἐνημέρωση ἢ συναίνεση τῆς κοινωνίας.
- Ἀσφάλεια δεδομένων – Ὅσο πιὸ συγκεντρωμένο εἶναι ἕνα σύστημα, τόσο πιὸ ἑλκυστικὸς στόχος γίνεται γιὰ κυβερνο-ἐπιθέσεις.
- Κοινωνικὴ καχυποψία – Ἡ ὑποχρεωτικότητα τρέφει τὸ αἴσθημα δυσπιστίας ἀπέναντι στὸ κράτος καὶ μπορεῖ νὰ προκαλέσει κοινωνικὴ πόλωση.
+1. Πνευματικὸς λόγος – Ὁ ἄνθρωπος δὲν εἶναι ἁπλῶς ἀριθμὸς· ἡ ἀπόλυτη ἀριθμοποίηση τῆς ταυτότητάς του θίγει τὴν ἀξία τοῦ προσώπου καὶ τὴν θεόσδοτη ἐλευθερία του νὰ ἀποφασίζει καὶ νὰ πράττει ὁ ἴδιος πέρα ἀπὸ κρατικοὺς μηχανισμούς.
Εἶναι τυχαῖο τὸ γεγονὸς πὼς χῶρες ὅπως τὸ Ἡνωμένο Βασίλειο, ἡ Αὐστραλία, ἡ Νέα Ζηλανδία, ὁ Καναδᾶς, οἱ ΗΠΑ κ.α., χῶρες μὲ ἰσχυρὴ παράδοση ἀτομικῶν δικαιωμάτων καὶ ἐπαρκῆ θεσμικὴ προστασία τῶν προσωπικῶν δεδομένων τῶν πολιτῶν τους ἀπέρριψαν νομικὰ λόγῳ ἀντισυνταγματικότητος ἢ δὲν ἐφάρμοσαν τελικὰ τὸν ΠΑ;;
π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος
Ἀγαπητοί μου, ὁ λαὸς φταίει ὅταν ἀποδέχεται ἐκεῖνα τὰ ὁποῖα τοῦ λέγουν οἱ ἄρχοντές του. Τί νὰ κάνει, ἐπανάσταση, ὄχι, πρὸς Θεοῦ. Ἀλλὰ θὰ φωνάξει καὶ θὰ πεῖ δὲν δέχομαι αὐτὴ τὴ λύση, νὰ πάρω ἕνα δικό μας παράδειγμα. Θέλουν ἐπὶ παραδείγματι νὰ καθιερώσουν τὶς ταυτότητες. Καὶ βέβαια θὰ ἐργαστοῦν στὸ θέμα τῆς καθιερώσεως οἱ ἁρμόδιοι οἱ κυβερνητικοὶ παράγοντες. Ὅμως ὅταν ὁ λαὸς δὲν ἀντιδράσει τότε θὰ τιμωρηθεῖ, θὰ τιμωρηθοῦν καὶ οἱ ἄρχοντες καὶ ὁ λαός. Γιατί τιμωρεῖται ὁ λαός; Διότι ἀπεδέχθει μιὰ ἁμαρτία ποὺ ἐργάζονται οἱ ἄρχοντες. Ὅπως καὶ ἂν ἔχει τὸ πρᾶγμα μόνον ὅταν ὁ λαὸς ἀντιδράσει, τότε δὲν θὰ τιμωρήσει ὁ Θεὸς τὸν λαό. Αὐτὸ νὰ τὸ ξέρουμε πολὺ καλά. Γι’ αὐτὸ ὁ λαὸς πρέπει ὅταν βλέπει κάτι κακὸ νὰ ἀντιδράσει. Τὸ ἴδιο πρᾶγμα ἰσχύει καὶ στὴν Ἐκκλησία. Ὅταν ἄρχοντες κακοὶ ἐπιβάλλουν αἱρετικὲς θέσεις ἢ ὅτι ἄλλο, ὁ λαὸς θὰ φωνάξει, θὰ διαμαρτυρηθεῖ. Θὰ ἐπαναλάβω, δὲν θὰ κάνει ἐπανάσταση, ἀλλὰ θὰ διαμαρτυρηθεῖ. Καὶ αὐτὸ σημαίνει ὑγεία καὶ συνεπῶς δὲν ὑπάρχει λόγος νὰ τιμωρηθεῖ ὁ λαός. Ὅταν ὅμως ὁ λαὸς δὲν ἀντιδράσει, τότε θὰ τιμωρήσει ὁ Θεὸς καὶ τοὺς ἄρχοντες καὶ τὸν λαό.
Συνοψίζοντας,η ἐναντίωση στὴν καθιέρωση τοῦ Προσωπικοῦ Ἀριθμοῦ ὡς ὑποχρεωτικοῦ δὲν εἶναι μιὰ πράξη ἄρνησης στὴν πρόοδο, ἀλλὰ μιὰ στάση ὑπὲρ τῆς ἐλευθερίας, τῆς δημοκρατίας καὶ τῆς προστασίας τῆς ἀνθρώπινης ἀξιοπρέπειας, τοῦ ἀνθρώπου. Εἶναι εὐθύνη ὅλων μας νὰ διαφυλάξουμε τὰ δικαιώματά μας καὶ νὰ ἀντισταθοῦμε σὲ κάθε μορφὴ ἐπιβολῆς ποὺ περιορίζει τὴν αὐτονομία μας.
ΣΩΣΤΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ!
Ορέστης
Δεν είναι πρόοδος οτιδήποτε προσβάλει καταργώντας την ιδιότητα και την αξία του προσώπου καθώς και οτιδήποτε εκβιάζει το αυτεξούσιο του προσώπου, αλλά δαιμονικό πισωγύρισμα στο Μεσαίωνα.
ΑπάντησηΔιαγραφήόσα ΟΧΙ καί νά λέμε, ή επιβολή του είναι δεδομένη. Τρόποι αποτροπής υπάρχουν;
ΑπάντησηΔιαγραφήNA ΠΕΣΗ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΣ
ΔιαγραφήΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΗΤΡΗ ΓΙΑ ΤΟΝ Π.Α.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή άτυχοι μόνο αυτοί που θα ζήσουν τα εσχατα! Εμείς παίρνουμε ταυτότητες και προσωπικό αριθμό, κάνουμε την δουλειά μας μια ζωή, και προς το τέλος κάνουμε και μια εξομολόγηση " συγνώμη Θεέ μου που τα χρησιμοποίησα και την έβγαλα μια χαρά κοσμικά, αλλά τώρα μετανοοω! " . Δεν νομίζω πως περνάει αυτός ο εμπαιγμός Στον Κύριο ημών Ιησού Χριστό! Σαφέστατος Ο Κύριος " ή με εμένα ή με τον μαμωνα! "
Δημήτρη έγραψες νέες χαζομάρες είδα τώρα, με το σχόλιο σου 11:49 μ.μ.
ΔιαγραφήΑυτά είναι χαζομάρες Δημήτρη.
Δημήτρη χρειάζεσαι σοβαρότητα και όχι φαντασίες και φανατισμούς.
Δεν είναι εμπαιγμός στον Κύριο η παραλαβή και η χρήση του προσωπικού αριθμού και τής νέας ταυτότητας, ούτε συγκαταριθμείται αυτός που θα την πάρει με τον μαμωμά, ούτε χάνει την ψυχή του.
Ορέστης
ΕΙΠΕ Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΣΦΡΑΓΙΣΜΑ ΔΕΝ ΣΟΥ ΦΤΑΝΕΙ ΑΥΤΟ; ΒΑΖΕΙΣ ΤΟ ΠΟΔΙ ΣΟΥ ΜΕΣΑ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΦΑΛΕΣ;
ΔιαγραφήΓια 11:08 π.μ.
ΔιαγραφήΈχει απαντηθεί αυτή η ένσταση που στηρίζεται στον λόγο αυτόν του αγίου Παϊσίου σε άλλη ανάρτηση πρόσφατα.
Επισφαλές είναι για όσους δεν γνωρίζουν.
Ο άγιος Παϊσιος δεν είπε ότι εμπαιγμός στον Κύριο, ούτε ότι συγκαταριθμείται αυτός που θα την πάρει με τον μαμωμά, ούτε χάνει την ψυχή του, όπως είπε σωστά ο Ορέστης. Δεν είπε ότι είναι το χάραγμα.
Εξάλλου ο Ορέστης με το πρώτο σχόλιο έχει πει ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ!
Οπότε μην τα μπερδεύεις και μην απευθύνεσαι στον Ορέστη ωσάν να είπε "Ναι στον Προσωπικό αριθμό".
Εξήγηση του σχολίου 29-9-2025 4:45 μ.μ.
ΔιαγραφήΕπισφαλές να πάρει κάποιος το χάραγμα, είναι όποιος πάρει τον Προσωπικό αριθμό και δεν γνωρίζει ότι δεν πρέπει να εξοικειωθεί και να προχωρήσει μετά να πάρει και το χάραγμα του Αντιχρίστου.
Όμως είναι κακό για όλους, ο προσωπικός αριθμός, η ψηφιακή ταυτότητα, αλλά και ο ΑΜΚΑ θα έλεγα και όπως έλεγαν τόσο σεβαστοί κληρικοί, αφού είναι ηλεκτρονικά ΔΕΣΜΑ ΑΝΥΠΟΦΟΡΑ.
Πρέπει όλα αυτά να είναι ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ.