Διαβάζουμε τὴν ἐπιστολὴ τοῦ (ἐκπεσῶντος, συμφώνως μὲ τὴν ἀπόφασι τῆς Σιναϊτικῆς Ἀδελφότητος, ἄρα πρώην) ἡγουμένου τῆς μονῆς Σινᾶ κ. Δαμιανοῦ, πρὸς τὸν Πατριάρχη Ἰεροσολύμων κ. Θεόφιλο.
Α. Πρώτη παράγραφος:
«Μετά πολλῆς ἐκπλήξεως ἀνέγνωσα τὴν ἀπό 17/30.7.2025 πρὸς τὴν Ὑμετέραν Μακαριότητα ἐπιστολήν εἰς τὸ τοῦ κανονικοῦ ἐγκλήματος τῆς φατρίας καί παρασυναγωγῆς ὑποπεσάντων ἐνίων πραξικοπηματιῶν μοναχῶν τῆς καθ᾿ ἡμᾶς Ἱ. Μονῆς, τὸ ὁποῖον τυγχάνει ἀπόληξις πολυετοῦς ὑπομονῆς καί ἀνοχῆς μου εἰς κακῶς κείμενα ἐντῇ καθ' ἡμᾶς Ἱ. Μονή».
(σημ: οἱ ἐντόνως τονιζόμενες λέξεις θέτονται ἀπὸ τὸν σχολιαστή)
Ἐκπλήσεται ὁ σεβασμιώτατος διότι εὑρίσκεταιθῦμα μιᾶς φατρίας καὶ παρασυναγωγῆς πραξικοπηματιῶν μοναχῶν καὶ τὸ ἀποδίδει στὴν πολυετὴ ὑπομονὴ καὶ ἀνοχὴ τῶν κακῶς κειμένων εἰς τὴν Μονὴν τῆς …
ἦτο ἡγούμενος.Γιατὶ ἐκπλήσεται; Ἀφοῦ παραδέχεται ὁ ἴδιος ὅτιχρόνια τώρα ὑπάρχουν προβλήματα στὴν Μονή του, κακῶς κείμενα, καὶ δὲν κάνει τίποτα γιὰ νὰ τὰἀντιμετωπίσῃ. Τὰ κακὰ ὅταν χρονίσουν γίνονται μεγαλύτερα καὶ ἐν τέλει ἀθεράπευτα. Γιατὶ δὲν τὰ ἀντιμετώπισε τόσα χρόνια; 52 χρόνια εἶναι ἡγούμενος. Ὅλοι οἱ νῦν ὑπάρχοντες μοναχοὶ εἶναι ἐπιλογὲς καὶ κουρές του. Ποιός φταίει, ἄν ὑπάρχουντὰ κακῶς κείμενα ποὺ ὑπονοεῖ, χωρὶς νὰ ἀναφέρεται συγκεκριμένα, ἄν ὄχι ὁ ἴδιος; Γιατί, λοιπὸν, ἐκπλήσεται, ἀφοῦ ὁ ἴδιος, μὲ ὅσα λέει, παραδέχεται τὴν ἐνοχή του γιὰ τὴν κατάστασι τῆς Μονῆς;
Τώρα τὰ περὶ φατρίας, παρασυναγωγῆς καὶ πραξικοπηματιῶν καλὸν θὰ ἦτο νὰ ἀποδεικνύονταιπρῶτα, διότι εὔκολα λέγονται, ἀλλὰ δύσκολα ἀποδεικνύονται.
Β. Στὴν Δευτέρα παράγραφο:
«Ὁ δεύτερος μοναχός τοῦ ὁποίου τὸ ὄνομα δένἀναφέρω διά λόγους προσωπικῶν δεδομένων πάσχει ὑπό πολύ σοβαροῦ ψυχικοῦ νοσήματοςπρᾶγμα τό ὁποῖον ἐπιβάλλει συμφώνως πρός τούς Θεμελιώδεις Κανονισμούς (Ἄρθρο 77) τούς ὁποίους οἱ στασιαστές ἐπιλεκτικά ἐπικαλέσθησαννα παραμένει ἐκτός Μονῆς. Ἐν Ἀθήναις ζῶν, κατέφθασε εἰς τήν Μονήν (ψυχικῶς πάσχων καίἐψήφισεν) διά να συμμετάσχει εἰς τό πραξικόπημα παρακούων την ἐντολήν μου».
Β1 Ὁ μοναχος αὐτὸς εἶναι ὁ μοναχὸς Σωφρόνιος, ὁ ὁποῖος εὐρίσκετο μέχρι πρὸ διετίας στὸ Σιναϊτικὸμετόχι τῶν Χανίων, καὶ δὲν ὑπάρχει κανένα θέμα προσωπικῶν δεδομένων, ὥστε νὰ μὴν ἀναφερθῇ τὸὄνομά του. Θέμα ὅμως προσωπικῶν δεδομένων εἶναινὰ τὸν ἀποκαλῇ ὁ σεβασμιώτατος ψυχοπαθῆ. Τὸὄνομα δὲν λέμε, λόγῳ, δῆθεν, προσωπικῶνδεδομένων, ὅτι εἶναι ὅμως ψυχοπαθὴς, μὲ σοβαρό μάλιστα ψυχικὸ νόσημα, τὸ λέμε; Καὶ δὲν εἶναιμόνον θέμα προσωπικῶν δεδομένων. Εἶναι θέμαπραγματικῶν δεδομένων. Ἔχει ὁ σεβασμιώτατοςγνωμετεύσεις ἱατρῶν ποὺ νὰ ἐξέτασαναὐτοπροσώπως τὸν μοναχὸ καὶ νὰ διαπίστωσαν καὶγνωμάτευσαν ἐγγράφως τὴν ψυχασθένειά του; Ἄνδὲν ἔχει , ὅλα αὐτὰ εἶναι ἀπλῶς συκοφαντίες, (ποὺξεκίνησαν πρὶν ἑνάμισι χρόνο), γιὰ νὰ στηριχθῆ τὸἀφήγημά του.
Β2 Λέει ὁ Ἀρχιεπίσκοπος ὅτι τὰ ἄρθρο 77 ἐπιβάλλειστοὺς ψυχικῶς πάσχοντες νὰ παραμένουν ἐκτὸςΜονῆς.
Τὸ ἄρθρο 77 εὐρίσκεται στὸ 9ο Κεφάλαιο τῶνΘεμελιωδῶν Κανονισμῶν περὶ Δοκίμων μοναχῶνκαὶ λέει:
«Οἱ ἔχοντες ψυχικὰς ἀσθενείας, μὴ διαγνωσθείσας κατὰ τὴν ἐξέτασιν ὑπὸ τοῦ ἱατροῦ, ἐκδηλωθείσαςδὲ μετὰ τὴν εἰσαγωγὴν αὐτῶν εἰς τὴν Μονὴν,ἀποπέμπονται, ὑπὸ τοῦ Ἀρχιεπισκόπου καὶ τῆςἹερᾶς Συνάξεως, ἐὰν δὲν ἔχωσιν ἐν τῷ μεταξὺλάβῃ τὴν Μοναχικὴν κουράν».
Ἀντιλαμβάνεται κανεὶς τί σχέσι ἔχει τὸ ἄρθρο αὐτὸμὲ αὐτὰ ποὺ ἰσχυρίζεται ὁ γηραιός Ἀρχιεπίσκοπος. Ἀπολύτως καμμία. Μιλᾶ γιὰ δοκίμους, ὁ δὲ π. Σωφρόνιος εἶναι μοναχὸς ἀρκετὲς δεκαετίες, ἄραἔχει λάβει τὴν Μοναχικὴν κουράν ….
Ἄρα, κανεὶς κανονισμὸς δὲν ἐπιβάλλει στὸν μοναχὸΣωφρόνιο νὰ παραμείνει ἐκτὸς Μονῆς, ἀπλῶς ὁ ἀρχιεπίσκοπος θέλει νὰ γεμίσῃ τὸ χαρτὶ μὲπαραβάσεις καὶ κατηγορίες ὥστε ὅποιος δὲν γνωρίζει νὰ ἐντυπωσιαστῇ ἀπὸ τὸ πλῆθος τους.
Β3 Ἁναφέρει ὅτι ὁ μοναχὸς Σωφρόνιος πῆγε στὸΣινᾶ ἀπὸ τὴν Ἀθήνα παρακούων την ἐντολήν μουδιά να συμμετάσχει εἰς τό πραξικόπημα. Δηλαδὴἐννοεῖ ὅτι ἡ ἐντολή του ἦτο νὰ παραμείνῃ στὴνἈθήνα.
Ἐπειδὴ τὸ θέμα ἔχει ξεκινήσει ἐδῶ καὶ πολὺν καιρὸστὰ Χανιὰ τῆς Κρήτης, καὶ δὲν εἶναι τοῦ παρόντος νὰ παρουσιαστοῦν τὰ ὅσα ἔχουν διαδραματιστεῖ, ἕναθὰ ἀναφέρω γιὰ νὰ ἀποδειχθῇ πόσο ἀληθεύουν τὰλόγια τοῦ Ἀρχιεπισκόπου.
Τὸ Σάββατο 6 Ἰουλίου 2024 δημοσιεύτηκε στὴνἘφημερίδα Χανιώτικα Νέα (σελ.44) ἐπιστολὴ τοῦἈρχιεπισκόπου Σινᾶ Δαμιανοῦ, στὴν ὁποία λέει καὶτὰ ἐξῆς:
« Νὰ σᾶς ἐνημερώσω, ὅτι ἡ Μονή μας, ποὺ ἔχειτὴν μέριμνα τοῦ μοναχοῦ καὶ άγωνιᾶ γιὰ τὴνψυχικὴ καὶ σωματικὴ ὑγεία του, ποὺ ἔχουνδιαταραχθῇ, κάλεσε τὸν μοναχὸ νὰ ἐπιστρέψῃστὴ Μονή μας, τὴν Μονὴ τῆς μετανοίας του, ὥστενὰ τύχῃ καὶ τῆς ἀναλόγου σωματικῆς καὶ ψυχικῆςπεριθάλψεως ἀπὸ τὴν Ἀδελφότητά μας, ἀλλὰἐκεῖνος ἀρνεῖται».
Χρειάζονται περισσότερα;
Β4 Ἄν αὐτὸς ὁ μοναχὸς πάσχει ἀπὸ τόσο «σοβαρὸψυχικὸ νόσημα», ἐπειδὴ τὸν γνωρίζω καλά, ὅπωςκαὶ, ὀλιγώτερο βέβαια, γνωρίζω τὸν ἀρχιεπίσκοπομπορῶ νὰ πῶ ὅτι συγκριτικῶς μὲ τὸν μοναχὸ, ἐγῶμᾶλλον εἶμαι ὁ Ἠρόστρατος καὶ αὐτὸς (ὁ Ἀρχιεπίσκοπος) μᾶλλον ὁ Ναπολέων.
Γ. Παρακάτω ἀναφέρει:
«Κατά το ἄρθρον 10 τῶν Θεμελιωδών Κανονισμῶν: «Ἡ Σιναϊτική Ἀδελφότηςσυνέρχεται ἐν τῇ Μονῇ εἰς Γεν. Συνέλευσιντακτῶς ἀνὰ διετίαν τὸ α΄ δεκαήμερον τοῦἸουλίου, καὶ ἐκτάκτως ὀσάκις συντρέχουν σοβαροί λόγοι καὶ αἰτηθῇ τοῦτο ὑπό τοῦ᾿Αρχιεπισκόπου καί τῆς Ἱερᾶς Συνάξεως, ἤ ὑπότῶν 2/3 τῆς Αδελφότητος». Σημειωτέον ὅτι πρὸτῆς συγκλήσεως τῆς «Συνελεύσεως» τῶν ἀνόμωνἔλαβον ἐξ ἐμοῦ τὴν κατά νόμον ἀτομικήνπρόσκλησιν ἔκαστος ἐξ αὐτῶν διά σύγκλησινΓενικῆς Συνελεύσεως τὴν 7/9/2025. Το μεμονωμένο ὑφέρπον προφορικό αἴτημα κάποιων δέν συνιστᾶ αἰτίαν συγκλήσεως. Οὐδέποτεὑπεβλήθη ἐγγράφως τοιοῦτον αἴτημα εἰς τὸνἈρχιεπίσκοπον ὑπό τῶν 2/3 τῆς Ἀδελφότητος, ὥστε ὁ Ἀρχιεπίσκοπος, δεσμίᾳ ὑποχρεώσει, νὰσυγκαλέςῃ τὴν Γενικήν Συνέλευσιν. Ἀντ᾿ αὐτοῦπαρανόμως ὡρίσθη ὑπό ἀναρμοδίουνοσφιζομένου τὴν ἐξουσίαν τοῦ Πατρός καίἈρχιεπισκόπου του, ἡμέρα και ὥρασυγκλήσεως».
Πού λέει τὸ ἄρθρο ὅτι γιὰ τὴν σύγκλισι τῆς ΓενικῆςΣυνελεύεως τὰ 2/3 τῆς Ἀδελφότητος πρέπει ἐγγράφως νὰ αἰτηθοῦν τοῦτο εἰς τὸν Ἀρχιεπίσκοπο; Ἁπὸ πού προκύπτει ἡ ἐξουσία αὐτὴ τοῦἈρχιεπισκόπου;
Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος δὲν τήρησε τὰ οὐσιώδη τοῦΚανονισμοῦ. Δὲν εἶναι ὑποχρεωμένος ἀπὸ τὸνΚανονισμὸ γιὰ ὅτιδήποτε πράττει νὰ ἔχει τὴν γνώμη τῆς Ἱερᾶς Συνἀξεως καὶ τῆς Γενικῆς Συνελεύσεως καὶ νὰ δέχεται τὴν γνώμη τῆς πλειοψηφίας; Εἶναιὑποχρεωμένος. Τὸ ἄρθρο 17 τὸ λέγει σαφῶς:
«Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος εὑρισκόμενος ἐν τῇ κεντρικῇΜονῇ, οὐδὲν πράσσει ἄνευ τῆς ἱερᾶς Συνἀξεως, ἦς τυγχάνει Πρόεδρος, ὡς καὶ τῆς Γεν. Συνελεύσεως, δεχόμενος τῆν γνώμη τῆςπλειοψηφίας»
Τὸ τήρησε αὐτὸ ὁ Ἀρχιεπίσκοπος; Ἀφοῦ εὐρίσκετο ἐντὸς τῆς Μονῆς καὶ συμφώνως μὲ τὸ ἄρθρο 10 μποροῦσε ὁ ἀρχιεπίσκοπος νὰ «αἰτηθῇ» ἔκτακτη σύγκλισι τῆς Γεν Συνελεύσεως, καὶ συμφώνως μὲ τὸἄρθρο 17 ἦτο καὶ ὑποχρεωμένος νὰ ἀκούσῃ τὴν γνώμη τῆς πλειοψηφίας. Τὸ ἔκανε; Ὄχι. Τί ἔκανε; Τοὺς ἀνακοίνωσε ὅτι θὰ γίνει Γενικὴ Συνέλευσις στὶς7/9/2025!!!
Τὸ λέει χωρὶς καμμία συστολή:
«Σημειωτέον ὅτι πρὸ τῆς συγκλήσεως τῆς«Συνελεύσεως» τῶν ἀνόμων ἔλαβον ἐξ ἐμοῦ τὴνκατά νόμον ατομικήν πρόσκλησιν ἔκαστος ἐξαὐτῶν διά σύγκλησιν Γενικής Συνελεύσεως την 7/9/2025».
Ἀδιαφόρησε γιὰ τὸν κανονισμό, ἀποφάσισε μόνος του, διέταξε καὶ ἀποκαλεῖ ἀνόμους αὐτοὺς τοὺς ὁποίους περιεφρόνησε μαζὶ μὲ τὸν κανονισμό τῆς Μονῆς!!!
Καὶ τί νόημα θὰ εἶχε μιὰ Γενικὴ Συνέλευσις στὶς 7 Σεπτεμβρίου, ὅταν τὰ γεγονότα στὴν Μονὴ διαδραματίζονται στὶς 25 Ἰουλίου καὶ ἡ Βουλὴ τῶν Ἐλλήνων θὰ ἀποφάσιζε στὶς 31 Ἰουλίου; Στὶς 7 Σεπτεμβρίου ὅλα θὰ εἶχαν τελειώσει, ἄν δὲν ἔχουνἤδη.
Ὅλα αὐτὰ εἶναι μιὰ κίνησις ἀποπροσανατολισμοῦ, μιὰ προσπάθεια συκοφαντήσεως τῶν μοναχῶν καὶ συγχύσεως τοῦ λαοῦ, καθότι τὸ σύστημα ποὺ εὑρίσκεται πίσω ἀπὸ ὅλη τὴν ἱστορία αὐτὴ ἐλέγχεικαὶ τὰ μέσα ἐνημερώσεως καὶ ἔχει τοὺς καταλλήλους μοχλοὺς πιέσεως καὶ πρὸς τοὺς μοναχοὺς καὶ πρὸς τὸ Πατριαρχεῖο Ἰεροσολύμων. Ἀπὸ τὴ μιὰ τὸ Μητσοτακικὸ καθεστῶς, ἀπὸ τὴν ἄλλη οἱ Αἰγυπτιακὲς ἀρχὲς, παραλλήλως ὅλο τὸ διαπλεκόμενο ἐκκλησιαστικὸ καὶ κομματικὸ καταστημένο καὶ πίσω ἀπὸ ὅλους τὰ μεγάλα ἀφεντικά ὅλων αὐτῶν.
Ἡ Ἁγία Αἰκατερίνα ἄς στηρίξει τοὺς μοναχοὺς νὰ ἀντέξουν καὶ νὰ μὴν τρελλαθοῦν πραγματικά.
Γεώργιος Κ. Τζανάκης. Ἀκρωτήρι Χανίων. 31 Ἰουλίου 2025
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου