Μὲ μιὰ αὐστηρὴ πλειοψηφία δέκα ἔναντι ἕξι, ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου ἀποφάσισε νὰ «κατεβάσει» τὸν Μητροπολίτη Πάφου Τυχικὸ ἀπὸ τὸν θρόνο του. Ὄχι γιατί κατηγορήθηκε γιὰ ἀνηθικότητα, ὄχι γιατί παραβίασε τοὺς Ἱεροὺς Κανόνες ἢ γιατί ὑπέπεσε σὲ διοικητικὸ σκάνδαλο. Ὄχι. Ὁ Πάφου «ἔπεσε» γιατί ἀρνήθηκε νὰ γονατίσει μπροστὰ στὸν οἰκουμενισμό. Γιατί ἀρνήθηκε νὰ συμμορφωθεῖ μὲ τὴν «κανονικότητα» ἐκείνων ποὺ φαίνεται νὰ ζήλεψαν τὶς βατικάνιες μεθόδους διοικήσεως – ὅπου τὸ ἐκκλησιολογικὸ φρόνημα θυσιάζεται στὸν βωμὸ τῆς διπλωματικῆς εὐστροφίας καὶ τῆς συμβατότητας μὲ τὸ θρησκευτικὸ marketing.
Ἡ ἀπόφαση τῆς Συνόδου, ὑπογεγραμμένη μὲ ἐντυπωσιακὴ συνέπεια ἀπὸ τοὺς ἐκπροσώπους τῆς λεγομένης «μετριοπαθοῦς» γραμμῆς, δὲν ἀφήνει... περιθώρια παρερμηνείας: τιμωρεῖται ὄχι ἡ παράβαση, ἀλλὰ ἡ ἀκρίβεια· ὄχι ἡ αἵρεση, ἀλλὰ ἡ ὀρθοδοξία· ὄχι ἡ ἀταξία, ἀλλὰ ἡ Ὁμολογία.
Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Γεώργιος, ὡς νέος πλέον «τοποτηρητὴς» τοῦ θρόνου τῆς Πάφου, φαίνεται νὰ μὴν ἄντεξε τὴν παρουσία τοῦ διαδόχου του πού, σὲ ἀντίθεση μὲ αὐτόν, τόλμησε νὰ ἀρνηθεῖ τὴν ἐπίσκεψη τοῦ αἰρεσιάρχου Πάπα στὴν ἐπαρχία του. Τὸ γεγονὸς αὐτὸ φαίνεται πὼς λειτούργησε καταλυτικά: ἡ εὐπρέπεια ἔγινε ἐνοχή, καὶ ἡ συνέπεια, ἀπειλή. Ὅσο γιὰ τὸ «παράπτωμα» ποὺ κατηγορήθηκε ὁ Μητροπολίτης Τυχικός; Ἕνα καὶ μοναδικό: ἡ ἀποτείχιση, δηλαδὴ ἡ διακοπὴ ἐκκλησιαστικῆς κοινωνίας μὲ πρόσωπα πού, κατὰ τὴν ἐκκλησιαστικὴ συνείδηση, ἔχουν ξεπεράσει τὰ ὅρια τῆς ὀρθόδοξης πίστης.
Ἡ ἀπόφαση τῆς Συνόδου, ὑπογεγραμμένη μὲ ἐντυπωσιακὴ συνέπεια ἀπὸ τοὺς ἐκπροσώπους τῆς λεγομένης «μετριοπαθοῦς» γραμμῆς, δὲν ἀφήνει... περιθώρια παρερμηνείας: τιμωρεῖται ὄχι ἡ παράβαση, ἀλλὰ ἡ ἀκρίβεια· ὄχι ἡ αἵρεση, ἀλλὰ ἡ ὀρθοδοξία· ὄχι ἡ ἀταξία, ἀλλὰ ἡ Ὁμολογία.
Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Γεώργιος, ὡς νέος πλέον «τοποτηρητὴς» τοῦ θρόνου τῆς Πάφου, φαίνεται νὰ μὴν ἄντεξε τὴν παρουσία τοῦ διαδόχου του πού, σὲ ἀντίθεση μὲ αὐτόν, τόλμησε νὰ ἀρνηθεῖ τὴν ἐπίσκεψη τοῦ αἰρεσιάρχου Πάπα στὴν ἐπαρχία του. Τὸ γεγονὸς αὐτὸ φαίνεται πὼς λειτούργησε καταλυτικά: ἡ εὐπρέπεια ἔγινε ἐνοχή, καὶ ἡ συνέπεια, ἀπειλή. Ὅσο γιὰ τὸ «παράπτωμα» ποὺ κατηγορήθηκε ὁ Μητροπολίτης Τυχικός; Ἕνα καὶ μοναδικό: ἡ ἀποτείχιση, δηλαδὴ ἡ διακοπὴ ἐκκλησιαστικῆς κοινωνίας μὲ πρόσωπα πού, κατὰ τὴν ἐκκλησιαστικὴ συνείδηση, ἔχουν ξεπεράσει τὰ ὅρια τῆς ὀρθόδοξης πίστης.
Ἐκκλησία ἢ Δικαστήριο;
Ἡ Ἱερὰ Σύνοδος, κατὰ τὰ φαινόμενα, δὲν συνῆλθε ἁπλῶς ὡς σῶμα ποιμαντικῆς κρίσεως, ἀλλὰ ὡς κανονικὸ δικαστήριο. Καὶ τὸ ἀκόμα πιὸ «ἐνδιαφέρον»; Δὲν ἐφάρμοσε τὸ ἄρθρο 14 τοῦ Καταστατικοῦ Χάρτου, ὅπως πολλοὶ ἀνέμεναν, ἀλλὰ παρέκαμψε τὴν συνήθη διαδικασία, προκειμένου νὰ προχωρήσει σὲ ἄμεση «ἔκπτωση» - δίχως ποινικὸ ἀδίκημα!
Τὸ τραγικότερο ὅλων, ὅμως, εἶναι ὅτι τίθεται ξεκάθαρο ἐκκλησιολογικὸ ζήτημα! Ἡ ἀποτείχιση, ὡς στάση προφυλάξεως τῆς πίστεως καὶ ὄχι ὡς πράξη διασπάσεως ἢ σχίσματος, δὲν ἀποτελεῖ αἰτία καθαιρέσεως ἢ παύσεως, σύμφωνα μὲ τοὺς ἴδιους τοὺς Ἱεροὺς Κανόνες. Ὁ Τυχικὸς δὲν κατηγορήθηκε γιὰ παράπτωμα ἠθικὸ ἢ διοικητικὸ· ἄρα ἡ ἔκπτωσή του δὲν μπορεῖ νὰ δικαιολογηθεῖ οὔτε κανονικά, οὔτε θεολογικά. Ἡ Ἐκκλησία τιμωρεῖ αὐτὸν ποὺ δὲν ἀνέχεται τὴν αἵρεση. Καὶ ὅλα αὐτὰ μὲ τίς... εὐλογίες καὶ τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου, ποὺ φέρεται νὰ εἶχε «προεγκρίνει» τὴν ἀπόφαση.
Τὸ τραγικότερο ὅλων, ὅμως, εἶναι ὅτι τίθεται ξεκάθαρο ἐκκλησιολογικὸ ζήτημα! Ἡ ἀποτείχιση, ὡς στάση προφυλάξεως τῆς πίστεως καὶ ὄχι ὡς πράξη διασπάσεως ἢ σχίσματος, δὲν ἀποτελεῖ αἰτία καθαιρέσεως ἢ παύσεως, σύμφωνα μὲ τοὺς ἴδιους τοὺς Ἱεροὺς Κανόνες. Ὁ Τυχικὸς δὲν κατηγορήθηκε γιὰ παράπτωμα ἠθικὸ ἢ διοικητικὸ· ἄρα ἡ ἔκπτωσή του δὲν μπορεῖ νὰ δικαιολογηθεῖ οὔτε κανονικά, οὔτε θεολογικά. Ἡ Ἐκκλησία τιμωρεῖ αὐτὸν ποὺ δὲν ἀνέχεται τὴν αἵρεση. Καὶ ὅλα αὐτὰ μὲ τίς... εὐλογίες καὶ τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου, ποὺ φέρεται νὰ εἶχε «προεγκρίνει» τὴν ἀπόφαση.
Τυχικός: ἕνας Ὁμολογητὴς σὲ καιροὺς σιωπῆς
Ὁ Μητροπολίτης Τυχικὸς εἶχε δηλώσει λίγες ἡμέρες πρὶν τὴν ἔκπτωσή του:
«Ἀνέχομαι τὰ ψεύδη, τὶς συκοφαντίες, τὴ λάσπη καὶ ὑπομένω. Αὐτὸ ποὺ δὲν ἀνέχομαι εἶναι νὰ ἐπιχειρεῖται μεθοδικὰ ἡ παρουσίαση τοῦ προσώπου μου ὡς εὑρισκόμενου σὲ ἀντιπαράθεση μὲ τὸν Προκαθήμενο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου».
Ὅμως ἡ Ἱερὰ Σύνοδος δὲν πείστηκε. Ὁ Τυχικὸς εἶχε ἤδη καταδικαστεῖ ἀπὸ τὸ «προφίλ» του. Ὁμολογητής, παραδοσιακός, ἀντίθετος στὴν παναίρεση τοῦ οἰκουμενισμοῦ. Ὅ,τι δηλαδὴ δὲν χωράει στὴν Ἐκκλησία τῆς «σύνεσης», τῶν «διαλόγων» καὶ τῶν ἐναγκαλισμῶν μὲ κάθε τι αἱρετικό.
Ἀξίζει νὰ θυμίσουμε ὅτι παρόμοιες Σύνοδοι καθαίρεσαν καὶ τὸν Ἅγιο Ἰωάννη τὸν Χρυσόστομο, τὸν Ἅγιο Ἀθανάσιο, τὸν Ἅγιο Μᾶρκο τὸν Εὐγενικό. Σήμερα, οἱ λειτουργίες τελοῦνται στὸ ὄνομά τους· καὶ ἐκεῖνοι ποὺ τοὺς κατεδίωξαν ἔχουν βυθιστεῖ στὴν ἐκκλησιαστικὴ λήθη.
Ἡ ἀπόφαση κατὰ τοῦ Μητροπολίτου Τυχικοῦ δὲν εἶναι ἁπλῶς ποινή. Εἶναι δηλωτικὴ μιᾶς ἐσωτερικῆς παρακμῆς. Μιᾶς ἐκκοσμικεύσεως ποὺ παριστάνει τὴν «ἐκσυγχρονισμένη Ὀρθοδοξία» καὶ διώκει ἐκείνους ποὺ τολμοῦν νὰ ποῦν: «ὡς ἐδῶ».
«Ἀνέχομαι τὰ ψεύδη, τὶς συκοφαντίες, τὴ λάσπη καὶ ὑπομένω. Αὐτὸ ποὺ δὲν ἀνέχομαι εἶναι νὰ ἐπιχειρεῖται μεθοδικὰ ἡ παρουσίαση τοῦ προσώπου μου ὡς εὑρισκόμενου σὲ ἀντιπαράθεση μὲ τὸν Προκαθήμενο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου».
Ὅμως ἡ Ἱερὰ Σύνοδος δὲν πείστηκε. Ὁ Τυχικὸς εἶχε ἤδη καταδικαστεῖ ἀπὸ τὸ «προφίλ» του. Ὁμολογητής, παραδοσιακός, ἀντίθετος στὴν παναίρεση τοῦ οἰκουμενισμοῦ. Ὅ,τι δηλαδὴ δὲν χωράει στὴν Ἐκκλησία τῆς «σύνεσης», τῶν «διαλόγων» καὶ τῶν ἐναγκαλισμῶν μὲ κάθε τι αἱρετικό.
Ἀξίζει νὰ θυμίσουμε ὅτι παρόμοιες Σύνοδοι καθαίρεσαν καὶ τὸν Ἅγιο Ἰωάννη τὸν Χρυσόστομο, τὸν Ἅγιο Ἀθανάσιο, τὸν Ἅγιο Μᾶρκο τὸν Εὐγενικό. Σήμερα, οἱ λειτουργίες τελοῦνται στὸ ὄνομά τους· καὶ ἐκεῖνοι ποὺ τοὺς κατεδίωξαν ἔχουν βυθιστεῖ στὴν ἐκκλησιαστικὴ λήθη.
Ἡ ἀπόφαση κατὰ τοῦ Μητροπολίτου Τυχικοῦ δὲν εἶναι ἁπλῶς ποινή. Εἶναι δηλωτικὴ μιᾶς ἐσωτερικῆς παρακμῆς. Μιᾶς ἐκκοσμικεύσεως ποὺ παριστάνει τὴν «ἐκσυγχρονισμένη Ὀρθοδοξία» καὶ διώκει ἐκείνους ποὺ τολμοῦν νὰ ποῦν: «ὡς ἐδῶ».
Τελικὰ ποιός κάνει ἀνυπακοή;
Ὁ Μητροπολίτης Τυχικὸς δὲν ἔκανε «ἀνταρσία», δὲν προκάλεσε σχίσμα, δὲν παραβίασε τὴν ἑνότητα. Ὑπῆρξε πιστὸς στὴν Πίστη, ὄχι σὲ ἀνθρώπινα πρόσωπα. Δὲν ὑπάκουσε στὶς ἐντολὲς τῆς διπλωματίας, ἀλλὰ στοὺς Ἱεροὺς Κανόνες καὶ στοὺς Πατέρες. Αὐτὸς ἦταν ὁ λόγος τῆς ἔκπτωσής του.
Καὶ τὸ ἐρώτημα παραμένει: σὲ ποιά Ἐκκλησία ζοῦμε; Στὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, τῆς Ἀλήθειας, τῆς Ὁμολογίας; Ἢ σὲ μιὰ διοίκηση Ἱεραρχῶν ποὺ λειτουργεῖ μὲ ὅρους πολιτικῆς ἐξουσίας καὶ φιλοπατριαρχικῶν ἰσορροπιῶν;
Ἂν αὐτὴ εἶναι ἡ νέα πραγματικότητα στὴν Ἐκκλησία τῆς Κύπρου – μιὰ πραγματικότητα ἐλέγχου, φίμωσης καὶ ὑποταγῆς – τότε ἡ κρίση δὲν εἶναι διοικητική. Εἶναι πνευματικὴ καὶ βαθιά. Καὶ σὲ μιὰ τέτοια κρίση, κανεὶς δὲν ἔχει τὸ δικαίωμα νὰ σιωπᾶ.
Γιὰ πολλούς, ὁ Τυχικὸς παραμένει ὁ κανονικὸς Ἐπίσκοπος Πάφου. Ὄχι ἀπὸ προσωπολατρία, ἀλλὰ γιατί δὲν συμβιβάστηκε μὲ τὸ ψεῦδος. Ἡ Ἐκκλησία δὲν εἶναι διπλωματία. Εἶναι Σταυρός. Ὁμολογία. Ἀνάσταση!
Καὶ τὸ ἐρώτημα παραμένει: σὲ ποιά Ἐκκλησία ζοῦμε; Στὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, τῆς Ἀλήθειας, τῆς Ὁμολογίας; Ἢ σὲ μιὰ διοίκηση Ἱεραρχῶν ποὺ λειτουργεῖ μὲ ὅρους πολιτικῆς ἐξουσίας καὶ φιλοπατριαρχικῶν ἰσορροπιῶν;
Ἂν αὐτὴ εἶναι ἡ νέα πραγματικότητα στὴν Ἐκκλησία τῆς Κύπρου – μιὰ πραγματικότητα ἐλέγχου, φίμωσης καὶ ὑποταγῆς – τότε ἡ κρίση δὲν εἶναι διοικητική. Εἶναι πνευματικὴ καὶ βαθιά. Καὶ σὲ μιὰ τέτοια κρίση, κανεὶς δὲν ἔχει τὸ δικαίωμα νὰ σιωπᾶ.
Γιὰ πολλούς, ὁ Τυχικὸς παραμένει ὁ κανονικὸς Ἐπίσκοπος Πάφου. Ὄχι ἀπὸ προσωπολατρία, ἀλλὰ γιατί δὲν συμβιβάστηκε μὲ τὸ ψεῦδος. Ἡ Ἐκκλησία δὲν εἶναι διπλωματία. Εἶναι Σταυρός. Ὁμολογία. Ἀνάσταση!
Κλείνοντας, ἂς μὴν ξεχνᾶμε πὼς τὰ δεινὰ ποὺ κατὰ διαστήματα βρῆκαν τὴν Κύπρο δὲν ἦρθαν τυχαία. Ἦρθαν ὡς φυσικὸ ἐπακόλουθο τέτοιων ἐκκλησιαστικῶν ναυαγίων - ὅταν ἡ αὐθεντικὴ πίστη θυσιάστηκε στὸν βωμὸ τῆς πολιτικῆς, τῆς διπλωματίας καὶ τῶν σκοπιμοτήτων. Ἡ Ἱστορία μᾶς διδάσκει πὼς ὅσοι ἔχουν τὴν εὐθύνη ἀδυνατοῦν νὰ κατανοήσουν τὴν πραγματικότητα· ἂς ἑτοιμάζονται λοιπὸν γιὰ τὴν ἐνδεχόμενη παιδαγωγία, ποὺ ἀποτελεῖ πνευματικὸ νόμο καὶ ποὺ ἐπιμένουν νὰ μὴν ἀντιλαμβάνονται ἐδῶ καὶ καιρό...
Αποδόμηση των κατηγοριών κατά του Μητροπολίτη Πάφου Τυχικού και η εξωεκκλησιαστική ανάμειξη:
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Κύπρου, σε μια διαδικασία που θυμίζει περισσότερο πολιτικό δικαστήριο παρά πνευματική κρίση, προχώρησε σε κατηγορίες κατά του Μητροπολίτη Πάφου Τυχικού που αποδεικνύονται όχι μόνο αβάσιμες, αλλά και ενδεικτικές της σύγχυσης και της διοικητικής ανεπάρκειας που ταλανίζει τη σημερινή διοίκηση της Εκκλησίας.
Ας δούμε τα κυριότερα σημεία των καταγγελιών:
Α. Η χειροτονία ιερωμένου από τους αποτειχισμένους της Θεσσαλονίκης.
Η καταγγελία περί αποστολής και κάλυψης του συγκεκριμένου ιερωμένου από τον Μητροπολίτη Τυχικό, ο οποίος μέχρι σήμερα μνημονεύει μόνο τους αληθινούς κανόνες της πίστης και της ιεροσύνης, δεν είναι παρά μια προσπάθεια να φιμωθεί η φωνή της πνευματικής ακρίβειας. Το να καταδικάζεται κάποιος επειδή δεν συμβιβάζεται με τη λογική των «οικονομικών λύσεων» που προωθούνται στα εκκλησιαστικά υψηλά κλιμάκια, αποκαλύπτει την αλλοτρίωση της εκκλησιαστικής διοίκησης.
Β. Άρνηση τελέσεως μεικτών γάμων και εκδόσεως πιστοποιητικών.
Η απόρριψη των μεικτών γάμων και των πιστοποιητικών που προέρχονται από αιρετικές ή κανονικά ανεπίγνωστες Εκκλησίες, δεν είναι «παράπτωμα», αλλά πνευματική υποχρέωση. Ο Μητροπολίτης Τυχικός απλώς υπερασπίστηκε την καθαρότητα της πίστης, αρνούμενος να συμβιβαστεί με την παναίρεση του οικουμενισμού που κάποιοι άλλοι προωθούν ανοιχτά.
Γ. Εγκαίνια παρεκκλησίου προς τιμήν μη αναγνωρισμένου αγίου.
Η επίκληση της Αγιοσύνης δεν είναι θέμα συμβάσεων ή πλειοψηφιών, αλλά καρπός αληθινής πίστης και εκκλησιαστικής παράδοσης. Η κριτική αυτή, που ακούγεται σαν δικαιολογία για να κρυφτούν βαθύτερα προβλήματα, αποδεικνύει πόσο εκτός τόπου και χρόνου έχουν βρεθεί οι επικριτές.
Πέραν αυτών, όμως, το πλέον εντυπωσιακό στοιχείο είναι η εκκλησιαστική ανάμειξη. Η Υπουργός Παιδείας της Ελλάδος, η Κυβέρνηση της Ελλάδος μέσω διαφόρων παρεμβάσεων, ακόμη και το Οικουμενικό Πατριαρχείο με τις δικές του ανησυχίες, φαίνεται να παρεμβαίνουν άμεσα σε μια καθαρά ξένη εκκλησιαστική υπόθεση. Η κυβέρνηση της Ελλάδος κατήγγειλε τις «διασπαστικές ενέργειες» στον Πρέσβη της Κύπρου στην Αθήνα, που με τη σειρά του τις μετέφερε στις αρμόδιες αρχές της Κύπρου. Όσο η Εκκλησία γίνεται πεδίο διακρατικών παρεμβάσεων και πολιτικής, τόσο απομακρύνεται από την πνευματική της αποστολή.
Και το πιο αξιοσημείωτο: το αίτημα της Ιεράς Συνόδου να υποβάλει ο Μητροπολίτης γραπτώς Ομολογία Πίστεως που να καταδικάζει τον αποτείχισμο. Δηλαδή, αντί να δίνεται έμφαση στην ουσία της πίστης, επιβάλλεται μια τυπική και πολιτικά φορτισμένη «κατάφαση» που δεν βασίζεται σε κανένα πραγματικό παράπτωμα του Μητροπολίτη.
Ας μην ξεχνάμε πως τα πραγματικά προβλήματα της Εκκλησίας δεν λύνονται με αυθαίρετες εκπτώσεις και πολιτικές πιέσεις, αλλά με βαθιά πνευματική αναγέννηση και επιστροφή στις αρχές. Καλούμαστε να δούμε αν η σημερινή διοίκηση είναι έτοιμη να ακούσει την αλήθεια ή απλώς να διαχειρίζεται εξουσία και διπλωματία, θυσιάζοντας την πνευματική καθαρότητα.
Όλοι οι πιστοί ανεξαιρέτως θα διωχθούν
ΑπάντησηΔιαγραφήTου μακαριστού Ομολογητή Θεολόγου Νικολάου Σωτηρόπουλου
Όλοι οι πιστοί ανεξαιρέτως θα διωχθούν, παρουσίαση σαν βίντεο
https://www.youtube.com/watch?v=1uyw4Rx3JGM
https://niksothropoulos.wordpress.com/2021/02/24/a-3937/
ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΑΙΣΧΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΤΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΡΟΝΟ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΑΦΟΥ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΤΥΧΙΚΟΥ!
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ περίπτωση του Μητροπολίτου Πάφου Τυχικού αποκαλύπτει το βάθος της κρίσεως που διέρχεται η Εκκλησία μας. Ο Μητροπολίτης, ο οποίος δεν διέθετε την τέχνη της διπλωματίας και παρέμεινε πιστός στην αυθεντική ορθόδοξη παράδοση, υπέστη σκληρή καταδίκη.
Επιπλέον, η παρέμβαση εξωεκκλησιαστικών παραγόντων, όπως της Υπουργού Παιδείας της Ελλάδος, αποδεικνύει την έκταση της πολιτικοποίησης και της επιρροής που ασκείται πάνω στην τοπική Εκκλησία της Κύπρου. Οι κατηγορίες που του αποδίδονται, όπως η άρνηση τελέσεως μεικτών γάμων ή η μη αναγνώριση μυστηρίων αιρετικών, φαντάζουν προσχηματικές και αποσκοπούν στην απομάκρυνση του Μητροπολίτη, ο οποίος αρνήθηκε να υποχωρήσει και να εκπτώση την πίστη του.
Το μήνυμα που εκπέμπεται είναι σαφές: ο αυθεντικός ορθόδοξος Επίσκοπος πλέον δεν χωρεί, αν δεν συμβιβαστεί με τις επιταγές της εκκοσμίκευσης και της οικουμενιστικής διπλωματίας.
Παράλληλα, η στάση ορισμένων Ιεραρχών, οι οποίοι επιλέγουν να επιδεικνύουν αγάπη και ανοχή μόνο προς εκείνους που προσαρμόζονται και απορρίπτουν τους αποτειχισμένους, υποδηλώνει πόσο μακριά έχει απομακρυνθεί η διοίκηση της Εκκλησίας μας από το πνεύμα της αληθινής Εκκλησιαστικής αγάπης.
Ο Μητροπολίτης Τυχικός, που με σταθερότητα και αφοσίωση υπηρέτησε την Ορθοδοξία χωρίς εκπτώσεις, δικαιούται τον σεβασμό και την υποστήριξή μας.
Η μοίρα των ακραιφνώς ορθοδόξων, που δεν υποκύπτουν στις πιέσεις και δεν υποχωρούν στην πίστη τους, συχνά είναι σκληρή εντός του παρόντος βίου, αλλά ο Θεός βλέπει και θα επιβραβεύσει την πιστότητα και την ομολογία τους αιωνίως.
Άγιος Παΐσιος: «Η Κύπρος θα ελευθερωθεί, όταν μετανοήσουν οι Κύπριοι. Να κάνετε πνευματικές βάσεις για να διώξουν τις βάσεις των Τούρκων, των Άγγλων και των Αμερικανών»
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος το παρόν δεν βλέπουμε ούτε μετάνοια, ούτε αλλαγή, ούτε ορθόδοξη πλεύση. Στώμεν καλώς!
Όπου μπλέκει ο Πατριάρχης φεύγουν
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ εμπλοκή του Υπουργείου Παιδείας στα εκκλησιαστικά ζητήματα της χώρας επανέρχεται, προκαλώντας εύλογες απορίες και εντάσεις. Ιδιαίτερα στην περίπτωση της Κρήτης, η ψήφιση ειδικής διάταξης προκειμένου να αποτραπεί η μετάθεση του Επισκόπου Κισσάμου στα Χανιά καταδεικνύει όχι μόνο θεσμική παρέμβαση, αλλά και σκοπιμότητα, η οποία, όπως όλα δείχνουν, υπαγορεύεται από κύκλους του Φαναρίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταλυτικός σε αυτό το πλαίσιο εμφανίζεται ο ρόλος του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων, Γιώργου Καλαντζή, ο οποίος παραμένει σταθερός σε αυτήν τη θέση ανεξαρτήτως κυβερνητικής αλλαγής. Η συμπεριφορά του υποδηλώνει πλήρη προσήλωση στην εξυπηρέτηση συγκεκριμένων εκκλησιαστικών και πολιτικών συμφερόντων, με απώτερο σκοπό την προσωπική του παραμονή στην εξουσία. Δεν διστάζει να εφαρμόσει ή και να επιβάλει κατευθύνσεις που προέρχονται είτε από το Οικουμενικό Πατριαρχείο είτε από τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών, αδιαφορώντας για τη θεσμική ουδετερότητα που οφείλει να τηρεί.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το εκκλησιαστικό σύστημα της Εκκλησίας της Κύπρου, όπου τίθεται σοβαρός προβληματισμός ως προς τη λειτουργία της συνοδικότητας. Η συμμετοχή βοηθών επισκόπων στη Σύνοδο με δικαίωμα ψήφου εγείρει ζητήματα ισορροπίας και δημοκρατικότητας. Δεδομένου ότι οι βοηθοί επίσκοποι ορίζονται από τον εκάστοτε Αρχιεπίσκοπο, δημιουργείται ένα πλαίσιο εξάρτησης και υποτέλειας, αφού οι εν λόγω επίσκοποι, προσβλέποντας στην πιθανή προαγωγή τους σε μητροπολίτες, τείνουν να στηρίζουν άκριτα τις θέσεις εκείνου που τους διόρισε.
Έτσι, η αρχή της συνοδικότητας κινδυνεύει να εκφυλιστεί σε μηχανισμό επιβολής της θέλησης ενός προσώπου μέσω διορισμένων και πειθήνιων στελεχών, γεγονός που αντιστρατεύεται το πνεύμα της συλλογικής ηγεσίας που διαχρονικά επιδιώκει η Ορθόδοξη Εκκλησία.
Πρέπει να μείνει στην εκκλησιαστική ιστορία, αναλυτικά ποιοι ψήφισαν υπέρ και ποιοι κατά:
ΑπάντησηΔιαγραφήΣημειώνεται, ότι ο ίδιος ο Τυχικός, ως κατηγορούμενος, δεν είχε δικαίωμα ψήφου. Υπέρ του κ. Τυχικού ψήφισαν ο Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος, ο Επίσκοπος Αρσινόης Παγκράτιος καθώς και η Ομάδα του Μητροπολίτη Λεμεσού η οποία αποτελείται από τον ίδιο, τον Επίσκοπο Αμαθούντος Νικόλαο, τον Επίσκοπο Λήδρας Επιφάνιο και τον Επίσκοπο Νεαπόλεως Πορφύριο.
Εναντίον του Τυχικού και υπέρ της πρότασης του Αρχιεπισκόπου για έκπτωση τάχθηκαν ο ίδιος ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Κύπρου, ο Επίσκοπος Μεσαορίας Γρηγόριος, ο Επίσκοπος Χύτρων Λεόντιος, ο Επίσκοπος Καρπασίας Χριστοφόρος, ο Μητροπολίτης Τριμιθούντος και Λευκάρων Βαρνάβας, ο Μητροπολίτης Ταμασού και Ορεινής Ησαΐας, ο Μητροπολίτης Κύκκου Νικηφόρος, ο Μητροπολίτης Κυρηνείας Χρυσόστομος και ο Μητροπολίτης Κιτίου Νεκτάριος.
Ιδού λοιπόν η τεράστια ευκαιρία που σου δίνεται κκ.Τυχικε ..Ο Κύριος σου δίνει το δώρο της "" έκπτωσης "" για να βάλεις εσύ ΣΥΜΦΩΝΩΣ με το θέλημα Του την ΣΦΡΑΓΙΔΑ της ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΑΛΗΘΟΥΣ ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ που έπρατταν άπαντες οι ΑΓΙΟΙ ΗΜΩΝ ΠΑΤΕΡΕΣ :"" Την ΙΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΗ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ και την ΔΙΑΚΟΠΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ "..Ιδού λοιπόν η η τεράστια ευκαιρία σου να γίνεις ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΤΟΙΣ ΑΓΙΟΙΣ ΠΑΤΡΑΣΙ ...Αμήν
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιαβάστε τι δήλωσε μεταξύ άλλων ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Γεώργιος, μετά την απόφαση της Συνόδου εναντίον του Πάφου Τυχικού:
ΑπάντησηΔιαγραφή"Ο Μακαριώτατος αναγνώρισε ότι ξεγελάστηκε από τον Μητροπολίτη Τυχικό γιατί, όπως είπε χαρακτηριστικά, ενόσω ήταν δίπλα του ήταν ένα υπάκουο παιδί. Ωστόσο, πρόσθεσε, όταν ανέλαβε εξουσία μας διέγραψε όλους και ήξερε τα πάντα.
Ξεκαθάρισε την ίδια ώρα πως αν υπάρξουν καταγγελίες εις βάρος και άλλου Μητροπολίτη, η Ιερά Σύνοδος θα τις εξετάσει. Μπορεί, είπε, αυτό που έγινε σήμερα να γίνει μάθημα για όλους".
«Υπάκουο παιδί»… μέχρι να μεγαλώσει και να μη χωρά στο μαντρί!
Λυπηρό – μα και αποκαλυπτικό – το ξέσπασμα του Μακαριωτάτου. Τελικά, φαίνεται πως δεν τον ενόχλησε ο Τυχικός επειδή δίδαξε αιρετικά ή καταπάτησε Ιερούς Κανόνες, αλλά επειδή… σταμάτησε να φέρεται σαν «υπάκουο παιδί». Δηλαδή, ο ιδανικός επίσκοπος για τον Αρχιεπίσκοπο είναι εκείνος που σιωπά, συγκατανεύει, δεν διαφωνεί, και φυσικά – δεν του περνά απ’ το μυαλό να έχει άποψη.
Μόλις ο Τυχικός άρχισε να μιλά με Πατερικό φρόνημα και να λειτουργεί με εκκλησιολογική ακρίβεια, ξαφνικά μετατράπηκε σε απείθαρχο... Πόση αλήθεια χωρά σε αυτή την παραδοχή!
Ας προσέξουμε όμως τη φράση: «όταν απέκτησε εξουσία»… Μα μήπως τελικά δεν αντέχουν τους ιεράρχες που χρησιμοποιούν την πνευματική τους εξουσία για να διακονούν τον Χριστό και όχι να αναπαράγουν το εκκλησιαστικό κατεστημένο;
Τον ενοχλεί, λέει, ότι «μας διέγραψε όλους». Μήπως, λοιπόν, δεν ήταν ο Τυχικός που απομακρύνθηκε απ’ το σώμα της Εκκλησίας, αλλά οι άλλοι που απομακρύνθηκαν από την Πίστη των Πατέρων;
Δυστυχώς για κάποιους, ο Χριστός δεν ζητάει υπάκουα παιδιά. Ζητάει μαθητές με σταυρική φρόνηση. Και ο Τυχικός αυτό τόλμησε. Δεν πρόδωσε κανέναν. Απλώς, δεν "προσκύνησε".
Μάθημα για ποιον; Για όσους δεν υποκλίνονται;
Η Ιερά Σύνοδος, μας λέει ο Μακαριώτατος, έδωσε… «μάθημα» με την πτώση του Τυχικού. Μάθημα όμως σε ποιους; Σε όσους τολμούν να μένουν πιστοί στην εκκλησιολογική ακρίβεια; Σε εκείνους που δεν κάνουν θεολογία της διπλωματίας, ούτε μετατρέπουν την Ορθοδοξία σε ένα φιλανθρωπικό κλαμπ χωρίς Χριστό;
Αν αυτό είναι το «μάθημα» που δίνει η Σύνοδος, τότε η Ιστορία γνωρίζει καλά τι γίνεται με τέτοιες διδαχές: τις καταδικάζει, και αργότερα τις ξεγυμνώνει.
Ίσως να μην είναι τελικά «μάθημα» για τους άλλους, αλλά αποκάλυψη για το ποιοι μιλούν με αυθεντία Πατερική και ποιοι φοβούνται την παραμικρή φωνή που δεν χωράει στο καλούπι τους.
Αν είναι να παραδώσουν «μάθημα», ας αρχίσουν απ’ τον εαυτό τους. Διότι, όπως λέει και η Γραφή, «ἐν ᾧ γὰρ κρίματι κρίνετε, κριθήσεσθε».