26 Σεπ 2018

Τό τερμάτισαν οἱ παπικοί! Θεία Κοινωνία… χωρίς γλουτένη!

Ὁλοένα καί περισσότερες «ἐκκλησίες» προσφέρουν ψωμι χωρίς γλουτένη γιά τή «Θεία Κοινωνία», κυρίως στήν ἄλλη πλευρά τοῦ Ἀτλαντικοῦ ἀλλά τό Βατικανό ἀποδοκιμάζει αὐτήν τήν πρακτική.
Ἀρκετές «ἐκκλησίες» στή Νότια Καρολίνα προσφερουν στούς ἐνορίτες τήν ἐπιλογή νά ἔχουν ψωμί χωρίς γλουτένη κατά τή διάρκεια της «Θείας Κοινωνίας», ἀλλά τό Βατικανό λέει ὅτι ἡ γλουτένη εἶναι στήν πραγματικότητα ἕνα ἀπαραίτητο μέρος τῆς ἱερῆς τελετῆς. 
Τό θέμα ἔχει προκαλέσει μία συζήτηση μεταξύ αὐτῶν πού υποφέρουν ἀπό δυσανεξία στή γλουτένη καί ὁρισμένους ἐπισκόπους. 
Ἡ Ἐπισκοπική «Ἐκκλησία» τοῦ Ἁγίου Στεφάνου στό Τσάρλεστον τῆς Νότιας Καρολίνας ἄρχισε πρόσφατα νά χρησιμοποιεῖ ψωμί χωρίς γλουτένη κατά τή διάρκεια τῶν λειτουργιῶν, ἀνέφερε τό The Post and Courier, ὥστε τά μέλη πού διαγνώστηκαν μέ δυσανεξία νά μποροῦσαν νά λάβουν τή «Θεία Κοινωνία» μέ...
ψωμί καί κρασί. 

Ἡ κοιλιοκᾶκη ειναι μία ἀνοσοποιητική ἀντίδραση στή γλουτένη (μία πρωτεΐνη πού βρίσκεται σέ σιτάρι, κριθάρι καί σίκαλη) πού μπορεί να βλάψει τά ἔντερα καί νά προκαλέσει δυσάρεστα ἐπακόλουθα ὅπως ναυτία καί διάρροια. Γιά πολλούς ἀπό τούς περίπου 3 ἑκατομμύρια Ἀμερικανούς πού πάσχουν ἀπό τή νόσο, εἶναι ἕνας δύσκολος δρόμος πού ἀπαιτεῖ προσεκτική παρακολούθηση ὅσων καταναλώνονται (καί ἡ γλουτένη ὑπάρχει σέ πολλά προϊόντα). 

«Εἶναι μία εὔκολη χειρονομία πού πρέπει νά κάνουμε γιά νά ἁπλώσουμε ἕνα χέρι καλωσορίσματος» δήλωσε ὁ αἰδεσιμότατος Adam J. Shoemaker, ἀπό τήν Ἐπισκοπική «Ἐκκλησία» τοῦ Ἁγίου Στεφάνου. 

Ὡστόσο, δέν εἶναι ὅλες οἱ «ἐκκλησίες» πού σκέφτονται ὅτι τό ψωμί χωρίς γλουτένη εἶναι μία καλή ἰδέα. Ἡ Διάσκεψη τῶν Καθολικῶν Ἐπισκόπων τῶν Ἡνωμένων Πολιτειῶν ἐπιβεβαίωσε στήν Ὑπηρεσία Τροφίμων ὅτι τίποτα δέν ἄλλαξε τή στάση τοῦ Βατικανοῦ σχετικά μέ εἴδη ψωμιοῦ πού παρέχονται κατά τή διάρκεια της «Θείας Κοινωνίας». 

«Γιά νά εἶναι τό ψωμί ἔγκυρο γιά τήν Εὐχαριστία, πρέπει νά γίνεται ἀποκλειστικά ἀπό σιτάρι, νά περιέχει ἀρκετή γλουτένη γιά νά φτιαχτεῖ τό ψωμί, νά εἶναι ἀπαλλαγμένο ἀπό ξένα ὑλικά καί νά μήν ἐπηρεάζεται ἀπό τυχόν μεθόδους παρασκευῆς ἤ ψησίματος πού θά ἄλλαζαν τή φύση του. Ἡ ποσότητα γλουτένης πού ἀπαιτεῖται γιά τήν ἐγκυρότητα σέ αὐτό τό ψωμί δέν καθορίζεται ἀπό τό ἐλάχιστο ποσοστό ἤ τό βάρος, ἄν καί ὄστια (καθολικῶν) πού δέν ἔχουν γλουτένη θεωροῦνται ἄκυρα». 

Ο Andrew Menke, ἐκτελεστικός διευθυντής τῆς Γραμματείας Θρησκευτικῆς Λατρείας, δήλωσε στό TODAY Food ὅτι ὁρισμένες ἐνορίες μποροῦν νά χρησιμοποιοῦν κάποια εἴδη που ἔχουν ἐγκριθεῖ ἀπό τό Βατικανό με ἐλάχιστα περιεχόμενα γλουτένης καί νά τά ἀποκαλούν «χωρίς γλουτένη». 

Ο Menke εἶπε ἐπίσης ὅτι τά ἄτομα μέ κοιλιοκάκη εἶναι εὐπρόσδεκτα νά «λάβουν τήν Εὐχαριστία ὑπό τή μορφή μόνο οἴνου» ἐάν ἀνησυχοῦν γιά ἀρνητική ἀντίδραση σέ ὁποιαδήποτε γλουτένη.

pentapostagma

2 σχόλια:

  1. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΠΕΤΡΟΥ, ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ:"ΝΑ ΔΟΞΑΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ ΠΟΥ ΓΕΝΝΗΘΗΚΑΜΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ"......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είτε με γλουτένη, είτε χωρίς , είτε απλώς με μόνον οίνον τίποτε δεν είναι έγκυρον , διότι η Θεία Κοινωνία είναι το Μέγα Μυστήριον της Θείας Ευχαριστίας, το οποίον παρεδόθη από τον Ίδιον θεμελιωτήν της Πίστεώς μας , τον Κύριον Ημών Ιησούν Χριστόν κατά τον Μυστικόν Δείπνον όπου ο Χριστός "λαβών Άρτον κ.λπ και μετά λαβών το ποτήριον... κ.λπ "Ματθαίου κστ'26-28,παρέδωκεν Αυτό το Μυστήριον λέγων "τούτο ποιείτε εις την εμήν ανάμνησιν". Επομένως το πραγματικόν Μυστήριον της Θείας Ευχαριστίας , Θείας Κοινωνίας τελείται μόνον εις την Ορθόδοξον Εκκλησίαν με ένζυμον άρτον και όχι άζυμον κ.λπ. Και η Συμβολική σημασία του ενζύμου Άρτου είναι ότι έχει μέσα του ζωήν . Πώς θα δώση δύναμι και ζωήν "συμβολικά είναι ο άρτος και ο οίνος, τα οποία μεταβάλλονται κατά τον καθαγιασμόν εις Σώμα και Αίμα Χριστού "μεταβαλών τω Πνεύματι τω Αγίω" εννοείται πνευματικώς κάτι που είναι νεκρόν π.χ.ο άζυμος άρτος;. Τα περί γλουτένης η μή δεν το συζητούμε ,διότι είναι άνευ σημασίας. Όποιος πιστεύει στο Μυστήριον της ζωής , που είναι η Θεία Ευχαριστία , δεν παθαίνει τίποτε από τόση μικρήν ποσότητα. Είναι ανάλογον με το επιχείρημα ωρισμένων βεβαπτισμένων Ορθοδόξων ότι κοινω νούμε όλοι με την ίδια λαβίδα (κουταλάκι). Αλλά στο τέλος ο ιερεύς καταλύει (τρώγει) το εναπομείναν της Θείας Κοινωνίας. Ή πιστεύουν και ακολουθούν την Ιεράν Παράδοσιν και Πίστιν και δέχονται τα Ιερά και Άγια Μυστήρια ή τα απορρίπτουν . Τα υπόλοιπα είναι "προφάσεις εν αμαρτίαις".Δρ. Δέσποινα Κοντοστεργίου

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.