17 Ιουλ 2013

Συμμαχία Ἐκκλησίας - Συνδικάτων γιὰ τὴ διατήρηση ὡς ὑποχρεωτικῆς τῆς ἀργίας τῆς Κυριακῆς

Τοῦ Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου
Εἶναι εὐχάριστο πού,  ἔστω ἀργά, κάθε μέρα ὅλο καὶ ἐντείνονται οἱ φωνὲς διαμαρτυρίας γιὰ τὴν οὐσιαστικὴ κατάργηση τῆς ἀργίας τῆς Κυριακῆς, μὲ τὴν παντελῶς ἀστήρικτη δικαιολογία ὅτι ἡ συγκεκριμένη ἐνέργεια θὰ βοηθήσει τὴν βαρύτατα ἀσθενῆ οἰκονομία μας.
Ἐμεῖς, ἐδῶ καὶ δύο χρόνια, ἐπισημάναμε  τὴν πρόθεση τῶν ἀθέων τῶν Βρυξελλῶν νὰ καταργήσουν τὴν Κυριακὴ ἀργία καὶ νὰ ἐξισώσουν ὅλες τὶς ἡμέρες τῆς ἑβδομάδος. Πρέπει νὰ ἐπισημάνουμε σήμερα καὶ ἐν ὄψει τῆς συζητήσεως τοῦ Ν/Σ στὴ Βουλή, ὅτι δὲν εἶναι ἀρκετὲς οἱ γραπτὲς διαμαρτυρίες. 
Δὲν εἶναι καθόλου ἀρκετό. Θάπρεπε ἐκτάκτως νὰ συγκληθεῖ ἡ Ἱεραρχία καὶ ὁ ἴδιος ὁ Ἀρχιεπίσκοπος  δημόσια καὶ  ἐπίσημα νὰ καταγγείλει τὴν κυβερνητικὴ ἐνέργεια. Ἐπίσης νὰ καλέσει στὸ γραφεῖο τοῦ τὰ προεδρεῖα τῆς ΓΣΕΕ καὶ τῆς ΑΔΕΔΥ καὶ νὰ  ὑπάρξει κινητοποίηση καὶ συλλαλητήριο μὲ πρωτοβουλία τῆς Ἐκκλησίας, σὲ συνεργασία μὲ τὶς δύο Συνομοσπονδίες καὶ τὰ ἄλλα συνδικάτα. Ἀλλιῶς ὑπάρχει μεγάλη ἱστορικὴ εὐθύνη γιὰ τὴν οὐσιαστικὴ ἀδιαφορία τῶν ἐκκλησιαστικῶν ταγῶν τῆς Ἑλλαδικῆς Ἐκκλησίας γιὰ τὰ....
τεκταινόμεν σὲ βάρος τοῦ ποιμνίου της.
  Θυμίζουμε ὅτι ἤδη ἀπὸ πρόπερσι  ἐκπρόσωποι 65 πανευρωπαϊκῶν ὀργανώσεων πολιτῶν, συνδικάτων, τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας καὶ τῶν ἄλλων Χριστιανικῶν Ὁμολογιῶν, ποὺ ὅλοι μαζὶ ἀποτελοῦν τὴν "Εὐρωπαϊκὴ Συμμαχία γιὰ τὴν ἀργία τῆς Κυριακῆς"  συναντήθηκαν στὶς Βρυξέλλες, μὲ πρωτοβουλία τῆς Εὐρωπαϊκῆς Οἰκονομικῆς καὶ Κοινωνικῆς Ἐπιτροπῆς.
Στὸ τέλος τῆς συνάντησης ὑπέγραψαν ἀνακοίνωση, μὲ τὴν ὁποία δεσμεύτηκαν νὰ ἀγωνιστοῦν γιὰ τὴ διατήρηση ὡς ὑποχρεωτικῆς της ἀργίας τῆς Κυριακῆς καὶ γιὰ ἕνα ἀνθρώπινο ὡράριο ἐργασίας. Τὰ μέλη τῆς Συμμαχίας στὴν ἀνακοίνωση  ζήτησαν ἡ Εὐρωπαϊκὴ Νομοθεσία, ὅπως ἐπίσης καὶ αὐτὲς τῶν κρατῶν μελῶν, νὰ σέβονται τοὺς ἐργαζόμενους πολίτες καὶ τὴν ἰδιωτική τους ζωή, ποὺ περιλαμβάνει καὶ τὸν ἐλεύθερο χρόνο ποὺ πρέπει νὰ ἔχουν καὶ νὰ μοιράζονται μὲ τὰ ἄλλα μέλη τῆς οἰκογένειάς τους. Εἶναι ἡ πρώτη φορὰ ποὺ ὑπάρχει μία τέτοια συμμαχία Ἐκκλησίας καὶ Συνδικάτων σὲ πανευρωπαϊκὸ ἐπίπεδο.
            Κατὰ τὴ συνάντηση ἐπιστήμονες ὁμιλητὲς τόνισαν ὅτι ἡ Εὐρώπη ἔχει ἀνάγκη ἀπὸ ἕνα κοινωνικὸ μοντέλο, ποὺ νὰ μὴν στηρίζεται μόνο στὴν παραγωγὴ καὶ στὴν κατανάλωση, ἀλλὰ ἐπίσης στὸν ἐλεύθερο χρόνο γιὰ τὶς προσωπικὲς ἐπιλογὲς τοῦ κάθε πολίτη - ἐργαζόμενου.
Μεταξὺ τῶν ὁμιλητῶν ἦταν ὁ Γερμανὸς καθηγητὴς ψυχολογίας Φρίντχελμ Ναχράϊνερ, ὁ ὁποῖος ἐπισήμανε τὸ γεγονὸς ὅτι τὸ Γερμανικὸ Συνταγματικὸ Δικαστήριο μὲ πρόσφατη ἀπόφαση τοῦ κατάργησε τὸ ἄνοιγμα τῶν καταστημάτων τὴν Κυριακὴ στὴ χώρα. 
Ἐπίσης ὁ κοινωνικὸς ἐρευνητὴς Δρ. Ζὶλ Ἔμπρεϊ  παρουσίασε τὸ ἀποτέλεσμα ἐπιστημονικῆς ἔρευνας, ποὺ ἔδειξε ὅτι τὰ ἄτομα ποὺ ἐργάζονται τὴν Κυριακὴ ἐπηρεάζονται ἀρνητικὰ τόσο στὸν τομέα τῆς ὑγείας τους, ὅσο καὶ σ' αὐτὸν τῆς ἀσφάλειας στὴν ἐργασία τους.  Ἄλλες ἔρευνες δείχνουν ὅτι τὸ οἰκονομικὸ ἀποτέλεσμα ἀπὸ τὴν Κυριακάτικη ἐργασία εἶναι πενιχρὸ ἕως ἀρνητικό, ἐκτὸς ἀπὸ ἁλυσίδες πολυκαταστημάτων, ποὺ ἀπευθύνονται κυρίως στοὺς τουρίστες. Αὐτὸς εἶναι καὶ ὁ λόγος ποὺ παρὰ τὸ Νόμο στὴ Γαλλία καὶ τὰ κίνητρα στὴν Ἀγγλία καὶ στὶς ΗΠΑ λίγα εἶναι τὰ μαγαζιὰ ποὺ ἐργάζονται τὶς Κυριακές.

Ἱστορικό της ἐπιχείρησης κατάργησης τῆς ἀργίας τῆς Κυριακῆς

            Ἡ "ἐπιχείρηση" κατάργησης τῆς ὑποχρεωτικῆς ἀργίας τῆς Κυριακῆς ὀφείλεται σὲ ἰδεολογικοὺς - ἀντιχριστιανικοὺς λόγους. Ξεκίνησε ἀπὸ τὶς ἀγγλοσαξονικὲς χῶρες καὶ πῆρε νομικὴ μορφὴ τὸ 2009 στὴ Γαλλία. Ἡ προσπάθεια μπορεῖ νὰ ἔχει ὡς ἐξωτερικὸ φλοιὸ τὴν αὔξηση τῆς ἀπασχόλησης καὶ τοῦ κύκλου ἐργασιῶν, ἀλλὰ στὸν πυρήνα τῆς εἶναι ἡ ἀποϊεροποίηση τῆς Κυριακῆς, ὡς χριστιανικῆς ἀργίας καὶ ἡ διάλυση τῆς  ἑνότητας τῆς οἰκογένειας.
Ἐκεῖνο ποὺ ὑποστηρίζεται ἀπὸ ὅσους ἐπιδιώκουν τὴν κατάργηση τῆς ὑποχρεωτικῆς ἀργίας τῆς Κυριακῆς καὶ τὴν μετατροπή της σὲ μία ἡμέρα ὅπως οἱ ἄλλες εἶναι πὼς τὴν ἡμέρα τῆς ἀνάπαυσης τοὺς οἱ ἐργαζόμενοι τὴν παίρνουν μίαν ἄλλη ἡμέρα. Ἔτσι ὁ σύζυγος λ.χ.  παίρνει τὸ ρεπὸ τοῦ τὴν Δευτέρα, ἡ σύζυγος τὴν Τρίτη καὶ τὰ παιδιὰ εἶναι μόνα τους τὴν Κυριακή…
Οἱ ἄθεοι ἰδεολόγοι ὑποστηρίζουν τὴν ἄποψη τοῦ Τζὸν Στιούαρτ Μίλ, ὅπως τὴν ἐξέφρασε στὸ βιβλίο τοῦ "Περὶ ἐλευθερίας", ὅτι μπορεῖ νὰ ὑπάρχει τὸ ἔθιμο τῆς ἀργίας μίαν ἡμέρα τὴν ἑβδομάδα, ἀλλὰ ὁποιαδήποτε ἡμέρα. (Τζ. Στιούαρτ Μὶλ "Περὶ ἐλευθερίας", Ἔκδ. "Ἐπίκουρος", Ἀθήνα, 1983, σέλ. 152-153). Ἀλλὰ αὐτὸ ἀποτελεῖ πλήρη ἀνατροπὴ τοῦ τρόπου ἐργασίας ὅπως ἔχει καθιερωθεῖ ἀπὸ αἰώνων καὶ ἔχει ἐπεκταθεῖ καὶ σὲ μὴ χριστιανικοὺς λαούς… Εἶναι ἐπίσης ἕνας ἰδεολογικὸς διωγμὸς σὲ βάρος τῶν Χριστιανῶν, ποὺ ἐπιθυμοῦν τὴν ἡμέρα αὐτὴ νὰ εἶναι στὴν Ἐκκλησία καὶ νὰ τὴν περνοῦν μὲ τὴν οἰκογένειά τους.
            Τὰ συνδικάτα στὴν Εὐρωπαϊκὴ Ἕνωση προβληματίσθηκαν ἂν θὰ πρέπει νὰ συμμαχήσουν μὲ τὴν Ἐκκλησία στὸν ἀγώνα γιὰ τὴν διατήρηση τῆς ὑποχρεωτικῆς ἀργίας τῆς Κυριακῆς. Τελικὰ ἀποφάσισαν νὰ εἶναι μαζὶ μὲ τὴν Ἐκκλησία.  Τὸ σκεπτικό της ἀπόφασης τοὺς εἶναι πὼς ἡ Κυριακὴ εἶναι μία ἡμέρα ἱερὴ γιὰ τοὺς Χριστιανοὺς καὶ δὲν θὰ πρέπει νὰ στερήσουν ἀπὸ τὰ θρησκευόμενα μέλη τοὺς τὴν ἐλεύθερη ἄσκηση τῶν θρησκευτικῶν τους καθηκόντων. Ἐπὶ πλέον συμφώνησαν ὅτι ἡ Κυριακὴ εἶναι ἡ ἡμέρα τῆς οἰκογένειας, πού, ὡς θεσμός, ἀποτελεῖ σημαντικὸ παράγοντα στὴν ἰσορροπία τῶν μελῶν της.

Ποιὰ τὰ μέλη καὶ ποιοὶ οἱ ὑποστηρικτὲς τῆς Πανευρωπαϊκῆς Συμμαχίας γιὰ τὴν ἀργία τῆς Κυριακῆς 

Στὸν κατάλογο τῶν ὑποστηρικτῶν τῆς ἀργίας τῆς Κυριακῆς εἶναι ἡ Εὐρωπαϊκὴ Συνδικαλιστικὴ Ὁμοσπονδία, στὴν ὁποία ἀπὸ τὴν Ἑλλάδα εἶναι μέλη ἡ ΓΣΕΕ καὶ ἡ ΑΔΕΔΥ. Συμμετέχουν ἀκόμη συνδικάτα ἀπὸ ὅλες τὶς χῶρες μέλη τῆς ΕΕ, ὅπως ἡ πολυπληθὴς Γαλλικὴ Ἐργατικὴ Σοσιαλιστικὴ Συνομοσπονδία CFDT, ἡ ἐπίσης πολυπληθὴς Γαλλικὴ Συνομοσπονδία τῶν Χριστιανῶν Ἐργατῶν (CFTC),  καὶ συνδικαλιστικὲς Ὀργανώσεις τῆς Γερμανίας, τοῦ Βελγίου, τῆς Αὐστρίας, τῆς Ἐσθονίας, τοῦ Λουξεμβούργου, τῆς Σλοβακίας καὶ ἀπὸ τὴν Πολωνία ἡ "Ἀλληλεγγύη"  καὶ Ὀργανώσεις πολιτῶν.
Ἐπίσης ὑποστηρίζουν τὴ Συμμαχία τὸ Συμβούλιο τῶν Εὐρωπαϊκῶν Ἐκκλησιῶν (ΣΕΕ), ποὺ πρέπει νὰ ἀποδείξει ὅτι πράγματι καὶ ὄχι θεωρητικὰ ἀντιδρᾶ στὴν κατάργηση τῆς ἀργίας τῆς Κυριακῆς, ἡ Ἐπιτροπὴ Ρωμαιοκαθολικῶν Ἐπισκόπων της Εὐρωπαϊκῆς Ἕνωσης καὶ  ἡ Ὁμοσπονδία τῶν Καθολικῶν Ὀργανώσεων γιὰ τὴν οἰκογένεια. Ὅπως εἶναι γνωστὸ στὸ ΣΕΕ συμμετέχουν, μεταξὺ τῶν ἄλλων, τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο, ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, ἡ Ἐκκλησία τῆς Κύπρου καὶ ἄλλες Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες.

2 σχόλια:

  1. Ο τιτλος του αρθρου μου φερνει στο νου το λογο του γερ.Παϊσίου οτι στους μεταρρυθμισεις του κρατους θα αντιδρα η Εκκλησια και το ΚΚΕ.αναφερεται αυτο σ'ενα απο τα βιβλια του Ζουρνατζόγλου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.