19 Αυγ 2012

Ἁγία Σοφία: Ἂν εἶχες τὴν ἐπιλογή, δὲν θὰ ξανάμπαινες σὲ ἄλλη ἐκκλησία γιὰ νὰ προσευχηθεῖς!


Τοῦ Μάριου Εὐρυβιάδη
Βγαίνοντας ἀπὸ τὴν Ἁγιὰ Σοφιὰ στὴν Πόλη τὰ λόγια του Ρωμιοῦ συνάδελφου Βύρωνα Ματαράγκα, μαζὶ μὲ τὸν ὁποῖο καὶ μὲ ἄλλους συναδέλφους συνοδεύσαμε ὁμάδα φοιτητῶν τοῦ Παντείου Πανεπιστημίου γιὰ μία συνεργασία μὲ τὸ μὴ κρατικὸ καὶ ὑπερσύγχρονο Πανεπιστήμιο Μπιλκί, ἐπανέρχονται συνεχῶς στ’αὐτιά μου. “Όταν περιοδεύσεις τὴν Ἁγία Σοφία, ὅταν συγκεντρωθεῖς καὶ μελετήσεις τὴν πνευματικότητα τοῦ ναοῦ, τὴ μεγαλοπρέπειά του, τὴν ἁγία του σοφία, θὰ ἀντιληφθεῖς τὴ μοναδικότητα...
τοῦ στὸν κόσμο τῆς χριστιανοσύνης καὶ τῆς παγκόσμιας ἀρχιτεκτονικῆς καί, παρεμπιπτόντως, ἂν εἶχες τὴν ἐπιλογή, δὲν θὰ ξαναμπαινες σὲ ἄλλη ἐκκλησία γιὰ νὰ προσευχηθεῖς!”.
Μπορεῖ ἡ πάρα πάνω κρίση νὰ εἶναι ὑποκειμενική. Ἀλλὰ καὶ ὁ εὐγενέστατος Τοῦρκος συνοδὸς ἦταν καὶ αὐτὸς ἀπόλυτος σὲ ὅτι ἀφορᾶ στὸ μεγαλεῖο καὶ στὴν ἀρχιτεκτονική του κτιρίου. “Δεν ὑπάρχει”, τόνισε, “παρόμοιο ἀρχιτεκτόνημα πουθενὰ στὸν κόσμο ποὺ νὰ ἔχει ἀντέξει στὴ φθορὰ τοῦ χρόνου καὶ νὰ στέκεται τόσο ἐπιβλητικὸ γιὰ περίπου 1500 χρόνια”! Μᾶς εἶπε, ἐπίσης ὅτι, ὅλη ἡ ἀρχιτεκτονική της Πόλης μετὰ τὴν Ἅλωση, τὰ τζαμιὰ (τὸ Μπλὲ τζαμί, τὸ τζαμὶ τοῦ Σουλεϊμᾶν τὸ Γενὶ τζαμί, εἶναι ὅλα, στὸ περίπου, ἀντιγραφὲς τῆς Ἁγιὰ Σοφιᾶς. Μόνο ἕνα τέμενος, μᾶς τόνισε, αὐτὸ τῆς Ἀδριανούπολης πλησιάζει κάπως τὸ μεγαλεῖο της Ἁγιᾶς Σοφιᾶς. Καὶ αὐτὸ ὄχι τυχαία. Τὸ ἔχτισε ὁ μεγάλος Σινᾶν, ἀρχιτέκτονας τοῦ Σουλτάνου, Ἕλληνας χριστιανὸς μὲ καταβολὲς ἀπὸ τὴν Κεντρικὴ Μικρὰ Ἀσία, ἀντιγράφοντας τὴν....
 Ἁγιὰ Σοφιά. (Ὅταν κατακτήθηκε ἡ Κύπρος τὸ 1571 καὶ δόθηκαν ἐντολὲς γιὰ τὸν ἀποικισμό της, τὸ χωριὸ καὶ ἡ οἰκογένεια τοῦ Σινᾶν ἑξαιρέθηκαν ἀπὸ αὐτὸν τὸν καταναγκασμὸ μὲ προσωπικὴ παρέμβαση τοῦ Σουλτάνου κατόπιν παράκλησης τοῦ Σινᾶν).
“Νενίκηκά σὲ Σολομών” ὑποτίθεται ὅτι εἶπε ὁ αὐτοκράτορας Ἰουστινιανός, μόλις ἀντικρυσε ὁλοκληρωμένο τὸ ἀφιέρωμά του καὶ προφανῶς δὲν ὑπερέβαλλε.
Ἡ Τουρκία σήμερα, χωρὶς τὴ Βασιλεύουσα καὶ τὸν Ἑλλήσποντο, κυρίως τὴν εὐρωπαϊκὴ πλευρὰ τῶν Στενῶν, θὰ ἦταν ἕνα κράτος καὶ μία χώρα κάτι μεταξὺ Αἰγύπτου καὶ Πακιστᾶν. Ἡ Μικρὰ Ἀσία στὸ σύνολό της ἦταν καὶ παραμένει ἕνα σημαντικὸ γεωστρατηγικὸ σημεῖο ἀναφορᾶς. Ἀλλὰ χωρὶς τὴν Ρούμελη (τὴν εὐρωπαϊκὴ πλευρὰ) ἡ σημερινὴ Τουρκία δὲν θὰ εἶχε τὸ εἰδικὸ βάρος ποὺ ἔχει σήμερα, οὔτε καὶ δείγματα γραφῆς τοῦ μεγαλείου τῶν Ὀθωμανῶν καὶ τῶν Βυζαντινῶν.
Ἡ Πόλη σήμερα μπορεῖ νὰ ἔχει καὶ 20 ἐκ. κατοίκους! Κάθε χρόνο 400-500 χιλιάδες ἐσωτερικοὶ μετανάστες καταλήγουν ἐκεῖ ἀπὸ τὴν Ἀνατολὴ ἀναζητώντας τὴν τύχη τους. Ἡ μεγάλη πλειοψηφία τοὺς εἶναι Κοῦρδοι. Ἡ Πόλη σήμερα, ἴσως, νὰ εἶναι ἡ μεγαλύτερη σὲ πληθυσμὸ κουρδικὴ πόλη τῆς Τουρκίας.
Στὴν Πόλη ἀποτυπώνεται καὶ ἡ σύγχρονη Τουρκία. Παντοῦ νέοι ἄνθρωποι (ὁ μέσος ὅρος στὴν ἡλικία τοῦ πληθυσμοῦ τῆς Τουρκίας εἶναι κάτω ἀπὸ τὰ 25), πανζουρλισμός, μὲ ὑπερμοντέρνα κτίρια καὶ συστήματα καθαριότητας καὶ παραδίπλα ὁ κόσμος τῆς Ἀνατολῆς, μαντῆλες, ταλαιπωρία καὶ κακομοιριά. Χλιδὴ καὶ οἰκονομικὸς γιγαντισμός, ἀπὸ τὴ μία, μαζὶ μὲ τὴ φτώχεια καὶ τὴν ὑπανάπτυξη ἀπὸ τὴν ἄλλη.
Δείγματα γραφῆς ἀναφορικὰ μὲ τὴν ἀνερχόμενη δύναμη τῶν ἰσλαμιστῶν ὑπάρχουν παντοῦ: τζαμιά, τὸ κάλεσμα γιὰ προσευχὴ τοῦ μουεζίνη, μαντῆλες καὶ φοιτητὲς θρησκευτικῶν σχολείων. Ἀλλὰ περισσότερο ἐμφανὲς εἶναι καὶ τὸ κεμαλικὸ δεβλέτι -τὸ κράτος καὶ ἡ ἰσχὺς τοῦ- ὁ στρατὸς πού, μεταξὺ ἄλλων, κατέχει ὅλα τὰ φιλέτα γὴς καὶ κτιρίων ἔνθεν καὶ ἔνθεν του Βοσπόρου). Νὰ τονιστεῖ σὲ αὐτὸ τὸ σημεῖο ὅτι οἱ κεμαλιστὲς δὲν πρόκειται νὰ ἀφήσουν τὰ ἐκπληκτικὰ προνόμιά τους, δηλαδὴ τὴν καλοζωία, τὴν καλοφαγία καὶ μία ὑπερφίαλη, σχεδόν, γελοία συμπεριφορὰ ποὺ περιστρέφεται γύρω ἀπὸ τὸν κεμαλικὸ φετιχισμό τους.
Ἐκεῖ ποὺ συνεχίζουν νὰ ἔχουν τὸ πάνω χέρι οἱ κεμαλιστὲς εἶναι στὴν καλλιέργεια τοῦ ἀκραίου ἐθνικισμοῦ καὶ τοῦ σωβινισμοῦ. Τὸ τελευταῖο δεῖγμα γραφῆς τοὺς εἶναι τὸ «Πρόγραμμα τῶν Δέκα Σημαιῶν». Δέκα πελώριες καὶ συνεχῶς φωτιζόμενες σημαῖες ἀναρτήθηκαν πρόσφατα καὶ μὲ ἀφορμὴ τὸ κουρδικό, σὲ ὁλόκληρη τὴν Πόλη, ὁρατὲς ἀπὸ παντοῦ. Τέσσερις δεσπόζουν σὲ στρατηγικὰ σημεῖα τοῦ Βοσπόρου, μία στὴν γνωστὴ πλατεία Ταξὶμ καὶ οἱ ὑπόλοιπες σὲ ἄλλα σημεῖα. Καὶ ἂς εἶναι Ἑπτὰ οἱ Λόφοι τῆς Πόλης. Ἡ ὑπερβολὴ καὶ ἡ ἐπίφαση παραμένουν ἀναπόσπαστο στοιχεῖο τῆς σύγχρονης, δηλαδή, τῆς κεμαλικῆς Τουρκίας.
Greek American News Agency

9 σχόλια:

  1. Εγώ φίλε οδοιπόρε θα το θέσω ως εξής :

    Ενώ τώρα έχω την επιλογή να επισκεφτώ την Αγια-Σοφιά ως "τουρίστας" και να πληρώσω εισητήριο για να μου επιτρέψουν οι Τούρκοι να προσευχηθώ, εγώ προτιμώ - και περιμένω - κάτι καλύτερο :

    Θα πάω στην Πόλη και θα προσευχηθώ στην Αγια-Σοφιά ΧΩΡΙΣ εισητήριο, και μάλιστα ΧΩΡΙΣ ΚΑΝ διαβατήριο !

    Καταλαβαίνεις τι θέλω να πω ....

    Τα γεγονότα ξεκίνησαν από την Συρία, και Ο ΚΑΙΡΟΣ ΓΑΡ ΕΓΓΥΣ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. BYZANTIO KAI ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ

    Το Βυζάντιο δεν υπήρξε ποτέ ελληνικό ούτε φιλελληνικό. Ούτε καν ανεκτικό προς τον ελληνισμό.
    Το Βυζάντιο δεν ονομάστηκε ποτέ «Ελλάς», ούτε «Νέα Ελλάς», ούτε «Νέαι Αθήναι» ούτε καν Βυζάντιο (ο συμβατικός όρος «Βυζάντιο» επινοήθηκε το 1557 απ’ τον Γερμανό ιστορικό Hieronymus Wolf). Το συνηθισμένο όνομα, αυτό που απαντάται στα επίσημα κείμενα της Αυτοκρατορίας, στους χρονικογράφους και τους ιστορικούς της εποχής είναι «το Κράτος», «Η Βασιλεία των Ρωμαίων», «Το Χριστιανικό Κράτος», «Το Ορθόδοξον Βασίλειον», «η Ρωμανία». Έτσι επευφημούσε το κράτος του ο λαός της Κωνσταντινούπολης κατά τον 10ο αιώνα, όπως γράφει ο Κωνσταντίνος Πορφυρογέννητος. Για τον ίδιο συγγραφέα–αυτοκράτορα οι Βυζαντινοί είναι «εκλεκτόν γένος», «Αγία Σιών», «Νέα Ιερουσαλήμ».

    Το όνομα «Έλλην» αντικαταστάθηκε από το «Ρωμιός» και για αιώνες ήταν απαγορευμένο επί ποινή θανάτου και συνώνυμο του «ειδωλολάτρη». «Έλληνες» θεωρούνταν πλέον, αυτοί που δεν ασπάστηκαν τον χριστιανισμό αλλά συνέχιζαν να εξασκούν την ελληνική πολυθεϊστική θρησκεία και να διαβάζουν και να μελετούν αρχαία κείμενα φιλοσόφων. Γενικότερα, όσοι στη Βυζαντινή Αυτοκρατορία εξακολουθούσαν να αρνούνται τον Χριστιανισμό και έμεναν προσκολλημένοι στις θρησκείες τους, ονομάζονταν και «Εθνικοί», ανεξαρτήτως εθνικότητας.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμε 11:06, θα έπαιρνε πολύ χώρο και χρόνο για να απαντήσω στις ΜΠΟΥΡΔΕΣ που γράφεις.

    Αντί γι' αυτό, θα σου θέσω μερικά πολύ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ερωτήματα, και περιμένω ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ απαντήσεις - αν τις γνωρίζεις φυσικά :

    ΠΡΩΤΟΝ : Η αυτοκράτειρα Αθηνα'ί'ς - Ευδοκία, σύζυγος του Θεοδοσίου Β', ίδρυσε το 425 μΧ το ΠΑΝΔΙΔΑΚΤΗΡΙΟΝ της Κων/πολης, το πρώτο ολοκληρωμένο Πανεπιστήμιο της Ιστορίας. Εκεί διδάσκονταν η Ελληνική και Λατινική Φιλοσοφία. Αλήθεια ή ψέμματα ;;

    ΔΕΥΤΕΡΟΝ : Αφού το "Βυζάντιο" - η Ρωμανία πιο σωστά - δεν ήταν ούτε καν "φιλελληνικό" Κράτος, πώς εξηγείς το γεγονός ότι ο Ηράκλειος κατήργησε τον λατινικό τίτλο "imperator" και υιοθέτησε τον Ελληνικό τίτλο "ΒΑΣΙΛΕΥΣ" ;; Γιατί καθιέρωσε ως επίσημη γλώσσα του Κράτους την Ελληνική ;;

    Μήπως γνωρίζεις ότι εσύ σήμερα μιλάς Ελληνικά ακριβώς επειδή ΤΟΤΕ ο Ηράκλειος την καθιέρωσε ως επίσημη γλώσσα της Αυτοκρατορίας ;;;

    ΤΡΙΤΟΝ : Γιατί ΟΛΟΙ οι Δυτικοί και Λατίνοι χρονικογράφοι και ιστοριογράφοι της εποχής, όταν αναφέρονται στους Βυζαντινούς τους αποκαλούν "GRAECUM" και "GRAECORUM", δηλαδή ΕΛΛΗΝΕΣ ;;

    Αν γνωρίζεις κάποια άλλη μετάφραση της λέξης "GRAECUM" εκτός από το "ΕΛΛΗΝΕΣ", σε παρακαλώ να μας την αναφέρεις.

    ΤΕΤΑΡΤΟΝ : Έχεις διαβάσει τα γραπτά της Άννας Κομνηνής και του Νικήτα Χωνιάτη ;; Μήπως γνωρίζεις ότι υπερηφανεύονται για την ΕΛΛΗΝΙΚΗ Παιδεία τους και διαχωρίζουν σαφώς τους ΕΛΛΗΝΕΣ από τους βαρβάρους ;;

    ΠΕΜΠΤΟΝ : Μήπως τυχαίνει να γνωρίζεις ποια μαθήματα διδάσκονταν τα στελέχη της Βυζαντινής γραφειοκρατίας προκειμένου να αναλάβουν κρατικά αξιώματα ;;

    Επειδή - προφανώς - δεν γνωρίζεις, σε ενημερώνω ότι διδάσκονταν ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ Ομηρικά Έπη, Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Θουκυδίδη και Λυσία. Αυτή ήταν η ΘΥΡΑΘΕΝ Παιδεία στο Βυζάντιο, παράλληλα βεβαίως με την θεολογική.

    ΕΚΤΟΝ : Μήπως γνωρίζεις ότι στην επιστολή του προς τον πάπα Γρηγόριο ο Αυτοκράτωρ Ιωάννης Βατάτζης - αναφερόμενος στον εαυτό του και στις δυναστείες των Κομνηνών, Δουκών και Αγγέλων - γράφει "ΕΞ' ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΟ ΓΕΝΟΣ ΕΣΜΕΝ" ;;;

    ΕΒΔΟΜΟΝ : Μήπως γνωρίζεις ότι, στην τελευταία ομιλία του προς τους υπερασπιστές της Πόλης, ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος τους προτρέπει να πέσουν υπέρ της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΟΞΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ;; Μήπως δεν αποκαλεί τον εαυτό του "απόγονο ΕΛΛΗΝΩΝ και Ρωμαίων" ;;;

    Μπορείς αγαπητέ μου να απαντήσεις ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ στα επτά ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ερωτήματα που σου θέτω ;;

    Δεν περιμένουμε μαθήματα "ελληνικότητας" από έναν αρχαιόπληκτο νεοπαγανιστή σαν εσένα.

    Όλο τα ίδια και τα ίδια τσιτάτα αναμασάτε σε όλα τα blogs, σας έχουμε βαρεθεί πια.

    Πείτε επιτέλους και κάτι πρωτότυπο.

    Ο Ελληνισμός έχει μια συνέχεια κύριε, και η συνέχεια αυτή περνάει μέσα από την Ρωμανία - το "Βυζάντιο" - είτε σας αρέσει, είτε όχι.

    Ο θρύλος του Μαρμαρωμένου Βασιλιά και ο πόθος για την Πόλη, την Βασιλεύουσα, ήταν η μαγιά που κράτησε ζωντανό το Γένος των Ελλήνων στα 400 χρόνια της σκλαβιάς.

    Το Όνειρο της αποκατάστασης του Βυζαντίου έθρεψε γενιές και γενιές υποδούλων,και αποτέλεσε το κύριο συστατικό της Μεγάλης Ιδέας και της γεωπολιτικής αποκαταστάσεως του Ελληνισμού.

    Η Λεωνίδειος απάντηση του Παλαιολόγου στον Μωάμεθ και ο ηρω'ι'κός του θάνατος, έγιναν Φυλετικός Μύθος του νέου Ελληνισμού και χιλιοτραγουδήθηκαν στην Δημοτική μας Παράδοση.

    Εσύ σε λίγο θα μας πεις ότι χαίρεσαι κιόλας για την Άλωση της Πόλης από τους μογγολότουρκους !

    Άσε λοιπόν - εσύ και οι όμοιοί σου θλιβεροί νεοπαγανιστές - τα μαθήματα "ελληνικότητας" σ'εμάς, και κοίτα να διορθώσεις την αμορφωσιά σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟΣ20 Αυγούστου 2012 3:03 μ.μ.


    ΝΑ ΑΓΙΑΣΕΙ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΣΟΥ ΑΔΕΡΦΕ ΜΟΥ ,

    ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΠΡΟΣ Ανώνυμο 20 Αυγούστου 2012 11:06 π.μ.
    #######################################################################################
    ΑΠΟ ΔΩ ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΙΣ ΠΑΠΑΓΑΛΕ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

    BYZANTIO KAI ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ....................http://www.pare-dose.net/?p=2748

    Η ΑΠΟ ΕΔΩ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;http://andreaskoutras.blogspot.gr/2012/04/blog-post.html
    Η ΑΠΟ ΕΔΩ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;http://eineken.pblogs.gr/2009/04/449868.html

    Η ΑΠΟ ΕΔΩ;;;;;;;;;;;;;; ΠΟΥ ΛΕΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΑΠΤΙΣΗ ΟΤΙ: Νηπιοβαπτισμός - Ο ασφαλέστερος τρόπος προσηλυτισμού και πνευματικού βιασμού

    ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΕΣΕ ;;;;;;;;;;;

    ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΙΣ ΤΟ "ΣΑΟΥΛ , ΣΑΟΥΛ ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΔΙΩΚΕΙΣ ;"

    ΚΑΙ ΝΑ ΜΙΛΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΟΧΙ ΝΑ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΑΣ


    ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΕ 20 Αυγούστου 2012 3:03 μ.μ. ΤΑ ΣΕΒΗ ΜΟΥ .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Φίλε οδοιπόρε, κάτι μου λέει ότι θα περιμένω πολύ για τις απαντήσεις στα ερωτήματα που έθεσα στον "ανώνυμο" νεοπαγανιστή.

    Τι λες κι εσύ ;;

    Φαντάσου να του έθετα και πραγματικώς ΔΥΣΚΟΛΑ ερωτήματα, όπως πχ ο ρόλος του πολυθε'ι'στικού ιερατείου στην πολιτική πολυδιάσπαση των Αρχαίων Ελλήνων και στις εμφύλιες αλληλοσφαγές της αρχαιότητας σε σχέση με την εθνικά ενοποιητική επίδραση της Ορθοδοξίας κλπ κλπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Νὰ ΄σαὶ καλά, φίλε Ἑλληνορθόδοξε!
    Καλὰ κάνεις καὶ γράφεις, διότι δὲν ἐπαρκοῦμε γιὰ ὅλα!
    Οἱ ἀναγνῶστες μας, ὅπως ἐσὺ κάνουν σημαντικὴ δουλειά.
    Ὁ Θεὸς νὰ φωτίσει τὸν κάθε νεοπαγανιστὴ γιὰ μετάνοια.
    Γιατί πιστεύω ὅτι καταλαβαίνει πὼς δὲν ἔχει δίκιο. Ἀλλὰ ἀπὸ ἕναν ἐγωϊσμὸ παραμένει στὴν πλάνη του.
    Καλὴ μετάνοια λοιπόν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Παιδια και παλι τα συγχαρητηρια για το blog σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.