Σὲ τζαμὶ μετατρέπει ἡ τουρκικὴ κυβέρνηση τὴν ἱστορικὴ Ἁγία Σοφία στὴ Νίκαια τῆς Βιθυνίας, ὅπου διεξήχθησαν ἡ πρώτη καὶ ἡ ἔνατη Οἰκουμενικὴ Σύνοδος. Σύμφωνα μὲ τὰ ὅσα μεταδίδουν τὰ τουρκικὰ μέσα ἐνημέρωσης, αὔριο, Κυριακὴ 6 Νοεμβρίου, θὰ γίνει ἡ πρώτη προσευχὴ μέσα στὴν ἐκκλησία. Τὸ πρακτορεῖο Ἀνατολὴ μεταδίδει πὼς ὁλοκληρώθηκαν οἱ προετοιμασίες, στρώθηκαν τὰ χαλιὰ γιὰ τὴ μουσουλμανικὴ προσευχή, ἐνῶ ἡ πινακίδα ἔξω ἀπὸ τὴν Ἁγία Σοφία, ποὺ ἔγραφε Μουσεῖο Ἁγίας Σοφίας (Ayasofya Muzesi), ἀφαιρέθηκε καὶ στὴ θέση τῆς τοποθετήθηκε ἡ πινακίδα...
«Τζαμὶ Ἁγία Σοφία ἢ Ρχᾶν Τζαμὶ (Ayasofya Camii/ Orhan Camii)- Τουρκικὴ Δημοκρατία- Πρωθυπουργία τῶν Θρησκευτικῶν Θεμάτων. Μάλιστα, σὲ ἄρθρο της ἡ τουρκικὴ «Ηurriyet» ἀναφέρει πὼς πρόκειται γιὰ «πολὺ σημαντικὸ μέρος τῶν χριστιανῶν. Ἄνοιξε ὡς μουσεῖο τὸ 2007, ἔχει συγκεντρώσει τὸ ἐνδιαφέρον πολλῶν τουριστῶν, ἐνῶ οἱ ἁρμόδιοι ποὺ τὴν ἐπισκέφθηκαν χθές, γιὰ νὰ παρακολουθήσουν τὶς ἐργασίες, δὲν ἀπάντησαν στὶς ἐπίμονες ἐρωτήσεις τῶν δημοσιογράφων. Τοὺς ἁρμόδιους συνόδευε κλιμάκιο βουλευτῶν τοῦ κυβερνῶντος κόμματος τοῦ Ρετζὲπ Ταγὶπ Ἐρντογᾶν, οἱ ὁποῖοι ἐμπόδιζαν τοὺς δημοσιογράφους νὰ πάρουν εἰκόνα». Παράλληλα, ἀναφέρει πὼς...
«σὲ αὐτὴ τὴν ἐκκλησία, ὁ χριστιανικὸς κόσμος ἀνακοίνωσε ὅτι ὁ Χριστὸς εἶναι ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ, ἐνῶ τὸ 1331 ὁ Ὀθωμανὸς Ὀρχᾶν Γκαζὶ τὴ μετέτρεψε σὲ τζαμί».
Σημειώνεται πὼς πρόκειται γιὰ τὴν ἐκκλησία ὅπου διεξήχθη ἡ ἱστορικὴ Σύνοδος τῆς Νίκαιας (Ἃ’ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος), διάρκειας δύο μηνῶν. Εἶχε συγκληθεῖ ἀπὸ τὸν αὐτοκράτορα Κωνσταντῖνο τὸν Μέγα στὶς 20 Μαΐου τοῦ 325. Ἐξέδωσε 20 κανόνες, συμπεριλαμβανομένου τοῦ Συμβόλου τῆς Νίκαιας (ἃ’ μέρος τοῦ Συμβόλου τῆς Πίστεως), καὶ κανόνισε τὴν ἡμέρα ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα. Ἡ Σύνοδος διακήρυξε τὴν ὁμοουσιότητα τοῦ Υἱοῦ μὲ τὸν Πατέρα.
Ἐκεῖ, διεξήχθη καὶ ἡ Ζ’ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος, ἡ ὁποία εἶχε συγκληθεῖ ἀπὸ τὸν αὐτοκράτορα Κωνσταντῖνο τὸν ΣΤ’ καὶ τὴ μητέρα τοῦ τὴν αὐτοκράτειρα Εἰρήνη τὴν Ἀθηναία, τὸ 787. Ἀποφάσισε τὴν ἀναστύλωση τῶν εἰκόνων, καταδικάζοντας τὴν Εἰκονομαχία καὶ τὴν ἰδέα τῆς σχηματοποίησης τῆς ἀόρατης καὶ ἄυλης Τριάδας. Ἐκεῖ ἐκφράσθηκε τὸ δόγμα ὅτι ἡ εἰκονογράφηση τοῦ Χριστοῦ καὶ τῶν Ἁγίων ἑδράζεται στὴν ἐνανθρώπηση τοῦ δευτέρου προσώπου τῆς Ἁγίας Τριάδας καὶ διευκρινίστηκε ὅτι ἡ τιμὴ πρὸς τὶς εἰκόνες ἀναφέρεται στὸ πρόσωπο ποὺ αὐτὴ ἀπεικονίζει καὶ ὄχι στὸ ὑλικὸ ἀπὸ τὸ ὁποῖο εἶναι αὐτὴ φτιαγμένη.
http://www.zougla.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου