
Ἡ κομψότητα, ἡ πολυτέλεια καὶ ἡ αὐτοκρατορικὴ μεγαλοσύνη τῆς Βυζαντινῆς αὐτοκρατορίας ἀποτέλεσαν τὴν πεμπτουσία τῶν δημιουργιῶν τοῦ οἴκου CHANEL γιὰ τὴ συλλογὴ 2011-12 Metiers d’Arts, δημιουργιῶν μὲ ἔμφαση στὸ χειροποίητο. Μὲ δημιουργίες κεντημένες στὸ χέρι σὰν ἀληθινὰ ἔργα τέχνης καὶ σὲ μία ἀτμόσφαιρα ἄκρως βυζαντινή, στὸ ἱστορικὸ Couture salon τῆς ὁδοῦ 31 rue Cambon, ἀπ’ ὅπου ξεκίνησε ἡ νεαρὴ τότε Coco, στὸ Παρίσι, ὁ χρόνος γύρισε 15 αἰῶνες πίσω καὶ οἱ καλεσμένοι τοῦ Karl Lagerfeld, καλλιτεχνικοῦ διευθυντῆ τοῦ οἴκου, “μεταφέρθηκαν στὶς ἀκτὲς τοῦ Βοσπόρου, ὅταν ἡ Κωνσταντινούπολη δὲ λεγόταν Ἰνσταμπούλ, ἀλλὰ θεωροῦνταν ἡ Μεγάλη Πύλη Ἀνατολῆς-Δύσης”.
Μὲ μούσα τὴν αὐτοκράτειρα Θεοδώρα, οἱ δημιουργίες ὑψηλῆς ραπτικῆς, τὰ κοσμήματα καὶ...
τὰ ἀξεσουὰρ τοῦ οἴκου γιὰ αὐτὴν τὴν παρουσίαση Metiers d’Arts μὲ τίτλο Paris-Byzance, εἶχαν τὴν πολυτέλεια ποὺ τοὺς ἔπρεπε. Μὲ δημιουργίες κεντημένες στὸ χέρι μὲ πολύχρωμους ἡμιπολύτιμους λίθους, ἐμπνευσμένες ἀπὸ τὴν τέχνη τοῦ μωσαϊκοῦ καὶ τὰ ψηφιδωτά της Ραβέννας ὑπῆρχε παντοῦ μία λάμψη, μία αὐτοκρατορικὴ πολυτέλεια, ἀλλὰ ὄχι κραυγαλέα ἐπίδειξη πλούτου.
΄Ύστερα σου λένε το Παρίσι και κουραφέξαλα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκόμα και στο γούστο και στη μόδα αλλού είναι η πρωτιά.
Καταπληκτικό κείμενο και φωτογραφία!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Βυζαντινός πολιτισμός ζει ακόμα και στη μόδα!!!
Καμία σχέση δεν έχει η αισχρή μόδα του σήμερα με την σεμνή μόδα του Βυζαντίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ διαφορά είναι ημέρας και νύχτας.
Λ.