6 Αυγ 2011

ΚΥΡΙΑΚΗ Η΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ -

Γράφει ο Ἀρχ. Ἰωήλ Κωνστάνταρος Ἱεροκήρυκας - Γενικός Ἀρχιερατικός Ἐπίτροπος Ἱερᾶς Μητροπόλεως Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καί Κονίτσης


Μάτθ. δ΄14-22
Τ ερ Εαγγέλιο, ποκαλυπτικς δήλ.  λόγος το Θεο, δν παρουσιάζει μόνο μεγάλες λήθειες πο χουν ν κάνουν μ τ «θεωρητικ πίπεδο» , πως ντελς δόκιμα χαρακτηρίζουν τν λήθεια, ρισμένοι. Τ Εαγγέλιο χει ν προσφέρει κα «κώδικες» πρακτικς, πο ν ποφασίζαμε ν τος θέσουμε σ φαρμογή, μετ βεβαιότητος λα τ κοινωνικ προβλήματα θ ερισκαν τ λύση τους.
   λλ’ ς δομε πολ σύντομα τν περικοπ το Εαγγελιστ Ματθαίου, ποία ναφέρεται στν πολλαπλασιασμ τν πέντε ρτων κα τν δύο χθύων.
Δν πάρχει πιστς χριστιανς πο ν μ γνωρίζει τ καταπληκτικ τοτο θαμα. Συγκίνησε κα συγκινε τόσο, πο κκλησία μας στν μορφη κολουθία τς ρτοκλασίας, π ατ τ γεγονς λαμβάνει φορμ κα δέεται στε «ρτος πιούσιος», ν μ παύσει ν πάρχει, κα τι πλέον ν πληθύνεται «ες τν κόσμον παντα».
   Πόσο πράγματι Εαγγελικ ατ περιγράφει συγκινε κάθε εαίσθητη καὶ...
τρυφερ καρδι πο δν σκληρύνθηκε π «τν πάτη τς μαρτίας»!
   Κύριός μας, Σαρκωμένη γάπη, χι μόνο «σπλαγχνίσθη π’ ατος κα θεράπευσε τος ρρώστους», μ φροντίζει κα γι ατς τς λικές τους νάγκες. Γι τ φαγητό, γι τ τόσο ναγκαο ψωμί. Συγκινεται διότι βλέπει τ γαπημένα το τέκνα γκαταλελειμμένα κα «ς πρόβατα μ χοντα ποιμένα...».
   Κα μόνο π ατ τ γεγονός, ποδεικνύεται τι σοι προσάπτουν τν κατηγορία τι ησος δν σχολήθηκε μ τ καθημεριν προβλήματα, τι εναι τ λιγοτερον  σχετοι μ τ ερ Εαγγέλιο...
   Πολλά, πάρα πολλ θ μποροσε κανες ν πε πάνω στ θαμα το πολλαπλασιασμο τν πέντε ρτων κα τν δύο χθύων. μες μως θ σταθομε σ να σημεο, τ ποο σως δν χουμε προσέξει κα τόσο, κα πο μς βοηθ στε ν κρατήσουμε π δ κα πέρα συγκεκριμένη στάση ζως.
   Εναι πολ χαρακτηριστικ τι ταν ο μαθητς πλησίασαν τν Κύριο κα κατ κάποιον τρόπο το πέδειξαν τι ρα παρλθε κα τι πρέπει ν πολύσει τος χλους «ρημος στν τόπος κα ρα δη παρλθεν, πολυσον τος χλους, να πελθόντες ες τς κώμας γοράσωσιν αυτος βρώματα» (Μάτθ. δ΄15), ησος στν παρατήρηση ατή, τος παντ μ μία φράση πο κάνει τος ποστόλους ν πετάξουν κάθε παραπέτασμα π τν καρδι κα ν παρουσιάσουν μ παρρησία τ ποθέματα τς ζωντανς τους πίστεως, πο θ πρεπε ν διαθέτουν: «δότε ατος μες φαγεν»(Μάτθ. δ΄16) δήλ. δστε τος σες ν γευματίσουν.
   Δν εναι καθόλου πλ ατ φράση φίλοι μου.
Θ μποροσαν ο μαθητς μ τν λόγο ατ πο κουσαν ν γκρεμίσουν μέσα τος ,τι μέχρι τότε εχε οκοδομηθε ν παυξήσουν τν πίστη τους κα ν τν καλλιεργήσουν κα ν τν ναδείξουν σ «δένδρον σκυόφυλλον», πράγμα πο κα τελικς γινε.
   Δν διακρίθηκαν. Δν τ χασαν. Δν ρχισαν ν τοποθετον μπροστ τν «λογική». καναν ο διοι ατ πο μποροσαν ν κάνουν, κα τελικς Θεάνθρωπος, πιτέλεσε τ καταπληκτικ θαμα. Τ θαμα το χορτασμο τν πέντε χιλιάδων νδρν, δίχως ν πολογίζονται τ γυναικόπαιδα, μόνο μ πέντε ψωμι κα δύο ψάρια.
   Κα τίθεται τώρα τ ρώτημα. φο Χριστς εναι « Ατς χθς κα σήμερα, Ατς κα ες τος αώνας».μες σήμερα, μπροστ στ φράση «Δότε μες ατος φαγεν», μ πλ λόγια γι μς σήμερα «Κάντε ατ πο μπορετε κα τ λλα τ ναλαμβάνω γ διος», ποι ραγε στάση κρατομε;
  Κρατομε στάση πόλυτης μπιστοσύνης κα πακος εμαστε ο νθρωποι πο πλ χουμε τν πίστη ς folklore ν στν οσία καρδι μς φιλοξενε τν καταραμένη λιγοπιστία;
  Κα ς ρίξουμε μία σύντομη ματι σ δύο παραδείγματα.
Εσαι γγαμος κα γαπς τ παιδι (τος πίγειους ατος γγέλους). Κάνεις τ θέλημα το Θεο στν θέμα τς τεκνογονίας λιγοπιστία σου σ δηγε μ τν «οκογενειακ προγραμματισμ» σ μία μίνι οκογένεια, διότι δθεν ν ρθει κα λλος «γγελος» μέσα στ σπίτι, δν θ μπορες δθεν ν τ βγάλεις πέρα;
   ν συμβαίνει ατό, τότε πρόσεξε διότι πίστη σου  εναι νάπηρη κα στν πράξη βλαστημς τ νομα το Θεο. Να τ βλαστημς ταν π τ μία, θεωρητικς θαυμάζεις τ Δύναμη το ησο πο μ λάχιστα λικ διατρέφει τόσο πλθος νθρώπων, κα π τν λλη μ τν παράβαση το καθήκοντός σου, οσιαστικ κηρύττεις τι Ατς ησος δν δύναται τώρα ν θρέψει να, δύο κα σα κόμα τέκνα θ θελε ν σο χαρίσει γι τ δική σου ετυχία λλ κα σωτηρία.
   πίσης ντολ το Θεο εναι ελογημένη λεημοσύνη. Καλλιεργες τν γία ατ ρετ πο σ κάνει ν μοιάζεις μ τν Οράνιο Πατέρα, ποος συνεχς λεε τν κόσμο «χρηματιστηριακ λογική», χει στεγνώσει τν καρδιά σου κα σ χει μεταβάλει σ να χρηματοκιβώτιο πο ργ γρήγορα θ σκουριάσει κα δν θ κάνει οτε γι «νακυκλώσιμο λικό»;
   Εσρέουν λίγα σοδα στ βαλάντιο; Λέγε δόξα τ Θε κα μ τν λεημοσύνη, ατ τ λίγα θ ελογηθον κα θ γίνουν πολλά...Κα πιτέλους, εμαστε χι κύριοι, λλ διαχειριστς το πλούτου (ταν ννοεται τ σοδα εναι καθαρ κα τίμια κα δν χουν χνος π τν δρώτα κηλίδα π τ αμα τν ργαζομένων πο δικονται...).
   ερς Χρυσόστομος λέγει χαρακτηριστικ τι « ντολ τς λεημοσύνης, δόθηκε σ μς π τ Θε γι ν σκήσουμε κα καλλιεργήσουμε τν γάπη. λλωστε Θες μπορε ν χορτάσει κα ν διαθρέψει τος πάντας «πονητ» δήλ. χωρς κανένα κόπο.
   Φίλοι μου, συγκεκριμένη Εαγγελικ περικοπή, κτς τν λλων, μς νοίγει τος φθαλμος τς καρδις γι ν δομε ν διαθέτουμε πόλυτη μπιστοσύνη στν ησο, λλ κα ν χουμε καλλιεργήσει τν γάπη στος δελφούς μας. Κα δελφοί μας εναι λοι ο νθρωποι νεξαρτήτως θνους κα πεποιθήσεων.
μήν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.