21 Ιουν 2011

Μητροπολίτης Κυθήρων γιὰ τρέχοντα Ἐκκλησιαστικὰ θέματα

Μακαριώτατε γιε Πρόεδρε, γιοι Συνοδικοί,
ν πρώτοις προάγομαι καί διά το παρόντος νά εχηθ παξ τι ταχεαν νάρρωσιν καί ποκατάστασιν τς γιείας μν, το Μακ. Προέδρου, καί κώλυτον συνέχισιν τν πολυευθύνων καθηκόντων μν ς τε Πρωθιεράρχου καί ς Προκαθημένου - Προέδρου τς ερς Συνόδου τς λλαδικς μν κκλησίας.
 Ἐ
ν συνεχεί ς μο πιτραπ, Μακαριώτατε καί γιοι Συνοδικοί, νά πισημάνω κροθιγς φλέγοντά τινα καί πείγοντα καίρια κκλησιαστικά θέματα, περί ν γραψαν μέν πρεσβύτεροί τινες καί σεβάσμιοι δελφοί Συνεπίσκοποι, δέν κούσθη μως πισήμως καί ρμοδίως φωνή τς κκλησίας, τν νωτάτων Διοικητικν ργάνων Ατς.
1. Τό καυτόν καί γωνιδες διά κατομμύρια χριστιανν θέμα τς Κάρτας το Πολίτη, περί...
ο πολλαί κινητοποιήσεις καί πολλά δημοσιεύματα, ν ος καί τό προσφάτως πευθυνθέν ες μς σχετικόν γγραφον το Σεβ.Μητροπολίτου Καλαβρύτων καί Αγιαλείας κ.μβροσίου. Τό ν θέματι νομοσχέδιον χει κατατεθ πρός ψήφισιν ες τήν Βουλήν τν λλήνων, χωρίς προηγουμένως, συμφώνως πρός τήν πόσχεσιν το πουργο σωτερικν κ.ωάν. Ραγκούση, νά τεθ ν σχεδί π' ψιν τς ερς μν Συνόδου διά τήν κφρασιν καί διατύπωσιν τν π' ατο θέσεων τς κκλησίας. ερά Κοινότης το γίου ρους λαβε σαφ θέσιν π' ατο καί μες ο πίσκοποι ο συγκροτοντες τό Σμα τς Σεπτς εραρχίας μας τηρομεν σιωπήν μέχρι στιγμς.

2. Τά πλήθη τν «γανακτισμένων» συνανθρώπων μας προσβλέπουν ν πολλος μέ μπιστοσύνην ες τήν Μητέρα κκλησίαν, που πολλοί καταφεύγουν διά τάς βιοτικάς νάγκας των καί τόν πιούσιον ρτον, λλά καί διά τήν ποθητήν διέξοδον πό τήν θικήν καί πνευματικήν κρίσιν, καί δι' ατν πό τήν διογκουμένην οκονομικήν τοιαύτην, παρά τά τυχόν ναφυόμενα κκλησιαστικά σκάνδαλα καί θλιβεράς τινας περιπτώσεις. Προσβλέπουν δέ ες τήν Μητέρα κκλησίαν, θεωροντες Ατήν ς τήν Κιβωτόν τς σωτηρίας, τήν Ταμειοχον τς Θείας Χάριτος, τήν Οκονόμον τν Μυστηρίων το Θεο καί τήν Θεματοφύλακα τς σζούσης Θείας ληθείας, τήν κατέχουσαν τήν σφαλ καί βεβαίαν γκυραν τς πίστεως μν. ποτελε ατη τήν μόνην λπίδα καί καταφυγήν καί σωτηρίαν των.

Διά τοτο εθύνη μν τν Ποιμένων τς κκλησίας μας εναι τρισμέγιστη καί κεραία, άν δέν τυγχάνωμεν ξιοι καί συνεπες πρός τήν ποστολήν μας τό χειρότερον, άν τυχόν σκανδαλίζωμεν τό πλήρωμα τς κκλησίας μας, μή φυλάσσοντες ς κόρην φθαλμο τήν γίαν ρθόδοξον Πίστιν καί Παράδοσιν νόθευτον παραθεωροντες τήν τήρησιν καί μολογίαν τς κραιφνος δογματικς καί κκλησιολογικς διδασκαλίας της καί τά Εαγγελικά, θικά καί πνευματικά διδάγματα καί μηνύματα Ατς.

άν  καί μες πογοητεύσωμεν τούς «γανακτισμένους» ες θέματα ρθοδόξου Πίστεως καί Παραδόσεως, ες θέματα πτόμενα τς παραχαράξεως τς ληθείας καί τς νοθείας το Εαγγελικο σωτηρίου μηνύματος καί ες θέματα μπλοκς μν ες τούς πλοκάμους τς αρέσεως, τς κακοδοξίας, τς πλάνης καί τς κοινωνίας μετά τν αρετικν καί κοινωνήτων, τότε οαί καί λλοίμονον, κατάστασις θά εναι νευ προηγουμένου ζοφερωτάτη καί θλιωτάτη καί θά φθάσωμεν ες τό νθρωπίνως διέξοδον.

Σεβ. Μητροπολίτης Πειραις κ.Σεραφείμ διά προσφάτων πρός μς γγράφων πεσήμανε : α) τήν καινοτόμον κτροπήν το μοδόξου Πατριαρχείου Σερβίας ες τήν τέλεσιν το ερο Μυστηρίου το Βαπτίσματος, οχί διά το παραδοσιακο τρόπου τς τριπλς καταδύσεως καί ναδύσεως, λλά διά το ραντισμο (βάπτισμα Παπικν) δι' πιχύσεως δατος, τις, οτως χόντων τν πραγμάτων καθιστ τέλεστον τό ρθόδοξον Βάπτισμα καί συνιστ κτροχιασμόν κ τς ρθοδόξου Παραδόσεως, μεθ' σων οτος συνεπάγεται, καί φαλόν τινα διά τήν κώλυτον κκλησιαστικήν κοινωνίαν μετά τν λοιπν ρθοδόξων κκλησιν, ς διεξοδικς νέλυσε τό θέμα τοτο, καί β) τήν ντικανονικήν συμμετοχήν δι' μφίων τν κπροσώπων τν Παπικν καί τν ρμενίων ες τόν ερόν Πατριαρχικόν Ναόν τς Πρωτοθρόνου κκλησίας τς Κωνσταντινουπόλεως, κατά τόν Πατριαρχικόν σπερινόν τς γάπης, πότε μφότεροι ο κπρόσωποι, νδεδυμένοι μετά τν μφίων των, νέγνωσαν ες τήν γλσσαν των τό Εαγγέλιον τς γάπης, διελθόντες διά τς ραίας Πύλης το Πατριαρχικο Ναο, ς άν σαν κανονικοί Κληρικοί ν κκλησιαστικ κοινωνί.

πρξις ατή, νεπίτρεπτος καί συγχώρητος πό κανονικς πόψεως, φο πρόκειται περί κοινωνήτων ς πρός μς λειτουργν - κπροσώπων, εναι νωτέρα τς πλς συμπροσευχς καί κατωτέρα τς συλλειτουργίας καί τς συμμετοχς ες τό κοινόν Ποτήριον. Καί άν πλ συμπροσευχή («ε τις κοινωνήτ, κν ν οκ συνεύξηται, οτος φοριζέσθω» κατά τόν 10ον ποστολικόν Κανόνα) πισύρει τοιαύτην βαρεαν ποινήν, ν τ πισήμ Θεί Λατρεί τς κορυφαίας τν Δεσποτικν ορτν συλλειτουργία, πό τήν ερυτέραν ννοιαν, πς κανονίζεται, φο οδείς πολύτως, οδέ ο Πρωθιεράρχαι καί Προκαθήμενοι τν κατά τόπους ρθοδόξων κκλησιν ξαιρονται το ποστολικο τούτου Κανόνος; Οτως δέ χόντων τν πραγμάτων καί νταθα παρακωλύεται κκλησιαστική κοινωνία, ταν «μεταίρωνται ρια αώνια, ο Πατέρες θεντο». Καί ταν τοτο, ντί νά συντελέσ ες τήν ληθ κατά Θεόν προσέγγισιν καί κοινωνίαν, μόνον προβλήματα συνειδήσεως καί νοχάς κ τς παραβιάσεως τν ερν Κανόνων πισωρεύει, κλονισμόν μπιστοσύνης προξενε καί σκανδαλισμο πρόξενος γίνεται π' πωλεί ψυχν, «πέρ ν Χριστός πέθανε».

3. τερος δελφός ν Κυρί, Σεβ. Μητροπολίτης Γλυφάδας κ.Παλος, παρακαλν διά το π' ριθ. 484/12-4-2011 γγράφου του πρός τήν Δ.Ι.Σ. «πως α ποφάσεις τς Συνοδικς πιτροπς πί τν Διορθοδόξων καί τν Διαχριστιανικν Σχέσεων α) περί τς συμμετοχς τς κκλησίας τς λλάδος ες τό Παγκόσμιον Συμβούλιον κκλησιν καί β) περί το Διαλόγου μετά τν Ρωμαιοκαθολικν, τν Διαμαρτυρομένων καί πάσης λλης μάδος κτός κκλησίας, γκεκριμέναι δη πό τς Δ.Ι.Σ., λόγ τν ν ατας ξαιρετικς σοβαρν διαλαμβανομένων θεμάτων καί πνευματικν συνεπειν, εσαχθσι πρός γκρισιν ες τό Σμα τς εραρχίας τς κκλησίας τς λλάδος...», πεδοκιμάσθη πό νεωτέρου συνεπισκόπου μας, ν α προτάσεις του εναι ρθαί καί νδεδειγμέναι.

4. Α πίκαιροι καί πείγουσαι προτάσεις τν Σεβ. Μητροπολιτν Καλαβρύτων καί Αγιαλείας κ.μβροσίου καί Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανς καί Κονίτσης κ.νδρέου διά τόν διορισμόν νέων φημερίων καί τήν μισθοδοσίαν το ερο Κλήρου, δέον νά τύχουν διαιτέρας προσοχς καί

5. πατερική τοποθέτησις το Σεβ. Μητροπολίτου Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως κ.ερεμίου κατά τς «μεταπατερικς» θεολογίας καί τν «μεταπατερικν» θεολόγων, ς οσης βλασφημίας κατά το γίου Πνεύματος, (τις καί κατ' οσίαν τοιαύτη τυγχάνει), εναι ρθή καί ξιοπρόσεκτος. Παρόμοιόν τι συμβαίνει καί μέ τήν συναφ ρχήν τς «μετανεωτερικότητας», προτεσταντικς φς καί φετηρίας οσν μφοτέρων, φ' σον παντα τά θεολογικά θέματα παναπροσδιορίζονται διαρκς κατ' ατήν (ποκλειομένης οτω πως τς στερες καί μεταθέτου ρθοδόξου Παραδόσεως) πί νεωτέρων βάσεων καί δεδομένων.

Μακαριώτατε, γιοι Συνοδικοί,
Ταπεινς φρον τι δι' παντα τά νωτέρω, δι' τυγχάνω σύμψηφος μετά τν προειρημένων Σεβ. Μητροπολιτν καί κθύμως συνυπογράφω τάς θέσεις των, δέον νά τοποθετηθ πισήμως καί πευθύνως ερά μν Σύνοδος, φ' σον ατά εναι λίαν σοβαρά θέματα καί πασχολον ναγωνίως τό Χριστεπώνυμον Πλήρωμα τς γιωτάτης μν κκλησίας καί κολούθως Σεπτή μν εραρχία.

Μή φήσωμεν, πρός Θεο, τά περάνω λων ψιστα δογματικά καί κκλησιολογικά θέματα «ες ... τό λεος το Θεο», διότι χομεν βαρυτάτας εθύνας. Δέν εναι διωτικαί ποθέσεις τν κατά τόπους μοδόξων κκλησιν, λλά κοιναί, καθολικαί καί πανορθόδοξοι, διότι τά θέματα ατά κπηγάζουν κ το ερο Εαγγελίου καί τς καθόλου γίας Γραφς, κ τν κοινν ερν Κανόνων καί τν κοινν ερν δογμάτων τς ρθοδόξου Πίστεώς μας. ταν π.χ. μία μόδοξος κκλησία προβαίνει ες συμπροσευχάς μετά τεροδόξων, αρετικν καί λλοθρήσκων, ταν προσφέρ τά για Μυστήρια ες τούς, κατά τό Κανονικόν Δίκαιον τς κκλησίας μας, κοινωνήτους, ταν συλλειτουργ μετ' ατν, κατά κυριολεξίαν μέ τήν ερυτέραν ννοιαν τς λέξεως ν ρ Θείας Λατρείας, καί ν τυχόν δεχθ, Θεός φυλάξοι, τόν γάμον τήν χειροτονίαν μοφυλοφίλων τήν κατάργησιν τν κωλυμάτων ερωσύνης κλπ, τότε α λοιπαί μόδοξοι κκλησίαι διά νά χουν κώλυτον τήν κκλησιαστικήν κοινωνίαν μετ' ατς ποχρεονται νά νακαλέσουν ατήν ες τήν τάξιν. Καί ατό δέν θά ποτελ τό παράπαν νάμειξιν ες τά σωτερικά πράγματα μις Τοπικς μοδόξου κκλησίας. άν λίαν προσφάτως διεκόπη κκλησιαστική κοινωνία μεταξύ δύο ρθοδόξων Πατριαρχείων διά τι θέμα κανονικς μέν τάξεως, λλ' οχί καί δογματικόν, μετά πόσης εαισθησίας καί μεθ' ποίου φόβου Θεο καί τρόμου πρέπει νά διαχειριζώμεθα τά ς νω μείζονα θεολογικά καί δογματικά θέματα;

ξαιτούμενος τήν μετέραν κατανόησιν καί τόν διακριτικόν χειρισμόν τν ς νω φλεγόντων καί πικαίρων θεμάτων π' γαθ το Χριστεπωνύμου τς κκλησίας μν Πληρώματος διατελ,

Μετά βαθυτάτου σεβασμο
λάχιστος ν πισκόποις
Κυθήρων Σεραφείμ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.