16 Μαΐ 2011

Τὰ θρησκευτικὰ ἀντίδοτο στὴν ἀπειλὴ τῶν Σεκτῶν

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ - ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
ΩΣ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΣΤΗΝ ΑΠΕΙΛΗ ΤΩΝ ΣΕΚΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΑΣ
 το κ. Κωνσταντίνου Παπαχριστοδούλου, 
Προέδρου το Δ.Σ. τς Π.Ε.Γ. 
Μεγάλη συζήτηση γίνεται σχάτως στν λληνικ κοινωνία κόμα κα μέσα στν κπαιδευτικ κοινότητα τν Θεολόγων σον φορ στ περιεχόμενο το μαθήματος τν Θρησκευτικν κα τν τρόπο τς διδασκαλίας του. Γίνεται λόγος γι μείωση τν ρν διδασκαλίας, τν μετατροπή του σ πιλεγόμενο, κόμα κα σ κατάργησή του (π ρισμένες, ετυχς, μειοψηφίες). ς πρς τ περιεχόμενό του ζητεται λλαγ το προσανατολισμο σ Θρησκειολογικό, νθρωπιστικ κοινωνιολογικό, χωρς σαφ ρθόδοξο προσανατολισμό. Τ διο τ μάθημα χαρακτηρίζεται ς μολογιακό, μιγς κατηχητικό, ν μερικο κάνουν λόγο κόμα κα γι «προσηλυτισμό». Νομίζουμε τι γι κάθε να χαρακτηρισμ πρέπει ν γίνει διαίτερη ναφορ κατατείνοντας στν ποψη τι τελικς τ μάθημα πρέπει ν εναι μολογιακό, μ στοιχεα θρησκειολογίας, χωρς ποτ ν χάνει τν ρθόδοξο προσανατολισμό του:

Α. Η Κατήχηση ποτελε τν συστηματικ διδασκαλία τν χριστιανικν δογμάτων καὶ...
ληθειν τς πίστεως. Ατς πο δέχεται τν κατήχηση δν ποτελε πωσδήποτε να συνειδητ μέλος τς κκλησίας, διότι δς τς σωτηρίας δν παιτε μόνο γνώση λλ κα μπειρία. τελευταία ποκτται μόνο ντός της κκλησίας. κατήχηση μως θεωρεται προϋπόθεση. π' ατ τν ννοια τ μάθημα τν θρησκευτικν δν μπορε παρ ν χει κα στοιχεα κατήχησης. λλ δν μπορε ν εναι μόνο κατήχηση.

Β. Ο ρος «προσηλυτισμς» πο χρησιμοποιον μερικο γι ν χαρακτηρίσουν τ μάθημα εναι δόκιμος κα ποκρύπτει δόλο. Προσηλυτισμ σκε κάποιος μ θέμιτα πολλς φορς μέσα, κμεταλλευόμενος τν γνοια, τν νάγκη, τν κουφότητα κάποιου,προκειμένου ν λλοιώσει κα τελικ ν λλάξει τν πίστη του, τ θρησκευτικό του πιστεύω. Το μάθημα τν θρησκευτικν μως πευθύνεται σ βαπτισμένους ρθόδοξους χριστιανος ρα, ξ ρισμο, δν μπορε ν ποτελε προσηλυτισμό. Οι μαθητς δέ, πο νήκουν σ λλα δόγματα θρησκεες χουν, π πολλν τν, τ δικαίωμα ν παλλαγον π τ μάθημα.

Γ. Το μάθημα, λένε πολλο τι, πρέπει ν εναι μιγς θρησκειολογικ στε μαθητς ν διδάσκεται τν Χριστιανισμ μ κάθε μολογιακ πόκλιση κα ξ σου μ τς λλες μεγάλες θρησκεες (Μουσουλμανισμό, βραϊσμό, νδουισμ κλπ). Σ πρώτη φάση καλ εναι μαθητς ν γνωρίζει τς διδασκαλίες κα τς διαιτερότητες τν λλων θρησκειν κα δογμάτων. Μάλιστα τ ναλυτικ πρόγραμμα ρίζει τν διδασκαλία τν θρησκευμάτων στν Β' Λυκείου (μέχρι σήμερα). Όπως προείπαμε μως, τ μάθημα πευθύνεται σ βαπτισμένους ρθοδόξους χριστιανος κα χι σ βάπτιστους γνωστικιστς πο θ πρέπει ν κούσουν γι λες τς θρησκεες κα μετ ν διαλέξουν. Ακόμα κα νας ρθόδοξος καθηγητς πο διδάσκει Θρησκειολογία, σύμφωνα μ τν μακαριστ π. ντώνιο λεβιζόπουλο, θ πρέπει ν χει ρθόδοξο φρόνημα κα προσανατολισμ κα ν μν ντιμετωπίζει λες τς θρησκεες «ντικειμενικά». Αν δηλαδ πιστεύει τι μόνη δς τς σωτηρίας εναι ρθόδοξη κκλησία, ατ πρέπει ν προβάλλει. Διότι κάθε λλη ποψη (τι δήλ. στν διο Θε πιστεύουμε λοι κα τι ψήγματα τς λήθειας πάρχουν σ λες τς θρησκεες) ποτελε αρεση κα καταδικάζεται π τν κκλησία μας.

Δ. Επικρατεί σήμερα μεταξ πολλν θεολόγων, ποψη τι τ μάθημα δν πρέπει ν εναι μολογιακ διότι ς τέτοιο κινδυνεύει ν καταργηθε. Διαβάζουμε σ σχετικ ρθρο: «Τ κράτος, ς κυρίαρχος θεσμός, ο φορες κα τ πρόσωπα πο τ παρτίζουν, ποδοκιμάζουν τν μονοδιάστατη θρησκευτικ μολογιακ κατεύθυνση το μαθήματος κα ζητον τν ποβάθμισή του, καθς ατ πο κυριαρχε εναι ντίληψη τι θρησκευτικ λευθερία κα μολογιακς χαρακτήρας δν συμβαδίζουν».  ποψή μας διαφέρει ς πρς τ ξς: πειδ τ κράτος, στν παροσα συγκυρία, ποδοκιμάζει τν μολογιακ χαρακτήρα το μαθήματος θ πρέπει ν ρχίσουν ο κπτώσεις; Σίγουρα τ μάθημα μπορε ν διανθιστε μ πλθος θεμάτων πο πτονται τς χριστιανικς τέχνης, τς κοινωνιολογίας, το θρησκευτικο, ν γένει, φαινομένου, τ σχέση το χριστιανισμο στν ξέλιξη το πολιτισμο κ.ο.κ. λα ατ εναι σαφς χρήσιμα κα δίδουν λλη διάσταση στ μάθημα. Δν θ πρέπει μως κατ' οδένα τρόπο ν χαθε μολογιακς χαρακτήρας τν θρησκευτικν κα πωσδήποτε ρθόδοξη μαρτυρία. πολιτεία μπορε ν ντιδρ λλ ο συνειδητ ρθόδοξοι πολίτες κα κκλησία, ς μέρος ατο του κρατικο ργανισμο, πρέπει χι μόνο ν ντισταθον λλ κα ν παιτήσουν. ν μ τί λλο κκλησία δν πρέπει ν χει λόγο στ περιεχόμενο το μαθήματος τν θρησκευτικν;

Ε. Και ρχόμαστε σ να λλο σπουδαο θέμα πο κανες δν συζητ κα οδέποτε τέθη σ συνάφεια μ τ μάθημα τν θρησκευτικν. Πρόκειται γι τν πειλ τν παραθρησκευτικν μάδων κατ τν διεθν ρολογία «σεκτν», «καταστροφικν λατρειν» «θρησκειν τς νεότητας» (γιατί πευθύνονται κυρίως στος νέους). Είναι τόσο μεγάλη σήμερα ξάπλωσή τους πο σοι μελετον τ «σκηνικό», γνωρίζουν τι χει σχοληθε μ τ θέμα, π τν κα τ Ερωπαϊκ Κοινοβούλιο, καθς κα τ Συμβούλιο τς Ερώπης, λλ κα Κυβερνήσεις Ερωπαϊκν κρατν, πως Γαλλία κα Γερμανία, τ Βέλγιο, Αστρία κ.α. (Βλ. Ψήφισμα τς 29ης Φεβρουαρίου 1996 το Ερωπαϊκο Κοινοβουλίου σχετικ μ τς «Σέκτες» στν Ερώπη). Μάλιστα «Κοινοβουλευτικ Συνέλευση το Συμβουλίου τς Ερώπης» μ τ ψήφισμα 1178/92, ζήτησε π τ κράτη μέλη ν λάβουν νομοθετικά, διοικητικ κα κπαιδευτικ μέτρα γι τν προστασία τν πολιτν κα εδικά της νεολαίας. Στ σημαντικότατο ατ κείμενο ναφέρεται χαρακτηριστικά: «Τ πρόγραμμα το συστήματος γενικς παιδείας πρέπει ν περιλαμβάνει συγκεκριμένη κα ντικειμενικ πληροφόρηση π τν μεγάλων θρησκειν κα π τν σπουδαιότερων ποκλίσεων π ατς (variants-variantes: κατ λέξη «παραλλαγν»), π τν ρχων πο προϋποθέτει μελέτη τς συγκρίσεως τν θρησκειν, ς κα π τς θικς κα τν προσωπικν κα κοινωνικν δικαιωμάτων». Πρόκειται γι πραγματικ Λαίλαπα πο μαστίζει σν να εδος «ψυχοναρκωτικο», κυρίως τ νεολαία.
δη στ Γαλλία λειτουργε μόνιμο Διυπουργικ ργανο, παρ τ Πρωθυπουργ, μ τν τίτλο: «πιτροπ παγρύπνησης κα γώνα κατ τν Παρεκτροπν τν Σεκτν» (Miviludes), γι τ συνεχ παρακολούθηση τς δράσης τν νεοφανν αρέσεων κα τς παραθρησκείας. Πολ πρόσφατα, πιτροπ ατ κυκλοφόρησε εδικ δηγ μ τίτλο: « προστασία τν νηλίκων π τς παρεκτροπς τν αρέσεων». Ένα πόνημα πο χει σκοπ ν βοηθήσει τος παγγελματίες πο χουν πιφορτισθε μ τν εθύνη τν παιδιν, στ ν νιχνεύουν τν διανοητικ κα κατ' πέκταση, ψυχικ κακοποίηση ες βάρος τους. Πρόεδρος τς ν λόγω πιτροπς Georges Fenech σ συνέντευξη πο δωσε στν φημερίδα LE FIGARO (13-10-2010) ποκάλυψε τι στ Γαλλία, τ πλθος τν παιδιν πο φίσταται τς συνέπειες τν παρεκτροπν τν αρέσεων, βρίσκεται μεταξ 50.000 κα 60.000.
ξίζει δ ν ναφέρουμε τι τ πουργεο Παιδείας το Γερμανικο κρατιδίου το Μεκλεμβούργου-Πομερανίας χει συντάξει εδικ κθεση γι τς αρέσεις κα τς κοσμοθεωριακς μάδες ξετάζοντας τς μεθόδους πλύσεως γκεφάλου κα τς συνέπειες στν οκογενειακή, παγγελματικ κα κοινωνικ δομ το νθρώπου. Διαβάζουμε χαρακτηριστικά: «Τ μέλη τς μάδας λληλο-παρακολουθονται κα λληλο-λέγχονται. καλύτερη πίστη εναι πόλυτη ποταγή. πιστήμη κα προσωπικ σκέψη πορρίπτονται ς μ φωτισμένες κα ς σατανικές...».
Πολλς φορς μέσα π τ περιοδικ μας «ΔΙΑΛΟΓΟΣ», χουμε καταδείξει τος τρόπους κα τς μεθόδους μ τς ποες ο ργανώσεις ατς παραπλανον τ θύματά τους. Καταργον κάθε ννοια προσωπικς λευθερίας κα δημιουργον βουλα ντα πο τ χρησιμοποιον κόμα κα γι παράνομους σκοπούς. Σήμερα στν λλάδα χουν καταγραφε πίσημα περισσότερες π 400 τέτοιες ργανώσεις ν νεπίσημα ριθμς τος περβαίνει κατ πολύ. Οι μάδες ατές αλιευουν θύματα μεταξ τν νέων κυρίως νθρώπων, πο δν χουν πυξίδα κα πνευματικ προσανατολισμ στ ζω τους συνήθως. φο πλησιάσουν μ πολλος τρόπους να νέο νθρωπο μπορον μ μεθοδευμένες νέργειες ν τν μετατρέψουν σ πειθήνιο ρομπότ.
Εναι γνωστ τι μέσως μετ τν κατάρρευση το κομμουνισμο, στς πρώην χρες το νατολικο μπλκ εσέβαλαν στς χρες ατς χιλιάδες τέτοιες μάδες προσδοκώντας ν καλύψουν τ δεολογικ κενό. Τ διο γίνεται κα στ δυτικ Ερώπη ποία χει κατ κάποιο τρόπο, χει χάσει τν χριστιανικό της προσανατολισμό, ετε γιατί «Χριστιανισμς» τς (Παπικοί, γγλικανοί, Προτεστάντες), δυνατε ν προσφέρει ληθιν νόημα ζως, ετε γιατί λισμς το σύγχρονου δυτικο νθρωπου τν χει ποκόψει π κάθε τί πνευματικό. Στν λλάδα παρ' λα ατ πάρχει κόμα ντίσταση. Ατ πο προσφέρει ρθόδοξη διοπροσωπία το λαο μς -κάτι πο πάει δυστυχς ν χαθε μέσα π τν κακς ννοούμενη «πολ-πολιτισμικότητα-, ρρηκτος δεσμς τν λλήνων μ τν κκλησία τους κα φυσικ ποχρεωτικ διδασκαλία το μαθήματος τν θρησκευτικν στν πρωτοβάθμια κα δευτεροβάθμια κπαίδευση. ν ατ ντίσταση καμφθε κα λληνικ πολιτεία ποχριστιανοποιήσει τν κπαίδευση εναι μαθηματικς βέβαιο τι τ κεν θ καλύψουν κάθε εδους παραθρησκευτικς μάδες κα λλα θρησκευτικ ρεύματα πο λόγω κα τς νεξέλεγκτης μετανάστευσης, κατακλύζουν τν λλάδα.
Διάλογος Τέυχος 62
κτώβριος - Δεκέμβριος 2010
νημερωτικ Περιοδικ Διορθοδόξου Συνδέσμου 
Πρωτοβουλιν Γονέων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.