15 Ιαν 2011

ΚΥΡΙΑΚΗ IB΄ ΛΟΥΚΑ

ΚΥΡΙΑΚΗ IB΄ ΛΟΥΚΑ
(Λουκ, ζ΄ 12-19)
Πολ ποκαλυπτικ ερ Εαγγελικ περικοπ πο θ κούσουμε τν Κυριακ στος ερούς μας Ναούς. Εναι περικοπ πο περιγράφει τν θεραπεία τν δέκα λεπρν κα τν χαριστία τν νθρώπων.
λλ τί εναι λέπρα; Εναι μία φοβερ σθένεια ποία τος παλαιότερους καιρος κανε τος νθρώπους πο προσέβαλε, δυστυχισμένους, κα τελικς τος δηγοσε στν θάνατο. ποιος δυστυχισμένος παρουσίαζε τ πρτα σημάδια τς λέπρας τν συνελάμβαναν κα τν στελναν ξορία, μακρι π τν κοινωνία γι ν μ μεταδοθε τ μόλυσμα. Δόξα τ Θε μως, τ φάρμακο κατ τς λέπρας πο νακαλύφθηκε, δωσε τέλος  στν τρομερ ατ νόσο, κα τ λιγοστ σχετικς κρούσματα στς χρες το λεγόμενου “Τρίτου Κόσμου” σήμερα, ντιμετωπίζονται ποτελεσματικς.
Μία μάδα τέτοιων δυστυχισμένων νδρν, θεραπεύει Κύριος ησος, ταν ο διοι τν εδαν π μακρι ν περν τν δημόσιο δρόμο κα το φώναξαν “ησο πιστάτα, λέησον μάς”. Τ φώναξαν κα τ ζήτησαν μ πίστη. Πίστευαν τι πως εχε θεραπεύσει μέχρι κείνη τ στιγμ τόσο πλθος σθενν, τσι κα τώρα, εχε τν δυνατότητα ν δώσει τν...
 γεία κα στος διους. Κα φυσικά, σαρκωμένη γάπη, ησος, τος χάρισε ατ πο ζητοσαν. Τν πολυπόθητη γεία. Γι'  ατ κα τος δίνει τώρα ντολ ν παρουσιάσουν τ καθαρ π τν λέπρα πρόσωπά τους στος ερες, στε ν πιστοποιήσουν ατο τι ο πρώην λεπροί, εναι τώρα νδρες γιες. Ατ κα γινε. Κα δυστυχς γι τος ννέα π τος δέκα, τ θέμα τελείωσε κε...
Φαίνεται πς κτς π τ λέπρα το σώματος, ο νθρωποι κινδυνεύουμε κα π τν λλη φοβερ λέπρα τς ψυχς, πο νομάζεται χαριστία. Γιατί π τος δέκα, μόνο νας πέστρεψε “μετ φωνς μεγάλης δοξάζων τν Θεν κα πεσεν π πρόσωπον παρ τος πόδας ατο εχαριστν ατώ”. Κα τ περισσότερο παράδοξο εναι τι νθρωπος ατς δν ταν ουδαος λλ “Σαμαρείτης” .
λήθεια, χουμε ραγε σκεφτε ποτ τι κα μες ο διοι, πο σως ν μν χουμε κάποια σωματικ σθένεια, νδεχομένως ν χουμε κολλήσει ατ τν μεταδοτικ σθένεια τς ψυχς πο λέγεται χαριστία; Κα πς χι;  ταν π παραδείγματι περνον ο βδομάδες κα δν δίνουμε οτε μία ρα τν Κυριακ γι τν κκλησιασμό, στε ν εχαριστομε τν Θεν γι τς τόσες δωρεές Του;
Πς εναι δυνατν ν ζομε μέσα σ τόσες ελογίες, π τ πι λικ μέχρι κα τ πλέον πνευματικ κα μες ο διοι ν μ ασθανόμαστε τν νάγκη τς εχαριστίας; κριβς δ γι'  ατ τν φοβερ κατάσταση τς χαριστίας, ησος κφράζει μέσω τς Εαγγελικς ατς περικοπς, να διαχρονικ παράπονο “Οχ ο δέκα καθαρίσθησαν; Ο δ ννέα πο;”
Μπορε κανες κα μόνο π ατ τ Θεϊκ παράπονο ν καταννοήσει γι τί μεγάλο κακ γίνεται λόγος.
λλ ς μ λησμονομε τι κάθε νθρωπος δ ζε μόνος πάνω στν πλανήτη, ζε μέσα σ Κοινωνία. Μ συνανθρώπους, κα τοτο σημαίνει τι πρέπει ν κδηλώνουμε τν εχαριστία μας, κτός του Θεο κατ'  ρχάς, κα στος συναθρώπους μας στ συνέχεια.
Πς εναι δυνατν ν μν εχαριστομε κα ν μ τιμομε τος γονες μας, ο ποοι γιναν ο συνδημιουργοί του Θεο, κα μ τόσους κόπους κα θυσίες μς μεγάλωσαν; Πς ν μ τιμομε τος Διδασκάλους κα Καθηγητές μας, φο, κατ τν Μέγα λέξανδρο, ατο μας χάρισαν τ “Ε Ζην”; Πς ν μ τιμομε κα εγνωμονομε  τος Πνευματικούς μας Πατέρες, ο ποοι γνωνίζονται κα ποικιλλοτρόπως κοπιάζουν γι ν μορφώσουν μέσα στν παρξή μας τν Κύριο κα Θε μς ησο Χριστό;
Ν λοιπν πο αριαν Εαγγελικ περικοπ μς φωτίζει κα ατ τν πτυχή, κα μς βοηθ ν κατανοήσουμε τι, φ' νς θ πρέπει, πάση θυσία ν ξεριζώσουμε π τν καρδιά μας τν φοβερ χαριστία, κα φ' τέρου, πιβάλλεται, μ τν Χάρη το Θεο, ν καλλιεργήσουμε τν οράνια ρετ τς εγνωμοσύνης, πως κριβς κανε κα Σαμαρείτης.
Ναί· εχαριστία κα εγνωμοσύνη δν εναι κάτι τ πλό. Εναι σύνολον ρετν. Κα κατ τν ερ Χρυσόστομο, εναι ατ ρετ πο ταν τ διαθέτει νθρωπος, κατ κάποιο τρόπο ρεθίζει τν γάπη το Θεο, στε ν το δώσει κα λλα χαρίσματα κα λλες δωρες στν ελογημένη το ζωή.
Ν δώσει ατρς τν ψυχν κα τν σωμάτων, Κύριος μν ησος Χριστός, στε μ τν χάρη Του, λοι μας ν βρομε ατ τν ελογημένη ψυχικ γεία, ποία θ κφράζεται μ τν ρετ τς εγνωμοσύνης. μήν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.