
Συντάκτες τῆς πρότασης, ποὺ φέρνει στὴ δημοσιότητα ἡ «Ἐ», εἶναι οἱ: Ἀλέξης Δημαρᾶς, Βάσ. Κουλαϊδὴς καὶ Κ. Δημοπουλος. Τὰ ἐπιλεγόμενα μαθήματα θὰ κυριαρχοῦν πλέον ἔναντι τῶν ὑποχρεωτικῶν ἐνῶ ἡ εἰσαγωγὴ τῆς τέχνης καὶ τοῦ πολιτισμοῦ στὶς αἴθουσες καὶ ἡ ριζικὴ ἀλλαγὴ τοῦ τρόπου διδασκαλίας εἶναι τὰ ζητούμενα τῆς ἐπιτροπῆς γιὰ τὸ Νέο Λύκειο Αὐξάνονται οἱ διδακτικὲς ὧρες. Στὴν Ἃ' Λυκείου οἱ ὧρες, ἀπὸ 32 ποὺ εἶναι σήμερα, γίνονται 34. Στὴ Β' Λυκείου ἀπὸ 34 καὶ 35 ποὺ εἶναι σήμερα (ἀνάλογα μὲ τὴν κατεύθυνση) γίνονται 33. Στὴ Γ' Λυκείου ἀπὸ 31 ὧρες ποὺ εἶναι σήμερα γίνονται 33. Μάθημα ἐπιλογῆς θὰ εἶναι καὶ τὰ Θρησκευτικὰ καὶ γιὰ τὶς 3 τάξεις τοῦ Λυκείου. Ἐντάσσονται στὴν ὁμάδα «Κοινωνικὲς Ἐπιστῆμες» μὲ 2 ὧρες διδασκαλία στὴν Ἃ' Λυκείου καὶ 3 ὧρες στὴ Β' καὶ στὴ Γ' Λυκείου. Ἡ Πληροφορικὴ μὲ τὴ σημερινή της μορφὴ ὡς αὐτόνομο μάθημα δὲν ὑπάρχει στὸ Νέο Λύκειο, ἀφοῦ μὲ τὶς ἐπερχόμενες ἀλλαγὲς οἱ Νέες Τεχνολογίες θὰ διατρέχουν πλέον ὅλη τὴ σχολικὴ ζωὴ τοῦ μαθητῆ.
Τί προτείνει ἡ Ἐπιτροπή: Αὔξηση τῶν ὡρῶν διδασκαλίας τῆς Ἔκθεσης καὶ τῆς Λογοτεχνίας κατὰ δύο ὧρες. Ἐνίσχυση τῶν ἀγγλικῶν ποὺ θὰ διδάσκονται πλέον ὑποχρεωτικὰ καὶ στὶς 3 τάξεις τοῦ Λυκείου, 3 ὧρες τὴν ἑβδομάδα. Μείωση τοῦ....
ἀριθμοῦ τῶν γνωστικῶν ἀντικειμένων, τὰ ὁποία ἐντάσσονται σὲ ὁμάδες μαθημάτων ὡς πρὸς τὸ περιεχόμενό τους (ἀρχαιογνωσία, μαθηματικὰ κ.λπ.).
Καθιέρωση περισσότερων μαθημάτων ἐπιλογῆς καὶ λιγότερων ὑποχρεωτικῶν στὴ Β' καὶ στὴ Γ' Λυκείου καὶ τὴν ἐλευθερία ἐπιλογῆς τοῦ μαθητῆ. Εἰσαγωγὴ δύο ἐπιπέδων στὴ διδασκαλία ὁρισμένων μαθημάτων. Τὸ βασικὸ καὶ τὸ ὑψηλό, ἀνάλογα μὲ τὶς δυνατότητες τοῦ μαθητῆ. Εἰσαγωγὴ νέων μαθημάτων, μέσω τῆς ζώνης «Τέχνη καὶ Πολιτισμὸς» καὶ μέσω τῶν «Ἀνθρωπιστικῶν καὶ Κοινωνικῶν Ἐπιστημῶν» ποὺ ἐντάσσονται ὀργανικὰ στὸ πρόγραμμα σπουδῶν τοῦ Νέου Λυκείου. Αὔξηση τῶν ἐπιλογῶν στὴ διδασκαλία ξένων γλωσσῶν. Εἰσαγωγὴ νέων τεχνολογιῶν ποὺ διατρέχουν ὅλη τὴ μαθησιακὴ διδασκαλία. Ριζικὴ ἀλλαγὴ τοῦ μοντέλου διδασκαλίας καὶ τὴν ἐφαρμογὴ τῆς συνεργατικῆς μεθόδου. Ἐρευνητικὴ ἐργασία τὴν ὁποία θὰ κάνει ὁ μαθητὴς μὲ τὴ βοήθεια καθηγητὴ-συμβούλου. Θὰ ἐκπονεῖται μία ἐργασία τὴ χρονιὰ μὲ ἐλεύθερη θεματικὴ καὶ γιὰ τὴν ὑλοποίησή της θὰ ἀκολουθεῖται συγκεκριμένη διαδικασία. Ἃ' Λυκείου Τὸ σύνολο τῶν μαθημάτων εἶναι 11. Τὰ 7 εἶναι ὑποχρεωτικὰ καὶ τὰ 4 ἐπιλεγόμενα. α) Τὰ ὑποχρεωτικὰ περιλαμβάνουν ἕνα φάσμα γνωστικῶν ἀντικειμένων τὸ ὁποῖο παρέχει τὶς βασικὲς γνώσεις γιὰ τὴν ἀναγκαία γενικὴ παιδεία μὲ ἱκανοποιητικὸ ἀριθμὸ διδακτικῶν περιόδων. Ἰδιαίτερη ἔμφαση δίνεται στὴ διδασκαλία τῆς Ἔκθεσης. β) Τὰ ἐπιλεγόμενα μαθήματα ἐντάσσονται σὲ τέσσερις κατηγορίες μαθημάτων.
Οἱ μαθητὲς μποροῦν νὰ ἐπιλέξουν ἕνα μάθημα ἀπὸ κάθε ὁμάδα. γ) Οἱ διδακτικὲς ὧρες εἶναι 34, οἱ 24 εἶναι γιὰ τὰ ὑποχρεωτικὰ μαθήματα καὶ οἱ 10 γιὰ τὰ ἐπιλεγόμενα. δ) Οἱ μαθητὲς ἐπιλέγουν ὑποχρεωτικὰ μία δραστηριότητα καὶ μία ἐρευνητικὴ ἐργασία. Β' καὶ Γ' Λυκείου Τὸ σύνολο τῶν μαθημάτων εἶναι 9, τὰ 3 ὑποχρεωτικὰ καὶ τὰ 6 ἐπιλεγόμενα. α) Τὰ ὑποχρεωτικὰ μαθήματα ἀφοροῦν τὴ διδασκαλία τῆς Ἔκθεσης καὶ Λογοτεχνίας, τὰ Ἀγγλικὰ καὶ ἡ γυμναστική. β) Τὰ ἐπιλεγόμενα μαθήματα ἐντάσσονται σὲ 6 ὁμάδες. Ἡ κάθε ὁμάδα περιλαμβάνει ὁμοειδῆ γνωστικὰ ἀντικείμενα. Ὁρισμένα ἀπὸ αὐτὰ προσφέρονται σὲ βασικὸ καὶ σὲ ὑψηλὸ ἐπίπεδο. Ἀπὸ τὶς ὁμάδες αὐτὲς οἱ μαθητὲς ἐπιλέγουν ὑποχρεωτικὰ ἕνα μάθημα ἀπὸ κάθε ὁμάδα. Ἐπιλέγουν ὑποχρεωτικὰ τουλάχιστον ἕνα ἑξάωρο μάθημα ἀπὸ τὶς ὁμάδες Ἃ ἕως Ε. γ) Οἱ διδακτικὲς ὧρες ποὺ πρέπει νὰ συμπληρώσουν εἶναι 33. Οἱ 12 ὧρες εἶναι γιὰ τὰ ὑποχρεωτικὰ μαθήματα καὶ οἱ 21 γιὰ τὰ ἐπιλεγόμενα. δ) Οἱ μαθητὲς ἐπιλέγουν ὑποχρεωτικὰ μία δραστηριότητα καὶ μία ἐρευνητικὴ ἐργασία.
http://evia-logos.blogspot.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου